Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
gaga195

pronar sprzęgło

Polecane posty

gaga195    20

Siemka, mam taki problem że sprzęgło mi nie odbija. pracuje normalnie ale nie odbija, sprężyna naciągnięta jest.

odkręciłem korek żeby nasmarować docisk, nabiłem trochę smaru i jak naciskam to słyszę stamtąd sprężynowy brzdęk.

wiecie może co jest powodem tego nieodbijania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Pokombinuj z tą sprężyną. Ona jest na takim wsporniku i można zmieniać jego położenie. Powoduje to zmianę kąta działania sprężyny na dźwignię i wcale nie musi być na maxa napięta.

 

Ja też potrzebuję Waszej rady.

Napiszcie ilu tarczowe jest sprzęgło w 1025. W instrukcji jest napisane że dwutarczowe ale napisali też, że rozrusznik ma 5,9kW a ma 3,9 tak jak u słabszych pronarów także wolałbym się dowiedzieć tego od osób, które osobiście się "zetknęły" ze sprzęgłem. Niestety ja też będę się musiał bliżej "zainteresować" sprzęgłem. Słyszałem, czytałem, że jest to słaby element tych ciągników ale nie myślałem że aż tak słaby. Ciągnik posiadam od niedawna, od pierwszego właściciela, rocznik 2005, przebieg około 660 mth. Przebieg raczej prawdziwy, ciągnik mało pracował bo np. ostojnik był nie ruszany od nowości, "zasyfiony" tak, że wciągnęło sitko, najprawdopodobniej rdzą ze zbiorników paliwa. Po wymianie sitka w krótkim czasie musiałem je czyścić. Ale do rzeczy bo chodzi o sprzęgło: podczas pracy jest OK, tzn. zejdzie z obrotów ale się nie ślizga. Gdy jednak mam "zapuszczoną" maszynę typu kultywator, agregat uprawowy w twarde podłoże np. na poprzeczniaku (w polu to się nie zdarzyło) to puszczam sprzęgło a ciągnik stoi w miejscu. Ponadto, rzadko bo rzadko ale się zdarza, przy włączaniu biegu ciągnik szarpnie przy wciśniętym sprzęgle. Ostatnio zapchał mi się agregat ziemią i z dwójki na trzecim zakresie nie ruszyłem (ślizgało się sprzęgło) ale z jedynki poszło normalnie. Przy nieumiejętnym ruszaniu prawie na pusto z najszybszej jedynki sprzęgło czasami "kwiknie". Ogólni to sprzęgło działa tak jakby w trybie on-off, trudno jest korzystać z "półsprzęgła". Mimo tych "nieprawidłowości" ciągnikiem da się normalnie pracować ale jak dla mnie to sprzęgło jest do wymiany. Poza tym nie myślałem o tym, że ciągnik o takiej mocy jest tak mało elastyczny (może wynika to trochę z problemów z zasilaniem paliwem) ale poniżej 1600 obr/min w zasadzie nie można schodzić w pracy a czasami to jest mało. Maszyn do niego nie mam "przewymiarowanych" tzn. agregat uprawowy z przednim wałem 3,6m (myślałem, że będzie za mały, ale raczej większego nie potrzeba) i pług grudziądzki niby 4x35 ale koło prawie zabiera. Przy pracy z agregatem z trójki na trzecim zakresie praktycznie nie da się ruszyć, trzeba opuszczć agregat "w biegu".

Trochę się rozpisałem ale jak już to przeczytacie to byłbym wdzięczny gdybyście się do tego odnieśli :)

Edytowano przez wlamaj1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Tyle się napisałem i nikt pewnie tego nie zobaczył bo edytowałem post, więc teraz piszę post pod postem może coś napiszecie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

armi95    0

Jak dla mnie to po pierwsze przebieg 660 mtg dla 8 letniego ciągnika jest nierealny. Nie znam budowy tego sprzęgła ale Pronar to nie jest cud techniki i pewnie musisz tarczę popuścić na śrubach jeśli jest jeszcze gwint. Po ośmiu latach eksploatacji to możliwe że sprzęgło jest do roboty zakładając normalny przebieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    585

Ryski trochę gorzej radzą sobie z ruszaniem a winne jest koło zamachowe o małej masie. 330 ma cięższe.

Sprzęgło raczej do rozebrania. Przy takim przebiegu trzeba założyć że ciągnik stał. Może być różnie.

A co do cuda techniki jeśli chodzi o zwykłe sprzęgła cierne, tarczowe to armi co według ciebie jest cudem a co nie? Jakie sprzęgło tego rodzaju jest nowoczesne a jakie przestarzałe?

One wszystkie działają na tej samej zasadzie od dziesiątek lat.

Co do elastyczności silnika.... wyreguluj go porządnie, przeczyść układ paliwowy, zasilania w powietrze. Ten ciągnik wygląda raczej na zastany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Ten ciągnik pracował na 22 hektarach wraz z sześćdziesiątką i trzydziestką więc przebieg raczej prawdziwy. U mnie obrabia niewiele więcej i teraz po wiośnie czeka na sianokosy - prasowanie. Kupiłem go ze względu na stan, przebieg i to że był niedaleko ode mnie bo w zasadzie to 80 KM by wystarczyło. Człowiek który go używał wcześniej miał też MTZ-a więc z "ruską" techniką był zaznajomiony. Podejżewam że nie za bardzo przystosował się do tej słynnej skrzyni biegów (o ile można się do niej przystosować) i to ona właśnie przyczyniła się do znaczącego skrócenia żywotu sprzęgła. Tak jak napisałem, ciągnikiem da się normalnie pracować (oprócz tego "ciężkiego" ruszania) więc nie zamierzam z tym na razie niczego robić. Chciałem się tylko dowiedzieć czy czasami tak nie ma być bo może sprzęgło jest po prostu za słabe w stosunku do mocy i szerokich opon. Według mnie to w każdych warunkach przy ruszaniu silnik powinien się zdusić lub koła powinny "buksować" ale sprzęgło nie może się ślizgać. Czy faktycznie jest ono dwutarczowe tak jak jest napisane w instrukcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Seweryn
      Wiecie cokolwiek na temat tych ciągników? Najbardziej interesuje mnie moc, wyposażenie i cena.
    • Przez Silver
      który lepszy by był w gospodarstwie 35 ha z maszynami do c 360 (pług bym sobie dokupił), jaka jest różnica w spalaniu w lekkich pracach i czy jest jakaś regóła który bardziej awaryjny, dodatkowo chciał bym wozić nim drzewo z lasu i z prasą zwijającą pracować, więc jakie spalanie jednego i drugiego i który będzie mniej awaryjny?
    • Przez Pronar82a
      Jak mam przestawić zawór od butli ciśnieniowej w Pronarze 82A i gdzie on się znajduje, tak żeby mi lepiej przyczepy hamowały i żeby pierwsze przyczepy zaczęły hamować anie ciągnik.
    • Przez ursus914
      Temat założony na prośbe wuja, mianowicie gdy ciągnik stoi (niejest odpalany) dłużej niż dobe to z przewodów paliwowych zchodzi paliwo,i niemożna go odpalić, żeby odpalić trzeba podpompować ręczną pompką. Sprawa ta ma miejsce od nowości, instrukcja o takim czymś niepisze , próby zakładania zaworka zwrotnego nic niedały, dodam że układ jest szczelny. Ten egzemplaż jest jednym z pierwszych 10 szt. Może ktoś spodkał się u siebie z tym problemem lub wie co z tym zrobić . Za wszelkie porady z góry dzięki
    • Przez Pronarek82a
      Chce zalożyc do swego Pronara wiekszą pompe olejową! I chcę sie dowiedźiec ile kosztuje? Może ktoś u siebie założyl?
×