Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
padre1989

Problem z Pronarem 82a

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
padre1989    10

Posiadam Pronara 82a z 2007 roku i mam problem z jego temperatura....nie moge zagrzac silnika do 90 stopini ...temperatura nie przekracza 60 stopni a w kabinie jest zimno ....wymienilem termostat i dalej to samo ....czy mial ktos podobny problem prosze o rady.....z gory dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cielak1995    0

skoro się nie nagrzewa silnik to dobrze, a nagrzewnica kabiny to całkiem inną droga, przynajmniej tak mi się wydaje jeżeli nie niech ktoś mnie poprawi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

O czym Ty wogóle mówisz kolego cielak dobrze że sie nie nagrzewa widać nie masz pojęcia o silniku tym bardziej diesla bynajmniej jak dla ruska najlepsza temperatura to 80-90 stopni a ogrzewanie to nie innądrogą bo ogrzewanie to nic innego jak goraca ciecz chłodząca


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Stonek    1

Silnik powinien osiągać 90 stopni to jest jego optymalna temperatura pracy jak silnik, weź stary termostat jak jeszcze go masz i wrzuć w gotująca się wodę i zobacz czy się otwiera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arson    1

zawsze można zaciągnąć żaluzje na chłodnicy. Ale mtz- ty tak chyba mają ;) Szczerze to musze zerknąć w swoim Belarusku jak z tą temperaturą ale mi sie wydaje że u mie podczas pracy to poza 80 stopni też nie wykracza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    10

chlodnica cala zaslonieta.....mam mtz 952 i w nim wszystko jak w zegareczku bez kurtyny mam 90 stopni a w tym chlodnica zaslonieta 60 stopni i dalej nie idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Sprawdź rzeczywista temperaturę silnika. Wskaźnik może przekłamywać. A nagrzewnica może być zapowietrzona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Tak maja i tyle. Nic nie pomoże. Jak się opiepsza, ma lekka robotę czy ganiając po asfalcie nie zagrzeje się więcej jak 60 stopni nawet jak zasłonisz całą chłodnicę. Dopiero obciążony silnik dochodzi do 80 a nawet więcej jak nie odsłonisz chłodnicy.

Ogrzewanie to inna sprawa. 60 stopni powinno grzać.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    10

seweryn20 nie zgodze sie z toba......w belarusie 952 czy robie lekko czy ciezko mam 90 stopni i nie zaslonieta wiec nie mow mi ze tak ten typ ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

No jak na chwilę obecną to większość ruskich właśnie tak ma. I nawet jeśli to nie ma w tym nic dziwnego. To samo jest z np.60-ka. Skoro jeden ci się grzeje a drugi nie to porównaj oba i znajdź przyczynę. Ale nie zdziw się jak nic nie wyczaisz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Po prostu termostaty są tandetnie wykonane i mają lekkie przecieki tyle. Na tym Starego typu nie miałem nigdy więcej jak 70 stopni. Wymieniłem na nowego (zmiana obudowy)

i grzeje o wiele lepiej 70 stopni jest minimum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arson    1

No fakt termostaty są takie jak przy sześćdzieciątce więc też mógł walnąć. Ale przy lekkiej pracy nie potrzeba dużej temperatury, dopiero w orce prawidłowa temperatura to około 80 stopni. A jeśli ogrzewanie nie działa to sprawdż nagrzewnice albo zaworek na nią, one często zawodzą. Przy 60 stopmiach powinno grzać bez problemu, u mie przy 40 juz ciepełko zaczyna dmuchać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A dlaczego przy lekkiej pracy silnik nie potrzebuje wyższej temperatury?

Temperatura powinna być stała bez względu na obciążenie.

80-90 to optymalna temperatura pracy silnika, na taką został stworzony i przy niej pracuje najlepiej, najoszczędniej i najmniej się zużywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcon    7

W moim 82SA w zimie przy pełnym zasłonięciu chłodnicy tą "kurtyną" ciągnik po godzinie pracy wchodzi na 70-80 stopni. I mam pytanie: Masz otwarty kranik do nagrzewnicy żeby płyn tam dochodził? Bo u mnie to już przy 40 stopniach daje ciepłe powietrze. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arson    1

A dlaczego przy lekkiej pracy silnik nie potrzebuje wyższej temperatury?

Temperatura powinna być stała bez względu na obciążenie.

80-90 to optymalna temperatura pracy silnika, na taką został stworzony i przy niej pracuje najlepiej, najoszczędniej i najmniej się zużywa.

 

Kolego. Jak on będzie ci tylko parkotał to jak ma sie zagrzać ?? Musi troche popracować na maxymalnych obrotach żeby ciepełko sie wytworzyło. Przy belarusku jeszcze nie było takiej potrzeby ale przy bizonie jak ponad 80 stopni wykracza to odrazu na małe obroty go i chłodnice obmiatam i na momecie spada na 60- 70 . Bez potrzeby to nie ma sensu go przesadnie grzać. Prawidłową temperaturkę w orce masz 80 stopni a 90 to juz za dużo będzie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Ja odnosiłem się do tych słów:

Ale przy lekkiej pracy nie potrzeba dużej temperatury,

jak i ogólnej zasady pracy silnika. Gdzie silnik ma mieć zawsze stałą temperaturę pracy.

A to że nie zawsze da się ją uzyskać bez obciążenia to inna sprawa.

Nie twórz nowej teorii o prawidłowej temperaturze silnika. Dlaczego 90 to a dużo?

Przyjrzyj się chociażby temperaturom osiąganym przez silniki samochodów, 90 a nawet 95 nie robią wrażenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Pewnie i więcej nie zrobiło by wrażenia na silniku ale ograniczają to właściwości płynów chłodzących. 90 stopni to nie jest dużo. Miałem ładę niwę w niej woda gotowała się dopiero ponad 115 stopni. Normalna temp. silnika w niej to 90 stopni.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Silnik zawsze powinien pracować w temperaturze 90 ponieważ rozhartowuje się ma większe opory i więcej pali:) Dlatego są zasłony na chłodnice żeby trzymać zawsze tą optymalną temperaturę czy to w lekkich czy w ciężkich pracach. A do chłodnicy leje się płyn a nie wodę wtedy nie masz problemu jak ci skoczy nagle do 100 stopni temperatura no i płyn ma właściwości konserwujące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez P107R
      Witam,
      Kilka dni temu jednego z MTZ 82 w moim gospodarstwie zastąpił Pronar 1025a 2007r, jest to nowy nabytek więc nie znaj jeszcze jego zachowań, ale jedno jest co najmniej dziwne...
      Otóż dzisiaj po odpaleniu sprzętu i wyjechaniu z garażu zdziwiłem się, gdy wybiłem bieg na luz, a po puszczeniu sprzęgła ciągnik wyraźnie powoli się toczył... dopiero gdy dźwignią zmiany zakresów wybiłem na luz to ciągnik się całkowicie zatrzymywał, no i w miarę rozgrzewania się ciągnika ten objaw zanikał, czy to normalne?
      W sumie to dzisiaj po raz drugi od zakupu się nim przejechałem, no ale wydaje mi się że tydzień temu tego nie było poza tym dzisiaj był mróz -2,5 stopnia czyli trochę chłodniej niż tydzień temu, ma to wpływ na jakiś mechanizm w skrzyni biegów?
    • Przez Jarczan
      Na lato zakupiliśmy pronara i wiadomo filtry oleje profilaktycznie należało by wymienić. Po spuszczeniu (olej byl czarniutki) i wlaniu hipola przekładniowego olej się zwarzył tak więc rozgrzalismy go, wypuściliśmy i nalaliśmy nowy który również się zwarzył. Jakieś pomysły jak uporać się z tym problem?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam mam problem z Pronarem 82SA polegający na tym że cały czas świeci radio w kabinie po odłączeniu "prądu" przez ten wyłącznik przy schodach i w momencie gdy ciągnikiem "potrząsłem" to radio się wyłączą i po chwili znowu świeci ... Aż do momentu w którym przekręciłem 3 razy stracyjką bo chciałem go odpalić i chu*a wszystko zgasło i zwora 12/24 V się przepaliła i teraz jest taki problem że po wymianie tej zwory / przełącznika 12/24 cały czas kręci aż do momentu w którym odłączę przewód od akumulatorów (na zworze pierwszy od siebie) . 
       
    • Przez szpeniek26
      Witam mam problem ze sprzęgłem w pronarze 82SA a mianowicie jego brak, czasem jest tak że pedał sprzęgła praktycznie sam po lekkim nacisnięciu leci do podłogi, nie moge wbić żadnego biegu, jak szybko nim poruszam to odbije i jest ok.
      Prosze o pomoc.
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
×