Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Panowie potrzebuję pomocy. Kupiłem nową chłodnicę do mego zetora i teraz mam problem mechanik który to robi rozkłada rece a mianowicie: Chłodnica robi się ciepła tylko w polowie , dół chłodnicy cały czas zimny. Ciągnika nie idzie zagrzać do wiekszej temperatury niz 55 st.

Termostat sprawdzony, działa. Co może być przyczyną? Ciągnik chodzi na płynie. Przed wymianą nie było problemu a teraz cały czas wygania płyn. Pomocy

Opublikowano

przy takiej temperaturze i nowej czystej chłodnicy to nie dziwię się że nie możesz go bardziej zagrzać. Mój wyrzuca płyn jak ma nalane pod korek. Trzeba lać do połowy tej komory nad chłodnicą i jest ok. poczekaj aż pójdzie w konkretną robotę i się okaże

Opublikowano

Nom tak ale silnik jest ciepły , reki nie utrzymasz na nim, mechanik nalał za duzo płynu to pewne, ale juz sporo wygnalo tak jest ponizej polowy odległosci miedzy zeberkami a korkiem. Mariusz to co twierdzisz ze nie zagrzeje ciagnika w takiej temperaturze okolice 0 st, to dziwne bo skoro w ciagniku jest ogrzewanie kabiny, to chyba nie słuzy na lato ?

Opublikowano

no tak masz rację tylko zwróć uwagę że obieg na ogrzewanie masz nie z chłodnicy tylko z pompy wodnej. Termostat puszcza wodę dopiero po przekroczeniu pewnej temperatury w silniku, dba o to żeby silnik był dogrzany na odpowiednim poziomie dlatego w mroźne dni silnik ma odpowiednią temperaturę a chłodnica jest lodowata. u mnie w Zetorze 5340 kiedyś przy mrozie -25 stopni zamarzła woda w chłodnicy a silnik miał odpowiednią temperaturę. Wtedy zalewaliśmy go gorącą wodą bo łatwiej odpalał niż na płynie , ale po tym zdarzeniu zamontowaliśmy w bloku grzałkę i tylko płynem zalewamy.

Opublikowano

Ten model tak ma, ale powinien się rozgrzać, ale nie koniecznie.

Ta chłodnica jest do silnika 6 czy 4.

Jak wodę goni. po dwóch km wyrzuca, parę litrów cy tak z 4 cm od góry korka.

Opublikowano

Jest to chłodnica od 6 garów, jezdzilem nim z godzine zeby go zagrzac przy temp. ok 0 st i cały czas trzymalo 55 st, góra chłodnicy letnia, a dół lodowaty, wygnalo wiecej jak 4 cm od góry, wywala z pod korka ( kortek tez nowy). Kurcze boję się zeby nie przegrzac silnika.

Opublikowano

Zawsze woda jest poniżej 4-5 cm od korka.Dlatego się nie grzeje bo nowa chłodnica i ma dobre chłodzenie. Pójdzie w pole to zagrzeje się. Zasłoń chłodnice może i wtedy zagrzeje się. Jak będziesz jeździł to nie złapie temperatury, bo powietrze chłodzi mocno.

Opublikowano

Po mojemu to wszystko jest ok. Silnika przy 55 stopniach nie przegrzejesz spokojnie :D on ma optymalną temperaturę w tym zakresie. Idź do kogoś kto ma podobny traktor i sprawdź sam jak mi nie wierzysz. nawet zapal inny ciągnik jak masz i sprawdź temperaturę chłodnicy ręką. Będzie to samo. nie można za dużo płynu lać jak już wcześniej wspominałem.

Opublikowano

Oryginalnie Ursus c385 i pochodne (Czy Zetory też- nie wiem), były wyposażone w przysłonę chłodnicy sterowaną z kabiny (taka kotara na linkę). Zasłoń mu częściowo chłodnicę (z 70%) i zobacz co się dzieje ;)

Opublikowano

Dodam coś od siebie, zimą może i trochę ciężej zagrzać silnik do odpowiedniej temperatury ale w ciepłe dni w ciągu 10-15 min (jeżeli jest zamontowany termostat) już jest w optymalnej temperaturze 80 stopni, termostat też się otwiera gdzieś w granicach tej temperatury (robocza temperatura odpowiednia dla silnika to 80-100 stopni), z tym płynem to jak kolegdzy wyżej napisali żeby do pełna nie lać bo i tak wygoni go rurką jakieś 7cm od korka niżej (w "bogatszych" wersjach zetorów i ursusów w górnej części chłodnicy jest zamontowany czujnik spadku płynu w chłodnicy) , spróbuj bez korka zagrzać silnik może on robić podciśnienie, sprawdź też dobrze termostat bo nawet jak się nowy kupi to może się zacinać, po odkręceniu korka skoro jest zamontowany termostat to nie powinna woda "drżeć" bez termostatu powinno bo jest wolny obieg, być może też jest coś uszczelką pod głowicą (nawet malutka zadra i będą się cuda działy), ursus 1224 może na nowej uszczelce ze 150mth pochodził i trzeba było nową bo wyganiało wodę z chłodnicy, sprawdź póki jeszcze w polu roboty nie ma i póki jest czas.. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v