Skocz do zawartości

fendt seria 300 turbomatic, sprzęgło - POMOCY [połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam wszystkich , moim zdaniem "PISK " to wina łożyska oporowego które przy tym przebiegu może dawać o sobie znać .A jeśli chodzi o uciąg to myślę że to może być związane z olejem w turbomatiku może trzeba go wymienić , to tylko moje zdanie pozdrawiam . :)

Opublikowano

Dziękuje za podpowiedzi, czyli raczej turbo sprzęgło wykluczam bo ciągnik ciągnie przy dużym obciążeniu ok i z tymi obrotami spada właśnie gdzieś na 1200 i dopiero staje.

Pytam bo boje się by ten pisk nie spowodował awarii jakiegoś innego podzespołu.

Więc stawiacie na zwykłe sprzęgło i jest to wina tarcz albo łożyska oporowego???????

Opublikowano

Nie słuchaj omylnych twierdzeń o łożysku oporowym !! Co to za przebieg 8000 MTG i łożysko ma być walniete . czy wadliwy materiał tarczy. 100% Jest winne Turbosprzęgło . Turbomatiki lubieją mieć te problemy .

Opublikowano

Jednak obstawiałbym, że to łożysko oporowe , w turbomatiku jest olej , którego zbyt mały poziom lub ''podeszły wiek ''mogą powodować szarpanie w trakcie ruszania jak i pod obciążeniem .To tylko moje zdanie i trzeba kontrolować maszynę, bo są to dobre maszyny !!!

Opublikowano

właśnie, więc przypomnijcie mi jak sprawdzić stan oleju w turbosprzęgle?? Jaki olej lejecie i ile?

dodam że jak go kupiłem miał 6000 mth a ja nic z tym sprzęgłem nie robiłem.

może zmienie olej i zobaczymy czy będzie jakaś rużnica

Opublikowano

właśnie, więc przypomnijcie mi jak sprawdzić stan oleju w turbosprzęgle?? Jaki olej lejecie i ile?

dodam że jak go kupiłem miał 6000 mth a ja nic z tym sprzęgłem nie robiłem.

może zmienie olej i zobaczymy czy będzie jakaś rużnica

Jeśli chodzi o wymianę oleju w turbomatiku to zalecana jest co 5000 mtg jeśli chodzi o typ to HD-SAE10W, w 309 z 89 roku jest to 5.8 l . Jest też test na sprawdzenie działania turbo sprzęgła :

Na rozgrzanym silniku przy zaciągniętym hamulcu włączyć najwyższy bieg zwolnić sprzęgło i przyspieszyć na chwile do pełnej prędkości, obroty powinny być 950-1200 . Obroty powyżej 1200 obr/min -za niski poziom oleju w układzie , obroty poniżej 950 obr/min zbyt duży poziom .

Opublikowano

A ten test na sprawdzenie działania sprzęgła to jakiś zalecany przez producenta zmiennika momentu, czy raczej z krainy " zobaczymy czy da się to zepsuć".

Oleju ma być tyle ile zaleca instrukcja i ani setki więcej ,ani setki mniej. Wypuszczam olej odmierzam wskazaną ilość i zalewam.

Opublikowano

Kolego w turbosprzęgle musi być między 8,2 - 7,95 l tego oleju. Specyfikacja HD-SAE 10w. Pamiętaj, nie mniej nie więcej niż podane wartości w innym przypadku możesz uszkodzić.

Opublikowano

No trochę "śmiszny" bo przy zużytej tarczy drugiego sprzęgła to wiarygodny chyba zbytnio nie jest, ale skoro tak chcą - kto bogatemu zabroni.

Więc musisz napisać do producenta a nie do ludzi ,którzy chcą koledze pomóc !!! Każda rada jest dobra , a decyzja należy do samego zainteresowanego. Ja posiłkuję się instrukcją , którą posiadam . ;[ POZDRAWIAM :D

Opublikowano (edytowane)

ten olej się nie niszczy az tak zeby go wymieniać LUDZIE!!!! jak zwykle olej lekarstwem na wszystko....ciekawe czy wymieniacie 50l oleju w skrzyni co roku jak producent zaleca, bo po zimie zmienia własciwości, ehhh, Najlepjej wszystko rozkręcić

 

zostaw to sprzegło, to taka tarcza z dodatkiem ... porcelany? czy czegoś, w wielu fendtach (rzadko w zetorach) tak piszczy, poprostu ruszaj tak zeby nie piszczało (w miarę możliwości), ten pisk to dobra szkola dla tych co nie mieli doczynienia ze sprzegłem hydrokinetycznym, i dlatych którzy mają tendencje do przypalania go

 

ciekawe czy któryś z tych artystów przedmówców jeździł samochodem z automatyczną skrzynią??????????

Edytowane przez tomgli
Opublikowano

Zrobiłem test z tymi obrotami. Obroty jakie uzyskałem to 1050, więc w normie. Narazie traktorem jeżdżę i staram się tak używać sprzęgła by nie popiskiwało.

A więc ten pisk to tylko wina tarcz tzn materiałów z jakkich jest wykonane turbosprzęgło

Opublikowano (edytowane)

Witam.Mam problem ze sprzęgłem otóż się zacina i nie raz nie odbija ale nie zawsze jak długi czas popracuje z turem a tak to w czasie jazdy nie ma problemu z nim . Może być to przyczyna np. oleju w sprzęgle bo nie zaglądałem do jego stanu i nie wiem kiedy był wymieniany. Gdzie sprawdzić jego stan i jak coś to jaki nalać do niego nowy. Bądź jaka to może być przyczyna jak nie olej .

Edytowane przez Piotr190497
Opublikowano (edytowane)

Następny magik....z którego roku ten traktor, z rewersem czy nie, jak sie te sprzegło zacina dokładnie.....

 

Zapomniałem o tym .Jest to ciągnik z 91 roku.Nie ma on rewersu .Nie odbija sprzegło do końca jak jest rozgrzany w czasie pracy z turem np jak miałem do załadownia 60 belek okrągłych jak ostygną to normalnie działało sprzęgło odbijało i w czasie prac polowych też działa normalnie tylko jak bardziej porobię coś z turem i jak włączę przedni napęd .

Edytowane przez Piotr190497

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v