Skocz do zawartości

Fendt Favorit 714 silnik wchodzi na obroty i nie można zgasić silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów mam Fendta 714 z 2001 roku. Wszystko chodziło ok do wczoraj.

Podczas pracy w polu nagle zaczęło ciągnikowi przybywać obrotów najpierw do 2600 obr/min. Chciałem go zgasić ale nie reagował, a obroty wzrastały do 3000 a następnie do 3800obr/nim i tak pozostały. ciągnik w ogóle nie reagował na kluczyk. Dopiero udało mi się go zgasić odcinając przewód paliwowy od zbiornika. Po 5 godzinach jak już był zimny spróbowałem go znowu zapalić i gdy odpalił znów obroty zaczęły wzrastać. Jaka może być tego przyczyna i jak można to naprawić. Proszę o pomoc.

Opublikowano

Nie jestem pewien ale wydaje mi się, że winna jest temu turbina. Po prostu się skończyła (poszło uszczelnienie turbiny) i zaczęła pompować do komory spalania olej który posłużył jako paliwo i dlatego nie mogłeś zgasić silnika. Taki przypadek miał mój kolega w samochodzie w dieslu z turbiną. U niego skończyło się na wymianie silnika i turbiny oczywiście też.

Opublikowano

Jak By turbo było sd*pczone to byl sie wsciekł a nie stopniowo, i nietrzymal 2600 tylko szedl bym do maxymalnych obrotow silnika, cos czuje bedzie jakas przeplywka, jakis czujnik, cos bardziej elektronicznego

Opublikowano (edytowane)

A ten ciągnik nie jest przypadkiem na common railu? Jeśli nie to pompa do pompiarza i wszystko będzie jasne. Sam raczej nic tam nie zdziałasz. Tak z ciekawości ile ciągnik ma mth?

Edytowane przez Fendt310
Opublikowano

ciągnik jest na common railu. Godzin ma ok 8900. A czy przy common railu jest też regulator obrotów. Jeśli jest to czy wie ktoś może gdzie się on znajduje.

I się jeszcze zastanawiam czy była by możliwość że zacięła się listwa od pompowtysków, albo regulator przepustnicy padł (znajduje się on na cięgle od dodawania gazu)

Opublikowano

Takie rzeczy jak regulator przy ciegnie od gazu możesz wykluczyć bo obroty rzędu 3800 to nie są normalne obroty w ciągniku. Dziwne że silnik jeszcze chodzi. Musiało pójść coś grubszego w commonie. Obawiam się że bez jakiegoś serwisu się nie obędzie

Opublikowano

zasadniczo w common railu za wtrysk odpowiada komputer, jeśli wykluczysz potencjometr "gazu" jak i ew. uszkodzenie jego przewodów to pozostaje teoretycznie podpięcie kompem i sprawdzenie błędów

Opublikowano

Olej możesz sprawdzic dla świętego spokoju. Ale skoro silnik odpalił drugi raz to olej pewnie jest i turbina w pożądku. Z reguły awarie turbosprężarki polegające na uszkodzeniu uszczelnienia części zimnej kończą się wyciągnięciem całego oleju i uszkodzeniem silnika. Raczej tżeba przejżeć układ zasilani a zwłaszcza część odpowiedzialną za ustalanie dawki paliwa i kąta wyprzedzenia. No i radze jak najmniej takich eksperymentów z odpalaniem bo któregoś razu układ korbowy tego nie wytrzyma.

Opublikowano

Powiem ci co ci padło! Padł ci wyłącznik gaszenia, ponieważ sam to wymieniałem 2 tygodnie temu. Kosztuje on 1800zł u Korbanka. Miałem podobnie, tylko z tym że ciągnik sam z siebie po zagrzaniu nie chciał się zgasić, znajomy mechanik wyciągnął ten wyłłącznik i chciał rozruszać sworzeń który jest w środku, ale był tak zapieczony że nic nie dało się zrobić. Trzeba było wymienić na nowy,.

Opublikowano

Wyłącznik gaszenia jest dobry. Tez myślałem że jest zepsuty ale po sprawdzeniu okazało się że jest ok. I zacząłem pompowtryski odkręcać okazało się że piereszy jest zatarty i się zaciął. I dlatego nie szło go zgasić. Ale dlaczego dostał takich dużych obrotów????

Opublikowano

Wyłącznik gaszenia ma takie wycięcie które wchodzi w listwę od pompowtrysków, prawdopodobnie według mnie zatarł się ten sworzeń w wyłączniku, wysunął listwę i nie może jej wrócić. U mnie ciągnik chodził normalnie, ale nie chciał się zgasić. Gdy mechanik wyciagnął to i chciał rozruszać ten sworzeń to kombinerkami nie szło go ruszyć i od tego czasu ciągnik wskoczył na obroty 2500, więc jedynym rozwiązaniem była wymiana wyłącznika. U mnie to pomogło.

Opublikowano

Tak duże obroty to tzw. rozbieganie silnika, dzieje się tak w silnikach wysokoprężnych kiedy do komory spalania dostaje się niekontrolowana, duża dawka oleju napędowego w przypadku awarii układu zasilania lub silnikowego w przypadku awarii turbiny.

Jeżeli jest to awaria układu zasilania to odcięcie dopływu od zbiornika zgasi silnik, jak w twoim przypadku, w przypadku awarii turbiny jest gorzej, bo albo odcinasz dopływ oleju lub powietrza, albo... czekasz aż silnik się zatrze.

W klasycznych systemach zasilania rozbieganiu zapobiegał znajdujący się w pompie regulator obrotów, obecnie, w przypadku układów common rail rolę regulatora przejął sterownik elektroniczny.

Opublikowano

Poprzeczyszczaj oczka co są przykręcone do filtra (te wstępne) Miałem to w NH w jednym mi zabiło piachem (efekt nalewania z beczek) a w drugim robak jakiś w oczku utkną :D

 

 

A co do rozbieganego silnika to miałem to w 312LSA 91r zacięła się sekcja w pompie paliwowej :/ tylko że po chwili sam zgasł i się nie dało go uruchomić :/

Opublikowano

Witam. Znów mam problem z 714. Gdy pochodzi troche i się rozgrzeje to ciężko go zgasić, tzn przekręcam kluczyk a on nadal chodzi (troszke go przytłumi ale silnik pracuje) chyba, że skręcę kierownice w którąś stronę do końca i wtedy go zadusi. Jeśli ciągnik nie jest rozgrzany to nie ma problemu. I nie wiem czy może być to lektrozawór od gaszenia. Chociaż go sprawdzałem to jak dotaje prąd to chodzi bez problemu. Czy może być  przyczyną że może padają pompowtryski lub są źle ustawione??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sdcrisis
      czesc mam do was pytanie bo chcialbym wymienic ogumienie w 1614 ursusie i teraz mam do was pytanie poniewaz chcialbym szersze bo do tej pory mam przod 14,9. R24 i tył 18,9 R38 i teraz nie wiem jakie;/ ale czy jabym szersze zalozyl to czy felge tez musze zmienic na szersza??
    • Przez Dinek94
      Witam a mianowicie rozchodzi o to że jak wczoraj wywoziłem gnojówkę to przy 30 spod korka od chłodnicy wydobywała para tak jakby się zagotowała woda.
      A przez całe żniwa było dobrze dodam ze pompa wody jest nowa i głowica
    • Przez Jarekb20
      Witam kolegów.
      Problem jest następujący, od jakiegoś czasu zaczęło mi przybywać oleju w silniku (2 miesiące temu). Okazało się, że to była wina pompki paliwowej ( pęknięta membrana). Pompę zmieniłem miesiąc temu na nową. I wszystko było ok. Aż do dzisiaj. Dodam jeszcze że przed wczoraj zmieniałem olej hydrauliczny w ciągniku (wymiana na HL-46 był wlany wcześniej GL-4) , wczoraj natomiast cały dzień pracowałem z ładowaczem czołowym i dzisiaj jak się okazało przybyło 1 centymetr oleju na bagnecie. Pompkę paliwową dzisiaj sprawdzałem i jest ok. Czy możliwe że olej przedostał się do silnika od strony pompy olejowej od hydrauliki (jest ona umieszczona tuż przy wlewie oleju do silnika), Czy mógł się tam jakiś simering rozszczelnić. Czy może wymiana oleju coś spowodowała. Chciałem dzisiaj rozebrać pompę hydrauliczną, ale wiąże się to ze zdjęciem chłodnicy żeby tam się dostać (bo są dwie pompy jedna przy drugiej) i pomyślałem że może ktoś z was miał podobny przypadek.
      Proszę o pomoc i jakieś sensowne rozwiązanie.
    • Przez milosz1713
      Witam tak jak w temacie prosze was koledzy o pomoc w wyborze konrketnie chce kupić ciągnik i nie wiem jaki mam okazje kupić Ursus 1634 98r i Landini 2002 r Landini jest troche droższy od ursusa ale mniejsza z tym Ursus ma ponad 6000tys mtg Landini dokladnie 7500tys mtg proszę o pomoc w wyborze
    • Przez milosz1713
      Witam wszystkich!!
      Mam problem z kontrolka od oleju przekrecam kluczyk nie wyswietla sie, sprawdzalem bezpieczniki niby OK , odkrecilem zegar zaróweczka jest OK sprawdzilem co moze byc nie tak prosze o jakies rady???moze cos z czujnikiem cos??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v