Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, mam taki problem w mojej reni z rewersem. Mianowicie przy włączeniu jazdy do przodu wszystko jest ok, a gdy chcę włączyć wsteczny to nie zawsze się to uda. Wciskam sprzęgło, pociągam dźwignię rewersu do siebie, puszczam sprzęgło i dźwignia odskakuje i słychać zgrzyty a ciągnik stoi w miejscu (czuć że to wszystko w środku wskakuje na swoje miejsce). Co może byś przyczyną? Synchronizator? Jak to naprawić i ile mogą kosztować ewentualnie części? Gdzie można je dostać na terenie wielkopolski? Przez pewien okres w skrzyni był lekki niedobór oleju ponieważ poprzedni właściciel o to nie zadbał, ale teraz poziom jest uzupełniony. Renia to model 103-54, 16x16. Przebieg około 7500 motogodzin.

Oraz z tyłu w zwolnicach lekko ku dołowi są jakby smarowniki, trzeba je smarować? jakim smarem i co ile?

Jaki olej wlać do przedniego napędu i czy ten traktor posiada blokadę na 4 koła? bo na tył napewno.

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

A więc odpowiadając od końca: nie ma blokady przedniego mostu chodź zdaje się że jest sprzęgło cierne, smarowniczki są od łożysk półosi, by zdiagnozować rewers trza by było otworzyć w podłodze blachę i pokrywę od skrzyni pośredniej i może wtedy będzie cokolwiek widać.

Opublikowano

zwolnice wystarczy posmarowac takim samym smarem jak do lozysk (zielony)

synchronizator czy niski poziom oleju zapewne nie wplynal na rewers, jest on umieszczony w skrzyni posredniej, zaraz za silnikiem

sproboj skrocic cieglo od dzwigni,

 

a jeszcze z ciekawosci skrzynia 4x4 bez polbiegow?

Opublikowano

Kabinę uniesiesz na pół metra, i to wystarczy żeby zajrzeć do skrzyni. Podciągnij ją na na jakiejś wciągarce + zabezpiecz np. pasami. Nie polegaj na samej zapadce we wciągarce.

Do części skrzyni z rewersem można zajrzeć od dołu przez okno (spuścić olej, ale mimo to go jeszcze trochę poleci), tylko niewiele tam zobaczysz. Więc zostaje zajrzenie od góry.

A po odłączeniu linki, samym ramieniem przy skrzyni można poruszać ( powinny być wyczuwalne położenia P-luz-T).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilc360pL
      Snapchat-1391671675.mp4 Witam mam problem mianowicie zatrzymałem się ciagnikiem wrzuciłem luz wyszedłem z kabiny po ponownym wejściu wbiciu biegu ciągnik nie reaguje. Wszystko inne jest sprawne. Po przelaczeniu rewers na położenie jazdy w tył nic się nie dzieje w przod też. Półbieg został w jednej pozycji i nie przełącza się. Proszę o pomoc i z góry dziękuję 
    • Przez ZetorTeamPL
      Poleca ktoś zetora proxime 95 power ? z 2011 roku?
    • Przez damiex90
      Witam, ostatnio ułamała mi się taka dźwigienka przy rewersie w ciągniku same explorer. Pytanie brzmi jak to coś na zdjęciu może się nazywać albo jakiś numer katalogowy..
      1.xps
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam wszystkich, Od pewnego czasu zastanawia mnie czy skrzynie w john deerach były blokowane? Tzn wychodził ciągnik z pełnym zakresem przełożeń ale niektóre kraje miały przepisy gdzie prędkość ciągnika nie mogła przekraczać jakiejś tam wartości i z tego względu zakładano blokady, które można zdjąć i będzie pełen zakres przełożeń. Kiedyś czytałem i niby jest coś takiego, ale czy ktoś się spotkał z tym i mógłby potwierdzić, że widział na własne oczy bądź robił coś takiego u siebie? 🙂 Pozdrowionka
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że zginęła jednyka i dwójka. Na polowych i szosowych nie ma wogole. 3i 4 działają normalnie. Co to może być ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v