Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
gaga195

pronar sprzęgło

Polecane posty

gaga195    26

Siemka, mam taki problem że sprzęgło mi nie odbija. pracuje normalnie ale nie odbija, sprężyna naciągnięta jest.

odkręciłem korek żeby nasmarować docisk, nabiłem trochę smaru i jak naciskam to słyszę stamtąd sprężynowy brzdęk.

wiecie może co jest powodem tego nieodbijania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Pokombinuj z tą sprężyną. Ona jest na takim wsporniku i można zmieniać jego położenie. Powoduje to zmianę kąta działania sprężyny na dźwignię i wcale nie musi być na maxa napięta.

 

Ja też potrzebuję Waszej rady.

Napiszcie ilu tarczowe jest sprzęgło w 1025. W instrukcji jest napisane że dwutarczowe ale napisali też, że rozrusznik ma 5,9kW a ma 3,9 tak jak u słabszych pronarów także wolałbym się dowiedzieć tego od osób, które osobiście się "zetknęły" ze sprzęgłem. Niestety ja też będę się musiał bliżej "zainteresować" sprzęgłem. Słyszałem, czytałem, że jest to słaby element tych ciągników ale nie myślałem że aż tak słaby. Ciągnik posiadam od niedawna, od pierwszego właściciela, rocznik 2005, przebieg około 660 mth. Przebieg raczej prawdziwy, ciągnik mało pracował bo np. ostojnik był nie ruszany od nowości, "zasyfiony" tak, że wciągnęło sitko, najprawdopodobniej rdzą ze zbiorników paliwa. Po wymianie sitka w krótkim czasie musiałem je czyścić. Ale do rzeczy bo chodzi o sprzęgło: podczas pracy jest OK, tzn. zejdzie z obrotów ale się nie ślizga. Gdy jednak mam "zapuszczoną" maszynę typu kultywator, agregat uprawowy w twarde podłoże np. na poprzeczniaku (w polu to się nie zdarzyło) to puszczam sprzęgło a ciągnik stoi w miejscu. Ponadto, rzadko bo rzadko ale się zdarza, przy włączaniu biegu ciągnik szarpnie przy wciśniętym sprzęgle. Ostatnio zapchał mi się agregat ziemią i z dwójki na trzecim zakresie nie ruszyłem (ślizgało się sprzęgło) ale z jedynki poszło normalnie. Przy nieumiejętnym ruszaniu prawie na pusto z najszybszej jedynki sprzęgło czasami "kwiknie". Ogólni to sprzęgło działa tak jakby w trybie on-off, trudno jest korzystać z "półsprzęgła". Mimo tych "nieprawidłowości" ciągnikiem da się normalnie pracować ale jak dla mnie to sprzęgło jest do wymiany. Poza tym nie myślałem o tym, że ciągnik o takiej mocy jest tak mało elastyczny (może wynika to trochę z problemów z zasilaniem paliwem) ale poniżej 1600 obr/min w zasadzie nie można schodzić w pracy a czasami to jest mało. Maszyn do niego nie mam "przewymiarowanych" tzn. agregat uprawowy z przednim wałem 3,6m (myślałem, że będzie za mały, ale raczej większego nie potrzeba) i pług grudziądzki niby 4x35 ale koło prawie zabiera. Przy pracy z agregatem z trójki na trzecim zakresie praktycznie nie da się ruszyć, trzeba opuszczć agregat "w biegu".

Trochę się rozpisałem ale jak już to przeczytacie to byłbym wdzięczny gdybyście się do tego odnieśli :)

Edytowano przez wlamaj1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Tyle się napisałem i nikt pewnie tego nie zobaczył bo edytowałem post, więc teraz piszę post pod postem może coś napiszecie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

armi95    0

Jak dla mnie to po pierwsze przebieg 660 mtg dla 8 letniego ciągnika jest nierealny. Nie znam budowy tego sprzęgła ale Pronar to nie jest cud techniki i pewnie musisz tarczę popuścić na śrubach jeśli jest jeszcze gwint. Po ośmiu latach eksploatacji to możliwe że sprzęgło jest do roboty zakładając normalny przebieg.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Ryski trochę gorzej radzą sobie z ruszaniem a winne jest koło zamachowe o małej masie. 330 ma cięższe.

Sprzęgło raczej do rozebrania. Przy takim przebiegu trzeba założyć że ciągnik stał. Może być różnie.

A co do cuda techniki jeśli chodzi o zwykłe sprzęgła cierne, tarczowe to armi co według ciebie jest cudem a co nie? Jakie sprzęgło tego rodzaju jest nowoczesne a jakie przestarzałe?

One wszystkie działają na tej samej zasadzie od dziesiątek lat.

Co do elastyczności silnika.... wyreguluj go porządnie, przeczyść układ paliwowy, zasilania w powietrze. Ten ciągnik wygląda raczej na zastany.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Ten ciągnik pracował na 22 hektarach wraz z sześćdziesiątką i trzydziestką więc przebieg raczej prawdziwy. U mnie obrabia niewiele więcej i teraz po wiośnie czeka na sianokosy - prasowanie. Kupiłem go ze względu na stan, przebieg i to że był niedaleko ode mnie bo w zasadzie to 80 KM by wystarczyło. Człowiek który go używał wcześniej miał też MTZ-a więc z "ruską" techniką był zaznajomiony. Podejżewam że nie za bardzo przystosował się do tej słynnej skrzyni biegów (o ile można się do niej przystosować) i to ona właśnie przyczyniła się do znaczącego skrócenia żywotu sprzęgła. Tak jak napisałem, ciągnikiem da się normalnie pracować (oprócz tego "ciężkiego" ruszania) więc nie zamierzam z tym na razie niczego robić. Chciałem się tylko dowiedzieć czy czasami tak nie ma być bo może sprzęgło jest po prostu za słabe w stosunku do mocy i szerokich opon. Według mnie to w każdych warunkach przy ruszaniu silnik powinien się zdusić lub koła powinny "buksować" ale sprzęgło nie może się ślizgać. Czy faktycznie jest ono dwutarczowe tak jak jest napisane w instrukcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Piotrek5060YouYube
      Witam, stoję przed wyborem przyczepy do przewozu bel. Może ktoś kto posiada jeden z tych dwóch modeli wymieni plusy i minusy. T026 mogę kupić za 50 tysięcy brutto z transportem, a T023 za 41 tyś brutto z transportem. Jestem trochę skierowany w stronę T026 bo jednak ma większe koła i grubszą blachę niż T023, która jak dla mnie ma strasznie małe koła jak na swoje gabaryty.
    • Przez lukus
      Witam mam taki problem że wymieniłem sprzęgło i teraz nie moge odpowietrzyc przegła. Nie Wiem co sie mogło stać . Proszę o pomoc.
    • Przez Jakub766
      Witam Szukam osoby, która zna się na instalacji EHR i mogła by go zainstalować w moim pronarze. Chodzi mi o wykonanie całej instalacji łącznie ze sterownikiem, przewodami itd. w rozsądnej cenie. Mieszkam w Wielkopolsce. Wiecej informacji na pw. Pozdrawiam
    • Przez Jakub766
      Witam Poszukuję osoby lub firmy, która założyła by w moim pronarze kompletną instalację EHR (sterownik, przewody itp.) w rozsądnej cenie. Pozdrawiam
    • Przez Rolnik551
      Da radę rozjechac ciągnik od tyłu muszę doiść do skrzyni a nie chce reduktora i wszystkiego rozbierać 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.