Zubiel

Jaki przedni most do mtz?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Most
Zubiel    0

Mam do was wielką prośbę abyście wyrazili swoją opinię który z przednich mostów (stożkowy czy krzyżakowy) jest lepszy?

Jakie są ich zalety, wady , do jakich prac który jest lepszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Stożkowy: ciągnik jest zwrotniejszy, ma większy prześwit dzięki czemu nadaje się do lekkich prac.

Krzyżakowy: konstrukcja masywna, przystosowana do przenoszenia dużych obciążeń [np. ładowacz czołowy], przy tym moście występuję większe koła, dzięki czemu ciągnik lepiej się sprawdza w ciężkiej robocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    63

Od razu zaznaczam ze nie mam mtz więc się nie czepiajcie, ale zastanowiło mnie dlaczego koleś w okolicy co zatrunia ludzi do pracy w lesie kupił 2 belarusy na stożkowym, stwierdził że i tak mają szerokie gumy i uciąg mają nieziemski w porównaniu do u902 które zmieniły, a może tam jeszcze chodziło o zwrotność do lasu i chyba amortyzowany stożkowy jest!

 

Kumpel ma mtz z 90r to po 10 ciu czy więcej naprawach przodu odpuścił sobie ten przedni napęd, zlikwidował tylko luzy w układzie kierowniczym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Moze po prostu chodziło o kasę .Krzyzakowy jest droższy.Odpuścić przedni napęd to jest głupota trzeba go zrobić raz a porządnie i spokój na min 5-7 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    16

Ja mam MTZ-a na moście krzyżakowym, jest to mój pierwszy ciągnik tej marki, wiec nie wiem jaka jest różnica w użytkowaniu tych mostów. Przed kupnem słyszałem natomiast iż warto jest dopłacić i wziąć tego na krzyżakach, ponoć jest wytrzymalszy i ma lepszy skręt.


http://pl.youtube.com/watch?v=2uZ6M3z_EnU

Nie ma to jak jechać Ursusem C-330 w garniaku do szkoły po maturę!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
black08    3

stozkowy miekka oś ;) i to jedyna zaleta lub wada, no i chyba ciut wiekszy przeswit od krzyżaka, ja bym brał krzyżaka, ale trzeba przyznać ze w starym mtz (katowanym) to przednia belka nie nawalała tylko na sprężynach lekkie pocenie, a krzyżak to zobaczymy jak bedzie za 20lat :P


kujawy to jes to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zubiel    0

A jak z uciągiem? Który lepszy? Może ten stary most na szerokich gumach nawet lepiej ciągnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam do was wielką prośbę abyście wyrazili swoją opinię który z przednich mostów (stożkowy czy krzyżakowy) jest lepszy?

Jakie są ich zalety, wady , do jakich prac który jest lepszy?

Mam starego MTZ na stożkowym oprócz tego w okolicy chodzi kilka innych MTZ i mogę się wypowiedzieć na ten temat.

Most stożkowy to kompletny niewypał jest do niczego przy większych obciążeniach np TUR co roku lub góra 2 lata trzeba wymieniać tuleje w stożkach a to około 1200 PLN z robocizną. tuleje szlak trafia nie tylko od obciążeń ale również od szybkiej jazdy po nierównościach nawet amortyzatory nie pomagają. Ustawienie zbieżności na stożkach jest praktycznie nie możliwe więc ustawia się koła pod charakterystycznym kątem do środka wtedy idzie go na drodze utrzymać ale jeśli jeździsz po szosie to dosłownie widać jak zdzierają się przednie opony. Jeśli chodzi o uciąg to nie jest źle jakoś tam idzie i na stożkach. Promień skrętu to nie tyle sprawa przedniego mostu ile odległości między przednią a tylną osią a ta w MTZ jest olbrzymia ma to swoje zalety jest on świetnie dociążony ale za to MTZ kiepsko kółka kręci niemniej przy moście krzyżowym promień skrętu wbrew powyższym opiniom jest mniejszy SPRAWDZIŁEM. CO do luzów w układzie kierowniczym to przy stożkach można je likwidować likwidować likwidować... i ciągle są.

Natomiast most krzyżowy to sprawdzona konstrukcja (u innych producentów bo MTZ od niedawna go robi) która pozbawiona jest powyższych wad i nie powoduje żadnych problemów a uciąg jest chyba jeszcze większy i konstrukcja jest solidniejsza a i ciągnik na kołach 24 cale z przodu to jakoś ładniej i poważniej wygląda. Co do prześwitu to jest on taki sam w obu przypadkach bo w MTZ najniżej położonym elementem jest dolny zaczep transportowy lub hak można go odjąć ale wtedy i tak najniżej będzie blok tylnego mosty

NIE MA CO SIĘ ZASTANAWIAĆ BIERZ KRZYŻOWY I JUŻ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rino    1

Stożkowy nie jest aż taki zly i sie nie sypie, jeżeli się go zrobi na wzmacnianych tulejach to chodzi dobrze mam na stożkowych i już 6 rok w turze i raz dwa razy naprawiany odkad mam na wzmacnianych tulejach to problem z pękającymi tulejami i obcinanie zębów na wałkach zniknął. A nowe belarusy są na wzmacnianych, ale jeśli teraz bym kupował to jednak krzyżakowy bym kupił bo powinien być lepszy w końcu to zachodni most, a co do luzów to na stozkowym sa one do opanowania w 100%.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jozeph    0

Zgadzam się z kolegą kris14. Jeżeli ciągnik ma być wykorzystywany w lekkich pracach to wystarczy most stożkowy. Jeżeli ma wspópracować z turem to oczywiście most krzyżakowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a czy na te oryginalne felgi przednie MTZ82 wejdą szersze opony np 13.6 R20?????

Nie da się takiego numeru zrobić bo po prostu nie wejdą. Trzeba zmienić felgi na szersze. jak będziesz zmieniał to uważaj też na ilość szpilek bo stare felgi są na 5 a nowe te szersze na 6 ale da się dostać też te szersze specjalnie robione na 5 szpilek. Niestety wymiana przednich felg to nie wszystko trzeba też zmienić tylne opony albo nie korzystać z przedniego napędu bo opony 13,6 są wyższe od oryginalnych 11,2 i nie zgadza się przełożenie, po włączeniu przodu przód zaczyna jechać szybciej niż tył silnik się strasznie męczy a po kilku dniach masz skrzynie do remontu bo to ona jest najdelikatniejszym elementem w 82a. Do opon 13,6 z przodu z tyłu konieczne są 16,9 lub niskoprofilowy ekwiwalent (chyba 520/70/R38) z tyłem jest o tyle lepiej że na tą samą felgę da się założyć oryginalne 15,5 jak i 16,9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ale numer ,mam MTZ z roku 1987 i stoi jeszcze na oryginałach z przodu to ile wytrzymają w Pronarze jak jest na krzyżakach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    10

Krzyżaki nie mylić z Carraro jest to stara konstrukcja radziecka tylko żę ze względów finansowych nie była wprowadzona wcześniej. Rozmawiałem z właścicielem hurtowni części do tych sprzętów i stwierdził,że krzyżak to nie rewelacja jego sąsiad ma MTZa na stożku i Pronara na krzyżaku z turem no i krzyżak nie wytrzymał.Więc jest lepszy od stożka ale też awarie go nie omijają :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ORION1    1

Ja byłem po cegłę w lutym i pod cegielnia byl lud i mała górka Pronar na krzyżakach ruszył szersze opony i moc jest bezpośrednio przenoszona na kola natomiast Belerus ze stożkiem nie ruszył nie obyło sie bez linki. ja jestem za krzyżakowymi mostami i ładniej ciągnik wygląda i ma lepszy uciąg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

na krzyzakowym jest zdecydowanie wiekszy uciag bo opony sa szerokie. przod ciagnika jest obnizony i ten most jest ciezszy. jest na pewno wytrzymalszy od stozkowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ja bym wybrał krzyżakowe bo są wytrzymalsze ale mniejszy skręt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boniek    1

teraz chyba nie robią nowych ciągników na stożkach ( no oprócz MTZ ).


Forza JUVE!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez johenek
      Witam
      Przepraszam jeśli temat się powtaża ale zalerzy mi na szybkiej odpowiedzi, a nie mogę nigdzie znaleźć podobnego tematu
       
       
      Mianowicie mam problem z odpalaniem mojego Belarusa, gdyż czasami odpala normalnie z kluczyka, a czasami słychać tylko takie tyknięcie przekaźnika po przekręceniu kluczyka i trzeba odpalać na zwarcie.
      Nie wiem co może być popsute ponieważ nie znam się dobrze na elektryce.
      Może ktoś się już z takim problemem spotkał i wie co trzeba wymienić
    • Przez Kulik
      Witam, potrzebuje pomocy <_<  pod obciążeniem wyskakują(wyrzuca)biegi szosowe i polowe co może być z tym jak się zabrać za to ? od razu powiem że skrzynia miała remont kilka miesięcy temu wymiana łożyska
    • Przez MazurTOP
      Witam!!!
       
      Mam problem w MTZ 82 wyskakuje mi co jakis czas po trasie 9wiątka co jest???. skrzynia cicho pracuje
    • Przez AdamWładimirecPodlasie
      Witam mam problem chodzi o to że nie wiem jak odkręcić zapieczone śruby na tłumiku T25A2 najlepiej by było bez zrywania gwintu i śruby . Ktoś pomoże???
    • Przez Nikita_Bennet
      Witam.
      Czytając ten temat zacząłem się zastanawiać jaka jest maksymalna prędkość ciągnika Belarus/MTZ 952.3 ze skrzynią 14/4 czyli synchronizowaną.
      Chodzi mi o prędkość przy oryginalnym ustawieniu obrotów silnika czyli max chyba 2000 obr/min przy cegle na pedale gazu.
      Homologacja mówi że ok 40km/h a od wielu osób słyszę że max to 30-33km/h.
       
      Wiem że po przestawieniu obrotów silnika na 2200-2300 prędkość jest większa ale interesuje mnie prędkość na fabrycznych ustawieniach.
       
      Jak to więc jest u was?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.