Skocz do zawartości
Andrzeej

JD 2040s Kopci na czarno

Polecane posty

Andrzeej    0

Witam. Posiadam JD 2040s turbo. Po odpaleniu nawet na wolnych obrotach kopci na czarno. Po rozgrzaniu silnika to kopcenie jest nieco słabsze. Co może być przyczyną? Czy ustawienie pompy wtryskowej może mieć wpływ na to? Czy po prostu silnik jest wyjechany i żre olej oraz jak to ewentualnie sprawdzić. ( To kopcenie nie jest aż takie czarne, dopiero po przygazowaniu bucha czarny dym).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzeej    0

Dziekuje za szybka odpowiedz. Nie czuje spadku mocy. Tak w ogole to jak sie przygazowuje to silnik jest zwawy.

Edytowano przez Andrzeej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    71

Czy żre olej to sam zobaczysz po stanie na miarce oleju.

Ale piszesz że czarny, a nie niebieski wiec to raczej paliwo a nie olej.

W jakiś sposób trzeba sprawdzić układ paliwowy. Wtryski, pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BukeR    9

Sprawdź też filtry - głownie powietrza i paliwowy.

Czarny dym to raczej problemy paliwowo-powietrzne, więc trurbo, filtry, wtryski i pompa do kontroli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzeej    0

Dzieki za szybka odpowiedz. Jutro zaczne od sprawdzenia wtryskow

Edytowano przez Andrzeej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Sprawdź filtr powietrza, jeśli jest mocno brudny do silnika nie zostanie zassana odpowiednia ilość powietrza. Mało powietrza + dużo paliwa = czarny dym. Czarny dym to nic innego jak niecałkowicie spalone paliwo ;) Jest to oczywiście jedna z wielu przyczyn, a nie jedyna.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Nie wiem jakie ciśnienie, ale możesz wzrokowo ustalić czy leje. A jak leje jeden to reszta także do wykręcenia i wymiany końcówek. Pojedziesz do dobrego zakładu na wymianę to powinni wiedzieć jakie jest prawidłowe ciśnienie.

A to żeby zobaczyć jak rozpyla to wykręcony wtrysk podłączasz z powrotem do przewodu wysokiego ciśnienia bez wkładania do głowicy i zapalasz ciągnik. No i obserwujesz strumień. Powinna być mgiełka no i chrapliwy dźwięk podczas wtrysku jesli go usłyszysz.

Na przewodzie ciśnieniowym do wtrysków powinno być czuć pulsowanie. Jeśli ich nie ma to wtryski do niczego.

Do tego sprawdzania można nie zapalać ciągnika ale trzeba kręcić np. kołem zamachowym jesli jest okienko. W tedy nasłuch*jemy dźwięki wtryskiwania reszty wtrysków.

To taka chałupnicza metoda.

A filtr powietrza sprawdzony?

A jeszcze jedno dobre wtryski nie dają paliwa powrotem wiec na to też zwróć uwagę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazpl    0

W tym modelu John Deere nie ma wymiennych końcówek! Są wtryski ołówkowe i wymienia się całe, ciśnienie powinno być między 217-222 dane te wyczytane z tego forum, więc na ile prawdziwe to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzeej    0

Dziekuje za podpowiedzi z tym wtryskiem. Dzis jest niedziela, wiec nic nie podziałam. Jutro od rana zajme sie nimi. Poniewaz niema w poblizu warsztatu JD sprawdze wytryski podanym sposobem. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo121    0

i jaka byla przyczyna usterki mozna wiedzieć , bo mam ten sam problem ale w innym modelu JD 3040 i kopci tylko na wysokich obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deere2140    20

Weź sprecyzuj to pytanie , kopci , no ale jak jest zimny czy rozgrzany , albo czy jest pod obciążeniem czy nie , bo tak to jest wiele przyczyn .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Panowie mam również problem z moim JD 2040S . Problem wygląda tak:

 

-brak mocy

-kopci na czarno pod obciążeniem-nawet niewielkim

-szybko się grzeje

-zauważyłem ze puszcza tez dym z kolektora ssącego

 

od razu powiem ze glowica juz niedawno byla ogladana i zadne zawory nie sa wypalone.   

Ktoś ma jakieś pomysły co może stać za takimi objawami?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×