Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

ja w swoim rusku mam jeden 12v 145aH, i przy -20 czy -30, dwa obroty i chodzi B) , bez grzania, czy przelewania gorącą wodą, ale to chyba odosobniony przypadek :D

Opublikowano

No musi. W lecie pal licho ale w zimie nie ma możliwości żeby nie wyjechać. na chwilę obecna najsłabszym punktem jest rozrusznik magneton. Nie można być pewnym kiedy się rozleci. Reszty jestem pewny w 100% po ponad 600-set godzinach jazdy w zimie.

Opublikowano

No dokładnie nie ma co popadać w skrajności. Żyjemy w takich czasach , że tego towaru jest multum na półkach i praktycznie w razie awarii można mieć taki sprzęt od ręki. Kiedyś byłoby to wielkim wyzwaniem. Ojciec kupował suche akumulatory i sam formował jak była okazja nie ważne czy były potrzebne czy nie.

Opublikowano

Założyłem grzałkę w blok 190 zł prosty montaż aby rozgrzać silnik do 50 stopni potrzeba minimum 45 min grzałka jest tak zrobiona że ogrzewa płyn grawitacyjnie ,na razie nie zapowiadają żadnych mrozów, może się grzałka w tym roku nie przyda ,ale po podgrzaniu silnik pali jak latem .

Opublikowano (edytowane)

Założyłem grzałkę w blok 190 zł prosty montaż aby rozgrzać silnik do 50 stopni potrzeba minimum 45 min grzałka jest tak zrobiona że ogrzewa płyn grawitacyjnie ,na razie nie zapowiadają żadnych mrozów, może się grzałka w tym roku nie przyda ,ale po podgrzaniu silnik pali jak latem .

nie trzeba go az tak mocno grzac. mi w zeszlym roku 15min starczalo przy -10. Niestety ja rzadko mam mozliwosc podlaczenia sie do pradu wiec zazwyczaj musial poradzic sobie bez grzalki - czasami bylo ciezko. rozrusznik planetarny rozlecia sie po miesiacu. zrobilem moj stary ori. i jest niezawodny.akumulator 12v 170Ah 1000A

Edytowane przez slawek29
Opublikowano

a ja mam 2x 6v 195 Ah magnetona i odpalić go odstrzała przy 0 stopni- niemożliwe. Musze mu na dolocie trzymać tą klapką trochę żeby silnik się rozkręcił i dopiero po 2 takich próbach złapie a w -10 albo więcej to grzałka w bloku tylko czek poł godziny i wtedy się zgodzę od strzała ale tak nawet nie jęknie. Mysle czy nie dać mu 12v jednej baterii ze 175 Ah

Opublikowano

a ja mam 2x 6v 195 Ah magnetona i odpalić go odstrzała przy 0 stopni- niemożliwe. Musze mu na dolocie trzymać tą klapką trochę żeby silnik się rozkręcił i dopiero po 2 takich próbach złapie a w -10 albo więcej to grzałka w bloku tylko czek poł godziny i wtedy się zgodzę od strzała ale tak nawet nie jęknie. Mysle czy nie dać mu 12v jednej baterii ze 175 Ah

no ja jak jest -5 to tez ta klapke zamykam. ja mam jeden aku zamontowany przed schodkami zeby do rozrusznika bylo jak najblzej wlacznik masy pod kabina.

Opublikowano

jesli bedziesz chcial odpalac go zima to nie polecam taniego akumuatora bo ci dlugo nie wytrzyma i bedziesz musial kupic nastepny. "za biedni jestesmy na tanie rzeczy"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v