Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ale też nie jest napisane, że te 500 zł to jest za kompletną obsługę klimatyzacji z wymianą osuszacza i wszystkimi uszczelnieniami plus naprawa elektryki. Założenia w tym temacie są takie, że demontujemy układ z samochodu, montujemy do ciągnika i napełniamy czynnik. Czyli jeżeli za napełnienie czynnika+olej bierzesz 500 zł to nie wiem czego tu gratulować. U mnie w okolicy taka usługa kosztuje do 100 zł.

Opublikowano

Wiesz co jednak nie jesteś matołem :D ty nawet nie masz pojęcia co piszesz i raczej nawet nie byłeś samochodem na uzupełnianiu i naprawie pustego układu bo 2 stówy na pewno byś z kieszeni wyciągnął :D Napiszę jeszcze raz, 500zł to kwota jaką trzeba zapłacić za sprawdzenie oraz kompletną pierwszą obsługę traktoru do którego może wejść do 1500g czynnika, za stówkę to może ktokolwiek nawet u nas w sprawnym układzie w SAMOCHODZIE przefiltrować gaz, zmienić olej dodać brakujące 20g i do widzenia. Dalej nie piszę bo nie ma do kogo... choć pewnie znów coś se ubzdurasz...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dlatego u nas nie opłaca się otwierać firmy serwisującej klimatyzację bo stawki są groszowe. Jakby było chociaż te 200 zł to byłoby nieźle. Sprowadzam sporo samochodów z zachodu i nie opłaca mi się za te pieniądze kupować stacji do klimy, bo za 100 zł ktoś inny mi to zrobi. Ale tak jak napisałem, wiesz lepiej bo jesteś inżynierem...

Opublikowano

Mi przetarł się przewód od klimy, aluminiowy i wywaliło cały czynnik. Naprawiano można powiedzieć po znajomości, spawanie rurki 50zł, potem sprawdzanie szczelności azotem i napełnienie czynnikiem, wchodzi 900g- 200zł. Wcześniej pytałem się w innym zakładzie to powiedziano mi za samą obsługę klimy 120zł + spawanie i czynnik. Wyszło by koło 400zł

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No i to właśnie obala teorię inżyniera. U nas też są właśnie takie ceny i to nie po znajomości. Samo napełnienie bez spawania i sprawdzania szczelności 100 zł.

Opublikowano

Co obala moją teorię, co ty znów se ubzdurałeś? kolega napisał ci że z naprawą zapłacił 4 stówki w układzie 900g , ja napisałem że za 100 to można jedynie przefiltrować gaz zmienić olej i dobić 20g, do traktoru kosztuje z 500 a nawet więcej, do samochodu przeciętnie 200, ale coś obala moją teorię... chłopie poczytaj swoje posty, najpierw piszesz coś tam o teflonie, dobra mniejsza z tym, później o mieszaniu się gazów gdzie od 15lat jest r134a, i aby przełożyć układ z samochodu do traktoru to każdy idiota i matoł wie że gaz ucieknie, (dlatego nie jesteś matołem) i jaka tu mowa o mieszaniu gazów, następnie piszesz że ty masz kilogram gazu za 30zł ( w sumie jak każdy) na koniec że nic się nie opłaci itd. Każdy chyba kto przeczyta te kilka postów widzi że pojęcia nie masz o czym piszesz

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czytaj ze zrozumieniem:

spawanie rurki 50zł, potem sprawdzanie szczelności azotem i napełnienie czynnikiem, wchodzi 900g- 200zł.

A tu druga informacja:

Wcześniej pytałem się w innym zakładzie to powiedziano mi za samą obsługę klimy 120zł + spawanie i czynnik. Wyszło by koło 400zł

No ale w końcu inżynier... Zawsze ma rację...

Opublikowano

Przecież ten matoł jest moderatorem, nie zauważyłeś :D jemu wszystko wolno, choć nie ma racji dogryza szczeka i jego musi być na wierzchu, gdy ktoś go przygnie usuwa posty :D taki jest jego zwyczaj...

@elektrotechnik ty jesteś bardziej nie kumaty niż kilogram gwoździ, zacytowałeś post gdzie kolega napisał że za samą obsługę 120zł a z naprawą i napełnieniem ok 400, obsługę bez naprawy napisałem że 100zł można zrobić i co w niej się znajduje. Dobra kończę to, za co jak dostałem ten punkt, za dyskusję z idiotą?

Opublikowano

A nie próbowałeś skontaktować się z dilerem i kupić fabryczną lub do pronara zadzwonić i się zorientować. Może będzie trochę drożej ale łatwiej z zamontowaniem elementów no i gwarancja działania.

Opublikowano

Jeśli rzeczywiście można wyrwać dobrą klimę z samochodu za 350zł to myślę że nie warto brać coś co jest droższe od ponad 300zł, lubię grzebać jeśli mam wolny czas (którego zawsze mało) to coś się wymyśli.

Opublikowano

glupoty kolego piszesz,za 350 to dostaniesz troche czesci z demontazu,juz od lat takie tematy walkowane sa i jeszcze nik ponizej tysiaka tego nie zrobil a kombinacji co nie miara.jezeli ta klima dachowa faktycznie bylaby za 750 +vat to od szczala tylko brac bo wszedzie kosztuje ok 3 tys i to jest dobra cena bo zrobic nowa klime sprezarkowa to koszt ok 6tys,ja milem taka za 3 tys w bizonie i bylem zadowolony co do ceny i efektow. tak wiec kolego jak mowi stare przyslowie "szklem d*py nie utrzesz" tak samo za pare stoe klimy nie zrobisz,tak wiec jak ktos chce klime tamio to nic tylko brac ta za 750 netto chociaz mam duze obawy czy to prawdziwa oferta bo ten cam model wszedzie ok 3 tys ale montujesz 1 godzinke i w pole

Opublikowano

Klime z samochodu można kupić tanio tylko, że montaż parownika w kabinie do łatwych a tym bardziej estetycznych nie będzie należał. Co do napełniania to za 150zł da rade robić :)

Opublikowano

JA tam bym te 3 tysięce śmiało wydał gdybym tylko wiedział że to urządzenie mnie nie zawiedzie i zda egzamin w praktyce nie chcę ryzykowć, od takiego klimatyzatora wymagałbym mocnego chłodzenia (tak żreby przy zamkniętej kabinbinie było dość chłodno w pogodne dni) i żebym mi się nie popsulo po roku na przykaład.. Ma ktoś z was ten klimatyzator?? Jak działa? a jeśli nie to może ktoś da jeszcze jakieś linki do klimatyzacji mam Claas arion 410

Opublikowano (edytowane)

Dołączam się do pytania przedmówcy, ma ktoś taki dachowy klimatyzator?

 

Wiesz co jednak nie jesteś matołem :D ty nawet nie masz pojęcia co piszesz i raczej nawet nie byłeś samochodem na uzupełnianiu i naprawie pustego układu bo 2 stówy na pewno byś z kieszeni wyciągnął :D Napiszę jeszcze raz, 500zł to kwota jaką trzeba zapłacić za sprawdzenie oraz kompletną pierwszą obsługę traktoru do którego może wejść do 1500g czynnika, za stówkę to może ktokolwiek nawet u nas w sprawnym układzie w SAMOCHODZIE przefiltrować gaz, zmienić olej dodać brakujące 20g i do widzenia. Dalej nie piszę bo nie ma do kogo... choć pewnie znów coś se ubzdurasz...

 

Ja za zmianę oleju i uzupełnienie 150 gram czynnika zapłaciłem 80 zł więc cena w miarę ok, ale jak by było pusto to za same 650g musiał bym zapłacić 130zł według cennika firmy w której robiłem.

Edytowane przez st220
Opublikowano

Po pogodzie z kilku ostatnich dni rozważam jednak założenie klimy w jednym z ciągników.

Z racji że tato wszystko robi MTZ952.3 a ja znowu wolę Zetorka 10145 miałem dylemat gdzie zamontować, jednak w MTZcie będzie chyba łatwiej (jest wolne miejsce na pasek, no i nowszy ciągnik więc łatwiej chyba będzie to pomontować.

Myślałem wziąć kupić jakąś kompletną klimę od jakiegoś starego auta (leżak magazynowy). Często takie zestawy widzę na allegro w cenie 1000-1600zł. Myślicie że ma to sens? Klimatyzatora nie chcę, gadałem ostatnio z kierowcami TIRów na temat klimatyzatorów nie da to efektu takiego jak klimatyzacha

 

Wracajac do tematu - czy ktoś z was montował sam klimę do tego ciągnika? Gdzie co pomontował? Od czego najlepiej brać poszczególne części (np z jakich aut)?

Jak się za to zabrać?

Opublikowano

Co do części to musiał byś szukać takich które wymiarami będą pasować i raczej nie kupisz całego kompletu tylko częściami będziesz musiał kupować, największy problem chyba będzie z długością przewodów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v