Skocz do zawartości

Case 4230- Skrzynia Biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam taki problem z moim Case ;[ O tuż ciężko w nim wchodzą biegi (w jednej i drugiej gałce od zmiany) i nie raz strasznie przy zmienianiu zgrzytają <_< Wiecie co to może być ? może tak jest jakiś odpowietrznik skrzyni biegów ?

Bardo proszę o pomoc ^^

Opublikowano

Synchronizatory ci poszły ale to można wymienić. Najlepiej znaleźć w necie kogoś kto sprzedaje takiego na części i wtedy kupic. Wyjdzie najtaniej.

Opublikowano

Pewnie to synchronizatory ja mam na drugim biegu synchron trochę podjechany ale tak się nauczyłem zmieniać biegi że nie zgrzyta, bardziej trzeba uważać przy redukcji, musisz na jak najmniejszym gazie i dłużej przytrzymać sprzęgło żeby skrzynia się trochę wyhamowała i wtedy wchodzi bez problemu ;)

Opublikowano

cześć. czy ta się odpalić tego case 4230 na popych ? mam skrzynie z półbiegami i rewersem i słyszałęm, że się nie da, a nigdy nie musiałem próbować .

Opublikowano

Witam .W moim Case 4230 "padły" półbiegi,ucieka olej poprzez uszczelnienie wałka sprzęgłowego w korpusie doprowadzajacym olej do kosza z tarczami.Wobec tego zamierzam demontować skrzynię, muszę wymienić tarcze w koszu wzmacniacza momentu i przy okazji muszę zajrzeć do synchronizatorów.Dodatkowo przy pracującym ciągniku na postoju od jakiegoś czasu słychać delikatne wycie w skrzyni,które po naciśnięciu sprzęgła zupełnie cichnie.Zwracam się z prośbą do znawców tematu ,czy przy takiej naprawie konieczne jest zdemontowanie kabiny ,może wystarczy ja tylko odchylić do tyłu.Z tego co się rozeznałem ,może być problem z pokrywą skrzyni oraz z przewodem olejowym pod pokrywą na łączeniu z mostem. 

Sprawa kolejna ,spadek ciśnienia oleju na zającu powodował zakłócenia-wyłączanie się WOM ,czy prawdą jest ,że kosz sprzęgła WOM demontowany jest przez dolny otwór korpusu mostu (przystawkę napędu przedniego).Gdyby tak było to na razie nie ruszałbym tego .Z góry dziękuję .

Opublikowano

Zastanów się jeszcze nad tym czy jesteś w stanie sam to zrobić bo to wbrew pozorom dosyć skomplikowana skrzynia , chodzi o półbiegi  kosz owszem wyjmuje się do dołu żeby go wyjąc trzeba parę rzeczy zdemontować. I najpierw pomiary pomiary i jeszcze raz pomiary a nie rozbieranie i szukanie wiatru w polu

Opublikowano (edytowane)

Jak napisałem znalazłem lokalizację usterki(..) - powoduje to spadek ciśnienia z 22 do 12 bar i dodatkowo wyłączanie Wom na "zającu" a przy okazji chcę sprawdzić pozostałe elementy.Z luzami między kołami zębatymi też sobie poradzę .Kosz od półbiegów do dołu ,ale nie mam pewności co do kosza Wom,bo jeżeli do jego wyjęcia nie trzeba demontowac skrzyni to nie będe go ruszał.

Edytowane przez andrzej78
Gość szopen158
Opublikowano

Co do kabiny to demontować jej nie trzeba jedynie trochę unieść i najlepiej jak ja to zrobiłem wyciąć pewną przestrzeń w podłodze co pozwala Ci uniknąć zdejmowania i bardzo ułatwia odkręcenie pokrywy i jej demontaż co do tego dźwięku ze skrzyni przy normalnej pracy ciągnika to jak byłem jeszcze u mechanika z nim to jak miał go rozjechanego i po żmudnym nasłuchiwaniu doszedł że jest tam jeden tryb który jest w pewnym stopniu zużyty lecz jego koszt to jeżeli się nie pomylił a raczej tego nie zrobił to ok 4000 tys netto kosztuje jednak nie przeszkadza to w normalnym użytkowaniu bo od momentu remontu nie było z tym trybem żadnego problemu

 

Mam też pytanie jak tema się wywiązał ponieważ był robiony remont półbiegów case 4240 i zginął mi żółw znaczy sie długo był był potem coraz słabszy i słabszy i teraz tylko na jedynce na dolnej grupie powoli jedzie ma ktoś jakąś tezę czym to może być spowodowane ? 

Opublikowano

Dzieki za odzew ,zdecydowałem że ściągam kabinę.Wycie jest słyszalne najbardziej na postoju przy wlożonym 4 biegu,ale gdzieś po środku długości skrzyni,po rezbiórce -jeżeli nie będzie to łożysko to pozostawię w spokoju.

Co do półbiegów,to z tego co wiem ,sprzęgło na "żółwiu" ma odcięty dopływ oleju, a tarczki ściskane są sprężyną talerzową.Wytarcie tarczek (niby nowe ale słabej jakości) lub osłabienie sprężyny może  powodować poślizg -brak uciągu.

Gość szopen158
Opublikowano

Jest tak właśnie jak piszesz na 4 biegu jest to najbardziej słyszalne i jeszcze jest też taki efekt że prędkościomierz pokazuje drobne prędkości chociaż jest na postoju,

Tarczki i sprężyny wszystko było sprowadzane z Niemiec i Francji jak również wałek na którym ten kosz z półbiegami pracuje,

A co do żółwia to właśnie mam takie przeczucie że coś z tymi sprężynami właśnie mogło się stać bo wcześniej przed remontem to najpierw zając padł i po dłuższym czacie dopiero żółw  

Opublikowano

Sprężyna ściska tarcze żółwia ,a tarcze zająca ściskane są cisnieniem oleju,przy jednoczesnym odciążaniu sprężyny.co uwalnia tarcze o żółwia. Bardzo ważne jest ciśnienie w hydraulice półbiegów - zbyt niskie może powodować działanie zajaca i żółwia jednocześnie w zależności od obciążenia i palenie tarczek. Jeszcze jedna ważna sprawa ,przy jeździe na zającu każde naciśnięcie sprzęgła powoduje przełączenie na żółwia ,a puszczenie sprzęgła powrót na zająca.

Gość szopen158
Opublikowano

Czyli walnięte mogą być znowu tarczki z powodu sprężyn lub też niewiedzy i dużej ilości pracy w ciężkich warunkach na zającu i wciskaniu sprzęgła co powoduje jak napisałem automatyczne przełączanie na żółwia 

Opublikowano

Witam ,nie mogę namierzyć tematu,a szukam porady jakie części stosować do naprawy skrzyni w moim case.Mam dostęp do Krampa oraz w pobliżu części oryginalne Case w Niedrzwicy.Może ktoś ma doświadczenie z częściami tych dystrybutorów. Od razu zaznaczam że chcę uniknąć chińszczyzny,bo nie zamierzam robić powtórki naprawy.

Do wymiany mam : łozysko wyciskowe sprzęgła,przednie łozysko wałka pośredniego( złożenie igiełkowe),tarczki cierne wzmacniacza momentu i jego uszczelnienie ,profilaktycznie -uszczelnienie sprzęgła wielotarczowego wałka WOM,jeszcze nie zdecydowałem co z synchronizatorami biegów 1-4 ,bo wstepnie brak śladów zużycia.Z góry dzięki.

Gość szopen158
Opublikowano

Co do cen to tarczki po około 100 za sztukę łożysko to igiełkowe 500 zł pamiętaj żeby ciśnienie się zgadzało bo jeżeli będzie za niskie to powtórny remont Cię czeka i dojdzie do tego wałek na którym jest umiejscowione to sprzęgło od półbiegów koszt bardzo duży ja czekałem 2 tygodnie aż znaleźli bo problem był i sprowadzone z francjii

Części głowy nie dam ale raczej przez granit ale ten wałek to bodaj że przez serwis case 

Opublikowano

Dzieki za odzew,zamówię części z serwisu Case,korzystniejsza cena i w pewnym stopniu pewność .Oczywiście szczelność sprawdzę powietrzem po złożeniu ,a później pomiar ciśnienia.

Wałek wygląda Ok,tylko puścił przedni pierścień uszczelniający.Od dłuższego czasu jeździłem z usterką,podejrzewałem zacieranie się łożyska sprzęgłowego,a okazało się, że zerwane były dwie śruby łączące tłok z tarczą dociskową,przez co podjechało mi tarcze od żółwia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v