Skocz do zawartości
Glodzilla

Problem z uruchomieniem MTZ 82

Polecane posty

WHATEVER

Glodzilla    0

Witam mam taki mały problem z odpalaniem mtz mam akumulatory z ciężarówki nowy rozrusznik szybkoobortowy a mimo wszystko ciagnik nie chce odpalać z rozrusznika . Tak jak by akumulatory zaraz słabły prubowałem też od drugiego ciągnika odpalać na kable i ten sam efekt . Na zapych bali bez problem pociagne go z 1m i już ciągnik pracuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jakie napięcie jest na rozruszniku podczas rozruchu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piwex16    34
Napisano (edytowany)

wtryski do wymiany

 

 

I już zarobiłeś +1 punkt za bezsensowne porady.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Glodzilla    0

Napiecie 12v .

Wtryski odpadają tu ewidentnie brakuje prądu ale żeby za drugiego ciągnika tez na kable nie dał rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia połączeń elektrycznych na drodze aku- masa i aku rozrusznik. Stawiam na ten problem. Co do odpalania za pomocą przewodów to nie ma co się tym sugerować że nie chciał zapalić bo żeby cokolwiek robić trzeba mieć na prawdę porządne przewody "grubości palca".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jonkszi    62

Panowie mam podobny problem dzisiaj czy wczoraj(jak jest tak troszke zimniej jest powiedzmy 10 stopni na +(nie mówie już o mrozie) i nie chce zajarać jak jest gorąc bez problemu zapala wtryski nowe dobry mechanik ustawiał, rozrusznik kręci ale nie ma siły go odpalić też prosiłbym o rade(mam rozrusznik szybkoobrotowy bateria 120 ah kabel od baterii do rozrusznika ma 12mm grubości nawet jak się baterie podładuje to jeszcze nie może zapalić. Co to może być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Glodzilla    0

No to wiadomo że kabelkami nie odpalam tylko mam porządne kable do zapalania samochodów cieżarowych .

Na kable krótko - do masy gdzie kolwiek plus ro rozrusznika i nie ma siły odpalić kręci kręci i nic taki sam objaw jak jonkszi opisuje .

Jonkszi masz rozrusznika na 12 czy 24 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napiecie 12v .

W 12V na pewno nie uwierzę. Choćbyś miał akumulatory o pojemności 5000Ah to i tak spadnie do 10V. Zmierz jeszcze raz. I zmierz też prąd pobierany przez rozrusznik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wątpię żeby miał czym zmierzyć prąd rozrusznika. 12V nie ma na bank na rozruszniku podczas odpalania. Na dobrych aku będzie trochę więcej niż 12 ale spadek napięcie na rozruszniku będzie też spory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jonkszi    62
Napisano (edytowany)

12 v piszę na baterii nie mierzyłem ale jest w ładny dzień podchodzę i pyk i trach pali a deszcz leje cały dzien robi sie zimniej ale z 10st jest i nie chce mowie bateria podładowałem parę h i nic.

Może cos z pompą słaba kompresja bo nic z nią jeszcze nie robiłem.

Edytowano przez jonkszi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tomekk1973    8

miałem taki sam problem przy ciągniku Escort 450 ,gdy był ciepły silnik palił na dotyk,gdy się ochłodziło odpalenie było utrudnione lub niemożliwe.Elektryk sprawdził rozrusznik ipowiedział że jest dobry.Po założeniu okazało się że też nie kręci tak jak powinien.W końcu okazało się ,że rozrusznik był nadpalony i przy rozruchu zimnego silnika brał tyle prądu że akumulator siadał.Kupiłem nowy rozrusznik szybkoobrotowy imam spokój już 4 rok,a akumulator mam 5 letni od busa kupiony na złomowisku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli @Glodzille. A co do Ciebie to nie patrz na to co jest napisane na aku. Musisz szukać przyczyny raczej nie po stronie układu paliwowego tam nie ma ciepło - zimno przecież mrozów nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tespis17    21

@godzilla

Na pisz czy podczas kręcenia robi się gorący wyłącznik masy.

Nadal stawiam na masę, wyłącznik masy lub rozrusznik jak przykręcałeś "+" to obróciłeś śrubę w automacie.

Rozrusznik najłatwiej sprawdzić wymontowując i na krótko.

Wątpię żeby były coś w silniku chyba że Ci coś stuka lub dymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wszystko poznasz po jakości kręcenia. Przecież widać czy jest moc. Sprawdź plecionkę łączącą kabinę z tylnym mostem no chyba że masz już inne połączenie masy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Glodzilla    0

Zrobiłem odpala pięknie . nie miałem podłaczonej masy (plecionki) która łaczy kabine z mostem tylnim . Podłączyłem akumulator na klemy tak jak powinień być bez kabli rozruchowych . Podłaczyłem elektryke na stacyjke żeby nie odpalał na kabelek przykręcony do rozrusznika i kręci teraz jak szalony rozrusznik ciągnik pali bez problemowo . Tearz trudno powiedzieć czy była to wina tej plecionki z tyłu że nie była podłaczona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ża tak a jak inaczej masa ma przejść na blok silnika jak nie po plecionce. Jak nie ma plecionki to wtedy idzie tylko po śrubach mocujących kabinę a tam nie ma dobrego połączenia bo to wszystko pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też miałem taki problem, założyłem inny wyłącznik masy, bodajże od c385, a kabel masowy dałem bezpośrednio do korpusu tylnego mostu, omijając tę plecionkę. Teraz pali bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tespis17    21
Napisano (edytowany)

Na pewno była to wina plecionki i słabej masy.

Ja akumulator dałem pod schody kabiny i kable bardzo krótkie do masa do śruby rozrusznika a + do rozrusznika.

Jest tam dużo miejsca a po drugie łatwo naładować akumulator.

Edytowano przez tespis17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


tespis17    21

To mnie właśnie wkurzało dwa akumulatory i jeszcze wyciąganie ich, dlatego Ja mam jeden 12V w 60-tce też mam jeden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Glodzilla    0

Też założyłem jeden 12 tylko od ciężarówki i jest troche za szeroki żeby się zmieścił w oryginalne mocowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy wyciąganie ich? Ja aku wyciągam tylko do wymiany :) Co dwa aku to dwa z jednego takiego powera nie wyciśniesz a to że jest dwie klemy więcej do czyszczenie to bez znaczenia. No ale dwa wychodzą też drożej przy zakupie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bizon1204    0

witam mam problem z odppleniem mtz dzisiaj poszedłe on kreci a nie chce złapac nie idzie dym z komina a dodam ze jest po kapitalnym remocie silnik

2 dni temu odpalałł bez problemu

 

paliwo dochodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×