Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,mam taki problem w dominatorze 85,otóż bardzo szybko grzeje się olej w hydraulice,występuje też takie zjawisko ze jak jak otwieram rurę to jest ok,a jak juz zamykam to słychac takie jakby gwizdanie tego oleju w rozdzielaczu.stan oleju jest taki jak powinien.Wie ktos co to może być??prosze o odpowiedź

Opublikowano

Z kąt przypuszczenie, że olej się grzeje? Temperatura zmierzona? Jaka wartość? Jak szybko? W pracy czy na postoju też?

Są jeszcze jakieś objawy? Jakaś część układu przestaje działać? Np. Nie podnosi hedera?

Z tym otwieraniem zamykaniem rury wyspowej to bez względu na temperaturę oleju?

Jaki olej w układzie?

Mierzyłeś ciśnienie w układzie?

Na teraz więcej pytań nie mam. :)

Opublikowano

stąd przypuszczenie że nie mozna dotkńąć rzadnej rurki ani rozdzielacza,słychac jak ten olej aż tam gwiżdże,dzieje sie to na rozgrzanym oleju,inny objaw to heder podnosi bardzo szybko,olej to LH36.ciśnienia nie mierzyłem ani temperatury,ale spróbuje zmniejszyć ciśnienie i zalać gęstrzym olejem.moze źle kombinuje,jak ktoś coś wie to bardzo proszę o podpowiedź:)

Opublikowano

Oleju nie zmieniaj bo taki powinien być dobry. Gdyby nie podnosił to może, ale tobie jak sam piszesz heder dźwiga szybko nawet gdy olej rozgrzany.

Zmierz ciśnienie w układzie może zawór w rozdzielaczu się zaciął i przelew pracuje na wysokim ciśnieniu powodując grzanie się oleju.

Opublikowano

Musisz sprawdzić cały układ hydrauliki głównie pod pomostem. Tam jest dzielnik strumienia i zawór bezpieczeństwa.

Sprawdzić ciśnienie w układzie.

Nie masz problemów np. ze skręcaniem.

Opublikowano

Musisz sprawdzić cały układ hydrauliki głównie pod pomostem. Tam jest dzielnik strumienia i zawór bezpieczeństwa.

Sprawdzić ciśnienie w układzie.

Nie masz problemów np. ze skręcaniem.

Kolego,a co dokładnie mam sprawdzic pod tym pomostem,dziś tam zaglądałem i jest tam rozdzielacz do sterowania siłownikiem od rury wysypowej,i jeszcze jakieś coś,wchodza do tego 3 rurki,moze to ten dzielnik??jest w nim taka sruba,dość spora,na duży śrubokręt,jak ją wykręciłem 2 gwinty to heder ledwo podnisił,a jak gwizdało to tak gwiżdże w rozdzielaczu.tego zaworu przelewowego to gdzie mam szukać????

Opublikowano

no kolego masz zaciety zawór , trzeba go rozkrecic i wypolerowc , a póżniej najlepiej wyregulowac cisnienie podłaczając nanometr do otworu pomiarowego i wyregulowac , nie ma z tym zadnego problemu , jak cos to moge podjechac i Ci to zrobic jezeli nie za daleko mieszkasz

Opublikowano

no kolego masz zaciety zawór , trzeba go rozkrecic i wypolerowc , a póżniej najlepiej wyregulowac cisnienie podłaczając nanometr do otworu pomiarowego i wyregulowac , nie ma z tym zadnego problemu , jak cos to moge podjechac i Ci to zrobic jezeli nie za daleko mieszkasz

a gdzie szukac tego zaworu,napisz dokładnie??

Opublikowano

kolego zajrzyj do komory silnika, na dole od razu za kabina lub gdzies w tych okolicach powinienes miec taka banke wielkosci butelki po wodce , zobacz czy ja wogole masz , jak nie bedziesz mogl znalesc to jedz po kolei przewodem co wychodzi z pompy hydraulicznej i przesledz cala jego droge az do pierwszego rozdzielacza, w 85 mozesz miec gdzies indziej ta banke, to nazywa sie tlumik cisnienia lub reduktor cisnienia.

Opublikowano

to bedzie pierwszy zawór co wchodzi do niego przewód od pompy , tam jest taka wielka śruba na srubokret , lub moze byc cos podobnego ,trzeba by zobaczyc ,, bo co model to jest w innym miejscu i inaczej wygląda , u d.85 jest to w postaci takiego prostokąta pod podestem , obok rozdzielacza od rury wysypu

Opublikowano

to bedzie pierwszy zawór co wchodzi do niego przewód od pompy , tam jest taka wielka śruba na srubokret , lub moze byc cos podobnego ,trzeba by zobaczyc ,, bo co model to jest w innym miejscu i inaczej wygląda , u d.85 jest to w postaci takiego prostokąta pod podestem , obok rozdzielacza od rury wysypu

kręciłem tą dużą śrubą,i tylko sie pogarszało,słabiej podnosiał i w ogóle,a jak gwizdało,tak gwiżdże w kabinie w rozdzielaczu,otwieram rurę i się uspokoja wszystko

Opublikowano

to zaciety był zawór na siłowniku lib rozdzielacz sie przycioł na jakims paprochu, wymieniałes filtr oleju w hydraulice ?

jaki zawór na siłowniku,gdzie to i co to??wykręciłem tą dużą śrubę,tem grzybek wypolerowałem,poskładałem i było dobrze,tylko otworzyłem rure i znowu zaczęło sie to gwizdanie!!filtr jest wymieniony na nowy

Opublikowano

znam ten gwizr . gdzie mieszkasz to bym podjechał i to zrobie ,

mieszkam na odcinku Zamość-Hrubieszów,to kawałek drogi,ponad 250km,może napisz coś więcej o tym zaworze,bo żebys jechał to nie ma sensu

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

zdecydowanie daleko . zrób tak, odpal sprzeta i wejdz na gardziel jak gwizda i dotykaj rurki po kolei wszystkie i wyczujesz która sie zaczyna grzac i bedzie nieco drgała , to trzeba wyczuc i wtedy bedziesz wiedział co sie zacieło i co trzeba rozebrac i polikowac ,ewentualnie wymienic na nowe,

 

 

no tam w twoich stronach mam kumpla , gdzies w okolicach chrubieszowa sie osiedlił u kobitki , ponoc ładne okolice

Edytowane przez audia3
Opublikowano

witam koledzy, mam problem z moim dominatorm 85, bardzo wolno działa mi hydraulika tzn rozkładania rury, podnoszenie hedera i motowideł, kierowanie jest ok. wiecie może co na to poradzic?

Opublikowano

Problem z rozdzielaczami i hydrauliką powrócił. Dziś przyjechał do mnie fachowiec i sprawdził jakie ciśnienie daje pompa wpinajac się szeregowo z zegarem. okazało sie że na wynosi ono około 80Bar wiec o jakieś 100Bar za mało. Na zimnym oleju podnoszenie hedera i osprzetu działało ale tylko przez chwile po nagrzaniu sie oleju juz nic nie chce podnosic. Jak myslicie czy to faktycznie moze byc pompa hydrauliczna? Dodam tylko że wspomaganie działa jak nalezy

Opublikowano

Witam, mam commandora 228 i problem z hydraulika. Zalozony heder 6.6m + stol i problemy z podnoszeniem. "Dokladalem" cisnienie bez pomiarów i sytuacja nie tylko nie ulegla zmianie co pogorszylo sie. Miedzy sruba a sprezynka są podkładki, dołożyłem już dwie w sumie jakies 2,5mm. Zawór z tego co widzialem w 98 96 118 itp występuje. Numer 607176.1 Co poradzicie? Zmierzyc cisnienia by pasowalo, dzis moze to uczynie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Szron88
      Witam.
      Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy kupnie kombajnu. Sam posiadam JD 1065 i z Claasem nigdy nie miałem doczynienia. Prosiłbym użytkownikow dominatorów na co zwrócic szczególnie uwage bo jednak claas sie troszke różni od JD. Wyjazd na oględziny jutro rano więc mało czasu na zbieranie informacji. Z góry dzieki za pomoc.
    • Przez kotek85
      Witam 
      Potrzebuję waszej rady który z kombajnów wybrać rowazam New Holland 8030 8040 lub Dominatora 66. Kombajn pracował by na 40-50 ha.
      Z góry za wszystkie sugestie dziękuję
    • Przez Theprzemo205
      Witam Jestem zainteresowany tym oto kombajnem.  https://www.olx.pl/oferta/claas-mercator-50-kosa-3m-oryginal-jeden-wlasciciel-export-szwecja-CID757-IDCeVnD.html#fe296148d1 
      Za bardzo się nie znam na kombajnach. Dotychczas uztkowałem tylko Claas Cosmos. Czy mercatorem da rade kosić kukurydze i rzepak?  Czy te 2029 motogodzin to dużo jak na taki kombajn?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v