Skocz do zawartości

Przeróbka rewersu mechanicznego na hydrauliczny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.zastanwiam sie nad zmiana rewersu mechanicznego na hydrauliczny(z użyciem sprzegła tzw.power shuttle).w mf 5445 ze wzgledu na to iz jest on po prostu nieporęczny.Ciekawi mnie co trzeba zmienić i czy wogóle jest taka możliwość.

Opublikowano (edytowane)

Możliwość pewnie by była, ale koszt i pracohłonność były by zbyt duże. Do wymiany było by całe sprzęgło (suche cierne, na wielotarczowe mokre). Dołożenia wymagała by cewka sterująca całym aparatem, czyli ingerencja w instalacje. Samu raczej pewnie byś tego nie zrobił, także serwisanci zgarnęli by grubą kasę za taki biznes. Dwoma słowami: szkoda zachodu ;-)

Edytowane przez Hubert8245
Opublikowano

Totalnie się z przedmówcą nie zgadzam! Mój znajomy w Ursusie 1214 zrobił rewers taki sam jak w valtrze! i wyniosło go nie całe 3 tysiące. A ze był zawsze dobry z informy wykorzystał to i udało mu się stworzyć coś niesamowitego jak dla mnie :) Przerobił sprzęgło na siłownik elektryczny potem zamontował siłownik elektryczny z ograniczoną mocą do przełączania R - II niestety, I załączyć nie można :( Potem stworzył komputer żeby wszystko ładnie po kolei się zgrywało no i na końcu koło kierownicy zamontował włącznik migaczy od malucha jako sterownik przód tył :P Spytam się go czy podjął by prace przy takim Fergusonie :)

Opublikowano

W tym przypadku zmienił tylko system sterowania zakresami, sprzęgło pozostało takie samo w gruncie rzeczy :-) Tutaj poruszony jest temat zmiany rewersu mechanicznego na hydrauliczny. Ja rozumiem przez to wymianę sprzęgła ze suchego na mokre, czyli wymianę jednego z podstawowych podzespołów. To do taniochy nie należy :-)

Opublikowano

Możesz sobie podejżewać co chcesz. Ale to nie rower, że jakiś trybik zmienisz. Prawdopodobnie inne jest koło zamachowe. Jest tam też amortyzator drgań skrętnych. Pozatym tam gdzie normalnie jest sprzęgło cierne, przy sprzęgle mokrym jest dodatkowa obudowa pod którą jest kosz sprzęgłowy zanurzony w oleju. To tak bardzo pobieżnie.

Opublikowano

koledzy ale ja nie pytam tutaj o elektrochydrauliczny przy ktorym zmiana kier.moze nastapic bez sprzegla,tylko o ten przelacznik przy kierownicy tj.hydrauliczny zmieniany przy uzyciu sprzegla,tak wiec wydaje mi sie ze wystarczylby jakis silownik, ten przelacznik zamiast dzwigni recznej i ewentualnie jakis sterownik

Opublikowano

zgadzam się z mirro jak przełączasz ręcznie i za szybko, usłyszysz zgrzyt i cofasz rękę a tu jak naciśniesz za wcześnie guzik i siłownik przełączy bieg do końca i może się okazać że nie ruszy po takim czymś, wytnie tryby i koniec. 1000 razy będzie dobrze a jednego będziesz się śpieszył lub ktoś inny siądzie i po zabiegu.

Opublikowano (edytowane)

Może operator będzie uważał. Ale co się stanie gdy jakaś zwara w systemie nastąpi i samo zechce się przełączyć. W 42xx z mechanicznym rewersem jest blokada w postaci specjalnego mechanizmu zapadki. Nie wciśniesz sprzęgła nie przełaczysz rewersu. Musiało by to działać w ten sposób, że najpierw siłownik sprzęgła po wciśnięciu go włącza kolejny obwód z siłownikiem, który zmienia rewers. Do tego musiało by to być podpięte pod licznik, który w przypadku przemieszczania się pojazdu nie pozwoli zadziałać siłownikowi włączającemu sprzęgło a co za tym jdzie następnemu włączającemu rewers. Podsumowując potrzebne były by 2 elektrozawory jakieś czujniki, dwa siłowniki, i dobry szpec. Niestety podejżewam, że taki system działał będzie dość wolno. Mozna by zastosowac wariant uproszczony, Sprzęgło wciskasz nogą. Wciśnięte sprzęgło uruchamia włącznik, który pozwala zadziałaś elektronicznemu zaworowi sterującemu siłownikiem odpowiedzialnym za rewers. Aby rewers nie działał przy każdej zmianie biegu tj wciśnięciu sprżegła. Należało by go włączać oddzielnym przyciskiem.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

w sumie to wystarczyłoby chyba zabezpieczenie na sprzegle...typu:jesli nie wcisniesz pedału sprzegla rewers nie działa.Nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja rewersy hydrauliczne,co tam sie znajduje zamiast linki czy dzwigni przy rew.mech.nie wydaje mi sie zeby musiała byc wymieniona cala przekładnia nawrotna,jak to jest w przypadku przerobki rew.mech na elektrohydrauliczny bez sprzegla(w tym wypadku koszt przerobki wyniósłby ok30tys zl :D -pytałem u Korbankow

Opublikowano

Rewers hydrauliczny działa na tej samej zasadzie co elektrohydrauliczny tylko że rozdzielacz sterujący przekładnią nawrotną jest sterowany mechanicznie [poprzez linki] a w przypadku elektrohydraulicznego rozdzielacz jest sterowany poprzez cewki [elektrycznie/elektronicznie]

Opublikowano

kolego,ale czy w hydraulicznym masz sprzegło wielotarczowe tak jak to jest w elektrohydraulicznym??bo jesli tak to chyba nie potrzebne by było sprzegło do zmiany kierunku jazdy,a rewers o ktory pytam(power shutle) jest uzywany wraz ze sprzegłem.

Opublikowano

W rewersie hydraulicznym są sprzęgła wielotarczowe mokre, zmiana kierunku następuje bez sprzęgła [np Kubota M40/M60, John Deere 5020 w niektórych wersjach, w serii 6000 też jest hydrauliczny z tego co wiem, ale nie zawsze ;) ]

Ja zawsze myślałem że power shuttle jest używany bez sprzęgła... dopiero synchro shuttle jest to w pełni mechaniczny ze sprzęgłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v