Skocz do zawartości
kamis

belarus 820 tylni most

Polecane posty

kamis    0

witam

jak się dobrać do tylnego mostu w belaruśie a dokładnie do womu . poszły ni łożyska na mim , te4 łożyska co są na tym mechanizmie co się wyjmuje do tyłu z taśmami wymieniłem bez problemu , ale ten wałek co idzie dalej ma duże luzy poprzeczne i wzdłużne ,jak się do niego dostać .podejrzewam że trzeba odjechać tylnym mostem i czy do tej imprezy trzeba zdjąć kabinę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Do odjechania tylnego mostu nie musisz ściągać kabiny ale jest ciężko (z perspektywy czasu lepiej nie ściągać i się pomęczyć) aby odjechac tyłem musisz odkręcić przystawkę napędu, dekiel po drugiej stronie i dekiel od góry skrzyni bo tam są śruby. Pamietaj że jak odjedziesz tyłem to będzie przechylał się most do tyłu. Kabina zostaje oczywiście na przodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

a podłogę w kabinie ściągać?

Edytowano przez kamis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wojtek987    61

Tak podłogę nawet musisz bo idą tam rurki do rozdzielacza które trzeba odkręcić (chyba że dasz radę odkręcić bez ale wątpię) potem dźwignie do rozdzielacza tył kabiny unieść do góry aby przeszła nad zbiornikami potem jak już się rozejdzie to możesz unieść całą skrzynię z kabiną do góry aby było łatwiej odjechać. Tył ładnie odchodzi od skrzyni.

Musisz mieć coś do podnoszenia bo na podnośnikach będzie masakra, ja rozjeżdżałem na paletach i paleciakiem (dobrze stabilne to jest)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

do tego to wiem . miałem to już dwa razy wyjęte , tylko jak dostać się do tego wałka co jest dalej w tylnym moście, są tam rozsypane łożyska . a jakie łożyska tam założyć żeby wytrzymały więcej jak 2500 mt . ja używam głównie womu na 1000 obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

z tego co się orientuje to ten wałek z tymi łożyskami co mówisz to nie jest w tylnym moście ale już w skrzyni głównej jak będziesz zmieniał te łożyska to kup wianek z samych igieł bo spotkałem się też że mają w środku plastik wtedy jest prawie o połowę mniej igieł i to siada bardzo szybko. ja u siebie to rozjeżdżałem tak. podłoga i wszystko co przykręcone do skrzyń, hydrauliki nie rozbierałem tylko z przodu od silnika unosiłem zbiornik z olejem podkładając 10 ceownik (dosyć długi) tak aby wystawał za kabinę podkładałem pod kabinę klocki i wszystko unosiłem delikatnie i potem mogłem rozjechać. zależy co chcesz albo sam silnik i potem pierwszą skrzynie a następnie tą główną, lub silnik od razu z pierwszą skrzynią. jak już będziesz odjeżdżał skrzynią główną to tak jak pisał Wojtek987 podstaw lewarek z tyłu pod hak bo się będzie przechylał most do tyłu i żadnych rurek nie odkręcałem poco robić przecieki. w ten sposób rozbierałem może już z 5 razy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    175

http://tractoor.pl/i...Z80 i 82/32.jpg

Na rysunku masz śrubę nr44/45 jest ona wkręcona w korpus tylnego mostu. Trzeba ją wykręcić, bo blokuje cały podzespół, po wykręceniu wałek z kołem koronowym i łożyskami powinien praktycznie bez oporów wyjść. Niestety do tej operacji trzeba wyjąć kosz wom z taśmami, ale nie trzeba rozjeżdżać ciągnikiem. Śrubę powinno widać przez otwór w kole koronowym, kwestia odpowiedniego ustawienia.

Edytowano przez agromatik
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

ja jak wymieniałem te łożyska to zdiołem kabinę i już całą skrzynię robiłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    9

nie zapomnij o przystawce do napedubo tam 2 sruby sa ukryte ..bez sciagania kabiny rozpolawialem i wcale tak strasznie nie bylo. najpierw silnikiem z reuktorem odjechalem a pozniej sama skrzynia odjechalem ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamis    0

http://tractoor.pl/i...Z80 i 82/32.jpg

Na rysunku masz śrubę nr44/45 jest ona wkręcona w korpus tylnego mostu. Trzeba ją wykręcić, bo blokuje cały podzespół, po wykręceniu wałek z kołem koronowym i łożyskami powinien praktycznie bez oporów wyjść. Niestety do tej operacji trzeba wyjąć kosz wom z taśmami, ale nie trzeba rozjeżdżać ciągnikiem. Śrubę powinno widać przez otwór w kole koronowym, kwestia odpowiedniego ustawienia.

dokładnie o to mi chodziło , dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×