Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

nieznalazlem tematu podobnego wiec chcialem sie zapytac moze ktos sie orientuje ile kosztuje zrobienie kapitalki w skrzyni oczywiscie nie liczac roboty chodzi o same czesci.....pare osob pewnie robilo skrzynie to jest w temacie ....

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mało kto ci odpowie.Zależy gdzie bierzesz części i jak ci gość policzy - czy zawsze bierzesz od jednego i jak często,jednemu liczą jak za woły :( , a drugiemu - jak to się mówi po cenie - może ci policzyć np. 25% rabatu za długoletnią współpracę :) , na kilku śrubach czy głupich filtrach to jeszcze nic, ale na całości silnika lub w twojej sytuacji skrzyni to jest całkiem niezle :D - kilku gości robiąc remont czegoś nie płaci tyle samo - TAK JEST Z CZĘŚCIAMI.Ale przygotuj się na niezły wydatek jeśli robisz całą. :lol:

Opublikowano

Pytanie do FarmExpert?

Dlaczego w ostatnim okresie wasz sklep stał się jednym z najdroższym w internecie?

Kiedyś mieliście ceny fajne, a ostatnio z tego co widzę to szukacie naiwnych ludzi! Ceny macie kosmiczne ! to raz, a dwa to zamiast forumowiczą dawać jakieś rabaty itd do cały czas ceny windujecie w górę.

 

Niestety są ludzie co szybko to zauważają .

pozdr.

Chodzby taki mały przykładzik-

http://allegro.pl/filtr-powietrza-do-ursus-c-330-nowy-typ-polmo-i2704673564.html

 

http://www.sklepdlarolnika.pl/filtr-powietrza-c-330-nowy-typ-polmo-brodnica/840/produkt.htm

 

różnica kolosalna , można by wiele takich przykładów podawać.

Opublikowano

Nie bardzo rozumiem stwierdzenie, że windujemy ceny.

Podał Pan jeden przykład

 

http://farmexpert.pl...produkt498.aspx

 

Żaden sklep nie będzie najtańszy we wszystkim i my także tacy nie byliśmy. Są pozycje, gdzie my jesteśmy lepsi cenowo, są pozycje, gdzie inni.

 

Na przykładzie tego filtra ciężko mi cokolwiek powiedzieć, taką cenę mamy od producenta z oryginalny produkt Polmo Brodnicy.

 

 

Pozdrawiam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Do Farmexpert skoro ryjesz się na forum ze swoimi szpejami i proponujesz to potencjalnemu klientowi czyli @padre1989 to nie wupisuj o marżach bo go nie interesuje ile zarabiasz na nim, tylko ile on zapłaci :wacko: ,

z grzeczności przedłożyć ile wyniesie koszt tej skrzyni mniej więcej,bo póki co to zrobiłeś mu łaske podając link do sklepu - bardzo zachęcające,chyba wykupie co się da :blink:

Opublikowano

W zeszłym roku kuzyn robił zetora i wyszło mu z tego co kojarzę około 3,5 tys.

Tylko nie powiem czy to było z robocizną bo nie pamiętam.

 

 

Co do filtra to też taki ekstremalny przykład :)

 

Na filtrze od C-360 sytuacja sie odwraca :) ponadto filtr na allegro ma 2 lata gwarancji.

Opublikowano

Dla mnie FarmExpert według innych sklepów jest drogi , powiem wiecej dużo droższy.

A części wcale idealne nie mają bo z zakupionych 2-ch zestawów do C-330 tylko jeden był dobry z drugiego olej szedł do góry że masakra.

Pojechałem do pobliskiego sklepu zapłaciłem 20 zł mniej za taki sam zestaw , załozyłem i ciapek chodzi LUX.

W dodatku zapłaciłem za wszystko co na liście a w paczce nie było uszczelki za którą zapłaciłen.

Na błędach się człowiek uczy.

Opublikowano

Esgreg, niestety nie jestem w stanie wycenić całej skrzyni, nie posiadam wszystkich części.

Poglądowo tylko chciałem pokazać jaka jest u nas cena elementów, które są akurat w naszej ofercie.

 

POL1 - jeżeli zestaw był wadliwy trzeba było nam dać znać, zajęlibyśmy się tą sprawą, od tego jest 2 letnia gwarancja, (co więcej jeżeli masz ten zestaw i dokument zakupu nawet teraz problemem możemy się zająć), a jeżeli zaszła w zamówieniu pomyłka i był brak - byśmy na 100% dosłali.

 

Każdy ma dostęp do innych sklepów i może na własną rękę wszystko posprawdzać i wyciągnąć własne wnioski.

 

Nie zaśmiecajmy koledze tematu.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Opublikowano

Taaaaaaa jak dzwoniłem do was że nie ma uszczelki to Pan mi powiedział że więcej kurier wartny niż głupia uszczelka.

I tak się to skończyło.

Nie wiedziałem że można oddać zestaw a paragon to Bóg jeden wie gdzie teraz jest.

 

Po za tym znając zycie to gwarancji byście nie uznalli bo tak to się z regóły kończy , poniósł bym koszty wysyłki itd.Szkoda fatygi.Na błędach się człowiek uczy.

Opublikowano (edytowane)

padre1989 jak będziesz używał oryginalnych części Zetora do tego remontu to pewnie 4-6 tyś pln wyjdzie, ale pewnie się opłaci

 

Nie wiedziałem że można oddać zestaw a paragon to Bóg jeden wie gdzie teraz jest.

 

Po za tym znając zycie to gwarancji byście nie uznalli bo tak to się z regóły kończy , poniósł bym koszty wysyłki itd.Szkoda fatygi.Na błędach się człowiek uczy.

 

Widocznie nie znasz jednak życia.

Nie wiedziałeś że można oddać zestaw na gwarancję?

Skończyła się era olewania klientów i teraz każda firma musi się starać.

To Ty nie popisałeś się bystrością wyrzucając paragon.

Reklamowałem już u nich dwa razy części do C-360 (wady producenta) i wszystko zostało załatwione bez problemu.

Dodatkowo wspomnę tylko że nigdy nie obciążyli mnie za kuriera którego sami podstawiali.

Żeby tak wszyscy reklamacje załatwiali to byłoby bardzo dobrze.

 

echh dobra szkoda gadać bo koledze tylko temat zaśmiecamy

 

P.S. Napisz mi namiary na ten tani sklep co zestawy 20zł taniej kupiłeś to chętnie będę robił u nich zakupy.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez robert1100
Opublikowano (edytowane)

Trudno jest wycenić koszt naprawy skrzyni biegów do Zetora 7245 nie mając wykazu części do wymiany. Na ogół naprawa nie jest tak kompleksowa, żeby wszystko wymieniać! Części, które nie wykazują nadmiernego zużycia warto pozostawić.

Koszty naprawy wynoszą na ogół 2-4 tys.zł za oryginalne, czeskie części. W Agrozeto do skrzyni biegów nie prowadzimy tanich zamienników, kierując się zasadą, że naprawa skrzyni powinna być wykonana solidnie, na lata, a nie na miesiące.

Gdyby rzeczywiście wyrzucić wszystko - kwota 7 tys.jest realna, ale to zbędny wydatek, należy raczej starać się wymieniać elementy współpracujące parami. Ważne jest stosowanie dobrych łożysk igiełkowych i kulkowych - najlepiej polskie FŁT,czeskie i słowackie ZVL i ZKL, nigdy chińskich podróbek.

Podstawą długoletniego użytkowania skrzyni b. jest dobra jakość oleju (nie pożyczać ciągnika - lepiej samemu pomóc) oraz wysoki poziom, ponieważ część oleju przechodzi do siłowników maszyn, a przechyły w bruździe i wolna jazda dodatkowo ograniczają smarowanie górnych wałków.

Większość awarii (oprócz zakleszczeń) zaczyna się na łączeniu wałka sprzęgłowego i wału wielowypustowego - zniszczone łożysko igiełkowe i czop wału - szybka naprawa czasem pozwala na uniknięcie kosztów wymiany, czasem można wstawić pierścienie. Ciekaw jestem, czy ktoś wymyślił i zastosował u siebie dodatkowe smarowanie tego połączenia? Co na to @Radekk ?

Ja mam pomysł, ale chętnie posłucham innych :)

Edytowane przez Agrozeto_Kalisz
Opublikowano

Witam @Agrozeto_Kalisz

To prawda ,że te skrzynie są bardzo wytrzymałe i niezawodne a zarazem łatwe w naprawie. Jak się dba o odpowiedni olej i jego poziom to posłuży wiele lat,ale wiadomo nic nie jest wieczne. Zakleszczanie biegów-przyczyn może być kilka np. nie rozłączające sprzęgło,wyrobione zatrzaski na górnej pokrywie skrzyni(przy nowych często za mocne sprężyny co skutkuje ciężką zmianą biegu-ja wymieniam na inne słabsze i nie udało mi się zakleszczyć jeszcze),lub za szupłaciate zmienianie biegów przez operatora.

Teraz co do tego łożyska igiełkowego między wałkiem sprzęgłowym a wałem górnym głównym skrzyni to rzeczywiście od tego zaczynają się problemy w skrzyni i można sobie kosztów narobić ,jak się nie wymieni tego na czas. W ursusie po pewnym czasie produkcji rozwiązali to w ten sposób ,ze jest inny wałek główny (z takim kołnierzem) i zamiast łożyska igiełkowego w koszyczku,są luźne igiełki. Czy to dobre rozwiazanie trudno powiedzieć,ja mam w swoim c 355 tak i narazie nic się nie dzieje.

Natomiast w zetorze są łożyska igiełkowe w koszyczkach.Moim zdaniem jak robimy remont sprzęgła to powinniśmy te łożyska i wszystkie uszczelniacze przy okazji rozpoławiania wymienić. Koszt niewielki a nie robi się tego co roku tylko na przynajmniej kilka lat. Można też zastosować zamiast tego łożyska odpowiednio dotoczoną(z rowkami smarnymi) i spasowaną tulejkę z brązu.

Co do kwestii smarowania tego miejsca to tam olej jest zabierany poprzez koła zębate i ma tam się smarować rozbryzgowo.

Co do udoskonalenia tego smarowania to mam też pewne wizje (nie stosowane w praktyce) jedną najprostszą która przychodzi mi do głowy mogę zdradzić. Wywiercił bym małym wiertłem otwory na dnie zębów tego wałka sprzęgłowego(w odpowiednich miejscach) tak aby olej wchodził też od przodu tego gniazda łożyska.Wady to niestety mogły by się dostawać opiłki z współpracujących kół zębatych i może wcale nie przedłużyła by się trwałość łożyska. A drugi sposób bardziej skomplikowany i nie będę na razie opisywał. Czekam na pomysł Pana z Agrozeto. Pozdrawiam

  • Like 1
Opublikowano

Witam wszystkich i dołanczam się do tego tematu bo interesuje mnie ile by kosztował cały remont zetora 7745 czyli od silnika do tylniego mostu i oczywiśćie z oryginalnych czeskich częśći nie liczę robocizny bo będę robić to sam :) ,i co to może być że gdy prasuję i jest już 0,5 beli w prasie to wałek zaczyna strasznie wyć :huh: że nie można wytrzymać ;[ i im większe obciążenie tym bardziej wyje dodam żę oleju jest stan pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v