Skocz do zawartości

Ile mtg wytrzymują opony rolnicze w ciągnikach!


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
gruboc czy szeroksc??? moim zdaniem najwiekszy wplwy ma odleglosc miedzy bieznikiem, dlatego na droge wazne by byla mozliwie mala, bo opony mnie sie zuzywaja w pole odpowiednio duza by miec odpowiednio duze zaparcie, reszta to kwestia optymalizacji, ale naszczescie nie nam biednym robaczkom to zadanie przypada :rolleyes:

Szerokość w sensie gęstość klocków? To sie zgadza, analogicznie jak "grubość" klocka. Grubsze i gęściej rozmieszczone klocki lepiej robią na twardym podłożu (większa powierzchnia styku), na miękkim mniej sie kopią ale gorzej ciągną i gorzej sie oczyszczają. Cieńsze i rzadsze mają odwrotnie.

Opublikowano

W C-360 z 1979r z tyłu mamy drugi komplet opon. Są to standardowe stomilowskie diagonalne opony, takie same na jakich z fabryki wyjechał. Z przodu nie jestem w stanie piliczyć. Tak na oko to jest teraz 6 lub 7 komplet. Nie wiem ile godzin przejeździły bo w ciągniku jest chyba trzeci obrotomierz.

 

W Ursusie 902 mamy diagonalne Petlasy, ale ciągnik z tymi oponami jest u nas niecały rok, więc na razie mogę powiedzieć tylko tyle, że nic złego się z nimi nie dzieje. Ale 1 rok dla tylnich opon to prawie nic.

 

Kuzyn ma 914 z 1986r i drugi komplet 4 opon. Ciągnik wcześniej pracował z turem w jakiejś spółdzielni. Przednie wymienił zaraz po zakupie- chyba w 1992 lub 93 roku. Tylnie jakieś 4 lata temu. Wszystkie cztery to radialne Stomile.

 

Jeżeli chodzi o grubość, szerokość i gęstość klocków to jest tak, jak mówi mirasek. Nie wiem, czy pamiętacie opony 14,9/R28 z dzieloną kostką. Często w Ursusach C-4011 je widywałem. Były to opony typowo transportowe. Miały bardzo szerokie i bardzo gęsto rozstawione klocki. Z resztą był na nich napis "super transport". Mój wujas miał takie. Zmienił je przy pierwszej okazji. Mówił, że w polu wystarczyło troszkę wilgoci, żeby ciągnik zaczą się ślizgać, ale na asfalcie z dwoma pełnymi przyczepami szedł prawie jak po szynach.

Opublikowano

moja opinia jest taka ze jesli jezdzisz duzopo drogach utwardyonzch to yakladaj radialkijak po gruntowzch to diagonalne. jak ktos chce sie przekonac ktora opona staci syzbciej przyczepnosc to niech zalozy na ta sama os dwie rozne opony. ja sam stwierdilem ze wiekszy uciag jest na diagonalnych, gdyz mailem zalozone dwie rozne opony jak pekla mi jedna diagnalna a mialem stara dobra radialke nawet w prac z kultrywatorem najpierw traciala przyczepnosc radialka. zaden pracujacy ciagnik w lesie nie jezdzi na radialkach gdyz stanie na jakiejkolwiek galezi to na radialkach nie rusza z miejsa a na opona diagonalnych idzie jak czolg

Opublikowano
moja opinia jest taka ze jesli jezdzisz duzopo drogach utwardyonzch to yakladaj radialkijak po gruntowzch to diagonalne. jak ktos chce sie przekonac ktora opona staci syzbciej przyczepnosc to niech zalozy na ta sama os dwie rozne opony. ja sam stwierdilem ze wiekszy uciag jest na diagonalnych, gdyz mailem zalozone dwie rozne opony jak pekla mi jedna diagnalna a mialem stara dobra radialke nawet w prac z kultrywatorem najpierw traciala przyczepnosc radialka. zaden pracujacy ciagnik w lesie nie jezdzi na radialkach gdyz stanie na jakiejkolwiek galezi to na radialkach nie rusza z miejsa a na opona diagonalnych idzie jak czolg

W lesie nie stosuje się opon radialnych tylko i wyłącznie z tego powodu że opony radialne są delikatne mają cienkie boki i guma jest miękka przez co łatwo się uszkadzają a w lesie na gałęziach pniakach konarach kawałkach drzewa itp to standard, pozatym radialki są zazwyczaj bezdętkowe a niedawno słyszałem o przypadku że patyk wszedł między felgę i oponę i zeszło powietrze w nowym df,

Mir3 szkoda że nie napisałeś na jakiej ziemi i w jakich warunkach oraz na jakim ciągniku testowałes tak te opony, bo są warunki w których właśnie lepiej sprawdzą się diagonalne ale ogólnie radialne maja lepszą przyczepność

Opublikowano

jak chodzi ci o rodzaj gleby to testowałem je na klasach od IV do VIz bo takie sa w gospodarstwie. jesli chodzi o las pracowałem ta z ojcem przez 15 lat wiec wiem co pisze, w starych ciagnikach przy załozeniu radialek tak musisz dać detke. po prostu do lasu musza być opony twardsze i z wieksza ilością płucien.

Opublikowano

ja sprzedałem ursus a miał 11lat mtg kilka tysi a opony może z 15% zużycia,ale ciągmik nie chodził w transporcie,był garażowany,myślę że by jeszcze drugie tyle wychodziły(radialki)

Opublikowano

Ja Swoim ciapiek od nowosci zrobiłem około 6500 mth opony były wymieniane 5 lat do tyłu to motogodzin było ze 6150 to koła były orginalne do 2002 lub 2003 już nie pamiętam a ciapek robił około na 10-12 ha :lol:

Opublikowano

Wszycy rozpisujecie się o ursusach, a ile mtg wytrzymują opony niskoprofilowe radialne? Jakoś nie wróżę dużego przebiegu dla tego typu opon w regionach gdzie jest dużo lasów :D, myslałem że tylko moje ale i w innych ciągnikach szerokie opony na profilu 70 po 2 sezonach wyglądają jakby pies obszarpał, czy ktoś nożem kilka dni dziubał, a wszystko przez jeżdzenie po polnych leśnych drogach, koszenie rembakiem nieużytków i ogólne zaśmiecenie przez szkło blachy i inne złomostwo zarośnięte w trawie, niezależnie od marki czy to continental czy seperit czy pirelli, ciągniki które wykonują prace w lesie i na nieużytkach mają podziabane opony, a wysokoprofilowe czy diagonalne są duuuzo mocniejsze

Opublikowano

a u mnie w mtz wytrzymują 22 lata (oby tak dalej jeszcze trochę bieżnika jest) z tyłu są 15,5 R38 oczywiście są całe spękane szczególnie przy feldze a przednie diagnalne 11,2-20 nie ale jedna pękła

 

I co radilki mocniejsze,są oczywiście oryginalne ZSRR-owskie i lepiej wygladają niż tylne w 3 lata młodszej 330 na 12,4-28

Opublikowano

radialne:

+siła uciągu(lepsza przyczeność)

+lepsze wykorzystanie mocy ciągnika

+mniejsze zuzycie w transporcie

+mniej rzuca ciągnikiem na wybojach

-w słoneczny dzień można ją przebic byle patykiem, osadzają sie w niej kamyczki

-są droższe

-przyszczypują dętki

 

diagonalne:

+większa nosność(tj.mniej się uginają)

+cena

+odporność na uszkodzenia mechaniczne

-znacznie gorszy uciąg

-załamywanie się osnowy przy zbyt niskim ciśnieniu do dużej masy ładunku

 

to by chyba było na tyle podsumowania przedmówców

Opublikowano

W miom ciapku srednio 8 latek czyli jakies 3700 MTH. Po połowie robota w polu i transport - w lesie tez czasem troche pomyka . Od 3 lat mam ruskie laczki ale one sa jakies takie twarde czy co wcale po nich zuzycia nie widać :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tylne kola wytrzymaly u mnie w mf 255 21 lat mtg okolo 7000 ;) a nowe co kupilem to moze z 9 lat wytrzymaja

Opublikowano

w 914+tur z przodu założyłem jedną radialkę,rok póżniej na prawą stronę diagonalną,trzy lata póżniej(dużo jeżdził po asfalcie)diagonalna była jak kolano a radialka miała pół bieżnika.jak do lasu to tylko diagonalne a jak poza to tylko radialne.

Opublikowano

W moim T-25 opony wymieniłem jakieś 5 lat temu - traktor miał wtedy pewnie niecałe 4000 mth. Oryginalne w takim razie wytrzymały około 18 lat, aż zupełnie się starły. Traktor był w pierwszym okresie używany dość sporo w transporcie przy wożeniu mleka do zlewni czyli codziennie ;), ale to około połowa całego okresu. Teraz mam Kormorany od tych 5 lat i jak na razie nie widać zużycia (zużycie minimalne - około 600 mth. przez 5 lat), ale to pewnie dlatego, że już nie jeździ dużo po asfalcie i nie jest używany do orki jak wcześniej.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Michelin wytrzymały u mnie z jakies 8000 Mth , w case mxm 175, i jeszcze są :)

Opublikowano

Mitas- zetor Forterra 9641 7000tyś mth praca na usługach od nowości teraz mamy połowę startych drugich , zetor 5341 ponad 9000tys mth przy turze trzy zestawy z przodu i jeden z tyłu zmienione , Pirelli John Deere 6530 wymiana wszystkich czterech przy 6500mth

Opublikowano

W moim Fendt 716 tylne wytrzymały około 7500h i pękła jedna za skosie, szkoda było wymieniać bo 25mm klocka jeszcze zostało. Jednak wymieniłem na Micheliny , choć dziś zastanawiam się czy dobrze zrobiłem. Po roku widzę że Pireli obecnie Tryleborg wolniej się ścierały od michałów które mam teraz na swoim F 716.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v