Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam niedawno kupiłem zetora 10540, skrzynia 3 biegowa i 3 półbiegi mam problem poniewaz pod obciazeniem slizga mi sie ten najszybszy półbieg (3). Nie znam sie na tym wiec zanim zaczne grzebac w skrzyni chciałbym siegnać porady. Moze ktos miał taki przypadek,dodam ze 2 pozostałe działaja poprawnie.Bede wdzieczny za kazda pomoc.

Opublikowano

Ostatnio robiliśmy podobnego zetora tylko ze 8540 i ten sam problem byl. 2 zakresy działały dobrze a ten najszybszy się ślizgał nawet nie mogł podjechac pod próg. Wymienione były wszystkie tarczki i jest okej.

Opublikowano

W sumie tak ale czy do komory sprzegla nie idzie jakies odpowietrzenie skrzyni biegów. Mialem taki problem ze po wcisnieciu blokady kół tylnych do sprzegla dostawalo sie sporo oleju ze skrzyni. Problem rozwiązałem połowicznie odpinajac weze doprowadzajace powietrze do tylnego mosty. Na podstawie tego twierdze ze jakies polączenie tam jest

Opublikowano

Witam odświezam temat ponieważ nadal mam ten sam problem.(pierwszy post^^^^)Wymieniłem wszystkie tarczki, były wytarte i powyginane a półbiegu jak nie było tak nie ma.Może ktoś ma jakiś pomysł co mogło by być przyczyna?

Opublikowano (edytowane)

z góry zaznaczam,że nie rozbierałem jeszcze tego ,ale wiem,że jest tam taśma z regulacją ścisku hamująca cały bęben . Może jest za duży luz (z racji zużycia okładzin taśmy) i z tąd ten poślizg .

Możesz też zadzwonić do serwisu Zetora w Kaliszu ,ponoć jakiś czech (mówiący po polsku ) zna się i doradza tel.(62) 501-44-00

Edytowane przez DAREK
Opublikowano

rozumiem że tarczki wymieniliście 3 półbieg ten najszybszy jest załączany przez taką tarczę sprężystą ( jest zapięty cały czas) dopiero olej działa na tłok i rozłącza tarczki. wcale nie ciągnie? tam przy składaniu ( pod prasą) są podkładki regulacyjne. widocznie jest zbyt mało dociśnięta to podkładka sprężysta

Opublikowano

Przed wymiana tarczek po równym szło jechać ale jak zobaczył mała górke to koniec (oczywiście bez żadnego obciażenia) a teraz nawet nie ruszy tylko słychać jakieś wycie

Opublikowano

tak jak napisałem 3 połówka ( najszybsza) jest zapięta, tarczki są ściskane poprzez podkładkę sprężystą musi ciągnąć jeżeli wyje to się ślizga czyli znowu do rozbiórki. oczywiście uszczelnienie na tłoczysku który rozłącza tarczki trzeba wymienić aby nie ciekło. najlepiej przed rozebraniem pomierzyć ciśnienia na połówkach.

Opublikowano (edytowane)

Po niedzieli będziemy mierzyć ciśnienie i zobaczymy co dalej.Ja cały czas myślałem ze półbiegi są napędzane z pompy od hydrauliki,ale jak wyłącze pompe to dalej działają. Uszczelniacz był wymieniony

Edytowane przez sakos2803
Opublikowano (edytowane)

trzeci stopień ( najszybszy ), tarczki są ściskane poprzez podkładkę sprężystą a rozłączane ciśnieniem około 16 bar. na drugim stopniu ciśnienie załącza drugi pakiet tarczek i rozłącza ten najszybszy. na 1 stopniu ( najwolniejszym) ciśnienie rozłącza najszybszy i ściska taśmę.

jutro dokładnie jeszcze sprawdzę i napiszę jak to powinno być. a który rok zetorka

Edytowane przez renault
Opublikowano

georgemalinka możesz mi podpowiedzieć gdzie jest regulacja tej taśmy od wzmacniacza? W moim 9540 lekko mi się ślizga przy ruszaniu pod obciązeniem na najwolniejszym półbiegu.

Opublikowano (edytowane)

Witam , odnośnie problemu ze wzmacniaczem , występuje u nie problem taki jak kolega opisał na początku czyli na najwyższym półbiegu (lub inaczej mówiac  na pełnym biegu) ślizga sie podczas jazdy,  pierwszy i drugi pòbieg ciągną normalnie   , tarczki były wymieniane z przekładkami i nowe uszczelnienia sprzęgło i docisk też nowe  , co może być przyczyną tego problemu ? 

Edytowane przez adamowicz84

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v