Zaloguj się, aby obserwować  
Gość christoff13

MTZ 82 sprzęgło

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość christoff13   
Gość christoff13

Witam. Dwa pytania odnośnie MTZ 82, 1989r.

1. Podczas włączania biegów ciągnik czasem szarpnie. Czym jest to spowodowane i jak się tego pozbyć? Ponadto włączanie biegów związane jest ze zgrzytem, choć też nie zawsze. Przypuszczam, że to może być wina hamulca wałka sprzęgłowego, aby go podciągnąć należy skrócać cięgło czy wydłużać?

2. W trakcie pracy silnika wskazówka obrotomierza "lata" po prawie całym zakresie, choć zależne jest to od obrotów, czasem mocniej, czasem słabiej. Wina linki, obrotomierza, czy może czegoś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    821

Co do wskazówki to albo linka się kończy albo sam obrotomierz.

Jeśli chodzi o sprzęgło to były linki do jego regulacji. Jak znajdę chwilkę poszukam i wstawię.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ysy    32

aby go podciągnąć należy skrócać cięgło i jeszcze zajrzy pod spód czy wszystko jest w porządku, doleganie łopatek albo która się nie wypięła

a co do linki czy nie jest gdzieś za mocno zgięta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość christoff13   
Gość christoff13

Gdzie są te linki do regulacji sprzęgła? MTZ mam krótko, dopiero uczę się na jego temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Kris_95
      Witam
      Mam problem z biegami w MTZ 82 TS. Bywa że czasami biegi ciężko wchodzą. Największy problem jest z 3 biegiem oraz przełączanie biegów na zakres szosowy. Na wstępnie chcę zaznaczyć, że jestem hobbystą, a nie doświadczonym mechanikiem. Jednak aby zacząć od najtańszych i najprostszych rozwiązań, zanim zacznę remontować skrzynię, postanowiłem zdjąć pokrywę skrzyni.
      Dźwignia zmiany biegów ma duże luzy, spowodowane prawdopodobnie wyrobionym kołkiem w obudowie, pękniętą sprężynką pod którą znajduje się kulka, wyrobionym wodzikiem oraz wyrobioną  śrubą, dzięki której przykręcona jest dźwignia do wałka, który wchodzi w obudowę skrzyni.
      Kolejnym elementem, który wyciągnąłem ze skrzyni były to widełki biegów. Zanim rozkręciłem ten mechanizm zauważyłem luzy. Widełki można poruszać na boki. Prowadniki w tym korpusie też są trochę luźne. Po rozebraniu okazało się, że korpus, prowadniki oraz same widełki są trochę wytarte, szczególnie na 3 biegu. Są tam rowki wyżłobione od kulek oraz rysy na powierzchniach w miejscach, gdzie występuje tarcie. 
      Podejrzewam, że wszystkie te usterki wpływają na utrudnione wrzucanie biegów, więc mam w planach powymieniać te części. Problem jest jednak w tym, że zestaw widełek do tej skrzyni kosztuje około 800 zł. Zatem może ktoś z Was orientuje się, czy jest możliwość aby jakoś inaczej rozwiązać problem z widełkami? Może można włożyć zestaw ze zwykłej skrzyni podmieniając środkowe widełki, gdzie znajdują się synchronizatory? Ja wpadłem na dość dziwny pomysł, aby przespawać środkowe widełki do nowego zestawu od skrzyni niezsynchronizowanej, ale nie wiem czy to w ogóle jest możliwe. Proszę, podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami.
      Pozdrawiam 
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez rudi0018
      Witam, mam problem z hydrauliką, a dokładniej z rozdzielaczem w moim Belarusie 920. Żadna z trzech dźwigni od wyjść hydraulicznych nie blokuje się w pozycji pływającej tylko wraca do pozycji neutralnej po puszczeniu. Wciskanie pod kabiną tych krótkich dźwigni, które wychodzą bezpośrednio z rozdzielacza również nie przynosi efektu i dźwignie wracają do pozycji neutralnej. Jak naprawić ten problem i co mogło się stać? Oczywiście kilka lat od nowości było ok. Dzięki z góry za pomoc.  
      Tutaj film nagrany przeze mnie jak to wygląda:
      https://www.youtube.com/watch?v=usxvczNHyLM&ab_channel=ŁukaszRudnicki
       
    • Przez goliat5858
      Witam wszystkich forumowiczów,
       
      Mam problem i zarazem prośbę,
      Problem jest ze sprzęgłem, ponieważ nie potrafię wyregulować docisku sprzęgła (chodzi o odległość między łożyskiem a dociskami) i hałasuje ono po ostatniej naprawie. Regulacja pedału sprzęgła nic nie daje. Jeżeli ktoś z was powiedziałby jak można to wyregulować lub miałby dostęp do
       
      MTZ-80, MTZ-82 Budowa, naprawa i regulacje
      (nawet odkupić skany czy zdjęcia)
       
      lub
      MtZ 82 montaż i demontaż
       
      lub
       
      Mtz 82 bieżące naprawy.
       
      Chciałbym sie dowiedzieć czy znajdę w którejs z tych książek informację których potrzebuje ponieważ nie chcę ich kupić tylko po to, żeby zobaczyć czy takie rzeczy tam są
       
      z góry dziękuję za pomoc
       
      P.S. Zależy mi na czasie, bo MTZ stoi więc prasowanie słomy też
    • Przez SławekL
      Witam koledzy! Prosze o porade ludzi z doświadczeniem.A mianowicie pacjent to mój mtz 82 którym pracuję 4 lata z przyczepą zrywkową.Pracował poprawnie.Nie kopcił nadmiernie i ma moc normalną.Kilka dni temu zgaciłem go jadąc na biegu zdusiłem go zamykając mu dopływ powietrza,spuściłem gaz i na luzie zjechałem jeszcze tak z 15 metrów.Pogadałem z 15 minut,siadam do niego i zonk ledwo kręci tak jakby go blokowało co chwile.Po kilku próbach ledwo odpalił.Zakopcił mocno po odpaleniu na szaro niebiesko z 15 20sekund.Potem przestał kopcić.Pracójetak kilka dni ale ciągle po zgaszeniu i chwili postoju z oporem zapalił jakby coś przy odpaleniu go blokowało.Rano tez ciężej zapala.Dziś przy pracy zauważyłem że tempetatuje nienaturalnie wzrosła o jakieś 15 20stopni do dnia wczorajszego a warunki takie same.Ciśnienie oleju także delikatnie jest większe.Godzin nie wiem ile ma ale sporo. 93rok.Stan oleju bez zmian płynu też.Jakies pomysły so sie dzieje?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj