Skocz do zawartości
wiktor27

Heder spowalnia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Heder

wiktor27    1

panowie problem polega na tym że przy koszeniu zboża zatrzymuje się cały heder pasek napędzający wymieniałem na nowy i sytuacjia się powtarzała przy lichym zbożu kosi a jak dostanie lepszego zboża to się zatrzymuje,co mogło nawalić bo sam już niewiem,pomocy help

Edytowano przez razor275

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek15h    14

Witam.Miałem podobną sytuację w sezonie 2012.Heder zwalniał i cała reszta też a silnik pracował na pełnych obrotach.Okazało sie że pas napędowy główny silnik-odrzutnik(bizon) był słabo napięty i ślizgał się przy większym obciążeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Exx    6

A kolego jaki masz napęd hedera na dwa wałki czy jeden ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


wiktor27    1

napęd hedera mam na pasek klinowy.Tomek powiadasz że od pasa napędowego młocarni ?może być też że pasek co mam na hederze taki krótki zwalnia cały napęd hedera?

Edytowano przez razor275

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rafff24    26

co najwyżej motowidła by zwalniały, ew. pasek napędzający przenośnik pochyły do podciągnięcia, musisz prześledzić po kolei jak idzie napęd na heder, któryś ślizga,

mi tak zwalniał jak kiedyś zapchałem pierwszy raz młocarnie, paski dostały po tyłku, trzeba było po kolei podciągać i właśnie cały heder zwalniał, łącznie z kosą i przenośnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


wiktor27    1

panowie jeszcze takie pytanko co mogło się stać że na silniku od strony koła zamachowego na wprost regulatora napięcia wywala mi olej przez taką dziurkę wprost na regulator napięcia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    448

Masz na myśli takie 2 otwory M16 (bynajmniej w Rekordzie są takie) i wyrzuca ci olej czy smar konkretnie bo jeżeli smar to za dużo smarowane jeżeli olej to coś z uszczelnieniem wału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wiktor27    1

raczej to wygląda na olej ale jeśli to byłby olej to bym musiał dużo dolewać co dzień ale oleju ubywa mi ze 150-200 gram

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zr135    0

Witam,

mam pytanie odnosnie hedera do bizona zo56 dokładnie rzecz polega na tym ze miałem na nim heder starego typu szerokosc 4.20m i niestety miałem wypadek i heder skasowany i mam pytanie czy do 56 bedzie pasował heder nowego typu..? i czym one sie od siebie wgl roznia? \

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maly86    17

Będzie pasować! A różnica to taka że napędzany ten nowszy jest na 2 paski a stary na 1 pasek.Oś od motowideł jest mocniejsza bo gruba a nie taka z prętów, jeszcze może być różnica w targańcu ale nie jestem pewien. Tak więc kupić i zakładać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A czemu ma nie pasować?, są małe różnice w budowie, tylko może trzeba przerobić napęd hederu, bo nowszy typ ma na dwa paski, no ta cienka oś to była w ZO50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



balcerek1    91

Tylko jak miałeś zapinany cheder na jajka do góry i sworznie na dole to pasuję ale jak zwory i śruby na dole to gardziel nie pasuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zr135    0

w moim hederze czyli tym co jest skasowany to cały ten mechanizm od przyspieszacza motowideł jest przy gardzieli a dzis ogladałem heder tego nowszego typu i tam jest to wszystko z lewej strony blizej brzegu a do gardzieli idzie tylko jedna os i głownie chodzi mi o to czy bedzie pasowac.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Exx    6

Najlepiej to wstaw zdjecie i sie szybko sprawa wyjaśni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

balcerek1    91

w moim hederze czyli tym co jest skasowany to cały ten mechanizm od przyspieszacza motowideł jest przy gardzieli a dzis ogladałem heder tego nowszego typu i tam jest to wszystko z lewej strony blizej brzegu a do gardzieli idzie tylko jedna os i głownie chodzi mi o to czy bedzie pasowac.?

Pytałem jak masz zapinany cheder.Czy masz jajca do góry na przenośniku czy nie.A co do tego hedera co pisałeś do napędu musisz zmienić wałki napędzające bo ten heder napęd ma sprzęgany na sprzęgło a ty miałeś na pasek a jak masz stary heder w domu to tylko zmiana wałków i przeróbka mocowania wariatora motowideł i będzie pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zr135    0

79529381_4_644x461_bizon-z-56-w-calosci-lub-na-czesci-rolnictwo.jpg

to taki typ jaki bym miał kupic i chodzi mi o to czy bedzie taki pasował głownie chodzi o naped z kombajnu na heder jak widac.

 

balcerek1 heder mam zapinany na te czopy od gory na przenosniku i u dołu na bolce jak w wiekszosci

 

a to jest ten moj obecny

post-47380-0-63145600-1373797882_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Będzie pasował, bez żadnych przeróbek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A na jakiej podstawie sądzisz, że pasek ma być dłuższy?bo ja nie widzę takiego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zr135    0

ok dzieki za pomoc

 

moim zdaniem pasek ten sam bo na naciagu jest duzo do naciagania

Edytowano przez zr135

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

balcerek1    91

A na jakiej podstawie sądzisz, że pasek ma być dłuższy?bo ja nie widzę takiego problemu.

Przyjrzyj się w starym koło jest na środku a w nowym jest około 20 centów niżej i może być ten pasek za krótki ale samo przesunięcie że jest niżej o niczym jeszcze nie świadczy ale jeszcze skos przenośnika pochyłego dochodzi i może być za krótki ale nie musi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

andrews1987    3

Koledzy mam pytanie: w moim bizonie mam bagnety ze stalkami, czy można założyć kosę górnoząbkowaną bo podobno lepsza, no i czy faktycznie lepsza i jak ją ostrzyć? cena u mnie takiej to 220zł a zwykłej 180zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×