Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowy więc wybaczcie za ewentualne błędy. :) Jestem posiadaczem John Deer'a 5090m i zastanawiam się czy używanie rewersu (elektrohydraulicznego) bez sprzegła (oczywiscie nie na wyskoich biegach) nie skróci żywotności sprzęgła i skrzyni biegów. Uważacie że lepiej zawsze wciskać sprzęgło czy można bez. Pozdrawiam :)

Opublikowano

Znajomy w zeszłym roku kupił New Hollanda ok. 140KM i sprzedawca powiedział mu że lepiej używać sprzegła, a w JD 5m jednak skrzynia jest mechaniczna, mniej dopracowana niż np. PawerShift :/

Opublikowano

Elektronika dokładniej i płynniej (jeżeli jest dobrze skalibrowana) rozłącza i załącza sprzęgło niż noga- takie jest moje zdanie.

Ani jeden ani drugi sposób nie zepsuje ciągnika.

Opublikowano

Wydaje mi się że przy dokładnym podjezdzaniu pod maszynę nikt nie podjeżdża nie używając pedału sprzęgła bo inaczej się nie da :-). zakładając temat chodziło mi bardziej o używanie rewersu w polu na uwrociach lub w pracy z ładowaczem. :-)

 

Opublikowano

Na polu czy do ładowacza często używa się bez sprzęgła i nic się nie dzieje , a podjechanie pod maszynę bez uzywania sprzęgła też sie da próbowałem JD 6330 lekko wciskasz w tył i popuszczasz kolega załatwił Case JX1100U jechał 40km/h i przerzucił rewers w tył i ciagnik zdechł odrazu i teraz szarpie jak puszcza sie ze sprzegła albo zeby ruszyc trzeba kilka razy ze sprzegła strzelic a ciagnik ma 5 lat wiec nie jest stary taki ! ;)

Opublikowano

Kiedyś serwisant JD mówił że mieli sytuacje kiedy to gośću probował zmienic kierunek jazdy przy duzej predkosci to zaszla porzeba wymiany całej skrzyni biegów, rozleciała sie :/ więc nie warto tak robic co najwyżej przy niskich predkościach roboczych. Zawsze jak nie uzywam sprzęgła to od razu nie przezucam przod tył tylko najpierw na luz na hamulec i dopiero ruszam w drugim kierunku.

Opublikowano

jezu co wy tu gadacie rewers jest po to zeby nie uzywac sprzegla wogoloe no chyba do podczepiania jakiejs maszyny i nie trzeba przezucac w rewersie na luz kiedy chcemy jechac do przodu albo to tylko pyk i polecialo nie trzeba hamowac ani nic i nawet jak bedziesz cinal 20 na godzine do przodu i nagle pykniesz do tylu rewers to ciagnik powoli zwolni i ruszy do tylu przynajmniej tak jest w jd

Opublikowano (edytowane)

to powolne zwalnianie jest wymuszone przez skrzynie ktora probuje ciagnać ciagnik w drugą strone co według mnie nie jest zbyt przyjazne dla poszczegolnych cześci ktore mogą ulec szybkiej i drogiej awarii. Odrobina czułości nigdy nie zaszkodzi ;-)

Edytowane przez mlody111
Opublikowano

Nie ma potrzeby używać sprzęgła bo w tym ciągniku są tak jakby 2 sprzęgła ( Jedno do jazdy do przodu drugie do tyłu) więc revers i sprzęgło nożne wykorzystuje ten sam mechanizm więc nie ma potrzeby bo i tak na jedno wyjdzie ;)

Opublikowano

Przy wysokich prędkościach na pewno nie bede na rewersie zmieniał kierunku ale przy małych w polu widze że nie ma co się obawiać :). Jeszcze mógłby wypowiedzieć się jakiś użytkownik takiego samego JD. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v