Skocz do zawartości

Blokada mechanizmu różnicowego


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam...

mam taki problem w TM140, a mianowicie:

 

przy automatycznej blokadzie mechanizmu różnicowego przy skręcie w prawo po przekroczeniu pewnego promienia skrętu mechanizm ładnie, łagodnie się rozłącza, a le przy skręceniu w lewo rozłącza PÓŻNIEJ, gwałtownie szarpiąc.....?!

 

 

czyżby to była wina sensora?

 

osobiście się na tym nie znam ale wydaje mi się że gdyby to sensor nawalił to wcale by mechanizm się nie załączał/załączał.....

Opublikowano (edytowane)

wszystko jest u Cieibe ok masz tylko źle skalibrowany przedni napęd oraz blokadę. Kalibracja zjmuje 1 minutę jutro Ci napiszę jak masz ją wykonać i będzie ok.

Edytowane przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Więc tak.

Kalibracje modułu EMU - tak się on nazywa można zrobić na dwa sposoby robisz to na postoju lub w trakcie jazdy.

Ja robiłem dwoma sposobami i jednak w trakcie jazdy zawsze było lepiej.

Znajdź równy, prosty kawałek drogi, pola (100 metrów) zaznacz sobie początek i koniec następnie ustaw ciągnik na początku drogi uruchom silnik przytrzymaj na kilka sekund dwa dolne klawisze od załączania przedniego napędu i blokady (poniżej klawiszów z "AUTO" te którymi załączasz na sztywno napęd i blokadę) po 3-5 sekundach powinny zacząć pulsować obie diody pomarańczowe od przedniego napędu i blokady mostów.

 

W tym momencie moduł EMU jest gotowy do kalibracji włącz bieg do przodu (włącz bieg tak abyś normalnie bez dodawania gazu swobodnie mógł przejechać odmierzony odcinek 100 metrów) i przejdź w/w odcinek drogi.

Jak dojedziesz do końca odmierzonego odcinka zatrzymaj się nie gaś silnika następnie znów przytrzymaj dwa dolne klawisze od przedniego napędu i blokady mostów - wówczas pulsujące diody powinny się wyłączyć teraz możesz zgasić ciągnik.

Odczekaj pięć sekund i uruchom ponownie silnik i sprawdź działanie klawiszy auto czy przedni napęd wyłącza się przy około 19km/h następnie czy przedni napęd w trybie auto jak skręcisz kołami też się wyłącza tak samo dla lewej i prawej strony. I to samo sprawdź przy blokadzie mostów z tym ze jak masz włączony przedni napęd w trybie auto i następnie blokadę mostów w trybie auto to blokada mostów wyłączyć powinna się zawsze pierwsza a dopiero później wyłącza się napęd.

I tak blokada chyba powinna się wyłączyć przy około 15km/h i jak skręcisz kołami to też najpierw ona powinna się wyłączyć a dopiero później przedni napęd.

 

Co do działania blokady w trybie Auto to że zawsze poczujesz szarpnięcie jak się ona wyłączy przy skręcie kołami ale pamiętaj aby tej funkcji nie używać NIGDY a asfalcie, betonie bo koła mają dużą przyczepność i wówczas szarpie dużo mocniej.

Po drugie jak praktycznie nie używam blokady w trybie auto ponieważ wiele razy miałem taką sytuację na polu że ciągnik zaczął się kopać i zaczęło mnie ściągać w jedną stronę wówczas odruchowo kierowca kontruje kierownicą w drugą stronę aby utrzymać cały czas obrany kierunek jazdy i jak skręciłem za mocno tryb auto rozłączył blokadę a gdy już koła zaczęły się prostować znów załączył tylko ze ciągnik cały czas sie jeszcze kopał i doszło do mocnego szarpnięcia bo jedno koło prawie stało w miejscu a drugie się szybko obracało i przez to możesz zerwać blokadę mostu w trybie auto więc zawsze używaj blokady napędu na sztywno jak wiesz ze wjeżdżasz w miękki teren ale później musisz pamiętać aby tą blokadę wyłączyć.

Opublikowano
...później musisz pamiętać aby tą blokadę wyłączyć.

Albo zaledwie dotknąć hamulca, żeby załapały krańcówki. Wtedy też blokada się wyłączy :)
Opublikowano

U siebie w 165 mialem problem taki, ze nie wlaczal sie wgl na automacie, na sztywno pochodzil 2 tyg i nic. Serwis przyjechal 2min ogladania, rezultat ukrecony walek atakujacy. Akurat byla okazja zrobic wiekszy remont. Ciagnik ponad 9000mth i silnik nie tkniety dopiero przy tym przebiegu mial regulacje zaworow robiona, mini luz :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez John6600
      Witam wszystkich ,  posiadam new hollanda tm 165 , ostatnie czasy  na rozgrzanym ginęło wspomaganie i zapalała się lampka ,  Robiłem serwis olejowy i firma odrazu wymieniła pompe ta mała oczywiście ,  Jest poprawa napewno lecz gdy przekroczę 2000obrotow  zacina się kierownica . (kontrolka sie nie zapala )  Co to może być ?  zawór puszcza jakiś ?  Odrazu dodam ze lekko sie nie kieruje . 
    • Przez MarcinMaliszewski
      Witam 
      Mam małą zagwostke mianowicie, w T5 110 EC podczas wjezdzania na podwórko przy zbijaniu biegów z 15 czy 13 na 9 wjeżdżam wolno na 9 i jest takie jakby szarpniecie w skrzyni czy jest to normalne czy coś się dzieje??
    • Przez Cassius
      Witam serdecznie. Mam taki problem w NH 8360 ze nie wbija mi biegow powyzej C1. Skrzynia pracuje ladnie bez mocnych szarpniec i zgrzytow, zmienia biegi od A1 az do C1 i tu sie zatrzymuje tak jak by juz byl bieg 18. Nie ma zadnego błedu czujniki predkosci sprawne. Mial ktos cos takiego? 
    • Przez Janko245
      Witam chciałbym zmienić mile na km/h new holand tm 175 2007 rok


    • Przez jan6303
      Witam, mam problem z moim NH TM. Podnośnik podnosi normalnie, ale bardzo wolno opuszcza i nie reaguje na nastawy potencjometru. Dopiero gdy pozycja ramion spadnie poniżej 60%, potencjometr zaczyna wpływać na prędkość opuszczania. Ręczne wciskanie zaworu również nie jest możliwe – jest tak twardy, że nie da się go wcisnąć. Dopiero po zejściu poniżej 60% zaczyna działać. Proszę o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v