News
darek2010

fendt seria 300 turbomatic, sprzęgło - POMOCY [połączone]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
darek2010    0

Mam problem ze sprzęgłem (fendt 312 rocznik 96 turbomatic), które się ślizga i czasmi piszczy prawdopodobnie to przez turbomatic w którym nie był nigdy zmieniany olej, Może ktoś wie jaki olej tam się wlewa i w jakiej ilości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zadzwoń do korbanka to ci przyślą odpowiedni olei i ilość. A może to nie wina oleju tylko tarczek albo jakiegoś hydromotoru ?? znajomy miał podobny problem ale jemu ciągnik się nie zbierał po dodaniu gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    625

Olej możesz wymienić ale pisk to i tak wina tarczy sprzęgłowej albo łożyska wyciskowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

alojs    0

Olej sie wlewa z lewej strony ciagnika pod schodami jest taka klapka ktora odkrecasz i obracasz sprzeglem az pojawi ci sie korek na imbus do wlewu oleju...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurak    9

Jak już będziesz się brał za "dolewkę" oleju to proponuję całkiem wymienić. W dolnej części obudowy skrzyni jest taka zaślepka, trzeba ją wyjąć, spuścić olej i dopiero wtedy zalać nowy. Dolewanie raczej nie pomoże w zaistniałej sytuacji choć też wątpię żeby wymiana pomogła ale spróbować możesz, nie jest to jakiś wielki koszt bo ten olej kosztuje ~10 pln/litr a zalewa się ~8 litrów choć to chyba jest zależne od modelu, w instrukcji będziesz miał podaną dokładną ilość.


Pozdrawiam,
Robert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

@darek2010 z tym olejem w sprzęgle to musisz bardzo uważać, jak już wiele razy użytkownik Kosti68 wspominał musi się tam znaleźć ściśle określona ilość oleju np. jeśli w instrukcji będzie napisane że 7,4 l to dokladnie 7,4 ni mniej ni więcej. Temat już poruszany kilka razy na forum. Ale powiem Ci szczerze, że to piszczenie to wątpię by była to wina turbosprzęgła, niski stan oleju w tymże układzie najczęściej objawia się kiepskim zbieraniem się ciągnika i dopiero przy bardzo wysokich obrotach ciągnik zaczyna jechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1708    1

mam podobny problem jak kolega powyżej tylko że u mnie to strasznie śmierdzi i pod spodem ciągnika widać troszke oleju i teraz chce go zmienić nie wiem czy to ma sesns mechanik każe jeżdżić aż ciągnik ustanie inny twierdzi że ciągnik się zapali CO ROBIĆ POMOCY!!!fendt 308ci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

a może po prostu zwykłe sprzegło ci się kończy i tyle a olej puszcza ze skrzyni lub silnika. U kolegi też śmierdzi tym bardziej w turze ale to tylko tarcza sprzęgłowa lubi się ślizgnąć przy spychaniu dużych ilości ziemi


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

@pawel1708 a w którym miejscu ten olej cieknie jaki ma kolor i konsystencje? to ważne, bo może być tak jak twierdzi kolega UrsusCzesio lub też co gorsza mogło dojść do rozszczelnienia turbosprzęgła i wówczas cała turbina grzeje się i dlatego śmierdzi, a nie zauważyłeś w nim spadku mocy uciągu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    138

ale u mnie on ma tylko 1900mth to dziwne żeby sprzegło tak szybko padło pozatym on nie pracuje w turze

 

 

taaa ma 1900 plus jedno zero wiec 11900:D

 

myslisz ze niemiec kupujac ciagnik za 60 tys euro robilbym nim 150 godzin rocznie?


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawello15    0

kolego a powiedz jak wyłączasz walek wom zaciągasz te sprzęgło i ustawiasz obroty wom na 0 i z powrotem sprzęglo do przodu przesuwasz .

czy tylko zaciągasz te sprzeglo??

Edytowano przez pawello15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel1708    1

kolego a powiedz jak wyłączasz walek wom zaciągasz te sprzęgło i ustawiasz obroty wom na 0 i z powrotem sprzęglo do przodu przesuwasz .

czy tylko zaciągasz te sprzeglo??

 

po zakończonej pracy ja zaciągam te sprzęgło i ustawiam obroty wom na 0 po czym przesuwam wajchę do przodu

 

@pawel1708 a w którym miejscu ten olej cieknie jaki ma kolor i konsystencje? to ważne, bo może być tak jak twierdzi kolega UrsusCzesio lub też co gorsza mogło dojść do rozszczelnienia turbosprzęgła i wówczas cała turbina grzeje się i dlatego śmierdzi, a nie zauważyłeś w nim spadku mocy uciągu?

 

koloru dokładnie ci nie określe bo jak narazie to za mało go cieknie a co do miejsca to zaczna wydmuchiwać od dołu z takej kratki składającej się z trzech otworów dosyć dużych spadku mocy nie zauważyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    0

Tak czy owak obawiam się, że czeka Cię rozpoławianie bo im wcześniej się za to zabierzesz tym mniejsze koszty poniesiesz, bo jeśli cieknie olej z turbosprzęgła to w efekcie może to doprowadzić do jego pęknięcia a to już dość duży wydatek. A ten przykry zapach o, którym mówiłeś to nie przypomina czasem woni zgniłych jaj?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawello15    0

aha czyli dobrze robisz , ja kiedys i kilku znajomych którzy mają serie 300ci tylko zaciagaliśmy te sprzęgla , i pozgniatalo nam dociski sprzęgła womu ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

mam podobny problem jak kolega powyżej tylko że u mnie to strasznie śmierdzi i pod spodem ciągnika widać troszke oleju i teraz chce go zmienić nie wiem czy to ma sesns mechanik każe jeżdżić aż ciągnik ustanie inny twierdzi że ciągnik się zapali CO ROBIĆ POMOCY!!!fendt 308ci

 

 

Ciągnik do rozpołowienia i do wymiany uszczelniacze turbosprzęgła. Dalsze użytkowanie z obniżonym stanem oleju spowoduje uszkodzenie łożysk turbosprzęgła i łopatek turbiny. Wtedy naprawa na nowych cześciach kosztować może ok 15tys PLN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
power2347el    1

Witam wszystkich, Mam problem z swoim Fendt 311 turbomatik z 1998r o przebiegu 8500 mth.

Mianowicie chodzi o to że przy dość szybkim puszczaniu sprzęgła na obrotach powyżej 1000, występuje taki jakby metaliczny pisk. Jest to uciążliwe np. przy prasowaniu gdy rusza się z gazem by prasa zaczęła kręcić kulkę.

Dodam że traktor mimio tego pracuje przyzwoicie. Choć np. gdy ciągnie się przyczepy i jest duże obciążenie a obroty spadają to traktor zwalnia, i gdyby nie redukcja zatrzymał by się ale to chyba normalne dla turbo-sprzęgła.

A więc co jest powodem tego Pisku????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemekb    0

trzeba rozbierać cały tylny most i zobaczyć czy tryby są w pożądku w przeciwnym razie trzeba zrobić remont


Agrocase

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    89

Z ta jazda z przyczepami to tak nie powinno byc... zalezy do jakich Ci te obroty spadna... np. jedziesz na 6 i spadna do 1200 i stanie to ok ale jak 1600 to nie ma prawa.... A pisk wydobywa sie pewnie ze zwykłego sprzegła a nie z turbomatika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Miałem już kilka Fendt'ów i prawie w każdym sprzęgło popiskiwało.Nie miałem z tym absolutnie żadnych problemów.Kiedyś słyszałem,że jest to wina łożyska oporowego ale nie daje ręki uciąć,że to to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    89

Dużo Fendtów ma z tym problem ze jest hałas przy puszczaniu, winne sa też same tarcze sprzęgłowe, nawet jak sa nowe to piszczą z powodu materiału z jakiego są zrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez _Marcin_
      Witam,
      Jak zdążyłem się zorientować nikt nie ma tej instrukcji. Wychodzę z propozycją aby się zrzucić i zakupić ją. Koszt na Allegro to 150 zł.
      Czekam na wasze opinie na ten temat.
       
      P.S.
      Jak coś to mam instrukcje obsługi po polsku w pdf do:
      1. Fendt Farmer 307Ci, 308Ci, 309Ci
      2. Fendt Vario 309, 310, 311, 312
    • Przez PronarekP5
      Witam od kilku dni boryka się z problemem słabo działającej bądź wogóle nie działającej hydrauliki i podnośnika, pieniącego się oleju i jeczenia w hydraulice - opuszczając podnośnik! Dodam że problem tkwi po stronie mechanicznej nie w elektronice. A zaczęło się od uszkodzonego czujnika pozycji podnośnika - po dźwignięciu doszedł podnośnik do końca i po chwili jęczenia (spowodowanym przeciskania oleju po dźwignięciu w max pozycje i nie rozłaczeniu ciśnienia) przestało ale i sam podnośnik nie chciał nawet opuścić mimo przełączania na mechaniczne sterowani(czytaj dźwignię hydrauliki) a teraz czasem idzie czasem nie i pieni się olej w zbiorniku. Dodam również że zdarza się powietrze w przewodach. Pozdrawiam i myślę że ktoś poradzi coś na co zwrócić uwagę i co sprawdzić... 
    • Przez Lee001
      Witam, ostatnio w moim Fendzie pojawił się poważny problem z hamulcami, otóż blokują się tzn na lewym tylnym kole, dziś jak jechałem z rozrzutnikiem to zaczął się wydobywać intensywny zapach przytartych klocków, dzieje się tak jakby cały czas utrzymywało się ciśnienie w układzie i hamowało jedno koło. Czy jest to wina tego, że zmniejszyłem ostatnio luz na pedale hamulca?
    • Przez kamil_z88
      Panowie mam problem. Ciągnik się mocno grzeje wymieniona pompa wodna, termostat oraz pompa oleju. Chociaż ciągnik jest bardzo gorący to woda w chłodnicy jest zimna. Czy jest jakaś procedura odpowietrzania Fendów ? 
      Ciągnik miał mierzone ciśnienie oleju. Na zimnym ma ponad 4 a na gorącym 1.
      Jak się rozgrzeje mocno to zapala się kontrolka od ciśnienia oleju. ( czujnik został wymieniony).
       
      Pomocy !!
    • Przez Shazam
      Witam,
      Możliwe że mój wątek został zawarty już w jakimś z innych tematów, aczkolwiek nie moge go odszukac, lub też wymienione wskazówki są mi niezbyt pomocne. Prosze wiec o pomoc, jeśli ktoś ma chociaż chwilę na to.
      Jakiś czas temu z pomoca majego znajomego mechanika kupiłem fendt'a farmera 311 turbomatika, dokładnie to model z '98 roku. Zagłembiając się w jego obsługe, zauważyłem że zaczeły wyswietlać pewne błedy. Wyszukując informacji na ten temat natchnełem sie na różnego typu odpowiedzi i podpowiedzi na temat tego iż takowe errosy można usuwać, niestety wszystkie wskazówki udzieleone w innych tematach nie były pomocne. Chcąc uzuskać pomoc na ten temat, zwracam się do was forumowicze. W sprawach elektroniki i elektryki nie jestem zupełnym laikiem, poniewaz ukończyłem szkołę o tej specyfikacji, lecz bez schematów, to dość trudno wszystko sprawdzić samemu, wiec też może jesli ktoś posiada jakiegoś typu opisy błedów do tych maszyn, to bardzo proszę o takie pomoce, wiele mi to pomoże w szukaniu za pomocą aparatury pomiarowej, danych czujników i podzespołów. Jeśli chodzi o usuniecie tych błędów, to nie moge tego rozgryźć.
      Pozdrawiam.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.