Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem o ile może być dłuższy ale na pewno niewiele. Ojciec uprawiał ważywa więc szczerze to taki massey jest idealny. Jak chcesz to szukaj i 235 ale dla mnie 255 jest zdecydowanie lepszy - właśnie dzięki tym zwolnicom ( taki sam tylny most stosowany jest w ciągnikach do 100KM)

Opublikowano

sądzę że kupi się to co będzie w lepszym stanie, a raczej będzie miało lepszy stosunek stan/cena

wybierane będzie między 235/255/2812/3512

jeśli użytkowałeś 255 to na pewno masz rację, zresztą 235 ciężko jest spotkać

a czy to prawda że w 255 są dużo lepsze hamulce niż w 235???

Opublikowano

Nie wiem jak jest w 235 dlatego nie mogę porównać. Natomiast w 255 nie spotkałem się z nikim aby to naprawiał:) Fakt teren o niewielkich górkach. Ogólnie tylni most jest bardzo ale to bardzo wytrzymały, natomiast widziałem już w kilku 2812 przerabiane na większe sruby i spawane pochwy więc coś jest nie tak. Ogólnie wygląda to doś słabo w porównaniu z 255.

Opublikowano (edytowane)

Posiadam obydwa modele tych ciągników ( mf 235 - 1980r., ursus 255 - 1989). Jak dla mnie to 255 jest bardziej topornie wykonany, zdecydowanie wygodniejszy do pracy jest 235. Za 255 przemawia większa masa, silnik i długość :)

 

Tura mamy na c-360, więc na małym nie potrzebny

tylko 255 jest z tego co mi wiadomo dłuższy od 235, więc mniej zwrotniejszy, a przy produkcji warzywnej to ma znaczenie

Różnica w długości wynosi ok. 20cm. Niestety zwrotności po mf-ach nie ma co się spodziewać, w konkurencji z c-330 pod tym względem praktycznie nie istnieją. Kąt skrętu kół jest zdecydowanie mniejszy

Edytowane przez snickers_2005
Opublikowano

Oba to małe ciągniki. Bardzo zwrotne. C330 co z tego że ma super skręt jak go w pełni nie wykorzystasz w normalnej pracy na roli. Nie wiem co może być topornego w wykonaniu mf 255? Możesz rozwinąć swoją wypowiedź co jest lepszego i lepiej rozwiązanego twoim zdaniem w 235?

Opublikowano

Witam, sytuacja ma się tak, MF235 cała elektryka sprawna, klakson, światła, kierunki, awaryjne. Przekręcam kluczyk żeby odpalić, kontrolki gasną i nic, na krótko śrubokrętem pali bez problemu.

Co to może być?

Druga sprawa, jak się w tym traktorze odpala świecę płomieniową?

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź przwewód od stacyjki do rozrusznka, lub automat rozrusznika do wymiany

Przy zapalaniu to pozycja stacyjki pomiędzy kontrolkami a odpalaniem, trzeba wyczuc

Edytowane przez tomekzet
Opublikowano

To o niczym nie swiadczy, bo masujesz go na zewnątrz, a powinien się uruchamiac jak dostanie prąd kablem od stacyjki, trzeba to przejrzec ... lub też sam kabel czy nawet stacyjka ...

Opublikowano

Okazało się, że aby uruchomić rozrusznik z kluczyka trzeba go wcisnąć, czego nie wiedziałem bo wcześniej nie obcowałem z żadnym MF'em :) Na tej pozycji o której pisałem że gasną kontrolki +12V podawane jest na przewód świecy płomieniowej, która niestety się nie nagrzewa, więc podejrzewam że jest spalona i dlatego kontrolki gasną?

Opublikowano

Oba to małe ciągniki. Bardzo zwrotne. C330 co z tego że ma super skręt jak go w pełni nie wykorzystasz w normalnej pracy na roli. Nie wiem co może być topornego w wykonaniu mf 255? Możesz rozwinąć swoją wypowiedź co jest lepszego i lepiej rozwiązanego twoim zdaniem w 235?

 

no właśnie jak komuś mf 255 jest toporny to chyba nigdy niczym innym nie pracował toporne to przy mf są wszystkie c330 360 o t25 nie wspominając, a jak komuś skręt za mały polecam układ kierowniczy hydrostatyczny zestaw jest na oryginalnych częściach zamiennych i skręt jest dużo lepszy, zresztą kto ma mf 255 to wie że nie ma zwrotniejszego ciągnika bo są bardzo dobre hamulce i z hamulcem można wszędzie się zawrócić na jedym kole a w c330 o takim wykorzystaniu hamulca można zapomnieć

Opublikowano (edytowane)

Mf 235 mam 2812 i powiem tyle super ciągnik jako pomocnik , pali tyle co nic i jest bdb do opryskiwacza czy rozsiewacza bo ma mocny podnośnik. Wady też ma np. podczas mokrej orki problem z przyczepnością jest za lekki mimo iż silnik dałby rade to stoi i się ślizga. Miałem też okazję pojeździć mf 255 i powiem  że się zawiodłem w transporcie mf 235 lepiej się zbierał nie mogłem mu tym 255 dotrzymać kroku, a ja sądzę  że w pomocniczym ciągniku ważne jest to żeby był żwawy dlatego na pomocnika polecam 235 chyba że na głównego to 255 bo uciąg miał lepszy przez to że nie zrywał od razu ale np. w agregacie latały takim samym i nie było czuć 9 km więcej w 255 więc mi się wydaje że 255 ma te moc większą przez skrzynie a silnik taki sam  ale wydaje mi się że 235 ma większy moment obrotowy za sprawą tego że wszystko idzie od razu na koła

Edytowane przez astrahxenon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v