Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nic mi się nie pomieszało. Każdy silnik synchroniczny jest silnikiem impulsowym, wynika to z jego zasady działania. Tyle, że nie można mieszać silnika impulsowego z zegara z silnikiem krokowym. Bo o ile silnik impulsowy będzie działał po podaniu napięcia zmiennego (silnik z zegara ma jeszcze mechanizm umożliwiający pracę w jednym kierunku, ale to już szczegół) to silnik krokowy wymaga specjalnego sterowania.

Opublikowano

Miałem tak samo obr pokazywało a nie liczyło mth.

 

Pin "Sz" odpowiada za nabijanie mth. Jest tam styk który lubi się ułamać. 

Można to naprawić ,najlepiej dorabiajac nowy styk.  

Ja wykorzystałem do tego stary włącznik od zapalania światła z mieszkania.

Wystarczyło troszkę podpiłować aby ładnie pasował i podczas krecenia pykał raz w jedną  i w druga stronę. 

Sprawdz tez czy tak krzywka na ośce nie jest luzna i kręci sie razem z ośką.

 

Najlepiej zobacz na zdjęciach  bo nie da się tak tego wytłumaczyć.  Przejrzyj ten album http://www.fmix.pl/slideshow/33684/117943/naprawa-pradniczki-nie-nabija-mth-zetor.html

Jak bedziesz rozbierał to przetnij obejme tak jak ja to zrobiłem, na koniec jak bedziesz składał załóź z powrotem , na nią załóż opaskę taka od weży i skręć będzie ładnie trzmać. 

Nie wierzyłem ,że to będzie działać długo, o dziwo nabiło już 1500 mth i wciąz działa.

 

  • Like 1
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja w przypadku awarii prądniczki montuję prosty układ elektroniczny i biorę sygnał z alternatora. I raz na zawsze zapominam o prądniczce.

Opublikowano (edytowane)

A jak to zrobić ?

 

 

Rozebrałem go no i styki są ok, krzywka też się obraca,  złożyłem i słychać, że styki "przeskakują" czyli tak jak ma być. Sam już nie wiem co dalej robić, może  to ta cewka jest winna ?

Edytowane przez lamboEVO100
Opublikowano

To ma właśnie tak przeskakiwać podczas obracania, więc jest dobrze z tym stykiem.

Wygląda na to ,że może być uszkodzony obrotomierz. Najlepiej posprawdzaj prądniczkę i obrotomierz tak jak napisał @zmechanizowany i wszystko się wyjaśni.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeżeli prądniczka jest dobra, to pozostał licznik motogodzin.

Opublikowano (edytowane)

Połączone

 

Witam chciałbym naprawić obrotomierz z prędkościomierzem w zetorze 7711 ale nie wiem jak wyeliminować sam zegar itp żeby nie wymieniać wszystkiego po kolei i dochodzić kosztowna metoda prób i błędów tylko stwierdzić duklanie który element jest zepsuty

Edytowane przez kris14
Pkt. 1.2 +1p. ostrzeżeń
Opublikowano

Witam.

U mnie niedawno przestał działać obrotomierz, motogodzin nabił tylko 1600 od nowości i potem przestał liczyć. Licznik jest dobry, po podłączeniu do działającej prądniczki wszytko działa, obrotomierz i mtg. Sprawdziłem i okazało się, że prądniczka nie działa więc ją rozebrałem. Okazało się że wirnik się okręca na tym wałku i dlatego (prawdopodobnie) nie chodzi obrotomierz. A co z motogodzinami bo tam wszystko wydaje się być w porządku. A  Czy w tej prądniczce ma być olej?

Opublikowano

Oleju raczej nie powinno być . Za obroty odpowiedzialny jest taki - jak to nazwać - stycznik który porusza krzywka i on właśnie się obłamuje . Gdzieś na AF są zdjęcia jak to naprawić . Mi udało się nareperować , wybił już 116 Mtg od naprawy.

Opublikowano

Witam! U mnie w zetorku 5011 występuje taki problem, ze ogólnie motogodziny liczy, ale obroty także pokazuje ale znacznie zaniżone. Gdzie może tkwic problem?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W nadajniku obrotów, w liczniku lub w połączeniach. W ogóle sprawdziłeś cokolwiek samemu?

Opublikowano

Sprawdzałem przewody są ok. Podczas pracy zauważyłem że obrotomierz zaczął szaleć, po chwili zauważyłem na obrotomierzu spadek obrotów lecz obroty silnika były na jednym poziomie. Masa też jest ok.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to teraz sprawdź czy z prądniczki wychodzi prawidłowy sygnał.

Opublikowano

 

witam wszystkich.

będąc zmęczony kiepską jakością i częstymi awariami liczników na linkę do ursusa postanowiłem przy okazji odnawiania ciągnika założyć w nim elektroniczny licznik obrotów i mtg. Nie mogąc nigdzie znaleźć takiego licznika jak montowano oryginalnie zakupiłem licznik zetora na 3 piny i prądniczkę na 2 piny ale po podłączeniu wszystkiego i odpaleniu okazuje się że licznik zawyża obroty ponieważ silnik prawie gaśnie a na zegarze jest 1000 obrotów wciskając gaz do połowy licznik się zamyka. zegar sprawdziłem w ursusie 1634 i obroty pokazuje tak jak powinien ale wskazówka od czasu do czasu podskoczy ponieważ tam jest napęd na 3 piny. czy fabrycznie nowa prądniczka zakupiona w sklepie może nie działać prawidłowo i czy zawyżone obroty mogą być spowodowane prądniczką? zamiesciłem temat w dziale zetora ponieważ zegar i naped jest od zetora

 

 

Opublikowano (edytowane)

właśnie z tym się ostanio bawiłem,więc sprawa wygląda następująco.   Występuje kilka rodzajów tych zegarów : na 4 piny z prądniczką 3 pinową , licznik na 3 piny  prądniczka na 2 i licznik na 3 piny a impulsy zlicza nie z prądniczki a z wyjścia "W " w alternatorze .

Oryginalne zegary to zegary węgierskie ( wcześniej z logiem "Ganz " teraz KMGY -producent ten sam ) . Węgierskiej Prądniczki na 2 piny nie dostaniesz ( tak mówią ) jest tylko zamiennik (ponoć angielski ) -z czego to wynika (może cena ) -nie wiem ?

Może masz licznik zkalibrowany pod alternator i są takie wskazania po podłączeniu pod prądniczkę ?

Podłączałem zegar pod alternator  to zawyżał 2 krotnie  obroty -na prądniczce wskazuje dobrze .

Jak wskazuje dobrze w 1634 a jest czujnik na 3 piny to coś tu jest nie tak -licznik z trzema wyjściami nie może zadziałać na takiej prądniczce !!!

Jedna wytwarza prąd stały  druga prąd zmienny !!!

Jeśli dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź to masz zegar starszego typu pod czujnik z trzema wyjściami

 

Edytowane przez DarekD
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zegar i prądniczka ma mieć taki sam nr i wtedy wszystko będzie działać. Prądniczki różnią się tym, że jedna ma wyprowadzoną masę, a druga nie, masa jest wtedy na korpusie. Działa każda z każdym zegarem, tylko nie pokazuje prawidłowo obrotów, dlatego mają mieć takie same numery. I przestańcie pisać "dwa piny", "trzy piny" itp. bo każdy z nich ma oznaczenie i to jest najbardziej istotne, tzn. jakie wyjścia ma prądniczka i jakie wejścia ma zegar. 

Opublikowano

tak tylko że kolego Elektrotechnik jadąc do jakiegokolwiek sklepu z częściami do maszyn rolniczych mówią że są tylko 2 typy prądniczek na 3 i na 2 piny nigdzie nie znajdziesz prądniczki o takim numerze jak jest licznik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v