Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
szepi

Blokada mechanizmu różnicowego

Polecane posty


szepi    3

witam...

mam taki problem w TM140, a mianowicie:

 

przy automatycznej blokadzie mechanizmu różnicowego przy skręcie w prawo po przekroczeniu pewnego promienia skrętu mechanizm ładnie, łagodnie się rozłącza, a le przy skręceniu w lewo rozłącza PÓŻNIEJ, gwałtownie szarpiąc.....?!

 

 

czyżby to była wina sensora?

 

osobiście się na tym nie znam ale wydaje mi się że gdyby to sensor nawalił to wcale by mechanizm się nie załączał/załączał.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasko    15

wszystko jest u Cieibe ok masz tylko źle skalibrowany przedni napęd oraz blokadę. Kalibracja zjmuje 1 minutę jutro Ci napiszę jak masz ją wykonać i będzie ok.

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szepi    3

AHa dięki byłbym wdzięczny.... :)

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


lukasko    15

Więc tak.

Kalibracje modułu EMU - tak się on nazywa można zrobić na dwa sposoby robisz to na postoju lub w trakcie jazdy.

Ja robiłem dwoma sposobami i jednak w trakcie jazdy zawsze było lepiej.

Znajdź równy, prosty kawałek drogi, pola (100 metrów) zaznacz sobie początek i koniec następnie ustaw ciągnik na początku drogi uruchom silnik przytrzymaj na kilka sekund dwa dolne klawisze od załączania przedniego napędu i blokady (poniżej klawiszów z "AUTO" te którymi załączasz na sztywno napęd i blokadę) po 3-5 sekundach powinny zacząć pulsować obie diody pomarańczowe od przedniego napędu i blokady mostów.

 

W tym momencie moduł EMU jest gotowy do kalibracji włącz bieg do przodu (włącz bieg tak abyś normalnie bez dodawania gazu swobodnie mógł przejechać odmierzony odcinek 100 metrów) i przejdź w/w odcinek drogi.

Jak dojedziesz do końca odmierzonego odcinka zatrzymaj się nie gaś silnika następnie znów przytrzymaj dwa dolne klawisze od przedniego napędu i blokady mostów - wówczas pulsujące diody powinny się wyłączyć teraz możesz zgasić ciągnik.

Odczekaj pięć sekund i uruchom ponownie silnik i sprawdź działanie klawiszy auto czy przedni napęd wyłącza się przy około 19km/h następnie czy przedni napęd w trybie auto jak skręcisz kołami też się wyłącza tak samo dla lewej i prawej strony. I to samo sprawdź przy blokadzie mostów z tym ze jak masz włączony przedni napęd w trybie auto i następnie blokadę mostów w trybie auto to blokada mostów wyłączyć powinna się zawsze pierwsza a dopiero później wyłącza się napęd.

I tak blokada chyba powinna się wyłączyć przy około 15km/h i jak skręcisz kołami to też najpierw ona powinna się wyłączyć a dopiero później przedni napęd.

 

Co do działania blokady w trybie Auto to że zawsze poczujesz szarpnięcie jak się ona wyłączy przy skręcie kołami ale pamiętaj aby tej funkcji nie używać NIGDY a asfalcie, betonie bo koła mają dużą przyczepność i wówczas szarpie dużo mocniej.

Po drugie jak praktycznie nie używam blokady w trybie auto ponieważ wiele razy miałem taką sytuację na polu że ciągnik zaczął się kopać i zaczęło mnie ściągać w jedną stronę wówczas odruchowo kierowca kontruje kierownicą w drugą stronę aby utrzymać cały czas obrany kierunek jazdy i jak skręciłem za mocno tryb auto rozłączył blokadę a gdy już koła zaczęły się prostować znów załączył tylko ze ciągnik cały czas sie jeszcze kopał i doszło do mocnego szarpnięcia bo jedno koło prawie stało w miejscu a drugie się szybko obracało i przez to możesz zerwać blokadę mostu w trybie auto więc zawsze używaj blokady napędu na sztywno jak wiesz ze wjeżdżasz w miękki teren ale później musisz pamiętać aby tą blokadę wyłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szepi    3

dzięki - najbliższym czasie biorę się za kalibracje...

wielkie dzięki kolego... ;):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

maks    82
...później musisz pamiętać aby tą blokadę wyłączyć.

Albo zaledwie dotknąć hamulca, żeby załapały krańcówki. Wtedy też blokada się wyłączy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U siebie w 165 mialem problem taki, ze nie wlaczal sie wgl na automacie, na sztywno pochodzil 2 tyg i nic. Serwis przyjechal 2min ogladania, rezultat ukrecony walek atakujacy. Akurat byla okazja zrobic wiekszy remont. Ciagnik ponad 9000mth i silnik nie tkniety dopiero przy tym przebiegu mial regulacje zaworow robiona, mini luz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szepi    3

no to pogratulować tylko, że tyle MTG i dopiero remoncik :)

 

a jak tam TVt, ?

czekam na jakieś nowe foty byczka! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez oreł
      Witam. Co dwa dni muszą odpowietrzać hamulce. Co może tego przyczyną ?? dodam że olej hamulcowy nie ubywa . oraz brak hamulca ręcznego
    • Przez 22tomek22
      Witam posiadam New Hollanda TM150 i na rozgrzanym ciągniku zapala się kontrolka od ciśnienia w skrzyni i ciągnik nie chce jechać i jak dodam gazu to gaśnie. i zastanawiam się czy może wymiana filtrów oleju coś pomoże dodam jeszcze że ciągnik kupiłem niedawno.
    • Przez oreł
      Witam. Od dłuższego pojawiło mi się na wyświetlaczy książka , ciągłe pikanie oraz symbol podnośnika z liczbą 15. Czy ktoś wie jak to skasować ???

    • Przez bialy001
      Witam jestem od niedawna posiadaczem NH 8160 w którym zużyły sie prawdopodobnie cylinderki hamulcowe . Pytanie do posiadaczy tych  maszn . Wie ktoś może jak do nich sie dostać aby je wymątować ? Z góry dzieki za odpowiedzi 
    • Przez Parich
      Czesc, do czego sa te wtyczki umnieszczone pod kabina w okolicach sprzegla? Jest taka mozliwosc, ze jest wspolna instalacja dla kilku wersji wyposazenia i te wtyczki sa u mnie nie wykorzystane?
       


       
      Jest jeszcze jedna 3 pinowa

       
      Jak podciagnac hamulec reczny?
         Do czego sluzy duza galka od ehr z symbolem sinusoidy mniej lub bardziej rozciagnietaj oraz regulacja na "myszy" ze znaczkiem pluga cos jak by glebokosc reagowania pluga na opor?
         Mam tez na slupku z prawej strony wlacznik ze znaczkiem walka wom z wezykiem pod spodem do czego jest ten wylacznik?
      Mozna jakos zaprogramowac na jakim biegu ma cofac czy jest tylko opcja, ze skrzynia sama dobiera bieg wsteczny w zaleznosci od tego jaki byl do przodu?
      Gdzie moge podlaczyc wolny splyw hydrauliki?
×