szepi

Blokada mechanizmu różnicowego

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
szepi    3

witam...

mam taki problem w TM140, a mianowicie:

 

przy automatycznej blokadzie mechanizmu różnicowego przy skręcie w prawo po przekroczeniu pewnego promienia skrętu mechanizm ładnie, łagodnie się rozłącza, a le przy skręceniu w lewo rozłącza PÓŻNIEJ, gwałtownie szarpiąc.....?!

 

 

czyżby to była wina sensora?

 

osobiście się na tym nie znam ale wydaje mi się że gdyby to sensor nawalił to wcale by mechanizm się nie załączał/załączał.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasko    15

wszystko jest u Cieibe ok masz tylko źle skalibrowany przedni napęd oraz blokadę. Kalibracja zjmuje 1 minutę jutro Ci napiszę jak masz ją wykonać i będzie ok.

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szepi    3

AHa dięki byłbym wdzięczny.... :)

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasko    15

Więc tak.

Kalibracje modułu EMU - tak się on nazywa można zrobić na dwa sposoby robisz to na postoju lub w trakcie jazdy.

Ja robiłem dwoma sposobami i jednak w trakcie jazdy zawsze było lepiej.

Znajdź równy, prosty kawałek drogi, pola (100 metrów) zaznacz sobie początek i koniec następnie ustaw ciągnik na początku drogi uruchom silnik przytrzymaj na kilka sekund dwa dolne klawisze od załączania przedniego napędu i blokady (poniżej klawiszów z "AUTO" te którymi załączasz na sztywno napęd i blokadę) po 3-5 sekundach powinny zacząć pulsować obie diody pomarańczowe od przedniego napędu i blokady mostów.

 

W tym momencie moduł EMU jest gotowy do kalibracji włącz bieg do przodu (włącz bieg tak abyś normalnie bez dodawania gazu swobodnie mógł przejechać odmierzony odcinek 100 metrów) i przejdź w/w odcinek drogi.

Jak dojedziesz do końca odmierzonego odcinka zatrzymaj się nie gaś silnika następnie znów przytrzymaj dwa dolne klawisze od przedniego napędu i blokady mostów - wówczas pulsujące diody powinny się wyłączyć teraz możesz zgasić ciągnik.

Odczekaj pięć sekund i uruchom ponownie silnik i sprawdź działanie klawiszy auto czy przedni napęd wyłącza się przy około 19km/h następnie czy przedni napęd w trybie auto jak skręcisz kołami też się wyłącza tak samo dla lewej i prawej strony. I to samo sprawdź przy blokadzie mostów z tym ze jak masz włączony przedni napęd w trybie auto i następnie blokadę mostów w trybie auto to blokada mostów wyłączyć powinna się zawsze pierwsza a dopiero później wyłącza się napęd.

I tak blokada chyba powinna się wyłączyć przy około 15km/h i jak skręcisz kołami to też najpierw ona powinna się wyłączyć a dopiero później przedni napęd.

 

Co do działania blokady w trybie Auto to że zawsze poczujesz szarpnięcie jak się ona wyłączy przy skręcie kołami ale pamiętaj aby tej funkcji nie używać NIGDY a asfalcie, betonie bo koła mają dużą przyczepność i wówczas szarpie dużo mocniej.

Po drugie jak praktycznie nie używam blokady w trybie auto ponieważ wiele razy miałem taką sytuację na polu że ciągnik zaczął się kopać i zaczęło mnie ściągać w jedną stronę wówczas odruchowo kierowca kontruje kierownicą w drugą stronę aby utrzymać cały czas obrany kierunek jazdy i jak skręciłem za mocno tryb auto rozłączył blokadę a gdy już koła zaczęły się prostować znów załączył tylko ze ciągnik cały czas sie jeszcze kopał i doszło do mocnego szarpnięcia bo jedno koło prawie stało w miejscu a drugie się szybko obracało i przez to możesz zerwać blokadę mostu w trybie auto więc zawsze używaj blokady napędu na sztywno jak wiesz ze wjeżdżasz w miękki teren ale później musisz pamiętać aby tą blokadę wyłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szepi    3

dzięki - najbliższym czasie biorę się za kalibracje...

wielkie dzięki kolego... ;):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    83
...później musisz pamiętać aby tą blokadę wyłączyć.

Albo zaledwie dotknąć hamulca, żeby załapały krańcówki. Wtedy też blokada się wyłączy :)

Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U siebie w 165 mialem problem taki, ze nie wlaczal sie wgl na automacie, na sztywno pochodzil 2 tyg i nic. Serwis przyjechal 2min ogladania, rezultat ukrecony walek atakujacy. Akurat byla okazja zrobic wiekszy remont. Ciagnik ponad 9000mth i silnik nie tkniety dopiero przy tym przebiegu mial regulacje zaworow robiona, mini luz :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szepi    3

no to pogratulować tylko, że tyle MTG i dopiero remoncik :)

 

a jak tam TVt, ?

czekam na jakieś nowe foty byczka! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    551

Kalibracja potencjometru osi skrętu w T6 nie działa po przyciśnięciu przycisków od napędu i blokady, może na T6 jest inny patent?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dario1601
      koledzy potrzebne mi sa wartosci kalibracyjne szkrzyni 18 na 6 . kupuje taki ciagnik i chcial bym porownac w jakim stanie sa sprzegla
    • Przez wino36
      Witam. Komputer pokazuje mi p32, wiem że to błąd czujnika skrętu przy prawym kole, jednak nie wiem jak to naprawić. Czy konieczny jest serwis, czy możliwa jest naprawa samemu? Niby nie jest to błąd krytyczny, jednak dźwięk przy uruchamianiu denerwuje.
      Kolejne pytanie dotyczy skrzyni full command. Czy przy uruchamianiu, również u was zaświecą wszystkie diody zmiany biegów? martwię się ponieważ dwa razy pokazała mi się książeczka i rozłączyło bieg - możliwe że to ja coś źle zrobiłem, jednak ciągnik ruszył po czym za parę metrów stanął i pokazała się właśnie ta książeczka na wyświetlaczu zmiany biegów. Chciałem zapisać jaki to błąd jednak już od dłuższego czasu nie powtórzyło mi się to:) Pozdrawiam
    • Przez lysy23
      Mam taki problem nie podoba mi się praca silnika w New Holland m135, słychać takie Cykanie na wolnych i szybkich obrotach Oraz z odpowiedsznika silnika czuć mocno spaliny co to może znaczyć? 
       
    • Przez BumBleBeeee
      Witam. 
      Mam mały problem z NH TM 190. Mianowice przy odpalaniu od razu gdy odpali wchodzi na obroty rzędu 1500 czasami mniej i nie  wiem czego to może być wina. Wie ktoś czym może być to spowodowane ? Dodam, że gdy odpali wchodzi na te 1500 obrotów pochodzi 1-2 sekund i spada do normalnych obrotów na jakich powinien chodzić 
    • Przez kaamil12
      Witam 
      Posiadam NH TM 175 i były wymieniane łożyska na zwrotnicach  i pytanie brzmi jak sie reguluje tymi blaszkami, wystarczy podkładać aż sie zwrotnica bd swobodnie obracać ?  bez różnicy  na który czop one przyjdą czy góra i dół ma być po równo 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.