Skocz do zawartości

lukasko

Members
  • Zawartość

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

15 Good

2 obserwujących

O lukasko

  • Ranga
    Nowicjusz

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. New Holland T7.185

    Kolego zadałeś pytanie w stylu panuje kupno Forda Mondeo czy go polecacie itd. Ford Mondeo może mieć w wyposażeniu: automatyczna Skrzynie biegów mechaniczną skrzynie biegów różne rodzaje felg i opon różne rodzaje wyposażenia wnętrza kabiny nawigacje lub jej brak i wiele wiele innych i tak samo z NH 7000 wszystko zależy co chcesz robić z tym Ciągnikiem a na Twoje pytanie nie wiadomo jak odpowiedzieć bo to jest temat rzeka i jeżeli chcesz mieć precyzyjną odpowiedź sprecyzuj swoje pytanie!
  2. Witam. Mam taki problem nie zdążyłem w porę opryskac żyta fungicydem na kłos i dzisiaj wjeżdżam na polę i widzę że zaczyna juz kwitnąć a na gurkach to już mocno kwitnie. Stąd moje pytanie czy można opryskac żyto fungicydami z dodatkiem jakiegoś nawozu z mikroelementami. Czy ktoś już to robił i czy miał jakieś negatywne skutki takiego zabiegu np. szczerbatość kłosów, zlę wykształocne nasiona lub jeszcze coś innego. Bo z własnego doświadczenia wiloletniego to w fazie kwitnienia wszystkie inne zboża (pszenica, pszenzyto, jęczmień) pryskałem wiele razy różnymi fungicydami i z dodatkiem nawozówm dolistnych i nigdy nic sie nie stało, a zyto słyszałem że jest wrażliwe w fazie kwitnienia lecz potwierdzić tego z praktyki nik nie umiał więc proszę na forum moze ktoś pryskał zyto w faize kwitnienia fungicydami z dodatkiem nawozów dolistnych???? Proszę o pilną odpowiedź. Pozdrawiam
  3. Opony Case MXM175

    Kolego mam MXM od nowości na najszerszych oponach jakie montowali: Przód: 600/65R28 Tył: 710/70R38 Dodam jeszcze że między różnymi markami opon są wizualnie/optycznie dość duze roznice. Mam dwa komplety tych opon bo używam je jako koła bliźniacze i jeden jest Continental a drugi Godaer to Continental mimo że ma ten sam rozmiar jest dużo mniejszy od Godaer. A jeżeli masz felgi Przód 540/30 a tył 650/42 To aby grał przód z tyłem możesz założyc rozmiar szerszy przód 600/60R30 i tył 710/65R42 ten rozmiar był montowany w mxm-ach w ostatnich modelach profukcji Bo następca mxm-a duża Puma w największym rozmiarze ma właśnie 600/60R30 i 710/65R42 Tylko że jeżeli miałeś oryginalnie 540R30 i 650R42 to możesz założyć na te felgi opony 600 przód i 710 tył lecz musisz wiedzieć że oryginalnie są do tych opon szersze felgi. Ale Twoje felgi mieszczą się jeszcze w normie zresztą widziałem na własne oczy mxm 175/190 na felgach z opon 540 i 650 i miał na te felgi założone opony 600/60R30 i 710/65R42 [quote name='ZKA' timestamp='1365451963' post='1125323'] Dobrze to napisze co mamy 540/65 r30 - przód 650/65 r38 - tył Teraz chodzi o coś szerszego np. 710 tył, 650 przód. Jakie profile żeby grał tył z przodem:) [/quote] Przepraszam ale dopiero zauważyłem że w tyle masz felgę 38? Napisz czy na pewno masz 38 bo ona też wystepowala z felga 30 z przodu ale rzadziej. Słuchaj napisz jeszcze raz jaki masz dokładnie rozmiar opon a ja Ci podam cio tam można założyć bo mam instrukcje Polską do mxm-a i tam są podane wszystkie możliwe rozmiary opon jakie były przewidziane do tego ciagnika.
  4. Błąd P32 i skrzynia full command

    Kolego hydroakumulator od skrzyni to ten zaraz za schodami od kabiny z prawej strony.
  5. sterowanie hydrauliczne w ciągniku Case MXM 140

    Kolego pokaż mi w którym miejscu ja porównywałem małego mxm-a do dużego mxm-a? I nie zgodze sie z Tobą że Mxm 175-190 to nie udane ciagniki mam taki od samej nowości od 2005 roku ma 6500 mtg i jestem z niego bardzo zadowolony i nie zamienię go też na żaden inny. Owszem mialem jakies usterki ale nie były one na tyle poważne aby myśleć o zmianie ciagnika. Dodatkowo dodam że mój mxm jest w trakcie prac obciążony na 100% możliwości i daje radę. Ta zła opinia o Mxm 175-190 wzięła się z nie umiejętności obsługiwania sie tym ciągnikiem (mało który operator, traktorzysta potrafił wykonać podstawowe kalibracje i później była opinia że skrzynia szarpie, rewers szarpie, sprzęgło szarpie, przedni napęd za szybko się wyłącza lub w ogole się nie wyłącza, EHR-y źle działają a wystarczy tylko raz na 3-4 miesiące zrobić kalibracje i ciągnik jest jak nowy) Dodam jeszcze że w 2001 roku MXM i TM były to najlepiej wyposażone ciagniki na rynku bo mało który z konkurenci to wszystko miał. I jak rolnicy kupowali John Deera, Masey F., Classa, Valtre w biednej wersji np. zwykła skrzynia biegow ewentualnie kilka polbiegow, ciagniki nie miały EHR-ow, radaru poślizgu automatycznej blokady mostów, automatycznego przedniego napędu czy WOM-u z miękkim startem itp. i w tych ciagnikach nie było trzeba robić kalibracji i później mówili że ciagniki były prost bo w Mxm i Tm nikt tego nie umiał zrobić. Lecz dzisiaj już nie ma prostych ciągników i większość marek ma podobne wyposażenie tylko trzeba pamiętać że Mxm-y i TM-y miały to wyposażenie szybciej niż konkurencja. Masz prosty przykład po autorze tego watku (bez obrazy kolego) ludzie kupują używane ciagniki nie mają instrukcji obslugi lub mają ale nie czytają i później niewiedzą nawet jak podstawowe elementy wyposażenia wyregulować lub ustawić a co dopiero wykonać kalibracje jednego czy drugiego podzespołu.
  6. sterowanie hydrauliczne w ciągniku Case MXM 140

    Też myślałem że może byc winny ten potencjometr/kółko od podnosnika ale nie zamawialbym tego w ciemno ponieważ na 99% nikt Ci tego z powrotemnie nie przyjmie. Jak przyjedzie serwis i tą część zamontuje i nadal nie będzie działać to tą część zabiorą. Co innego jeśli jakiś dealer będzie miał to leżeć na magazynie i wuwczas możesz sie z nim dogadać że pożyczy Ci część na podmianke Co do kalibracji to robi sie ja zawszę gdy wystąpią jakieś problem z np. nie precyzyjnym podnodzeniem, działaniem podnosnika, EHR-ow, szarpania skrzyni biegow, szarpania sprzęgła, szarpania rewersu, złym zalaczaniem sie WOM-u (np. Brak miękkiego startu), barkiem odpowiedniego załączania i wyłączania przedniego napędu, problemami z blokadą mechanizmów różnicowych. Więc błędem jest mówienie że kalibracje robi sie tylko jak wyskoczy kod błędu. Najczęściej jak wskakuje kod bledu to w 90% dotyczy usterki czesci lub podzespołu. I mówię to z 9 letnim doświadczeniem w Case mxm oraz Puma. Często też zdarza się w mxm-ach że wyświetli się jakiś kod błędu ale gdy zgasimy silnik wyłączymy zapłon i po ponownym uruchomieniu kodu błędu nie ma oznacza to że wszystko jest ok. Również częstą przyczyną wyświetlenia kodow błędow jest słaby akumulator, zasniedziale styki przewodów, kostek elektrycznych, lub nadpalone styki bezpieczników w skrzynce z prawej strony jak i z lewej strony (duze bezpieczniki 40-50 amper) przez co występują spadki napięć i zapalają się różne dziwne kody błędów sugerujące zupełnie coś innego.
  7. sterowanie hydrauliczne w ciągniku Case MXM 140

    Nie ma sieci can ale błędy można odczytać tak samo jak w mxm 175 i 190 i tak samo będą wyskakiwać błędy i tak samo robi sie kalibracje sprzęgieł, hyfrauliki itp. Sieć Can jest to tylko sposób komunikacji sie sterowników ciągnika
  8. sterowanie hydrauliczne w ciągniku Case MXM 140

    Nie napisałaes mi czy pokrętło nr 1 ustawiłeś na połowę bo jak bedziesz miał ustawione w jedną stronę do końca (nie pamiętam z głowy w która stronę jak siedzę w kabonie to wiem) to ramiona opadną maksymalnie do połowy. Ale nie zmienia to faktu że klawisz nr 2 powinien działać. Więc tak jednym z powodów dla których nie działa klawisz nr 2 mogą być zabrudzone klawisze na błotnikach z tyłu ciągnika z lewej i prawej strony. Te klawisze nagminnie we wszystkich mxm-ach się psują i czesto jest tak że klawisz na błotniku zostanie wduszony i z przyczyn zabrudzenia nie odbije. Przez co może nie działać klawisz nr 2. Sprawdź u siebie czy działają oba klawisze na blotnikach tzn czy podnosi i opudzcza w pełnym zakresie ramiona. Dodam że podnosi i opiszcza tymi klawiszami na blotnikach bardzo powoli. Jeśli klawisze działają i podniesie i opusci do końca ramiona spróbuj teraz z kabiny czy działa klawisz nr 2 Jeśli nadal nie działa wyciągnij z błotników oba klawisze i zobacz czy bez nich dziala klawisz nr 2. Klawisze na blotnikach wyciągniesz małym płaskim śrubokrętem musisz lekko podwazyc przełącznik na błotniku i powinien wyjsc następnie odlacz kostkę. Pamiętaj aby podlanczanie i rozlanczanie wykonywac zawszę na zgaszonym silniku i wyłączonym zaplonie. Ponieważ mxm ma instalacje Can-bus czego efektem może być wyskoczenie jakiegoś kodu błędu. Jeśli nadal nie działa klawisz nr 2 pozostaje Ci jedynie wezwanie serwisu Case badz Newhollanda aby przyjechali z komputerem i podlaczyli się pod złącze diagnostyczne i zobaczyli czy nie ma jakiś kodów błędów od tylnego podnosnika. Jeśli są to Ci sprawdzą jakie i ustalą przyczynę. Jeśli nie ma kodów błędów to muszą Ci przeprowadzić kalibrację tylnego podnosnika pamiętaj kalibracja była przeprowadzona prawidłowo ramiona tylnego TUZa należy obciazyc np. 500-1000kg jakiegos balastu. Jeśli w Twojej okolicy nie ma serwisu Case wezwij New Hollanda ponieważ Twoj ciągnik to jest to samo co Newholland TM140 Tylko zanim przyjedzie serwis obojetnie jaki uprzedz ich że mają wziąć ze sobą komputer do tego ciagnika bo nie wszystkie serwisy mają komputer do mxm lub TM poniewaz ten model ciagnika był produkowany do 2007roku i następne modele case i newholand mają inne zlacze diagnostyczne a ze mxm i TM nie są już produkowane to nie zawsze nowo powstale serwisy kupiły to złącze/przejsciowke. I powiedz im przez telefon ze maja byc przygotowani jak sie robi ta kalibracje poniewaz 99% serwisow nie wie z glowy poniewaz zadko sie to robi a dodatkowo mechanicy nie zawszę mają ta instrukcje napraw przy sobie bo to jest juz statszy model ciagnika. Piszę to bo jak juz przyjadą do ciebie to za kilometry wiedza jak skasować. W pierwszej kolejności muszą zrobić odczyt kodow błędów jeśli sa od podnosnika. Jeśli nie ma to kalibracja rylnego tuza. Żebyś sie też nie wystraszył podczas odczytu kodów błędów jak tam będzie cala litania. Te ciagniki tak mają że wystarczy coś źle zalaczy, spadek napięcia i zaraz jest kod błędu ale jeśli dany kod sie powtarza np. 10-40-70 razy to trzeba się jemu przyjrzeć dlaczego wyskakuje. Tylko ja u siebie często mam tam jakieś błędy które sie powtarzają od nowości a z ciągnikiem jest wszystko ok.
  9. sterowanie hydrauliczne w ciągniku Case MXM 140

    Po pierwsze pokrętło nr 3 opisałem Ci w p.C) służy ono tylko do delikatnej blokady tego większego pokrętła nr 4. Na pokrętle nr 4 masz białą kreskę na pokrętle (mniejszym) nr 3 masz białą strzałkę ustaw pokrętło nr 4 i pokrętło nr 3 w jednej linii to wyczujesz że pokrętło nr 4 musi lekko wskoczyć, pokonać lekki opór, aby ustawić oba pokrętła razem. I jak bedziesz kręcił samym pokrętłem nr 3 to nic się nie będzie dziać bo to jest tylko ogranicznik pokrętła nr 4 Co do klawisza nr 2 to jak go klikniesz nic nie podnosi? Klawisz nr 2 ma jeszcze jedną funkcję tzw. Stop jeżeli raz klikniesz np . Do góry podnoszenie i np. sekunde później klikniesz jeszcze raz klawisz nr 2 na podnoszenie do góry to w tym miejscu zatrzymuje się podnośnik. I tak samo jest na dół. Więc nie wiem co jest u Ciebie ale aby sprawdzić działanie klawisza nr 2 zrób tak. A) Pokrętła 7 i 6 ustaw maks w prawo do końca pokrętło 4 ustaw maks w lewo do końca C) pokrętło 1 ustaw na środek (i tak też masz mieć ustawione na początek bo później jak bedziesz pracował w polu pobaw się pokrętłem nr 1 i zobacz jak to działa-docisk) D) i teraz kliknij raz klawiszem nr 2 do góry, ramiona podnosnika powinny podnieść się na maksymalna wysokość 99% na wyświetlaczu i następnie kliknij klawisz nr 2 na dół ramiona powinny opasc na sam dół cyfra 0 lub 1% na wyświetlaczu. Zrób tak kilka razy góra dół i zobacz czy wszystko działa tzn. czy ramiona się podnoszą czy opadają w pełnym zakresie na wyświetlaczu czyli od 0 do 99% Daj mi znać jaki jest efekt jeśli nie działa nadal klawisz nr 2 zrób to samo ale pokrętłem nr 4 czyli przekrec je maksymalnie w prawo ramiona powinny się podnieść i teraz maksymalnie w lewo ramiona powinny opasc. Jeżeli też nie działa podnoszenie opuszczanie to są jeszcze dwa sposoby aby to sprawdzić ale nie wszystko na raz bo się pogubisz. Daj znać jaki efekt i zrób dokładnie tak jak napisałem.
  10. sterowanie hydrauliczne w ciągniku Case MXM 140

    a)pokrętło 1 służy do docisku tylnych ramion podnośnika w glebę to nie jest jakiś duży docisk ale około do 6 bar tam masz narysowany korpus pługa i działa to najbardziej widocznie przy pługu lub jakimś agregacie uprawowym. przycisk nr 2 na Twoim rysunku służy do szybkiego podnoszenia tylnych ramion podnośnika pomiędzy wczesniej ustawioną dolną wysokością ramion pokrętło nr 4 a górna wysokością ramion pokrętło nr 6 C) pokrętło nr 3 jest to ogranicznik dla pokrętła 4 abyś niechcaco nie przestawił pokrętła 4 D) pokrętło nr 4 służy do podnoszenia tylnych ramion (precyzyjnego podnoszenia) np. jak chcesz podczepic jakąś maszynę na tylni TUZ A gdy już podczepisz ustawisz tym pokrętłem jak nisko mają opadać tylne ramiona. E) pokrętło nr 5 służy do ustawienia czułości tylnych czujników/sensorów dolnych ramion jak wyjdziesz do tyłu ciągnika to w miejscu montażu ramion są z lewej i prawej strony przewody to są te sensory. Pokrętło w trakcie pracy ustawiasz na połowę. F) pokrętło nr 6 służy do ustawienia wysokości podnoszenia tylnych ramion podnośnika opisałem to w p.b G) pokrętło nr 7 służy do regulacji prędkości/szybkości podnoszenia oraz opadania tylnych ramion podnośnika. Oraz jak przekrecisz pokrętło w lewo do końca aż poczujesz takie klik wuwczas blokujesz opadanie ramion podnośnika w transporcie i dodatkowo po przekroczeniu około 8km/h ramiona same się opuszczu o około 8-10% po to aby przy ciężkich związanych maszynach mogła być amortyzacja tylnych ramion podnośnika. Dodam jeszcze że wysokość podnosnika masz wyświetlaną na desce rozdzielczej w prawym górnym narożniku wyświetlacza cyfry od 0 do 99% i według tego ustawiasz sobie wysokość podnosnika.
  11. sterowanie hydrauliczne w ciągniku Case MXM 140

    Kolego gdybys napisał dokładnie co chcesz widzieć pewnie by już ktoś odpowiedział. Napisz co Cie interesuje z tego sterownia. Mam ciągnik MXM190 i to jest trochę inny ciągnik od twojego ale sterowanie w kabinie hydraulika mogą mieć identyczne w zależności od wersji wyposażenia.
  12. Witam. Koledzy włączę się do dyskusji i powiem wam że nie ulega wątpliwości iż jazda ciągnikiem JD ze skrzynią Auto Power jest bardzo komfortowa i że masz wszystko dostępne pod jedną ręką ale kilka uwag dla wszystkich co tak wychwalają te skrzynie biegów i ciągniki: 1) jak kupujesz ciągnik za 400-600 tyś to taka firma jak JD powinna tak skonfigurować kabinę operatora aby podłokietnik był dostępny z każdą skrzynią biegów, a nie tylko z AutoPower bo to są jakieś żarty aby go nie było z inną skrzynią. 2) co do awaryjności to proszę się wybrać do kilku handlarzy-dealerów JD w Niemczech i zapytać jaki ciągnik używany polecają (byłem osobiście w kilu bardzo dużych dealerach JD w Niemczech i w większości powiedzieli mi abym nie brał Auto Power dodam że chciałem kupić nowy ciągnik lub 2-3 letni) 3) znam osobiście właściciela dużego gospodarstwa który na słowo JD dostaje gęsiej skórki kupił nowy ciągnik z serii 7930 z Suchego Lasu/koło Poznania i po gwarancji skrzynia mu padła dwa razy w odstępie 1,2 roku łączny koszt naprawy w serwisie to około 100 tyś zł 4) I najważniejsze skrzynia Auto Power ma tylko lepszy komfort, ale siłę uciągu ma gorszą od skrzyniu Full Powerschift nie ważne czy jest to skrzynia JD - AutoPower, Case - CVX, Clasa, Fendt 5) co może popsuć operator w skrzyni Auto Power bo w zasadzie ktoś wyżej pisał że operatorzy źle dobierają obciążenia lub za duży osprzęt. Ludzie zastanówcie się co wy piszecie jak dobierzesz za duży osprzęt to najwyżej silnik będzie miał za ciężko a skrzynia powinna być tak dostosowana do ciągnika aby miał duży zapas na przeniesienie momentu obrotowego a jeżeli się sypie to znaczy że firma JD zrobiła bubel i źle dobrała wytrzymałość skrzyni do dużych obciążeń. Przecież to nie jest Ursus w 1734 w którym przy dwójce szosowej potrafiły się wykruszyć zęby na kole zębatym bo koło było za słabe. 6) W Niemczech przeprowadzono test DLG w którym postawiono dwa takie same JD z tym samym silnikiem ale jeden miał Auto Power a drugi AutoQad- tradycyjną skrzynie doczepiono do JD te same maszyny i sprzwdzono w warunkach polowych sprawność skrzyń i co się okazało że JD ze skrzynią AutoPower został w tyle. Ponieważ Auto Power wykazuje większe straty mocy przez co siła uciągu przenoszona na koła jest mniejsza i w dużym uproszczeniu występują większe poślizgi. Na koniec w moim gospodarstwie miałem na testach Case Pumę 210 CVX (bezstopniowa zmiana biegów) i Pumę 210 FullPowerschift (19 biegów wszystkie przełączane pod obciążeniem bez sprzęgła) i podczepiłem tą samą bronę talerzową do obu ciągników i Puma CVX nie miała szans z Pumą Full Powerschift. Mój kolega ma Fendta 285KM i ma dokładnie takie same odczucia komfort jest super ale siła uciągu jest mniejsza dla takiej skrzyni biegów. W naszym gospodarstwie zdecydowaliścmy sie w końcu na dwa ciągniki ze skrzynia Full Powerschift i uważam że komfort nic nie odbiega od skrzyni Auto Power lub CVX jedyna różnica jest tak ze w niektórych pracach brakuje ci dodatkowo jeszcze jednego pośredniego biegu ale skrzynia jest mocna, solidna i wytrzymała przez co przekazuje dużo większe obciążenia niż moc znamionowa silnika (dodam że oba ciągnik są wyposażone po 4 koła bliźniacze i wówczas dopiero są duże obciążenia). No ale coś za coś kązdy z nas musi dobrać/skonfigurować ciągnik pod swoje potrzeby ja wiedziałem że nasze ciagniki w gospodarstwie będą uzywane do różnych prac (transport 30-40 ton, orka 6-7 korpusów, siewy 4,5 metra-6ton, uprawa gleby 5,2 metra-6ton, prasa do słomy) dlatego wybrałem po wszelkich możliwych testach skrzynie Full Powerschift.
  13. Opinie o ciągnikach marki New Holland

    [quote name='magik0578' timestamp='1358534878' post='1056472'] TM 175 naprawdę jest taki awaryjny jak to ludzie na fotach piszą? [/quote] Kolego poczytaj moja opinie o tym ciagniku w dziale NH TM i bedziesz wiedzial wszystko
  14. Case vs New Holland [różnice]

    [quote name='ENDURAK91' timestamp='1358891440' post='1060468'] koledzy czesci do zetora sa tańsze niż do case, ja mam zetora 1300mtg i case jx 550mtg i wiem ile kosztują cześci np. pompki hamulcowe różnica na kożyść zetora to 800zł sztuka wiem bo kolega wymieniał w case. albo na filtrach zetor filtr paliwa 20zł, oleju 35zł case paliwa 185zł, oleju 100zł. [/quote] Kolego bez obrazy ale porównywanie Marki ZETOR do CASE to jak porównywanie Fiata do Volkswagena. Sam mam w gospodarstwie Zetora i jestem z niego bardzo zadowolony ale mam i Case i to jest różnica na korzyść Case. A co do NH i CASE to w ciągnika o mocy do 100 km te ciągniki są bardzo podobne lub ale czym większy ciągnik i większa moc tym większe mamy różnice między markami ale te ciągniki w 80-90% mają te same części tylko że Case w podstawowej wersji faktycznie jest trochę bogatszy zwłaszcza przy ciągnikach o większej mocy i dla tego się różnica w cenie. Ciągniki z roczników 2001-2007 np. TM-y i MXM-y były robione na tej samej lini montażowej w fabryce w Anglii. A teraz jest duże rozgraniczenie bo NH jest robiony w Anglii a Case i Steyer są robione w Austrii na jednej lini montażowej. Części takie jak silniki, skrzynie biegów i oprzyrządowanie jest w większości to samo chociaż występują różnice zwłaszcza jeśli chodzi o kabinę i tzw. multikontroler gdzie Case ma wszystkie zegary i kontrolki na prawym słupku kabiny a NH ma pod kierownicą co uważam za dużo gorsze rozwiązanie bo jest mniej czytelne. A ciągniki z serii T8000 i Magnum tam są największe różnice bo skrzynie mają te same mosty, kabiny, silniki ale różnią się całą budową/bryłą zewnętrzną ciągnika oraz rozłożeniem masy która jest w zdecydowanym stopniu na korzyść CASE.
  15. Opinie o ciągnikach marki New Holland

    A co chcesz wiedzieć o T8 to jest klon Case ih Magnuma. Osobiście gdybym miał wybrać to nawet bym się nie zastanawiał i bral bym Case Magnum ponieważ ten ciągnik jest to jeden z najlepszych ciągników na świecie a może i nawet najlepszy. Uważam ze T8 nie dorównuje Case Magnum w żadnym aspekcie. A co najważniejsze to T8 pozostaje daleko w tyle przez idiotycznie źle rozłożony środek ciężkości a w ciągnikach tej klasy mocy najważniejszym aspektem jest siła uciagu. Myślę ze Case magnum jest na rowni z John Deer 8000 lub lekko go wyprzedza. A T8 stawiam daleko w tyle za: 1. Case Magnum 2. John Deer 3. Fendt 4. Masey Ferguson 5. Claas 6. T8 7. Valtra [color=#ff0000]Nie cytuj poprzedniego posta.[/color]
×