Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam

mam problem z obrotomierzem - licznikiem motogodzin w moim zetorze 7045

otóż obroty wskazuje normalnie ale motogodziny to różnie czsami potrafi "zaciąc się"i nie pracowac przez 10 i wiecej godzin a czasami kręci jak szalony

czy jest to wina samego licznika czy tez może pradniczki przy silniku

miał ktos taki przypadek ???

  • Like 1
Opublikowano

Brak naliczania motogodzin przy jednoczesnym pokazywaniu obrotów zdarza się często: na 10 przypadków - 7 to wina prądniczki, uszkodzony jest mechaniczny przerywacz (praktycznie nie do naprawy). W opisanym przypadku raczej winny jest silniczek krokowy w obrotomierzu albo uszkodzone plastikowe rolki licznika. Można spróbować je naprawić - gorzej nie da się zepsuć - natomiast nowy licznik to ok. 350zł (prądniczka ok.230).

Przed ew.zakupem warto sprawdzić, który element jest uszkodzony - albo u elektryka albo u życzliwego sąsiada podłączyć swój wymontowany licznik do jego kostki :)

Opublikowano

Witam

Jak w wiekszości zetorów w moim także nie działa obrotomierz

mgt nalicza ale wskazówka leży martwa

napiszcie jak mam sprawdzić prądniczkę a jak zegar?

na prądniczce ma byc napięcie i wzrastać z obrotami silnika??

przy zegarze mam kostkę na 4 piny niebieski plus szary zielony i biały

podawałem masę na zielony i na biały kabel ale nic sie nie dzieje

czy tam trzeba podać ,,+'??

proszę o jakieś rady

Opublikowano

poszukaj -wiele razy to bylo opisane- nie tylko ty miales taka usterke, zreszta jest odpowiedni dzial do tego typu pytan, kable moga byc rozne ale przewaznie masa jest szara,a 3 kable poprzestawiac to chyba nie problem.jak dobrze pamietam podwojne maja byc na jednym poziomie.

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze jedna sprawa .Jeżeli nie wiemy czy silniczek krokowy w zegarze mtg. jest sprawny to należy zrobić tak jak opisałem wyżej lub gdybyśmy mieli rozebrany zegar to z silniczka wychodzą 3 kable,które podłączamy następujaco: czetwony do+,niebieski do-,zielony impulsowo do-.Potrzeba 3 ujemnych impulsów na jeden pełen obrót .Gdyby ktoś miał przepalony silniczek krokowy to istnieje możliwość przewinięcia go,potrzeba tylko250 mb.drutunawojowego ogrubości 0,12mm.i odrobinę doświadczenia jak połączyć uzwojenia.Może jak to potem wstawię schemat jak to nawinąć gdyby ktoś był zainteresowany.

Edytowane przez zmechanizowany
Opublikowano

ale w nowszych zegarach silniczek jest inaczej sterowny ; trzy przewody ,do jednego idzie plus a do dwóch na zmianę minus , ale to przy prądniczkach bez impulsatora ( na dwa przewody )

Opublikowano

Witam, mam problem. Pewnie już nieraz gdzieś na forum była o tym mowa ale jakoś nie mogę znaleźć. W moim zetorze 5211 nie działa obrotomierz. Licznik motogodzin pracuje natomiast wskazówka obrotomierza nie działa. Czy to oznacza niesprawność samego obrotomierza czy prądniczki? pytam bo te dwie rzeczy sporo kosztuję i nie chce na darmo generować sobie kosztów. Proszę o podpowiedz w tej sprawie.

 

Pozdrawiam

Kamil

Opublikowano

prądniczka, ta przy silniku daje sygnał na obrotomierz i licznik motogodzin. jak nawala licznik motogodzin to wina leży po stronie blaszki która się wyrabia na trybach, czy jakoś tak.

natomiast można jeszcze sprawdzić styki przy obrotomierzu czy nie zaśniedziały.

Opublikowano

Styki nie są zaśniedziałe. Licznik motogodzin bije normalnie. Nie działa tylko wskazówka obrotomierza. ... Jest jakiś sposób by sprawdzić czy to wina prądniczki czy licznika.?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Naprawdę? A jak Ci powiem, że za obrotomierz i licznik odpowiadają dwa różne układy w prądniczce to co Ty na to?

Opublikowano (edytowane)

to ja na to powiem że ze specem nie będe się kłócił bo pewnie masz racje. z tym że licznik kosztuje ok 350zł, a prądniczka 100 mniej. więc najlepiej sprawdzić czy układ od licznika daje impuls. chyba że jest inny sposób na diagnoze, to chętnie go poznam

Edytowane przez daro189
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wystarczy sprawdzić napięcie wyjściowe prądniczki.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

silniczek krokowy w zegarze mtg.

Jak żyję nie widziałem jeszcze silnika krokowego w tym ciągniku. Ty wiesz w ogóle jak trzeba sterować silnik krokowy? Poza tym silnik krokowy ma minimum 4 wyprowadzenia, ponieważ ma dwa uzwojenia i każde ma wyprowadzony początek i koniec. Nie wspominam tu o silnikach unipolarnych, które mają 6 wyprowadzeń... Więc na przyszłość nie wprowadzaj użytkowników w błąd.

Opublikowano (edytowane)

Ty "elektortechnik "się tak nie unoś . To nie forum ekspertów od elektroniki ,tylko użytkowników ciągnika Zetor . Każdy wie o co chodziło koledze "zmechanizowany" i nikogo nie wprowadził w błąd . Lepiej nazwij ten silniczek po swojemu bo twój post niczego NIE WNOSI do dyskusji !!

Edytowane przez DAREK
Opublikowano (edytowane)

jak byś chciał ,to mam nowy licznik z działającym tylko obrotomierzem - potrzebowałem z niego silniczka krokowego,którego właśnie wymontowałem >Wystarczy przerzucić z tego który masz . Sprzedam za rozsądną kwotę :rolleyes:

A ty elektrotechnik jesteś taki pewien ,że masz rację ? Może kolega ma licznik i prądniczkę nowego typu gdzie za obroty i motogodziny odpowiada jeden układ w prądniczce ?

post-169-0-93864600-1391673884_thumb.jpgpost-169-0-87321500-1391673851_thumb.jpg

Edytowane przez DAREK
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Silnik synchroniczny.

Opublikowano (edytowane)

Silnik krokowy jest silnikiem synchronicznym. Odmianą silników synchronicznych sa silniki krokowe lub impulsowe które mają zastosowanie w zegarach elektronicznych. Tak więc średnio się popisałeś. Poza tym trochę Ci się silnik bipolarny z unipolarnym pomieszał.Więc radzę się doedukować. :)

Edytowane przez zmechanizowany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v