Skocz do zawartości
pitero16

Pompa Hydrauliczna Renault

Polecane posty

pitero16    3

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć czy są jakieś wzmacniane pompy do Renault 120.14 ponieważ chciałbym szybciej pracować ładowaczem(teraz jest tragedia) i jednocześnie lżej skręcać kierownicą bo teraz gdy jest zimny lub z dużym obciążeniem np. z paletą nawozu skręcanie jest prawie niemożliwe. Proszę również o jakieś wskazówki lub porady związane z tym problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    18

Proponował bym zmierzyć ciśnienie na ciepłym oleju ,na wyjściu hydraulicznym,gdyż pompa ,może kończyć swój żywot...A może jakiś zaworek jest przytkany,bądź filtr...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitero16    3

Wiesz może co może być przyczyną bardzo ciężko działającego wspomagania na niskich obrotach lub zimnym silniku lub z obciążeniem na ladowaczu niezależnie od obrotów(skracanie jest prawie niemożliwe nawet przy dużych obrotach)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

renault    2

pitero16 napisz coś więcej od dawna masz ciągnik, zawsze tak było, czy od nie dawna, masz jeden siłownik do wspomagania? bo ja też mam 120.14 jak ją kupiłem to też miałem problemy ze wspomaganiem jak się okazało handlarz założył zły orbitrol( nie miał w sobie zaworu przeciążeniowego) i w skutek tego padła pompa musiałem wymienić jedno i drugie i teraz jest dobrze. ale gdy założę tur i wezmę tonę na niego to na postoju nie skręcę, ciągnik musi się delikatnie toczyć. a jak 2 to już na prawdę ciężko :D opony mam 480/65/R28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitero16    3

Ciągnik mam od 3 lat i jak narazie wszytko było dobrze. Wszytko zaczęło się od kąt założyłem ładowacz. Na postoju w garazu na zimnym oleju z maxymalnymi obrotami silnika nie da się skręcić kołami, gdy sie jedzie wcale nie jest lepiej nawet przy wyższych obrotach nawet koło 2tysi. Bardzo wolno podnosi ładowacz (jak na moje oko) przy siłownikach podnoszenia 50mm, z przechyłem jest lepiej i jak dla mnie jest dobrze (siłowniki 40mm). Sprawna praca ładowaczem zaczyna się przy około 2 tysiącach obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

A po założeniu ładowacza sprawdzałeś poziom oleju? W układ ładowcza idzie trochę oleju + być może był już niski poziom oleju + ewentulane wycieki podczas montażu ładowacza. Jak na moje oko to kończy się pompa, albo jest za mało oleju, ale to nie musi być tylko to. Jeśli oleju jest mało to kiedy jest gęsty, obieg jest nieco wydłużony. Zimny olej wolniej opada w skrzyni i pompa może zaciągać powietrze. A jak powietrze dostanie się do wspomagania to wspomaganie osłabnie. Bez obciążenia tzn bez ładowacza i ładunku koła mają dużo mniejsze opory więc da się jeszcze skręcać. Po drugie jeśli chciałbyś zwiększyć siłę skrętu to pomyśl raczej o większych siłownikach, bo ciśnienia nie podniesiesz w układzie wyłącznie większą pompą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

a jak z filtrami na zasilaniu pomp jest filtr może on już trochę brudny no i olej jak piszą mało lub do wymiany. ja na postoju też nie skręcę tylko trochę ale niewielki kąt im więcej tym ciężej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitero16    3

Filtrów nie sprawdzałem a olej został dolany po zamontowaniu ładowacza. Jest jakiś dobry sposób żeby dowiedzieć się czy to pompa jest winna, orbitrol lub coś innego? Dodam ze orbitrol trochę cieknie. Jest to model z jednym siłownikiem skrętu, może to jest przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitero16    3

Odłączenie tura nie będzie miało żadnego znaczenia ponieważ jest podłączony pod główny rozdzielacz. Jaki może być koszt manometru do pomiaru ciśnienia?

Edytowano przez pitero16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

Filtrów nie sprawdzałem a olej został dolany po zamontowaniu ładowacza. Jest jakiś dobry sposób żeby dowiedzieć się czy to pompa jest winna, orbitrol lub coś innego? Dodam ze orbitrol trochę cieknie. Jest to model z jednym siłownikiem skrętu, może to jest przyczyna?

masz 3 lata ciągnik i filtrów nie zmieniałeś ?? zmień filtry to na pewno pomoże. chociaż ten rurowy na zasilaniu pod ramą koło akumulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

To nie będzie pompa na mój rozum ,pompa umiera powoli ??? .Przed mąntażem tura było wszystko ok ,ja podejrzewam ten rozdzielacz pod który podłączony jest tur .Nie trzyma ciśnienia oleju na wyjścia tylko olej zaknaca na powrót . Pompa gubi ćiśnienie i przepływ.Pomiar rozjaśnił by wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pitero16    3

Ja mysle ze jesli pompa traci cisnienie to ladowacz tez powinien nie dac rady podniesc np. Palete nawozu (okolo 1200kg) a podnosi w miare dobrze tylko jak dla mnie wolno to robi, zreszta tak samo jak i na pusto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

dla wszystkich zainteresowanych pompy o różnej wydajności i nie tylko do renault można kupić w " hylmet tuchola"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

A czy ktoś ma już u siebie pompę z Hylmetu? Jak się sprawuje? Bo do mojego traktora tzn. 106-54 kosztuje niecałe 1000 zł (Allegro) czyli o 600 zł mniej od najtańszego zamiennika jaki do tej pory widziałem i o około 900 zł mniej od oryginału, więc może warto się zainteresować. Tylko nie wiem jak taka pompa się sprawdza w czasie tzn np. po przepracowaniu 3-4 lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Ja mam tą pompę do ładowacza skrzat (podobny do trol) chodzi od wiosny więc dużo ci nie powiem (załadowała ok 60 rozrzutników obornika i 65t wapna)

Wykonanie tej pompy średnio mi się podoba (z zewnątrz) ale ważne że na razie chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

moja obecni po150 mth beż zastrzeżeń pompy są na licencji włoskiej a tańszej nigdzie nie kupisz jest jeszcze 2-3 producentów w polsce a le ceny 30-35 % droższe

i rada tylko nie regenerujcie pomp - to lepiej dajcie na domy dziecka będzie lepszy pożytek

i podstawa to wymiana oleju i filtrów wtedy pompa potrzyma czyli łącznie ok 2000 pln

Edytowano przez misiek38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Niektóre pompy można regenerować, ale nie wszystkie się nadają. Te Bosha w aluminiowej obudowie podobno się nie nadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domino11112    0

Mam problem z renaut ceres 95x przy orce zaczal wyrzucac bieg i slabo podnosi. skrzynia hi-lo wiec moze padla pompa. Szukam kogos kto potrafi to zdiagnozowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez voldemort
      Witam,
       
      Mam takie pytanie. Otóż planujemy zakupić nowy rozsiewacz do nawozów i jest to już mus bo stary ma już więcej dziur jak blachy. Chcemy zakupić rozsiewacz 2 talerzowy hydraulicznie otwierany i tymczasowo musiałby pracować z ursusem 3512 i tu zaczyna sie moje pytanie. Mianowicie jak wiecie jeżeli przy tym ursusie włączymy hydraulikę to odłączamy podnośnik i wtedy byłby problem z tym rozsiewaczem bo by opadał,,,,, I tu teraz moje pytanie. Czy da się w jakiś sposób zrobić tak, że w momencie gdy włączymy hydraulikę to podnośnik by nie opadał??? Bardzo nam na tym zależy właśnie żeby rozsiewacz był otwierany hydraulicznie, ale nie wiemy jak rozwiązać problem odłączania podnośnika.
       
      Pozdrawiam.
    • Przez jabu
      Witam, chciałem się dowiedzieć jak podłączyć 2 pompy hydrauliczne o wydajności 40 l każda pod rozdzielacz o przepływie 80 l.
      Czy wystarczy sam trójnik czy potrzeba jakieś zawory?
    • Przez aragor
      Witam,
      Proszę o pomoc i wyrażenie opini.
      Posiadam Renault 155.54 od niedawna. Jakiś czas temu miałem okazję popracować nim pierwszy raz w polu pod obciązeniem. Problem pojawił się właściwie po kilku minutach pracy.
      EHR działa mi z opóźnieniem (jakies 3-5s), pierwsza rzecz to hydraulika, jednak gdy ciągnik jest rozgrzany to to samo dzieje się przy zmianie biegów- wchodzą z opóźnieniem. Nie zapalają się żadne awaryjne kontrolki. Silnik pracuje równo jednak czuć że jest jakby słabszy. Pragnę dodać że wymieniałem olej hydrauliki na FUCHS. Filtrów niestety nie wymieniłem.
       
      Jednak czy takie objawy mogą wynikać z nieprawidłowego działania hydrauliki czy może sprawa jest głębsza.
    • Przez zetor3011
      Witajcie!
      Zakupiłem pompę hydrauliczną w firmie agrojan i heder podnosi lepiej niż na starej. Tylko problem ze wspomaganiem, a mianowicie ciężko kierownica się kręci jak się jedzie kombajnem to w miarę dobrze, tylko w miejscu skręcić to już ciężko. 1 obrót kierownicą w miarę spoko, ale dalej to już jest ciężko. Co może być przyczyną? Majster powiedział że pompa, no ale nie wiem- pompa angielska POMOCY
    • Przez Renault7514
      Witam mam problem z hydrauliką w Renault 7514. Tylny podnośnik jest słaby, ma problemy z podniesieniem agregatu uprawowo-siewnego, podnosi bardzo powoli i to na wysokich obrotach, tak samo jest na wyjściach hydraulicznych, nie może podnieść hydropaka z siewnikiem. Czy przyczyną może być pompa hydrauliczna, czy coś innego? Filtry zostały wymienione na nowe i nie ma żadnej poprawy.
×