Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zwolnice nie dają mocy, było już to kilka razy pisane, one dają większy uciąg.

To też nie jest prawda. Zwolnice stosuje się po to, aby zmniejszyć moment obrotowy przenoszony przez skrzynie , dyferencjał i półosie.

Opublikowano

zwonice daja wiekszy moment a uciag to zalezy od masy. Zwolnice raczej sie stosuje aby swiekszyc moment obrotowy. Dlaczego zwolnice nie daja mocy? to tak jakby na 3 biegu wiecej uciagnal niz na 1. mocy silnika moze nie daja ale wykorzystania tej mocy napewno, a my raczej rozmawiamy o mocy wykorzystanej, odczuwalnej.

Opublikowano

Te ciągniki na 100% różnią się pompami wtryskowymi, bo sam zmieniałem i jest odczówalna różnica w mocy, (na razie się kula) a odnośnie tych zwolnic to w 235 ich nie ma i na każdym biegu jedzie ciut szybciej i ma większy zakres prędkości od niskich do wysokich obrotów, a różnicy w mocy nie ma, bo silnik daje moc, a zwolnica przełożenie, i poprostu na każdym biegu jedzie troche szybciej i przez to będzie słabszy, ale szybciej pojedzie, ale znowusz jak dam bieg niżej to będzie mocniejszy niż 255 na biegu wyższym, a pojade niewiele wolniej ;) , 2812 przy 2400 obrotów jedzie 33 może 34km/h mierzone nawigacja, a autem jak się jedzie obok to jakoś dobre 35 ;) pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano

kazdy pisze ze roznia sie pompami wtryskowymi....ale czym? czekam tylko az ktos napisze ze to dwa rozne silniki :lol:

 

 

 

Oba silniki konstrukcyjnie są takie same, różnią się mocą i momentem obrotowym, a spowodowane jest to przez inne ustawienia układu paliwowego, czyli inne ciśnienie wtrysku i inny rodzaj wtryskiwacza oraz bodajże mniejsza dawka paliwa.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja jeździłem ursusem 2812 i powiem tak c360 jeździ mi się 100 razy lepiej i c360 jest lepsza od MF-a ale to tylko moje zdanie

Opublikowano (edytowane)

To jest temat o reduktorze: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/31094-biegi-w-mf-235/. Co do tego, to w MF 255 raczej taki sam reduktor jest. Po prostu zdarza się, tak samo jak u mnie się kosz w zwolnicy rozsypał kiedyś.

 

Co do postu @masej, w tym roku sporo jeździłem 3p i mogę powiedzieć, że MF mi sie lepiej jeździ. Także to jest tylko subiektywna opinia każdego. Zależy co kto lubi. :)

Edytowane przez grzegorz508
Opublikowano

zgodze sie roznia sie momentem i moca, ale dlaczego skoro wszystko jest takie same....cisnienie wtrysku to samo 186, wtryskiwacze te same, pompa z ta samo dawka( mialem pompe z 235 i zalozylem do 3p i ta sama moc)

 

A mnie sie kazdym dobrze jezdzi zalezy co przyjdzie nim zrobic

Opublikowano

Przeczytajcie tabliczki znamionowe pomp wtryskowych i zobaczycie że parametry są inne tak samo 5314i4514 lub 6824 i 8424 silniki takie same a moc inna w zachodnich moc może być także różna przy takich samych silnikach Nie znaczy jak pompa wygląda tak samo to jest taka sama pompiarz naprawia pompę po etykiecie chyba że ktoś sobie zażyczy pompę o innych parametrach ale wtedy zmienia etykietę żeby następny ktoś wiedział jak była ustawiona

Opublikowano (edytowane)

Witam

w moim ferdku było ustawione ciśnienie na wtryskach 12,0 i palił dobrze

jak podkręciłem do 15,0 (mechanik kiedyś coś mówił że pompa już słaba) to czasem bez samostartu nie odpali, po za tym trzeba dużo kręcić rozrusznikiem.

czy to pompa do regeneracji czy może ten filterek, o którym było wspominane w tym temacie?

 

I czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak prawidłowo rozebrać i złożyć elementy tego filterka przy pompie (co jak powinno być założone)?

 

PS. ja swoim się rozkręcam ponad 2500rpm.

Edytowane przez jamakazi
Opublikowano

możesz mieć pompę już słabą, bo te silniki z tego co pamiętam to miały 17,5 ciśnienie wtrysku kiepsko pali , bo pompa paliwa przez wtryskiwacze nie porze przepchnąć , ale najpierw weź ten fil ter wyczyść ,

Opublikowano

Nie moge nie napisac. Moc to sila razy szybkosc najprosciej mowiac. Jezeli zmniejszymy obroty poprzez przekladnie to co moc wzrosnie albo spadnie? Odp troche spadnie ale to wynika ze strat spowodowanych tarciem. lecz pomijajac to moc bedzie taka sama.

I bzdury pisze ten kto twierdzi ze przekladnia plametarna dodaje mocy, HI HI pepedum mobile (bledy ort). Moc 235 jest ograniczona glownie OBROTAMI maksymalnymi. Jak ktos napisal max obr to 1900-2000 przelozenia na wszystkich biegach sa w nim wieksze I teraz dowod tez napisany kilka postow wyzej, predkosc 25km/h w 235 przy 2000obr a w 255 przy 2250 dopiero. Wiec moc tego co ma wyzsze obroty bedzie WIEKSZA.

Jeszce raz silniki maja podoby (czemu podobny? zaraz) moment obr prosciej sile, ale ten 255 ma wieksze obroty wiec ta sama sila pomnozona przez 2000 i 2250 daje ta roznice.

Podobny moment bo 235 ma tez mniejsza dawke paliwa.

Moc max jest stala i nie zwieksza jej przekladnia przenigdy, ta zmienia jedynie moment czyli sile.

Opublikowano

od kilku ładnych lat mam mf 235 i ze swoich doświadczeń mogę śmiało powiedzieć, że nigdy bym go nie zamienił ani na mf255 ani na c360 3p. jeżdziłem każdym z tych ciągników i 235 jest o wiele szybszy od 255, pozatym pracuje u mnie z pługiem 3 skigowym grudziądz i na 1 szosowej śmiga się nim aż miło. bez problemu jeżdzi sie z pełną przyczepą 6 tonową z nadstawkami nawet po górkach.

Opublikowano

Czytaj uwaznie, moc to nie sama sila na kolach. Te mozna zmieniac, Czy c330 ma wieksza moc bo na 4 biegu pociagnie plug 2 skibowy, a np c360 nie da rady na 5biegu? No nie jest tak, sila to nie moc, a zaleznosc sily i predkosci. Kto sie nie zgadza niech daje przyklad.

Opublikowano

od kilku ładnych lat mam mf 235 i ze swoich doświadczeń mogę śmiało powiedzieć, że nigdy bym go nie zamienił ani na mf255 ani na c360 3p. jeżdziłem każdym z tych ciągników i 235 jest o wiele szybszy od 255, pozatym pracuje u mnie z pługiem 3 skigowym grudziądz i na 1 szosowej śmiga się nim aż miło. bez problemu jeżdzi sie z pełną przyczepą 6 tonową z nadstawkami nawet po górkach.

Bzdury piszesz. Z 6 tonową przyczepą to możesz na pusto lub po drodze asfaltowej na prostym. MF235 ma słabszy silnik i od 255 więc nie wypisuj bzdur. Ja swoim 255 z 2 grudziądzkimi mam niekiedy problem, ziemia a ziemia to różnica ale 1H z 3 to tylko piachy orać.

Zejdź na ziemię. MF to fajne ciągniki, zwinne i wygodne. Ale prawdziwe jest twierdzenie że " nasikaj mu pod koło a będzie się ślizgał":) Jak jest sucho to super ale jak popada to nie cofnie nawet załadowanej 3,5 T na trawie. Mam też MF 75KM tyle co nasza polska 80-tka ale nie ma z nią startu a wiesz dlaczego? Bo: - jest lzejszy, silnik ma inną harakterystykę ( moc podana w KM nie jest tak ważna jak moment obrotowy max. i jego charakterystyka, silnik może mieć 80KM przy 2000 obr i max moment szczytowy przy 1500 obr a drugi 70 KM i moment płaski od 1200 do 1600 obrotów to który będzie mocnieszy i dlaczego drugi? Tak jest w starych zetorach i naszy ursusach, 30 jeszcze przy 1000 obr ciągnie a MF dymka nie puści a zgaśnie.

Opublikowano

kolego Akmaly, tak, masz racje, ja mam piaszczyste ziemie, ale ten ciągnik jest u mnie od 1990 r i tak samo ja, jak i mój ojciec mamy z nim sporo doświadczeń. tereny u mnie są górzyste i z przyczepą na którą jest nasypane 4 zbiorniki żyta nie ma problemu jechać. ale, jak się dba, tak się ma. niedawno sąsiad miał problem z orką mf255 z 2 skidowym pługiem. wystarczyło wymienić filtr paliwa i znowu dobrze chodzi

Opublikowano (edytowane)

Kolego @masiew co ma dbanie do mocy ciągnika, ja nie pisze Ci nic o tym że mam problem z mocą mojego ferdka, z resztą nawet go nie widziałeś. Jakby 40KM wystarczyło do ciągnięcia 6t przyczepy i orki 3 skibowym pługiem to po co produkują 300 konne ciągniki? Ja wiem tyle że jak jest wilgotna gleba to problem i 4,5t z pola wyjechać, a MF mam już ok 10l więc też co nie co go poznałem.

Jeśli macie dylemat jaki wybrać 235 czy 255 to odp. jest prosta - ten w który ma lepszy stosunek ceny do stanu:) Jak dla mnie 255 jest zdecydowanie lepszy, większa moc przy porównywalnym z 235 zużyciu paliwa i przekałdania planetarna to dla mnie dużo.

Do kolegi Waldek088 to co maja obroty do mocy silnika czy ciągnika? Jak chcesz to wyjaśnię ci dlaczego w jednym ciągniku przy wyższych obrotach lepiej idzia a w drugim gorzej. Jest coś takiego jak charakterystyka silnika na którą składają się przede wszystkim 2 bardzo ważne wykresy - momentu obrotowego i mocy. Zadną regula jest twierdzenie że ma wyższe obroty i lepiej ciągnie - to zależy od tych charakterysty a tak naprawdę najważniejsza jest charakterystyka momentu obrotowego - dlatego stare silniki np Andoria w Bizonie ma tylko 100KM ale wysoki moment już przy małych obrotach i dla tego daje radę - niech ktoś założy 100 konnego Perkinsa do Bizona i pochwali się jak idzie:)

Edytowane przez akmaly
Opublikowano (edytowane)

Szukaj 255 będzie wolniejszy od 235 i parę KM więcej plus zwolnice. Spalanie niemal identyczne jak 235. MF zrobi więcej, jest dynamiczny i zwrotny - jak dlamnie to nieba a ziemia w porównaniu z "ciapkiem". Jedynie jak ma być do tura to ciapek może się lepej sprawdzać.

Edytowane przez akmaly

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v