Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam JD 2040s turbo. Po odpaleniu nawet na wolnych obrotach kopci na czarno. Po rozgrzaniu silnika to kopcenie jest nieco słabsze. Co może być przyczyną? Czy ustawienie pompy wtryskowej może mieć wpływ na to? Czy po prostu silnik jest wyjechany i żre olej oraz jak to ewentualnie sprawdzić. ( To kopcenie nie jest aż takie czarne, dopiero po przygazowaniu bucha czarny dym).

Opublikowano (edytowane)

Dziekuje za szybka odpowiedz. Nie czuje spadku mocy. Tak w ogole to jak sie przygazowuje to silnik jest zwawy.

Edytowane przez Andrzeej
Opublikowano

Czy żre olej to sam zobaczysz po stanie na miarce oleju.

Ale piszesz że czarny, a nie niebieski wiec to raczej paliwo a nie olej.

W jakiś sposób trzeba sprawdzić układ paliwowy. Wtryski, pompę.

Opublikowano

Sprawdź też filtry - głownie powietrza i paliwowy.

Czarny dym to raczej problemy paliwowo-powietrzne, więc trurbo, filtry, wtryski i pompa do kontroli.

Opublikowano

Sprawdź filtr powietrza, jeśli jest mocno brudny do silnika nie zostanie zassana odpowiednia ilość powietrza. Mało powietrza + dużo paliwa = czarny dym. Czarny dym to nic innego jak niecałkowicie spalone paliwo ;) Jest to oczywiście jedna z wielu przyczyn, a nie jedyna.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie wiem jakie ciśnienie, ale możesz wzrokowo ustalić czy leje. A jak leje jeden to reszta także do wykręcenia i wymiany końcówek. Pojedziesz do dobrego zakładu na wymianę to powinni wiedzieć jakie jest prawidłowe ciśnienie.

A to żeby zobaczyć jak rozpyla to wykręcony wtrysk podłączasz z powrotem do przewodu wysokiego ciśnienia bez wkładania do głowicy i zapalasz ciągnik. No i obserwujesz strumień. Powinna być mgiełka no i chrapliwy dźwięk podczas wtrysku jesli go usłyszysz.

Na przewodzie ciśnieniowym do wtrysków powinno być czuć pulsowanie. Jeśli ich nie ma to wtryski do niczego.

Do tego sprawdzania można nie zapalać ciągnika ale trzeba kręcić np. kołem zamachowym jesli jest okienko. W tedy nasłuch*jemy dźwięki wtryskiwania reszty wtrysków.

To taka chałupnicza metoda.

A filtr powietrza sprawdzony?

A jeszcze jedno dobre wtryski nie dają paliwa powrotem wiec na to też zwróć uwagę.

Opublikowano

W tym modelu John Deere nie ma wymiennych końcówek! Są wtryski ołówkowe i wymienia się całe, ciśnienie powinno być między 217-222 dane te wyczytane z tego forum, więc na ile prawdziwe to nie wiem.

Opublikowano

Dziekuje za podpowiedzi z tym wtryskiem. Dzis jest niedziela, wiec nic nie podziałam. Jutro od rana zajme sie nimi. Poniewaz niema w poblizu warsztatu JD sprawdze wytryski podanym sposobem. Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Panowie mam również problem z moim JD 2040S . Problem wygląda tak:

 

-brak mocy

-kopci na czarno pod obciążeniem-nawet niewielkim

-szybko się grzeje

-zauważyłem ze puszcza tez dym z kolektora ssącego

 

od razu powiem ze glowica juz niedawno byla ogladana i zadne zawory nie sa wypalone.   

Ktoś ma jakieś pomysły co może stać za takimi objawami?

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v