Skocz do zawartości
cinek14

Naprawa Ursusa C-360 3p

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C-360
cinek14    0

Witam mam Ursusa C-360 3P PERKINS

Mam pytanie, co może być przyczyna jak w ciągu miesiąca dwa razy wydmuchało mi uszczelkę z pod głowicy(leciała woda) i świeciła mi Kontrolka oleju przy włączonym silniki nawet na wyższych obrotach. Ostatnio juz po wymienieniu drugiej uszczelki z rury wydechowej leciał mi woda, o co chwile musiałem dolewać wody do chłodnicy, co może być przyczyną. Proszę o Odpowiedz, bo przez zimę chciałbym go zrobić na nowy sezon letni

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    64

Ja miałem podobny problem przy URSUSIE C-330...albo głowica albo tuleja...sami nie mogliśmy sobie z tym poradzić, na początku jak z rury wydechowej leciała woda to myśleliśmy że uszczelka poszła, wymieniliśmy i nic, potem kupiliśmy nową głowicę, dalej to samo, woda leciała z wszystkiego, jak rozkręciliśmy to okazało się że tuleje urwało no i kupiliśmy nowe tłoki, tuleje itd. i wszystko teraz chodzi... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

360P    4

Wujek miał taki problem, ale w C-355,mianowicie poszła głowica. Tak jak mówi Marcin nie musi to być to, ale jeden z możliwych wariantów.


"(...) Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach, wśród odwróconych plecami i obalonych w proch.(...) Bądź wierny. Idź" Z.Herbert

Rolnictwo - w służbie ludzkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Ale woda cieknie odrazu po odpaleniu zimnego silnika?? Bo słyszałem że jak peknięta tuleja to mozliwe że dopiero po pewnym rozgrzaniu pojawia sie woda, ale mogę sie mylić bo taki objaw może wskazywać każdy przeciek w silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59
Ale jak już będę miał rozkręcony silnik to robić szlify wału głowicy i bloku??

jak będzie trzeba to tak, ale raczej trzeba robić, a czy bloku to nie wiem, a ile mth on przepracował??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek14    0

Jak się go kupiło jakieś 15 lat temu to się jeździło aż staną w tym czasie nie było żadnych remontów silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    55
Witam mam Ursusa C-360 3P PERKINS

Mam pytanie, co może być przyczyna jak w ciągu miesiąca dwa razy wydmuchało mi uszczelkę z pod głowicy(leciała woda) i świeciła mi Kontrolka oleju przy włączonym silniki nawet na wyższych obrotach. Ostatnio juz po wymienieniu drugiej uszczelki z rury wydechowej leciał mi woda, o co chwile musiałem dolewać wody do chłodnicy, co może być przyczyną. Proszę o Odpowiedz, bo przez zimę chciałbym go zrobić na nowy sezon letni

Pozdrawiam

 

Podejrzewam pękniętą tuleje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek14    0

Wiem trzeba go rozkręcić, ale nie sztuka go rozkręcić trzeba go też złożyć i w tym problem ja nigdy nie rozkręcałem Silnika wic trzeba dać do mechanika ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    55

No skoro tego nie robiłeś to oddaj mechanikowi ;) On już będzie wiedział co wymienić i jak złożyć.I ty nie będziesz się musiał martwić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekzet    38

to bedzie głowica albo tuleja, a co do oddawania ciagnika do mechanika to daj do takiego co sie naprawde zna, juz wiele razy na tym forum czytałerm ze mechanik "partacz" puscił fuche :angry: ;):P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomcio748    2
Podejrzewam pękniętą tuleje.

Jak może być pęknięta tuleja ,gdyby tak miało być to i musiał by być pęknięty blok silnika,. W silniku perkinsa są tuleje cienkościenne i nie maja kontaktu bezpośrednio z wodą jak to jest np. w 330 czy 360 czterocylindrowym.Według mnie coś jest nie tak z głowicą. Oddaj ją do sprawdzenia szczelności.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek14    0

Pytałem się mechanika to powiedział, że to może być któraś z Tuleja obniżona i woda się dostaje do komory spalania, bo jak ciągnik chodził i korek od chłodnicy się otwarło to było tam ciśnienie aż wodę wyrzucało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefirek    0

Prawdopodobnie trzeba oddać głowicę do szlifu.

A co do tulei to trzeba zwrócić uwagę na zużycie podejrzewam że są do wymiany po 15 latach to i tak długo ci chodził.

Wymień w jakimś warsztacie, są to tuleje o cienkich ściankach i montuje się poprzez nagrzanie bloku i mrożenie tulei.

Powodzenia w remoncie przy okazji wymień zawory na nowe jeden kosztuje prawdopodobnie 5 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    55
Jak może być pęknięta tuleja ,gdyby tak miało być to i musiał by być pęknięty blok silnika,. W silniku perkinsa są tuleje cienkościenne i nie maja kontaktu bezpośrednio z wodą jak to jest np. w 330 czy 360 czterocylindrowym.Według mnie coś jest nie tak z głowicą. Oddaj ją do sprawdzenia szczelności.

Dobra spoko nie wiem jak to wymyślili w perkinsach.Wiem ze jak idzie woda to jest tuleje ale w 330 i 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefirek    0
Dobra spoko nie wiem jak to wymyślili w perkinsach.Wiem ze jak idzie woda to jest tuleje ale w 330 i 360

Tak zgadzam się, ale przez uszczelkę też mu wywali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek14    0

Tak uszczelkę mi wywaliło dwa razy i za drugim razem jeździłem do końca aż stanął a czy to możliwe żeby tuleja opadła i woda się dostawała do komory spalania??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    59
Tak uszczelkę mi wywaliło dwa razy i za drugim razem jeździłem do końca aż stanął a czy to możliwe żeby tuleja opadła i woda się dostawała do komory spalania??

w perkinsie raczej nie. a woda miesza ci sie z olejem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zefirek    0
Tak uszczelkę mi wywaliło dwa razy i za drugim razem jeździłem do końca aż stanął a czy to możliwe żeby tuleja opadła i woda się dostawała do komory spalania??

 

Tuleja nie może ci opaść pisałem ci już, dobrze było by przeszlifować głowice, tym bardziej, że piszesz o wywalonej uszczelce 2 razy.Pod wpływem wysokiej temperatury głowica potrafi się zdeformować, ale przyczyną deformacji może być też nie odpowiednia kolejność i moc dociskania śrub głowicy.Najlepiej używać klucza dynamometrycznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.