Skocz do zawartości
85Tomekkk

Claas Dominator 85,problem z hydrauliką.pomocy!

Polecane posty

85Tomekkk    3

Witam,mam taki problem w dominatorze 85,otóż bardzo szybko grzeje się olej w hydraulice,występuje też takie zjawisko ze jak jak otwieram rurę to jest ok,a jak juz zamykam to słychac takie jakby gwizdanie tego oleju w rozdzielaczu.stan oleju jest taki jak powinien.Wie ktos co to może być??prosze o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Z kąt przypuszczenie, że olej się grzeje? Temperatura zmierzona? Jaka wartość? Jak szybko? W pracy czy na postoju też?

Są jeszcze jakieś objawy? Jakaś część układu przestaje działać? Np. Nie podnosi hedera?

Z tym otwieraniem zamykaniem rury wyspowej to bez względu na temperaturę oleju?

Jaki olej w układzie?

Mierzyłeś ciśnienie w układzie?

Na teraz więcej pytań nie mam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
85Tomekkk    3

stąd przypuszczenie że nie mozna dotkńąć rzadnej rurki ani rozdzielacza,słychac jak ten olej aż tam gwiżdże,dzieje sie to na rozgrzanym oleju,inny objaw to heder podnosi bardzo szybko,olej to LH36.ciśnienia nie mierzyłem ani temperatury,ale spróbuje zmniejszyć ciśnienie i zalać gęstrzym olejem.moze źle kombinuje,jak ktoś coś wie to bardzo proszę o podpowiedź:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Oleju nie zmieniaj bo taki powinien być dobry. Gdyby nie podnosił to może, ale tobie jak sam piszesz heder dźwiga szybko nawet gdy olej rozgrzany.

Zmierz ciśnienie w układzie może zawór w rozdzielaczu się zaciął i przelew pracuje na wysokim ciśnieniu powodując grzanie się oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Musisz sprawdzić cały układ hydrauliki głównie pod pomostem. Tam jest dzielnik strumienia i zawór bezpieczeństwa.

Sprawdzić ciśnienie w układzie.

Nie masz problemów np. ze skręcaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    19

@mtracz ja mam właśnie problemy ze skręcaniem na małych obrotach po rozgrzaniu się oleju,co to może być za objaw?Kombajn Claas Dominator 96.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1362

a moze ktos wie jakie powinno byc cisnienie w hydraulice i czy mozesz kolego cos wiecej powiedziec o tym dzielniku cisnienia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
85Tomekkk    3

Musisz sprawdzić cały układ hydrauliki głównie pod pomostem. Tam jest dzielnik strumienia i zawór bezpieczeństwa.

Sprawdzić ciśnienie w układzie.

Nie masz problemów np. ze skręcaniem.

Kolego,a co dokładnie mam sprawdzic pod tym pomostem,dziś tam zaglądałem i jest tam rozdzielacz do sterowania siłownikiem od rury wysypowej,i jeszcze jakieś coś,wchodza do tego 3 rurki,moze to ten dzielnik??jest w nim taka sruba,dość spora,na duży śrubokręt,jak ją wykręciłem 2 gwinty to heder ledwo podnisił,a jak gwizdało to tak gwiżdże w rozdzielaczu.tego zaworu przelewowego to gdzie mam szukać????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

no kolego masz zaciety zawór , trzeba go rozkrecic i wypolerowc , a póżniej najlepiej wyregulowac cisnienie podłaczając nanometr do otworu pomiarowego i wyregulowac , nie ma z tym zadnego problemu , jak cos to moge podjechac i Ci to zrobic jezeli nie za daleko mieszkasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
85Tomekkk    3

no kolego masz zaciety zawór , trzeba go rozkrecic i wypolerowc , a póżniej najlepiej wyregulowac cisnienie podłaczając nanometr do otworu pomiarowego i wyregulowac , nie ma z tym zadnego problemu , jak cos to moge podjechac i Ci to zrobic jezeli nie za daleko mieszkasz

a gdzie szukac tego zaworu,napisz dokładnie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1362

kolego zajrzyj do komory silnika, na dole od razu za kabina lub gdzies w tych okolicach powinienes miec taka banke wielkosci butelki po wodce , zobacz czy ja wogole masz , jak nie bedziesz mogl znalesc to jedz po kolei przewodem co wychodzi z pompy hydraulicznej i przesledz cala jego droge az do pierwszego rozdzielacza, w 85 mozesz miec gdzies indziej ta banke, to nazywa sie tlumik cisnienia lub reduktor cisnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

to bedzie pierwszy zawór co wchodzi do niego przewód od pompy , tam jest taka wielka śruba na srubokret , lub moze byc cos podobnego ,trzeba by zobaczyc ,, bo co model to jest w innym miejscu i inaczej wygląda , u d.85 jest to w postaci takiego prostokąta pod podestem , obok rozdzielacza od rury wysypu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
85Tomekkk    3

to bedzie pierwszy zawór co wchodzi do niego przewód od pompy , tam jest taka wielka śruba na srubokret , lub moze byc cos podobnego ,trzeba by zobaczyc ,, bo co model to jest w innym miejscu i inaczej wygląda , u d.85 jest to w postaci takiego prostokąta pod podestem , obok rozdzielacza od rury wysypu

kręciłem tą dużą śrubą,i tylko sie pogarszało,słabiej podnosiał i w ogóle,a jak gwizdało,tak gwiżdże w kabinie w rozdzielaczu,otwieram rurę i się uspokoja wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

to zaciety był zawór na siłowniku lib rozdzielacz sie przycioł na jakims paprochu, wymieniałes filtr oleju w hydraulice ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
85Tomekkk    3

to zaciety był zawór na siłowniku lib rozdzielacz sie przycioł na jakims paprochu, wymieniałes filtr oleju w hydraulice ?

jaki zawór na siłowniku,gdzie to i co to??wykręciłem tą dużą śrubę,tem grzybek wypolerowałem,poskładałem i było dobrze,tylko otworzyłem rure i znowu zaczęło sie to gwizdanie!!filtr jest wymieniony na nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    19

Nagraj jakiś filmik z dzwiekiem tego gwizdania,może wtedy ktoś coś więcej doradzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
85Tomekkk    3

znam ten gwizr . gdzie mieszkasz to bym podjechał i to zrobie ,

mieszkam na odcinku Zamość-Hrubieszów,to kawałek drogi,ponad 250km,może napisz coś więcej o tym zaworze,bo żebys jechał to nie ma sensu

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audia3    0

zdecydowanie daleko . zrób tak, odpal sprzeta i wejdz na gardziel jak gwizda i dotykaj rurki po kolei wszystkie i wyczujesz która sie zaczyna grzac i bedzie nieco drgała , to trzeba wyczuc i wtedy bedziesz wiedział co sie zacieło i co trzeba rozebrac i polikowac ,ewentualnie wymienic na nowe,

 

 

no tam w twoich stronach mam kumpla , gdzies w okolicach chrubieszowa sie osiedlił u kobitki , ponoc ładne okolice

Edytowano przez audia3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosaczek89    0

witam koledzy, mam problem z moim dominatorm 85, bardzo wolno działa mi hydraulika tzn rozkładania rury, podnoszenie hedera i motowideł, kierowanie jest ok. wiecie może co na to poradzic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11

Problem z rozdzielaczami i hydrauliką powrócił. Dziś przyjechał do mnie fachowiec i sprawdził jakie ciśnienie daje pompa wpinajac się szeregowo z zegarem. okazało sie że na wynosi ono około 80Bar wiec o jakieś 100Bar za mało. Na zimnym oleju podnoszenie hedera i osprzetu działało ale tylko przez chwile po nagrzaniu sie oleju juz nic nie chce podnosic. Jak myslicie czy to faktycznie moze byc pompa hydrauliczna? Dodam tylko że wspomaganie działa jak nalezy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziuxx    0

Witam, mam commandora 228 i problem z hydraulika. Zalozony heder 6.6m + stol i problemy z podnoszeniem. "Dokladalem" cisnienie bez pomiarów i sytuacja nie tylko nie ulegla zmianie co pogorszylo sie. Miedzy sruba a sprezynka są podkładki, dołożyłem już dwie w sumie jakies 2,5mm. Zawór z tego co widzialem w 98 96 118 itp występuje. Numer 607176.1 Co poradzicie? Zmierzyc cisnienia by pasowalo, dzis moze to uczynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×