Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
piotrek6967    1

Witam wszystkich na forum. Jeżeli temat zakładam w złym miejscu to proszę oprzeniesienie.

Rozpoczynam budowę kompresora do pompowania, okazyjnie malowania i cokolwiek innego się wymyśli. Posiadam butlę (190 litrów) 2 chłodnice powietrza i sprężarkę dwutłokową którą nie wiem jak podłączyć i jaki silnik ona potrzebuje.

Sprężarka nie ma żeberek jak inne więc czym jest chłodzona? Ma dużo otworów na przewody i to kolejna zagadka. Jeżeli ktoś wie coś tym urządzeniu proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

poniżej dołaczam zdjęcia

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171
Napisano (edytowany)

silnik do sprężarki dwutłokowej będzie ci potrzeby około 3kW do 5kW powinien wystarczyć najlepiej zamontuj to wszystko na buli na początek i włącz go bez podpinania na chwilę i zaobserwuj gdzie zasysa powietrze a z którego otworu je wypycha w miejsce gdzie zasysa zakręć jakiś filtr a tam gdzie je spręża podłącz do butli to będzie najszybszy sposób i najłatwiejszy sposób na podłączenie tego kompresora jeśli nic się o nim nie wie

Edytowano przez Klepk995

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

zakręć ręką kołem to będziesz czuł którędy zasysa a którędy tłoczy. jeszcze kwestia smarowania jest ważna czy jest rozbryzgowe z własną pompą czy zewnętrzną, dopóki smarowanie nie będzie nie uruchamiaj jak kolega wyżej pisał bo zatrzesz. Zadaje mi się że powietrze zasysa tam gdzie piszesz, te dwa co masz podpisane jako wydech to chyba jest miejsce na chłodnice miedzy stopniową, to z ?? to wydech, z boku będzie smarowanie (jeśli tylko jedno podłączenie to pewnie rozbryzgowe i jest to tylko poziom oleju). Jak już dojdziesz co do czego to warto by było pomyśleć o zaworze upustowym otwieranym na czas rozpędzania silnika, lub wykorzystać ta dźwignię od góry żeby jakiś elektromagnes ja załączał.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

coolman111    54

Na pewno łatwiej byłoby gdybyś wiedział coś na temat tej sprężarki- od czego ona pochodzi? Jest na niej nabita jakaś tabliczka?

silnik do sprężarki dwutłokowej będzie ci potrzeby około 3kW do 5kW powinien wystarczyć

Dlaczego takiej mocy? U mnie przy sprężarce 2 tłokowej mam silnik poniżej 1kW i nie ma żadnych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek6967    1
Napisano (edytowany)

Dziękuję za tak szybkie odpowiedzi :) Kręcąc ręką znalazłem kiędy wchodzi i wychodzi powietrze, do smarowania myślę że wystarczy tylko zalać olej do skrzyni korbowej (korek z boku na środku wału i spustowy pod spodem) może się mylę :D ale najbardziej niepokoi mnie kwestia chłodzenia, cylindry u góry są nieco grubsze i te dwa otwory w głowicy jeden z boku -????- a drugi z góry -???- troche to wygląda na coś w rodzaju płaszczu wodnego czy olejowego bo nic tam nie fuka ale nigdy o takim rozwiązaniu nie słyszałem a na darmo otwory zapewne nie są... :/ rozbierać się boję bo póżniej problemy z uszczelkami lub czym kolwiek innym...

Zanim nie będe pewny działania napewno nie będe uruchamiać :) Czekam na waszą pomoc, może ktoś widział lub ma taka sprężarke lub chociaż wie co to za firma/model

Silnik będzie około 3kW tak żeby dał rade pod obciążeniem

Nic o niej nie wiem, nie ma żadnych oznaczeń oprócz jakis cyfr bez wiekszej reguły, znalazlem razem z butlą i chłodnicami na złomie, ktoś kompletował wszystko i nie skończył, butla odmalowana i wszystko jak nowe, zaślepione nawet otwory tylko kwestia tej sprężarki...

Edytowano przez piotrek6967

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

na pewno ona jest chłodzona cieczą pochodzi raczej od jakiegoś samochodu jak będziesz mało używał może się nie przegrzeje no ale jak już chłodzenie wodne to musisz jakoś pompę podłączyć bo obieg musisz czymś wywołać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

http://allegro.pl/sprezarka-pompa-2-tlokowa-vtarnow-tuchowska-56-i2965525100.html wolałbym już na takie coś odżałować. Mam Vana ale 3 tłokowego.

 

Ostatnio też coś takiego kupiłem bo mam już taką http://allegro.pl/fiac-pompa-tlokowa-ab510-100-200l-300l-wydajnosci-i2938430865.html jak zamówiłem nową to stara się naprawiła ma jakieś dziwne odchyły czasem. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58
Napisano (edytowany)

a powiedz jeszcze czy z obu tych otworów które podpisałeś jako wydech leci powietrze jak kręcisz kołem? i co się stanie jak jeden przytkasz palcem i wtedy kręcisz. A tam koło ?? nie jest przypadkiem zaślepione jeszcze jedno wyjście? Spróbuj tez w te wyjścia niewiadome dmuchnąć powietrzem(choćby ustami) i sprawdź czy jest przelot jeśli tak to gdzie. Jak na nią patrze to wygląda jak sprężarka od ziła tylko głowica inna.

Edytowano przez ukasz

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek6967    1
Napisano (edytowany)

te otwory podpisane jako wydech są ze sobą połączone, pionowy jest mniejszej średnicy i wchodzi dziura w ten poziomy, powietrze leci z dwóch na raz, do pracy jeden trzeba zaślepić

 

 

UKASZ- dmuchając w te niewiadome otwory powietrze wchodzi z jednej strony glowicy a wychodzi z drugiej jak na zdjeciu:

 

przebiega przez głowicę wiec zapewne na płyn chłodniczy, sprężarka od Zila oprocz głowicy ma jeszcze inny blok, chyba ze złe zdjęcie Zila oglądałem

Edytowano przez piotrek6967

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez rafalpronar82a
      montuje sprężarkę w mf 3090 silnik perkins i nie wiem gdzie podłączyć obieg oleju powrót znalazłem ale skąd wziąści ciśnie myślałem o czujniku oleju wstawić trójnik ale czy nie spadnie mi ciśnie oleju w silniku skąd jest brany oryginalnie obieg oleju do sprężarki ?
    • Przez maniack1211
      Witam, mam pytanie, mam zbiornik na powietrze pod ciągnikiem, ze zbiornika idzie przewód ( rurka metalowa) do komresora ( wbudowanu orginalnie) kolo wlewu oleju do silnika ( ursus c-355) i mam pytanie czy ten kompresor pompuje cały czas CZY JAKOŚ SIE GO ZAŁAŃCZA I CZY TA BUTLA MA JKIŚ ZAWÓR ZE NP. PRZY ILUŚ ATM. WYPUSZCZA POWIETRZE CZY A JAKIEJ ZASADZIE JEST TO ROZWIAZANE, i jeszcze jedno . od butli idzie przewód do gniazda tam gdzie się wpina przyczepe ale po srdku jest rurka zagięta czy jak ten kawałek wytne i założe zwykły zbrojony wąż to wytrzyma, czy wystrzeli ten wąż.
       
       
       
       
      a tu link zdjecie poglądowe i to co ? jak ktoś wie to niech napisze : http://fotofotki.pl/pliki_img/pueqbq436tve94suqqf.jpg
    • Przez tumek19
      Posiadam ursusa c360 3p. Mam zamontowaną w nim sprężarke od stara(foto w dziale wynalazki).
      Ale zaczyna się psuc. Przykładając ręke do odolejacza pojawia sie olej.. I to dośc dużo.
      Co może byc winne? Prosze o pomoc.
    • Przez energe
      Dobry wieczór wszystkim,
       
      mam pytanie do Was. Czy może mi ktoś powiedzieć jak należy sprawdził układ powietrzny w ciągniku?. Od przeszło 20 lat nieużywany ale zamontowany jest i chciałbym go uruchomić. Sprężarka na pewno sprawna. Co się dzieje po napompowaniu butli?, upust powietrza następuje czy co ?
       
      pozdrawiam
      Łukasz
    • Przez rolniku360
      Witam.
      chce zbudować kompresor zasilany silnikiem 5 kw i 2 sprężarek od c385 i jednej ze stara hs 19 i mam taki problem jak w tej sprężarce zregenerować głowiczkę ponieważ tam jest głowiczka łączona z cylindrem a nigdzie nie mogę znaleźć zestawu naprawczego.
×