Skocz do zawartości

co lepsze pompo wtryski czy system common rail?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakie są wasze opinie,zdania na ten temat, w którym przypadku jest mniejsze spalanie i jaka jest żywotność silnika? w jakich modelach już jest common rail a w których będzie i czy we wszystkich wersjach danego modelu? pozdro

Opublikowano

Pompowtryski są głośniejsze i droższe. Dobry przykład silniki VW. Mam Passata na pompowtryskach -większy klekot niż Jelonek na Common Railu. Ale VW chyba przejdzie na CR. Bodajże Deutz Fahra silniki w Agrotronie były na pompo-wtryskach? :D

P-W miały większe ciśnienie wtrysku niż CR I gen, potem to już się chyba wyrównało a nawet CR przewyższył.

Jedyne minusy -mała tolerancja na słabe paliwo :angry:

 

Co do żywotności to już nie zależy od tego czy na pompkach czy CR -tu sie liczą materiały użyte do jego produkcji. :)

Opublikowano

Najlepsza zwykła pompa z wtryskami niestety na nasze Polskie realia paliwowe... Do pompowtrysków musi być nawet jakiś specjalny olej kuzyn właśnie w pasacie lał jakiś z beczki za 12zł jakiegos mobila i jeden mu padł przez to bo niby zwykły olej minimalnie przewodzi prad czy coś takiego i przez to szlag go trafił...

Opublikowano
Pompowtryski są głośniejsze i droższe. Dobry przykład silniki VW. Mam Passata na pompowtryskach -większy klekot niż Jelonek na Common Railu. Ale VW chyba przejdzie na CR. Bodajże Deutz Fahra silniki w Agrotronie były na pompo-wtryskach? :D

P-W miały większe ciśnienie wtrysku niż CR I gen, potem to już się chyba wyrównało a nawet CR przewyższył.

Jedyne minusy -mała tolerancja na słabe paliwo :angry:

 

Co do żywotności to już nie zależy od tego czy na pompkach czy CR -tu sie liczą materiały użyte do jego produkcji. :)

sory za OT ale vw właśnie niedawno wprowadził CR, i to chyba wszystkie marki z grupy vw są już na common railu. Długo się trzymali pompowtrysków,które pracowały coraz lepiej i ciszej, ale w końcu jako jedni ostatni z potentatów wprowadzili cr

Opublikowano
Pompowtryski są głośniejsze i droższe. Dobry przykład silniki VW. Mam Passata na pompowtryskach -większy klekot niż Jelonek na Common Railu. Ale VW chyba przejdzie na CR. Bodajże Deutz Fahra silniki w Agrotronie były na pompo-wtryskach? :)

P-W miały większe ciśnienie wtrysku niż CR I gen, potem to już się chyba wyrównało a nawet CR przewyższył.

Jedyne minusy -mała tolerancja na słabe paliwo :angry:

 

Co do żywotności to już nie zależy od tego czy na pompkach czy CR -tu sie liczą materiały użyte do jego produkcji. :)

dlugo zwlekalem, ale nie wytrzymam. jak mozna porownac uklad wtryskowy w ciagniku i w samochodzie osobowym :D no nie rozumiem.

mysle, ze nie ma takiej osoby na AF ktora mialaby odpowiednie kompetencje, aby powiedziec cos rzeczowego popartego badaniami i wiedza inzyniera o takiej specjalnosci.

ogolnie wiadomo, ze przy rozwoju zasilania silnikow ZS nastapil przelom, ktory dodatkowo podzielil sie na 2 filozofie, wlasnie CR i pompowtryski. obydwie metody sa tak samo nowoczesne, moim zdaniem na takim podsumowaniu mozna zakonczyc temat, bo dalsze rozwazania musialyby byc bardzo precyzyjnie prowadzone, a do pracy i wiedzy rolnika to nie jest potrzebne

Opublikowano

Zakończyć temat -a od kiedy Ty decydujesz kiedy zakańczamy temat :)

 

@brzozak2 ja porównałem tylko hałas może denerujące że ciągnika i samochodu ale porównałem bo dla mnie to dość interesujący fakt: samochód glośniejszy od ciągnika: rocznik prawie ten sam.

Przecież możne każdy napisać swoje spostrzeżenia z użytkowania, wpływu na złe paliwo itd. Ja nie mówię że mamy tu się rozczulać jak inżynierowie czy coś. Lużny temat do dyskusji, a nie ocenianie że tak to się nie powinno robić, chodzi o porównanie samochodu z ciągnikiem.

 

Ale dobrze skoro żle porównuje to niech Pan @brzozak2 podyskutuje z kimś o wyższym wykształceniu :D

 

Tym akcentem kończę swoją wypowiedź w tym temacie :angry: Nie to żebym się obraził :)

Opublikowano

Może temat byłby bardziej przydatny dla rolników gdyby brzmiał: który z ww. systemów zasilania zapewnia lepsze parametry pracy? Wtedy analizując choćby tylko wykresy parametrów silników w danym przedziale mocy z pompowtryskami i CR można by wyciągać jakieś wnioski.

Opublikowano

koledzy nie poto zakładałem temat żebyście się tutaj aż tak mocno wspierali temat jest lużny i każdy może się wypowiedzieć jak chce chciałem usłyszeć wasze opinie bo jest to dla mnie dosyć interesujący temat, od stycznia wchodzi nowa norma spalania TIER III i poprostu jestem ciekaw który system zasilania paliwem jest lepszy a który bardziej ekonomiczny bo wiem że we wszystkich ciągnikacg nie wprowadzą common rail tylko będzie to rozwiązane inaczej,pozdro

Opublikowano

Rozmawiałem niedawno z gościem, który w tym roku kupił dwa nowe fendty 714 na pompowtryskach i powiedział, że te nowe na CR nie dość, że droższe to słabsze i więcej palą...

Opublikowano

należy pamiętać że przy tych rozwiązaniach momentem wtrysku i dawką streuje już komputer, i nie wiem czy wszystkim nam jest spieszno aż tak do tych komputerów w waszych ciągnikach. - samochody to co innego.

 

CR jest rozwiazaniem, gdzie pompa podaje ciśnienie na listwię do której podłączone są wszystkie wtryskiwacze i w całym układzie panuje jedne ciśnienie, wtryski są sterowane elektronicznie, o momencie wtrysku i dawce decyduje komputer otwierając zawór na wtrysku i następuje wtrysk do komory spalania.

 

pompowtryskiwacze zapewniają większe ciśnienie wtrysku do komory, w tym układzie do pompowtryskiwaczy jest doprowadzone paliwo pod ciśnieniem podobnie jak w cr tylko nie aż pod tak dużym ciśnieniem, pompowtryskiwacze są napędzane specjalnym dodatkowym wałkiem rozrządu który w odpowiednich i właściwych momentach uruchamia pompowtryskiwacz i wytwarza ciśnienie wtrysku większe niż w przypadku CR, a samym momentem i dawką reguluje komputer tak samo jak wCR.

 

popmpowtryskiwacze są sprawniejszym rozwiązaniem i najczęściej stosowany jest ten system w ciężkiej kategorii pojazdów, pozatym dodatkowy wałek rozrządu komplikuje trochę budowę silnika, a co za tym idzie jest to bardziej skomplikowany układ niż w przypadku CR.

 

na pewno jeden i drugi układ jest na miarę naszych czasów bo era pomp wtryskowych rzędowych i rotacyjnych dobiega końca, i na pewno producenci silników bedą stawiać na te rozwiązania o których to nie można już powiedzieć że są nowością.

Opublikowano

TUTAJ MACIE ARTYKUŁ O COMMAN RAIL.

W systemie Common Rail ciśnienie wtrysku nie zależy od obrotów silnika ani obciążenia, ponieważ pompa wtryskowa wytwarza ciśnienie "poprzez magazynowanie". Dzięki elektronicznej kontroli samej pompy oraz wtryskiwaczy paliwa jest ponadto optymalizacja ciśnienia wtrysku oraz dawki wtryskiwanego paliwa. Wynika stąd możliwość z jednej strony uzyskania bardzo wysokiego ciśnienia wtrysku, a z drugiej, podawania minimalnych ilości paliwa, stosowania wstępnego wtrysku, zwanego wtryskiem pilotażowym. Podczas gdy wysokie ciśnienie pozwala na istotne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin, wtrysk pilotażowy umożliwia stworzenie w komorze spalania idealnych warunków temperaturowych i ciśnieniowych dla realizacji głównego procesu spalania. W wyniku wstępnego ogrzania komory spalania, drastycznie zredukowany zostaje "skok ciśnienia", będący przyczyną "szorstkości" spalania, a tym samym typowego metalicznego odgłosu pracy silnika z innym rodzajem bezpośredniego wtrysku paliwa. W silnikach z układem Common Rail pompa kieruje olej napędowy ze zbiornika do pompy głównej, natomiast ta ostatnia jest pompą wysokociśnieniową, która przesyła olej napędowy nieprzerwanie do zbiornika akumulacyjnego. Tam, w tzw. Rail znajduje się stale paliwo pod ciśnieniem niezależnie od zakresu obrotów silnika i jego i jego obciążenia (wymaganej mocy przekazywanej za pośrednictwem pedału gazu). W celu kontrolowania ciśnienia oleju napędowego znajdującego się w zbiorniku akumulacyjnym i dostosowania go do wymagań urządzenia sterującego, na "Rail" zainstalowany jest czujnik, a na pompie regulator ciśnienia. Czujnik "odczytuje" ciśnienie w zbiorniku akumulacyjnym i jeśli jest ono za wysokie, przekazuje informację do regulatora, który nadmierną ilość paliwa skieruje ponownie do obiegu i tym samum ciśnienie w "akumulatorze" sprowadza do poziomu zadanego przez urządzenie sterujące. tym sposobem możliwe jest ciągłe dokonywanie zmian ciśnienia paliwa, przy czym dla każdej sytuacji eksploatacyjnej jednostki napędowej wybierana jest najwłaściwsza wartość, tzn. taka, która pozwala na optymalne spalanie. Kontrolowanie ciśnienia we wszystkich obszarach funkcjonowania silnika oznacza uzyskiwanie bardziej ekonomicznego spalania i, co za tym idzie, zmniejszenie zużycia paliwa. Czyli im wyższe ciśnienie, z którym olej napędowy dociera do wtryskiwacza, tym lepsze rozpylenie kropli paliwa, lepsze wymieszanie z powietrzem (a to znaczy mniejszą ilość oleju napędowego w postaci ciekłej na ściankach cylindra i w postaci dymu na układzie wydechowym). Wysokie ciśnienie wiąże się jednak z powstaniem hałasu. W idealnej sytuacji dla każdego zakresu działania jednostki napędowej wybrany zostaje optymalny kompromis pomiędzy wydajnością procesu spalania i poziomem hałasu. Powstanie hałasu w silnikach Diesela przeciwdziała przedwtrysk paliwa. Proces, zajmujący ok. 200 milisekund, przebiega dzięki elektrohydraulicznemu urządzeniu wtryskiwaczy, kontrolowanemu przez elektroniczny sterownik. W tej fazie podane zostaje 1,5 do 2 mm3 paliwa. Rozwiązanie to umożliwia zwiększenie temperatury i ciśnienia w komorze spalania, gdy tłok osiąga górny martwy punkt, a tym samym przygotowanie rzeczywistej przestrzeni spalania. Silniki diesela z Common Rail umożliwiają wydajniejsze spalanie, a tym samym lepsze osiągi o 12%, 15%-procentową redukcję zużycia oleju napędowego. Aby spalanie w cylindrach następowało możliwie jak najdokładniej, stosuje się wtryskiwacze "wielootworowe" pozwalające na rozpylenie oleju napędowego. Ponadto powietrzu nadany zostaje ruch obrotowy w rezultacie zastosowania spiralnego kształtu kanału dolotowego. Silnie rozpylone paliwo i powietrze w ruchu wirowym prowadzą do powstania jednorodnej mieszanki , która spalana jest z większą wydajnością.

Opublikowano

warto dodac ze nie tylko w rail - szynie, a raczej poprostu rurce znajduje sie caly czas paliwo, ale jest ono rowniez we wtyskiwaczach.

ponadto sterowanie we wtryskach 3 generacji odbywa sie za pomoca setek plytek piezoelektrycznych, ekstremalnie precyzyjnych, wiec nie wiem skad te zasciankowe przekonania, ze CR bedzie palil wiecej od teoretycznie porownywalnego silnika na pompowtryskach (bo ciezko takie warunki znalezc), a juz napewno nie wierze w urojone przekonania rolnikow, bo nie wiem w jaki sposob mogliby to sprawdzic.

silnik CR jest podobnie zaawansowany technicznie jak ten na pompowtryskach, wiec ewentualna naprawa, wrazliwosc na paliwo (chyba szczegolnie na zawrtosc siarki) bedzie podobna

Opublikowano

Temat wprawdzie nie jest już tak aktywny ale mam nadzieje, że dowiem czy wiadomość, że w forterrach będą wkładane pompo wtryskiwacze a nie zwykłe pompy paliwowe jak dotychczas jest dobra wiadomością czy raczej nie?? Jeśli tak to dlaczego?? proszę o odp :rolleyes:

Opublikowano

jednak słyszałem, że na pompo wtryskiwaczach ciągnik pali tyle samo pod obciążeniem co bez. Jest to dla mnie dość oczywiste, że to nie prawda jednak chciałbym mieć to czarno na białym proszę o odp

Opublikowano (edytowane)
Temat wprawdzie nie jest już tak aktywny ale mam nadzieje, że dowiem czy wiadomość, że w forterrach będą wkładane pompo wtryskiwacze a nie zwykłe pompy paliwowe jak dotychczas jest dobra wiadomością czy raczej nie?? Jeśli tak to dlaczego?? proszę o odp :rolleyes:

Masz dwie wiadomości, pierwsza dobra:

Na pompowtryskiwaczach osiągane są lepsze parametry wtrysku, zatem i normy emisji,

Kosztują duuuuuuuuuuużo drożej i bardziej wrażliwe na paliwo,

Niespodzianka, trzecia wiadomość: Producenci diesli w sam. osobowych definitywnie porzucili tą technologię na rzecz common rail

 

 

---połączone---

 

 

 

jednak słyszałem, że na pompo wtryskiwaczach ciągnik pali tyle samo pod obciążeniem co bez. Jest to dla mnie dość oczywiste, że to nie prawda jednak chciałbym mieć to czarno na białym proszę o odp

Bzdura, jest tak jak i przy innych systemach wtrysku

Edytowane przez marcin974
łączenie postów
Opublikowano

Ajj...post pod postem. Jak ja tego nie lubię :rolleyes:

 

Bodajże Deutz Fahra silniki w Agrotronie były na pompo-wtryskach?

Tak. W Agrotronach jeszcze są produkowane silniki na pompo-wtryskach :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v