Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Oberwało mi te 4 sruby co trzymaja ten czop ktory jest do skrętu koł. jak to rozkrecic zebym mogł rozwiercic sroby?/ chodzi mi o zdjecie przedniej zwolnicy. moze jakies strony z katalogu. byłbym wdzieczny. z tego co widze to trzeba rozpiąc krzyżak. apropo chce tez przy okazji zmienic krzyzaki i łozyska w przednich zwolicach. prosze o pomoc

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

kolego musisz odkrecic te 4 sruby na dole te same które ci sie zerwaly kolejnie musisz wybic te makładki które trzymią własnie te 4 sruby tam powinny byc mniejsze dziurki w które wkrecasz sróby i powinno wypchnąc to do góry bo na tym własnie trzyma sie łożyszko jak to ściągniesz z góry i dołu to zwolnice wyciągniesz a krzyzaki nie musisz rozczepiac bo to jest na wałku który sie wysunie sam jak bedziesz wyciągał zwolnice:) sory za zbyt malo precyzyjne okreslenia mysle ze sie domyslisz o co chodzi i poradzisz sobie z tym problemem pozdrawiam :)

Opublikowano

Kolego BARTEK92. Mogłbys to dokładnie i szczegołowo opisac?? bo wychodzi na to ze jestem troche ciemny i srednio to wszystko ogarniam;d;d

Opublikowano

Witam

Jak chcesz to mogę to trochę opisać,bo robiłem obydwie strony(wymiana krzyżaków uszczelniaczy łożysk itp.)

Tam są 4 śruby co się tobie zerwały i dwa otwory naprzeciw siebie. Właśnie te otwory oczyść dokładnie z piasku i brudu i zacznij od zlania tego odrdzewiaczem typu rost off (od firmy Wurth,wd 40 jest słaby ale ewentualnie też troche pomoże).I zostaw i polewaj co jakiś czas.

Te dodatkowe otwory słuzą właśnie do demontażu tego czopa. Potrzebujesz tam śruby M12x1,25. O ile juz jakiś mechanik przedtem nie popsuł tego gwintu to bedzie ok i pokręcając raz jedną ,raz drugą śruba czop wyjdzie. Jak to nie da rady to zostaje duży młot i po tej wieżycce walić i powinno się ruszyć i wyjśc. Na dole jak odkręcisz te 4 śruby to będziesz widział dokładnie o co chodzi bo jest tak samo jak u góry. Mam zdjecia tego wszystkiego jak bedziesz chciał to znajdę i prześlę ,ale najwcześniej jutro.

Opublikowano

Kolega Radekk jasniej przedstawił ci sytuacje powinieneś dac rade to jest prościzna jak juz sie za to zabierzesz to sam to ogarnieszja juz to robilem przy 7245, 7045 i 9540 to wydaje sie to banalne lecz jak nie robiles tego to moje wyjasnienia faktycznie mogly sie nie przydac pozdrawiam :)

Opublikowano

Jakbys mogł to poprosze o te zdjecia ;d moj e mail to radek711@vp.pl

 

Zdjęcia wysłałem na maila, Jest tam zarówno pokazane jak rozebrać lewą i prawa stronę.

U mnie nie dało się wyciągnąć tego czopu za pomocą śrub (poprzedni majster przekręcił gwint ,Na przyszłość zrobiłem tam nowy większy gwint M16x1,5). I uderzałem młotem aż sie obluzowało i wyszło. Zwróć uwagę aby nie pokaleczyć powierzchni przylegania tych czopów.

Jakby jakieś pytania to napisz.

Opublikowano

z wlasnego doswiadczenia to zycze ci duzo szczescia i cierpliwosci w naprawie, kup sporo porzadnych wiertel, czesckie zeliwo to ciezko rozwiercic . wyciagnac urwane gwinty srob to tragedia a u tokarza na zadna maszyne nie weszlo, reczna wiertarka i kobaltowe wiertla i jakosc za dniowke poszlo -niestety gwint musial byc rozmiar wiekszy bo u mnie 2 sruby wyrwalo-poszlo lozysko i wypchalo kamien zwrotnicy.

 

II naprawa- te sruby wyrwalo , zrobilem odwrotnie- podtoczylem glowki srob i gniazda w zwrotnicy[chyba ja naprawiasz a nie zwolnice ???] od spodu a od gory dalem nakretki i byl spokoj az do jesieni gdy pekla zwrotnica i trzeba bylo kupic nowa-na szczescie pasuje od 85a[tylko sruba odpowietrzajaca nie podchodzi] ,

 

sa specjalne sruby z rozpornikami na koncu -ten rozmiar 50 zl za sztuke, tylko nie wiem jak by to sie w zwrotnicy sprawdzilo bo tu jest ogromna sila potrzebna.

Opublikowano

Mam takie pytanko. jak wyciagnac ten wałek z p[rzedniego mostu?? ten na ktorym sie trzyma krzyżak?? tam jest jeden seger zabezpieczajacy ale wałek rusza sie 2 cm i nie chce wyjsc. jest tam jeszcze jakiejs zabezpieczenie??

Opublikowano

cos ci ciezko idzie ta naprawa.

1. co chcesz wyciagnac- walek z kola -tam nie ma zadnego segera i samemu bez problemu mozna go wysunac- zakladam ze dol zwrotnicy tez odkreciles i masz na windzie podniesione . ruszasz kolem w kazda strone i musi zejsc

2. wal napedowy przedniego kola, tu juz trzeba rozkecic polowe przedniej osi -ale do naprawy zwrotnicy to nie jest potrzebne.

i nie wymieniaj niczego co nie jest zuzyte w 100 % bo nowe czesci pochodza nie 20 lat tylko 2. pisz precyzyjnie miedzy zwolnica a zwrotnica jest pewna roznica.

Opublikowano

Robota idzie dobrze. tylko nie mam zabardzo czasu i dlube jak mam chwile. chce wyciagnac cala polos z mostu bo mi ucieka olej. tam pewnie sa jakies uszczelniacze. musze odkrecac polowe osi?? bo zdjalem seger co jest przy krzyzaku taki duzy co trzyma walek w osi i nie hce isc...

Opublikowano

Przesłałem przecież zdjęcia Tobie i tam wszystko widać jak to jest złożone.

Aby to wyciągnąć to zdejmujesz ten duzy seger,zdrapujesz brud i farbę dookoła. podważając z dwóch stron brechami pomiedzy obudowa a krzyżakiem wychodzi cała półoś wraz z obudowom łożyska simeringiem. Nie trzeba rozkręcać mostu na środku.

Opublikowano

Mam taki maly problem. jednak postanowailem ze bede rozkrecal ta przednia zwolice. tylko co sa te 3 otwory na sroby to 2 so ok a jeden jest tak jakby prze4suniety i sruba sie nie chce wkrecic. a da sie oddzielic zwolice od zwrotnicy bez krecenia tymi srubami?? bo na 2 sruby to chyba nie da sie... :huh:

Opublikowano

:P :P :P sprobuj, jesli dobrze rozumiem chcesz wyciagnac czop walu kola ze zwolnicy-to nie takie proste, srubami to mozesz krecic do usranej smierci, do tego potrzeba windy przynajmniej 12 t i preta min 12 mm- w instrukcji napraw masz to rozrysowane-robisz ucho z drutu gwintujesz na kilka nakretek z kazdej strony, wkladasz w 2 dziury zwrotnicy, w to wkladzasz winde a w te 3 dziury sruby na nich opierasz winde a druga strone na precie i probujesz wyprasowac.

jesli chcesz cos innego zrobic to kup katalog czesci lub instrukcje napraw i na tej podstawie napisz po polsku o co chodzi.

Opublikowano

W naszym 7745 rozbieraliśmy cały ten element - "zwolnicę" (wzmacniacz momentu) zrobiliśmy to bez prasy, bo zwyczajnie nie mieliśmy jej w pobliżu. Godzina czasu walenia młotem 20kg we dwóch na zmianę. Analogicznie ze złożeniem. Muszę powiedzieć że nie było lekko, ale chodzi już 2 lata i nie protestuje.

Opublikowano

Ja jestem zwolennikiem wyciągniecia tego za pomocą śrub. W starych instrukcjach do zetorów było opisane,że te trzy otwory są tylko i wyłącznie tam technologicznie zaprojektowane aby wycisnąć to. Młotem to tylko się narobisz poczaskasz i siły niepotrzebnie stracisz. To nie takie proste jak się wydaje,bo tam to średnica robi swoje i spasowanie elementów.

Ja śrubami to bez wysiłku wycisnąłem. Jest tylko problem z kupnem takich śrub ,bo te w sklepie mają mało gwintu. Ale idzie sobie z tym poradzić ,gdy zrobi nam się szczelina wykręcamy śruby i podkładamy pod śruby jako dystans np nakretki i kęcimy dalej aż do skutku. Tam jest gwint M12 x 1,25 Sruby koniecznie klasy twardości 10,9. Kręcimy kluczem nasadowym z krótka przedłużką po kolei dookoła z wyczuciem każdą śrubę aby nie zerwać gwintu i pomału idzie.Ze spokojem w max godzinę to zdejniesz jak nie szybciej. A jak gwint zepsuty to bedzie ciężko,możesz spróbować poprawić go odpowiednim gwintownikiem.

A jak nie to dorób taki uchwyt aby lewarkiem hydraulicznym wycisnąć jak kolega @Jacus radzi. Ja stwierdziłem ,że nie opłaca mi się dorabiać specjalnie na tą chwilę roboty.

Opublikowano

ucinasz kawalek drutu-gwintownik -po 2 nakretki i tyle roboty-najdluzej trwalo szukanie odpowiedniej windy 6 t nawet nie ruszylo, a na sroby to krecilem i zadnego efektu, nawet winda 12 t miala problem dopiero z pomoca mlotka 3 kg poszlo i to z problemami

Opublikowano

Ja jednak darowałem sobie oddzielenie zwrotnicy od zwolnicy :P nie lało sie nic wiec odpuscilem. Dzisiaj juz zetorka zlozylem. :rolleyes: teraz tylko jeszcze naprawa przystawki i uszczelnienie seromechanizmu i silownika pomocniczego i moge jechac w pole. ma ktos paten jak podkrecic cisnienie na pompie od wspomagania zeby lzej sie fajerka kreciala???;d :rolleyes: :D

Opublikowano

Ciśnienie na pompie podkręcisz rozkręcając zawór w miejscu plomby, który jest na pompie i podkładając dodatkową podkładkę nad sprężynę. Skręcasz wszystko zalewasz olej i patrzysz czy są jakieś efekty. Jak chwile po zapaleniu na zimnym kreci się lekko a po lekkim rozgrzaniu ciężko to raczej za wiele nie zdziałasz ,bo pompa zużyta raczej.

Opublikowano

ok dzieki, sprobuje tak zrobic :rolleyes: moze cos sie poprawi :D

 

A w ktorym miejscu jest ten zawor na pompie bo nie moge go zlokalizowac dokladnie?/ boje sie ze cos zrobie nie tak :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v