Skocz do zawartości
KIbul

zetor 7245 jak rozebrac?????

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
KIbul    0

Oberwało mi te 4 sruby co trzymaja ten czop ktory jest do skrętu koł. jak to rozkrecic zebym mogł rozwiercic sroby?/ chodzi mi o zdjecie przedniej zwolnicy. moze jakies strony z katalogu. byłbym wdzieczny. z tego co widze to trzeba rozpiąc krzyżak. apropo chce tez przy okazji zmienic krzyzaki i łozyska w przednich zwolicach. prosze o pomoc

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawcio21    0

http://instrukcja.pl...atalog_czesci_1 tu masz koelgo katalog do niego

sa tam 3 czesci

 

instrukcja napraw zetor 7245 chomikuj wpisz w google i powinoo cos sie znalesc sprubój sciagnac niestety nie mam skanera bo bym tobie zeskanowal:/

Edytowano przez pawcio21

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uss1002    5

Kolego wiem że masz awarię swojego ciągnika ale to nie jest chyba przyczyna żeby pisać jakimiś gigantycznymi literami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

BARTEK92    34

kolego musisz odkrecic te 4 sruby na dole te same które ci sie zerwaly kolejnie musisz wybic te makładki które trzymią własnie te 4 sruby tam powinny byc mniejsze dziurki w które wkrecasz sróby i powinno wypchnąc to do góry bo na tym własnie trzyma sie łożyszko jak to ściągniesz z góry i dołu to zwolnice wyciągniesz a krzyzaki nie musisz rozczepiac bo to jest na wałku który sie wysunie sam jak bedziesz wyciągał zwolnice:) sory za zbyt malo precyzyjne okreslenia mysle ze sie domyslisz o co chodzi i poradzisz sobie z tym problemem pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIbul    0

Kolego BARTEK92. Mogłbys to dokładnie i szczegołowo opisac?? bo wychodzi na to ze jestem troche ciemny i srednio to wszystko ogarniam;d;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam

Jak chcesz to mogę to trochę opisać,bo robiłem obydwie strony(wymiana krzyżaków uszczelniaczy łożysk itp.)

Tam są 4 śruby co się tobie zerwały i dwa otwory naprzeciw siebie. Właśnie te otwory oczyść dokładnie z piasku i brudu i zacznij od zlania tego odrdzewiaczem typu rost off (od firmy Wurth,wd 40 jest słaby ale ewentualnie też troche pomoże).I zostaw i polewaj co jakiś czas.

Te dodatkowe otwory słuzą właśnie do demontażu tego czopa. Potrzebujesz tam śruby M12x1,25. O ile juz jakiś mechanik przedtem nie popsuł tego gwintu to bedzie ok i pokręcając raz jedną ,raz drugą śruba czop wyjdzie. Jak to nie da rady to zostaje duży młot i po tej wieżycce walić i powinno się ruszyć i wyjśc. Na dole jak odkręcisz te 4 śruby to będziesz widział dokładnie o co chodzi bo jest tak samo jak u góry. Mam zdjecia tego wszystkiego jak bedziesz chciał to znajdę i prześlę ,ale najwcześniej jutro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARTEK92    34

Kolega Radekk jasniej przedstawił ci sytuacje powinieneś dac rade to jest prościzna jak juz sie za to zabierzesz to sam to ogarnieszja juz to robilem przy 7245, 7045 i 9540 to wydaje sie to banalne lecz jak nie robiles tego to moje wyjasnienia faktycznie mogly sie nie przydac pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Jakbys mogł to poprosze o te zdjecia ;d moj e mail to radek711@vp.pl

 

Zdjęcia wysłałem na maila, Jest tam zarówno pokazane jak rozebrać lewą i prawa stronę.

U mnie nie dało się wyciągnąć tego czopu za pomocą śrub (poprzedni majster przekręcił gwint ,Na przyszłość zrobiłem tam nowy większy gwint M16x1,5). I uderzałem młotem aż sie obluzowało i wyszło. Zwróć uwagę aby nie pokaleczyć powierzchni przylegania tych czopów.

Jakby jakieś pytania to napisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIbul    0

wiekie dzieki Radekk :) jak cos to bede pisał :D pozdrawiam i jezcze raz dziekuje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

z wlasnego doswiadczenia to zycze ci duzo szczescia i cierpliwosci w naprawie, kup sporo porzadnych wiertel, czesckie zeliwo to ciezko rozwiercic . wyciagnac urwane gwinty srob to tragedia a u tokarza na zadna maszyne nie weszlo, reczna wiertarka i kobaltowe wiertla i jakosc za dniowke poszlo -niestety gwint musial byc rozmiar wiekszy bo u mnie 2 sruby wyrwalo-poszlo lozysko i wypchalo kamien zwrotnicy.

 

II naprawa- te sruby wyrwalo , zrobilem odwrotnie- podtoczylem glowki srob i gniazda w zwrotnicy[chyba ja naprawiasz a nie zwolnice ???] od spodu a od gory dalem nakretki i byl spokoj az do jesieni gdy pekla zwrotnica i trzeba bylo kupic nowa-na szczescie pasuje od 85a[tylko sruba odpowietrzajaca nie podchodzi] ,

 

sa specjalne sruby z rozpornikami na koncu -ten rozmiar 50 zl za sztuke, tylko nie wiem jak by to sie w zwrotnicy sprawdzilo bo tu jest ogromna sila potrzebna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIbul    0

Mam takie pytanko. jak wyciagnac ten wałek z p[rzedniego mostu?? ten na ktorym sie trzyma krzyżak?? tam jest jeden seger zabezpieczajacy ale wałek rusza sie 2 cm i nie chce wyjsc. jest tam jeszcze jakiejs zabezpieczenie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIbul    0

Ale jak ja probowalem drazkiem zaprzec i nie poszedł. to jaka silą??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

cos ci ciezko idzie ta naprawa.

1. co chcesz wyciagnac- walek z kola -tam nie ma zadnego segera i samemu bez problemu mozna go wysunac- zakladam ze dol zwrotnicy tez odkreciles i masz na windzie podniesione . ruszasz kolem w kazda strone i musi zejsc

2. wal napedowy przedniego kola, tu juz trzeba rozkecic polowe przedniej osi -ale do naprawy zwrotnicy to nie jest potrzebne.

i nie wymieniaj niczego co nie jest zuzyte w 100 % bo nowe czesci pochodza nie 20 lat tylko 2. pisz precyzyjnie miedzy zwolnica a zwrotnica jest pewna roznica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIbul    0

Robota idzie dobrze. tylko nie mam zabardzo czasu i dlube jak mam chwile. chce wyciagnac cala polos z mostu bo mi ucieka olej. tam pewnie sa jakies uszczelniacze. musze odkrecac polowe osi?? bo zdjalem seger co jest przy krzyzaku taki duzy co trzyma walek w osi i nie hce isc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Przesłałem przecież zdjęcia Tobie i tam wszystko widać jak to jest złożone.

Aby to wyciągnąć to zdejmujesz ten duzy seger,zdrapujesz brud i farbę dookoła. podważając z dwóch stron brechami pomiedzy obudowa a krzyżakiem wychodzi cała półoś wraz z obudowom łożyska simeringiem. Nie trzeba rozkręcać mostu na środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIbul    0

Mam taki maly problem. jednak postanowailem ze bede rozkrecal ta przednia zwolice. tylko co sa te 3 otwory na sroby to 2 so ok a jeden jest tak jakby prze4suniety i sruba sie nie chce wkrecic. a da sie oddzielic zwolice od zwrotnicy bez krecenia tymi srubami?? bo na 2 sruby to chyba nie da sie... :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

:P :P :P sprobuj, jesli dobrze rozumiem chcesz wyciagnac czop walu kola ze zwolnicy-to nie takie proste, srubami to mozesz krecic do usranej smierci, do tego potrzeba windy przynajmniej 12 t i preta min 12 mm- w instrukcji napraw masz to rozrysowane-robisz ucho z drutu gwintujesz na kilka nakretek z kazdej strony, wkladasz w 2 dziury zwrotnicy, w to wkladzasz winde a w te 3 dziury sruby na nich opierasz winde a druga strone na precie i probujesz wyprasowac.

jesli chcesz cos innego zrobic to kup katalog czesci lub instrukcje napraw i na tej podstawie napisz po polsku o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

W naszym 7745 rozbieraliśmy cały ten element - "zwolnicę" (wzmacniacz momentu) zrobiliśmy to bez prasy, bo zwyczajnie nie mieliśmy jej w pobliżu. Godzina czasu walenia młotem 20kg we dwóch na zmianę. Analogicznie ze złożeniem. Muszę powiedzieć że nie było lekko, ale chodzi już 2 lata i nie protestuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Ja jestem zwolennikiem wyciągniecia tego za pomocą śrub. W starych instrukcjach do zetorów było opisane,że te trzy otwory są tylko i wyłącznie tam technologicznie zaprojektowane aby wycisnąć to. Młotem to tylko się narobisz poczaskasz i siły niepotrzebnie stracisz. To nie takie proste jak się wydaje,bo tam to średnica robi swoje i spasowanie elementów.

Ja śrubami to bez wysiłku wycisnąłem. Jest tylko problem z kupnem takich śrub ,bo te w sklepie mają mało gwintu. Ale idzie sobie z tym poradzić ,gdy zrobi nam się szczelina wykręcamy śruby i podkładamy pod śruby jako dystans np nakretki i kęcimy dalej aż do skutku. Tam jest gwint M12 x 1,25 Sruby koniecznie klasy twardości 10,9. Kręcimy kluczem nasadowym z krótka przedłużką po kolei dookoła z wyczuciem każdą śrubę aby nie zerwać gwintu i pomału idzie.Ze spokojem w max godzinę to zdejniesz jak nie szybciej. A jak gwint zepsuty to bedzie ciężko,możesz spróbować poprawić go odpowiednim gwintownikiem.

A jak nie to dorób taki uchwyt aby lewarkiem hydraulicznym wycisnąć jak kolega @Jacus radzi. Ja stwierdziłem ,że nie opłaca mi się dorabiać specjalnie na tą chwilę roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

ucinasz kawalek drutu-gwintownik -po 2 nakretki i tyle roboty-najdluzej trwalo szukanie odpowiedniej windy 6 t nawet nie ruszylo, a na sroby to krecilem i zadnego efektu, nawet winda 12 t miala problem dopiero z pomoca mlotka 3 kg poszlo i to z problemami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIbul    0

Ja jednak darowałem sobie oddzielenie zwrotnicy od zwolnicy :P nie lało sie nic wiec odpuscilem. Dzisiaj juz zetorka zlozylem. :rolleyes: teraz tylko jeszcze naprawa przystawki i uszczelnienie seromechanizmu i silownika pomocniczego i moge jechac w pole. ma ktos paten jak podkrecic cisnienie na pompie od wspomagania zeby lzej sie fajerka kreciala???;d :rolleyes: :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Ciśnienie na pompie podkręcisz rozkręcając zawór w miejscu plomby, który jest na pompie i podkładając dodatkową podkładkę nad sprężynę. Skręcasz wszystko zalewasz olej i patrzysz czy są jakieś efekty. Jak chwile po zapaleniu na zimnym kreci się lekko a po lekkim rozgrzaniu ciężko to raczej za wiele nie zdziałasz ,bo pompa zużyta raczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIbul    0

ok dzieki, sprobuje tak zrobic :rolleyes: moze cos sie poprawi :D

 

A w ktorym miejscu jest ten zawor na pompie bo nie moge go zlokalizowac dokladnie?/ boje sie ze cos zrobie nie tak :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez Mateusz_320
      Witam panowie mam problem w swoim zetorze 5211 91r obrotomierz pokazuje tylko obroty silnika a niestety moto godzin nie nabija długi czas. Pomoże ktoś? 
    • Przez BARTOLA
      witam posiadam zetora 7011  z tylnymi kołami o rozmiarze 13.6-36 i mam takowy problem ze przy orce z pługami 3 skibowymi ma słabą przyczepność i troche brakuje mu mocy zastanawiam sie nad zmiana kół na rozmiar 28  czy coś da ta zamiana?  słyszałem ze koła od c360  bedą pasować  ktos coś pomoże w tym temacie?  
    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wojtek8244
      Witam,
      Posiadam ciągnik Renault 551 (nowy zakup) i piszę na forum do posiadaczy tego ciągnika, bo mam problem. Gdzie jest w tym ciągniku włączanie świecy płomieniowej? Robi się zimno i przydałoby się trochę podgrzać, z tego co mi się wydaje to włączanie jej jest w stacyjce, ale nie jestem pewny dlatego pytam. Sprawdzone było multimetrem i nie ma napięcia na świecy, sprawdzenie świecy czy jest dobra to żaden problem bo na pewno jest dobra, tylko potrzebuje informacji gdzie jest włączanie jej?
×