Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam Ursusa C-360 3P PERKINS

Mam pytanie, co może być przyczyna jak w ciągu miesiąca dwa razy wydmuchało mi uszczelkę z pod głowicy(leciała woda) i świeciła mi Kontrolka oleju przy włączonym silniki nawet na wyższych obrotach. Ostatnio juz po wymienieniu drugiej uszczelki z rury wydechowej leciał mi woda, o co chwile musiałem dolewać wody do chłodnicy, co może być przyczyną. Proszę o Odpowiedz, bo przez zimę chciałbym go zrobić na nowy sezon letni

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja miałem podobny problem przy URSUSIE C-330...albo głowica albo tuleja...sami nie mogliśmy sobie z tym poradzić, na początku jak z rury wydechowej leciała woda to myśleliśmy że uszczelka poszła, wymieniliśmy i nic, potem kupiliśmy nową głowicę, dalej to samo, woda leciała z wszystkiego, jak rozkręciliśmy to okazało się że tuleje urwało no i kupiliśmy nowe tłoki, tuleje itd. i wszystko teraz chodzi... ;)

Opublikowano

Wujek miał taki problem, ale w C-355,mianowicie poszła głowica. Tak jak mówi Marcin nie musi to być to, ale jeden z możliwych wariantów.

Opublikowano

Ale woda cieknie odrazu po odpaleniu zimnego silnika?? Bo słyszałem że jak peknięta tuleja to mozliwe że dopiero po pewnym rozgrzaniu pojawia sie woda, ale mogę sie mylić bo taki objaw może wskazywać każdy przeciek w silniku.

Opublikowano
Ale jak już będę miał rozkręcony silnik to robić szlify wału głowicy i bloku??

jak będzie trzeba to tak, ale raczej trzeba robić, a czy bloku to nie wiem, a ile mth on przepracował??

Opublikowano
Witam mam Ursusa C-360 3P PERKINS

Mam pytanie, co może być przyczyna jak w ciągu miesiąca dwa razy wydmuchało mi uszczelkę z pod głowicy(leciała woda) i świeciła mi Kontrolka oleju przy włączonym silniki nawet na wyższych obrotach. Ostatnio juz po wymienieniu drugiej uszczelki z rury wydechowej leciał mi woda, o co chwile musiałem dolewać wody do chłodnicy, co może być przyczyną. Proszę o Odpowiedz, bo przez zimę chciałbym go zrobić na nowy sezon letni

Pozdrawiam

 

Podejrzewam pękniętą tuleje.

Opublikowano

Wiem trzeba go rozkręcić, ale nie sztuka go rozkręcić trzeba go też złożyć i w tym problem ja nigdy nie rozkręcałem Silnika wic trzeba dać do mechanika ;)

Opublikowano

to bedzie głowica albo tuleja, a co do oddawania ciagnika do mechanika to daj do takiego co sie naprawde zna, juz wiele razy na tym forum czytałerm ze mechanik "partacz" puscił fuche :angry: ;):P

Opublikowano
Podejrzewam pękniętą tuleje.

Jak może być pęknięta tuleja ,gdyby tak miało być to i musiał by być pęknięty blok silnika,. W silniku perkinsa są tuleje cienkościenne i nie maja kontaktu bezpośrednio z wodą jak to jest np. w 330 czy 360 czterocylindrowym.Według mnie coś jest nie tak z głowicą. Oddaj ją do sprawdzenia szczelności.

  • Like 1
Opublikowano

Pytałem się mechanika to powiedział, że to może być któraś z Tuleja obniżona i woda się dostaje do komory spalania, bo jak ciągnik chodził i korek od chłodnicy się otwarło to było tam ciśnienie aż wodę wyrzucało

Opublikowano

Prawdopodobnie trzeba oddać głowicę do szlifu.

A co do tulei to trzeba zwrócić uwagę na zużycie podejrzewam że są do wymiany po 15 latach to i tak długo ci chodził.

Wymień w jakimś warsztacie, są to tuleje o cienkich ściankach i montuje się poprzez nagrzanie bloku i mrożenie tulei.

Powodzenia w remoncie przy okazji wymień zawory na nowe jeden kosztuje prawdopodobnie 5 zł.

Opublikowano
Jak może być pęknięta tuleja ,gdyby tak miało być to i musiał by być pęknięty blok silnika,. W silniku perkinsa są tuleje cienkościenne i nie maja kontaktu bezpośrednio z wodą jak to jest np. w 330 czy 360 czterocylindrowym.Według mnie coś jest nie tak z głowicą. Oddaj ją do sprawdzenia szczelności.

Dobra spoko nie wiem jak to wymyślili w perkinsach.Wiem ze jak idzie woda to jest tuleje ale w 330 i 360

Opublikowano
Dobra spoko nie wiem jak to wymyślili w perkinsach.Wiem ze jak idzie woda to jest tuleje ale w 330 i 360

Tak zgadzam się, ale przez uszczelkę też mu wywali.

Opublikowano

Tak uszczelkę mi wywaliło dwa razy i za drugim razem jeździłem do końca aż stanął a czy to możliwe żeby tuleja opadła i woda się dostawała do komory spalania??

Opublikowano
Tak uszczelkę mi wywaliło dwa razy i za drugim razem jeździłem do końca aż stanął a czy to możliwe żeby tuleja opadła i woda się dostawała do komory spalania??

w perkinsie raczej nie. a woda miesza ci sie z olejem??

Opublikowano
Tak uszczelkę mi wywaliło dwa razy i za drugim razem jeździłem do końca aż stanął a czy to możliwe żeby tuleja opadła i woda się dostawała do komory spalania??

 

Tuleja nie może ci opaść pisałem ci już, dobrze było by przeszlifować głowice, tym bardziej, że piszesz o wywalonej uszczelce 2 razy.Pod wpływem wysokiej temperatury głowica potrafi się zdeformować, ale przyczyną deformacji może być też nie odpowiednia kolejność i moc dociskania śrub głowicy.Najlepiej używać klucza dynamometrycznego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v