Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o opinie na temat tych dwóch ciągników, jakie maja spalanie, jak wygląda wyposażenie elektroniczne tych ciągników i w którym z nich jest jej mniej i który waszym zdaniem jest bardziej godny polecenia oraz który z nich jest wydajniejszy. Za wasze opinie wielkie dzięki !! :DD

  • Root Admin
Opublikowano

moja szklana kula mówi ze lepszy jest zielony ciągnik z tych 2.

Nie podajesz nic o wyposażeniu, o tym do czego ma to być ciągnik, nic kompletnie zero potrzebnych informacji.

 

Jak domniemywam 30 to comfort, Rka to dawane premium więc 2 zupełnie inne maszyny, wyposażenie może być takie samo, może być totalnie różne

Opublikowano

Napewno to się cena rózni i to bardzo zwarzywszy na relacje cen wersji comfort i premium serii 6x30. Serie 6330 dealerzy jeszcze mają i można kupić w dobrej cenie cos koło 210 tys netto na dzień dobry. Byłem u kumpla od jd ostatnio to na placu miał 6430 cena 225 tys netto z tls.

Opublikowano

Ciągnik będzie przeznaczony do uprawy polowej. Wyposażenie w nim to TLS, przedni TUZ, a poza tym dodatkowe pierdoły. JD 6330 bez wersji Premium. Tylko jest taka sprawa, że dowiedziałęm się, że w tym ^105R jest dużo elektroniki i to mnie przeraża. Chciałem się dowiedzieć coś więcej o tym modelu, bo o 6330 już dużo osób pisało a o 6105R narazie mało jest. Głównie chodzi mi o elektronikę w tym sprzęcie, czy przerażać się tym czy raczej z tym nie ma problemu. Chyba że jest również takie wyjście że wogóle nie trzeba brać tego modelu bez elektroniki ???

Opublikowano

6M powinieneś porównywać, a nie 6R. Jak dla Ciebie to lepszy będzie 6330 bo 6M to praktycznie to samo, a kosztuje więcej i trzeba się męczyć z filtrem cząstek stałych.

Opublikowano

Witam.Kolego po pierwsze to 63 a 6R to dwa różne ciągniki . Jeśli boisz się elektroniki to bierz 63 bo w 6R jest bardzo dużo, 63 to sprawdzone maszyny a serie 6R to dopiero testujemy na razie jest dobrze ale za małe przebiegi żeby zachwalać lub obgadywać

Opublikowano

Yacenty nie pomyślałem sorry.Chodzi mi o jd 6105r czy sobie poradzi z takimi maszynami jak pługi czwórki obracane szer.orki do 50cm,agregatem siewnym talerzowym z wałem pakera 3m itp.

Opublikowano

A jakie masz ziemie i teren równy czy pagórki ew. górki heh . Ale nawet jakbyś miał średnie ziemie i równiny to bym powiedział że się będzie pocił i to nieźle do siewnego talerzowego jest prędkość potrzebna przede wszystkim a 4x50 to raczej nie 3+1 jakby co sobie weź to na 3x50 będziesz jeździł .

  • Root Admin
Opublikowano

a co teraz chodzi z tymi maszynami

ja szklanej kuli nie mam, u brata jest 4x48, jest agregat upr siewny 3m, jest agregat 5.1m i to ciąga 125km

w naszych realiach słabiutko widzę 100km do tych maszyn, ale powtarzam w naszych.

 

wczesniej ten zestaw uprawow siewny ciagał zetor 10245 czyli 100km i ledwo pierdział, niby szedł ale dopiero po zmianie na 125km odczuliśmy jak ta maszyna może pracować

Opublikowano

Ziemię mam różna od bardzo lekkiej do bardzo ciężkiej ale to nic nie wnosi do tematu.Widzisz i dlatego chcę zapytać osobę co ma 6105r bo niby ma te 125KM ale z IPM a z tym nigdy nie miałem do czynienia i moje myślenie jest takie że to IPM ma 20 KM tylko na papierze a nie w rzeczywistości i tu mam obawy najbardziej a ciągnik mam już prawie w domu

  • Root Admin
Opublikowano

zapomnij o liczeniu wszelkich boostów ipmów i innych rozwiązan zwiększających chwilowo moc jako pełna moc ciągnika - patrz tylko i wyłącznie na moc znamionową.

Ziemia ma bardzo duże znaczenie, czym innym jest zaorac hektar ziemii na piasku a czym innym na glinie czy innej ciężkiej glebie. Skąd się bierze spalanie w jednym zestawie na poziomie 12l/ha a skąd 25l/ha orki?

Opublikowano

Dokładnie tak jak pisze Yacenty, dobierając sprzęt do ciągnika nie możesz (nie powinieneś) sugerować się mocą maksymalną ciągnika podawaną przez producenta z IPM/boostem, gdyż moc ta jest dostępna tylko i wyłącznie czasami/chwilowo, a nie zawsze!

Opublikowano

Też tak uważam że moce z chwilową zwiększenia dawek paliwa to nie żadne KM ale jak można ominąć prawnie IPM w ARIMR bo tu jest cały problem.Praktycznie mam na 125 KM a musze brać 105 KM

Opublikowano (edytowane)

ARiMR nie obchodzi moc max czy homologowana i inne power boosty tylko i wyłącznie moc znamionowa ich interesuje , diler Ci napisze oświadczenie że taki i taki model ma taką i taką moc znamionową

Edytowane przez Andrzej24871
  • Like 1
  • Root Admin
Opublikowano

ARiMR nie obchodzi moc max czy homologowana i inne power boosty tylko i wyłącznie moc znamionowa ich interesuje , diler Ci napisze oświadczenie że taki i taki model ma taką i taką moc znamionową

amen - w arimr liczy się moc znamionowa - 105 to 105 a nie 125, u waldasa 140 a nie zadne 170

Opublikowano

Zauważyłem ale później jak wszedłem na profil ale zapytam do ilu KM miałeś w Agencji i jak można ominąć IPM jak można oczywiście

 

Andrzej24871 jakby tak było to byłoby cacy.Mój przedstawiciel dilera mówi mi że ma szans by na 125KM przeszedł np taki jak chciałem kilka miesiecy temu czyli 6125r.

  • Root Admin
Opublikowano

boosta/ipmu sie nie omija

on jest po prostu traktowany jak moc dodatkowa, ARiMR interesuje tylko moc znamionowa, nawet nie maksymalna

 

jesli masz wpisane we wniosku 125km to spokojnie możesz brac 6125R a nawet i wiekszego, bo kilka % można wziaść więcej bez aneksowania

Opublikowano

Powiem wam jak było w moim wypadku. Gdy dostałem papiery (homologacje) jadąc zarejestrować ciągnik zobaczyłem ze jest wpisana tylko jedna moc 160KM a nie 140KM.

Nie dało rady tego zmienić i w dowodzie mam 160 KM a agencje interesuje tylko to co jest wbite w dowodzie, oświadczenia od dilera nie pomogły musiałem robić aneks bo miałem 140 KM w agencji po aneksie przeszło wszystko ale nie było łatwo

Opublikowano

U mojego dilera nie było problemu z oświadczeniami . Ale moim zdaniem to agencje interesuje jaka moc jest bita w dowodzie rejestracyjnym tak przynajmniej mi powiedzieli . A jeśli chodzi o moc dodatkowa to nie bierzcie jej pod uwagę bo ona nie ma nic do pracy na polu u mnie jest widoczna tylko przez moment . Ja w swoim ciągniku odczuwam tylko 140KM te dodatkową moc nie czuje

  • Root Admin
Opublikowano

ciekawe co piszesz, musze zapytać znajomą osobę z ARiMR jak to jest

 

Jurmiczek - umiesz czytać to czytaj ulotki, wszedzie jest napisana moc znamionowa/moc max/ moc znamionowa z boost-ipm/moc max z boost/ipm

popatrz na ciągniki new holland. seria t6 model 175 ma mocy z boostem własnie 175 a tak de facto mocy znamionowej bez boosta 140.

Podobnie JD - 6140R - moc znamionowa 140km a maks z ipm to 166km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v