Skocz do zawartości

fendt seria 300 turbomatic, sprzęgło - POMOCY [połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wbrew pozorom pedal sprzegla nie jest w zaden sposób zwiazany z turbosprzeglem. miedzy skrzynia a silnikiem sa tak naprawde dwa sprzegla. Pedał jest odpowiedzialny za zwykle sprzeglo mechaniczne z tarcza i dociskiem. Jedyne co mi przychodzi do glowy to musi być jakiś problem z dociskiem.

Opublikowano

Jest problem,Fendt 314 LS, '86tylke co kupiony, przy ruszaniu, albo na mniejszych obrotach strasznie wibruje cały ciągnik. wymieniłem olej w turbosprzęgle (weszło około 7,5 litra) zlałem olej który na bank nie był ATF, było go tylko 5 litrów. mechanizm różnicowy działa, sprawdzałem czy nie ryje kołami, ale wibruje tak że zdejmowany tłumik chce odpaść. czy to kwestia czasu aż się wszystko ułoży? jak się posługiwać tą wajchą od trabanta?? ma być w górę czy w dół?

potrzebuje informacji albo kogoś kto się specjalizuje i wie o co w tym chodzi.

najchętniej zleciłbym naprawę tego wyspecjalizowanej osobie. jestem z okolic legnicy, zapewniam nocleg, warsztat, pomocnika

Opublikowano

olej do turbo sprzegla to w40 z lewej strony jest okienko ustawiasz w tym miejscu jest tam korek na imbus i lejesz az sie zacznie przelewac a jak ci kapie to uszczelniacze do wymiany

Opublikowano

Witam,

 

Jestem posiadaczem w/w. ciągnika, który na codzień jest używany w paszowozie. Sprawował się dobrze, niestety wczoraj podczas mieszania paszowozu w pewnej chwili dało się usłyszeć huk z okolicy sprzegła, przy czym z kratek zaczął lecieć dym, WOM przestał pracować, zaciągnęłem sprzegło przy czym już nawet później nie sprawdzałem czy działa, bo bałem sie że źle się to skończy. Dziś rozpołowiłem ciągnik i niestety zdałem sobie sprawę, że dojście przyczyny będzie trudniejsze niż myślałem, ponieważ nie wiem czy nawalić mogło te hydrauliczne sprzęgło, czy te drugie, zakładam hipotetycznie, że te hydrauliczne raczej nie, jedynie te drugie - ale pytanie, co mogło w nim trzasnąć? Wałkiem można normanie kręcić, nic nie hamuje, wizualnie też nie widać żeby coś się działo, sprawa druga - rozumiem, ze trzeba zdejmować kabinę aby dobrać się do tego drugiego sprzęgła?  Udzieliłby ktoś jakichś ogólnych wskazówek jak to wszystko ugryźć ? A może ktoś byłby tak uprzejmy i podzieliłby się schematem tych sprzegieł? 

 

P.S. Załaczam fotki sprzegieł - może coś przeoczyłem i sami zauważycie gdzieś jakaś nieprawidłowość.

 

post-60290-0-76928900-1420467939_thumb.jpg post-60290-0-44133200-1420467919_thumb.jpg post-60290-0-34650700-1420467964_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

myślę że rozleciały Ci się tarczki w tym małym sprzęgle ono jest od wom. Albo paszowóz miał ciężko i po prostu omykając wydało huk kiedyś tak miałem w przyczepie.

 

Edytowane przez emilian2014
Opublikowano

Awaria sprzęgła hydrokinetycznego (turbosprzęgła) oznaczała by także to że ciągnik nie jeździłby - a o takiej usterce nic nie piszesz.  Na chwilę obecną pospieszyłeś się rozpoławiając ciągnik. To można było zrobić gdyby okazało się niezbędne, zużyte elementy sprzęgła WOM natomiast wymienia się w tym modelu bez rozpoławiania - wystarczy ten okrągły otwór,  którego pokrywę jak widać na foto zdemontowałeś. Wg mnie zacząć należy od weryfikacji stanu tarczek i przekładek sprzęgła WOM, tutaj szukałbym awarii skoro czytam o lecącym dymie z kratek wentylacji komory sprzęgła.

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedzi Panowie, jutro albo pojutrze będe próbował bliżej przyjrzeć się temu sprzegłu. Nie wiem tylko jak je rozebrać, ale może uda się znaleźć w internecie jakiś schemat.

Opublikowano

Witam ponownie, dziś postanowiłem dobrać sie do tych tarczek niestety, mam jeden problem mianowicie śruba jarzma które dociska tarczki (zaznaczona na czerwono: http://i.imgur.com/dF5pEPi.jpg )

Za nic nie da się odkrecić, mam pytanie - czy jest ona zakręcona na klej? Bo klucz + przedlużka i nie szło jej nawet ruszyć, dłuższej przedłużki już nie próbowałem bo podejrzewam, ze mogłoby coś pęknąć, rozbierał ktoś kiedyś te sprzedło ? Poradzi ktoś jak się do tego zabrać? 

Opublikowano

Podbijam temat. Panowie, mam kosztowny problem z tym sprzęgłem w 306LS. Mianowicie sprzegło od jakiegoś czasu ciekło - niewielkie ilości, ale postanowiłem sprawę wziąc w swoje ręce i po rozpołownieniu i zdemontowaniu sprzęgła uszczelinłem je po zewnętrznej - tam gdzie jest ten duży gumowy oring, bo podejrzenia padły na niego, że przepuszcza, tego małego simmeringu nie ruszałem. Wczoraj podczas prac polowych ciągnik się zatrzymał i wyciekł cały olej ze sprzęgła. Powtórne rozpoławianie i niezbyt dobry widok - okazało się, że frontowa część tego sprzęgła (ta z żeberkami) po prostu pękła i szczelinami wyciekł olej. Wiem tylko, ze mam do kupna nowy turbomatik, ale zastanawia mnie inna rzecz żeby później nie miec powtórki - co mogło być przyczyną tego pęknięcia? Koło załozone było na to samo miejsce co wcześniej bo zaznaczałem punktakiem. Proszę o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Dzisiaj podczas orki Fendt 308 turbomatic usłyszałem/poczułem na początku tak jak by coś przeskoczyło. Na początku pomyślałem, że może coś z załączeniem przedniego napędu. Przy kolejnym uwrociu to samo. Po opuszczeniu pługa i ruszeniu efekt się nasilił i ciągnik prawie stanął. Z okolić sprzęgła dochodzą pod obciążeniem odgłosy tak jak by wyrobiło się połączenie wielowypustowe i nie przenosił się przez nie moment. Na biegał "polowych" dało się jakoś wrócić na podwórze. Mam pytanie, czy ktoś spotkał się z takim uszkodzeniem. W którym miejscu mogło "puścić" połączeni wielowypustowe? Wnioskuję ze bez rozpołowienie nic się nie uda zrobić. Wszelkie sugestie i uwagi ww. temacie mile widziane. Pozdrawiam Jarek

 

 

Rozpołowiłem ciągnik i okazało się, że sprzęgła ok. Po włączeniu 5 biegu i próbie obrócenia wałkiem sprzęgłowym słychać i czuć jak przeskakuje (najprawdopodobniej łożysko się rozsypało albo koło zębate na wałku sprzęgłowym). Mam prośbę do Koleżanek i Kolegów,  ma może ktoś katalog części chodzi konkretnie o skrzynię biegów (5 biegów przód + 3 polowe + 2 wsteczne) ciągnik to fendt 308 turbomatic 1995 rok produkcji i może przesłać skan lub zdjęcie? Będę bardzo wdzięczny. Ułatwi mi to ocenić w jaki sposób najłatwiej zdemontować wałek sprzęgłowy. Również mile widziane wszelkie uwagi i sugestie na temat demontażu i naprawy skrzyni biegów w ww. modelu ciągnika.

 

Sprawa się wyjaśniła, padły półbiegi a raczej pełne biegi. Czeka mnie dalsze rozbieranie skrzyni biegów. 

Edytowane przez rekja

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v