Skocz do zawartości
Jarekb20

Fendt 312 LSA problem z olejem w silniku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Jarekb20    1

Witam kolegów.

Problem jest następujący, od jakiegoś czasu zaczęło mi przybywać oleju w silniku (2 miesiące temu). Okazało się, że to była wina pompki paliwowej ( pęknięta membrana). Pompę zmieniłem miesiąc temu na nową. I wszystko było ok. Aż do dzisiaj. Dodam jeszcze że przed wczoraj zmieniałem olej hydrauliczny w ciągniku (wymiana na HL-46 był wlany wcześniej GL-4) , wczoraj natomiast cały dzień pracowałem z ładowaczem czołowym i dzisiaj jak się okazało przybyło 1 centymetr oleju na bagnecie. Pompkę paliwową dzisiaj sprawdzałem i jest ok. Czy możliwe że olej przedostał się do silnika od strony pompy olejowej od hydrauliki (jest ona umieszczona tuż przy wlewie oleju do silnika), Czy mógł się tam jakiś simering rozszczelnić. Czy może wymiana oleju coś spowodowała. Chciałem dzisiaj rozebrać pompę hydrauliczną, ale wiąże się to ze zdjęciem chłodnicy żeby tam się dostać (bo są dwie pompy jedna przy drugiej) i pomyślałem że może ktoś z was miał podobny przypadek.

Proszę o pomoc i jakieś sensowne rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzesiex    1

Prawdopodobnie awaria pompy hydraulicznej (defekt uszczelnienia) powoduje przedostawanie się oleju hydraulicznego do silnika. Poobserwuj nadal sytuację. Jeśli wraz z ubytkiem oleju hydraulicznego przybywa oleju w misce olejowej silnika to rozwiązanie jest proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harnas88    12

W firmie mieliśmy takie 2 przypadki. W jednym to była wina pompy a w drugim uszczelki na tulejach. Musisz sprawdzić czego ubywa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


mirro    225

No i teraz niech użytkownik pomyśli dlaczego do ukladu hydraulicznego producent zaleca olej uniwersalny a nie GL, albo HL?

Bo po przedostaniu się do silnika przez uszkodzona pompę i zmieszaniu z silnikowym nie spowoduje więcej szkód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarekb20    1

a orientuje się ktoś jakie ciśnienie powinny dawać te pompy. Jakie ta od hydrauliki a jakie ta od orbitrolu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harnas88    12

orbitrol w fendzie bodajże 120 a hydraulika 150 oczywiście na te ciśnienia są ustawione zawory ale pewny nie jestem, jak coś to poprawcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kosti68    16

Cisnienie w obwodzie kierowniczym to 130 bar, a w głównym systemie hydraulicznym 180 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarekb20    1

Mierzyłem dzisiaj ciśnienie w układzie jest tak jak napisał kosti 130 i 180 bar na małych obrotach silnika. I ciśnienie nie spada. Czyli myślę, że pompa hydrauliczna może być w porządku na 99%.

Ale zastanawia mnie jedno czy możliwe jest, jeden z wtryskiwaczy może "lać" i przez to przybywa mi oleju w misce olejowej. Dodam że ciągnik raczej ma moc i nie kopci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbozowy    29

oringi w pompie ci poszły najprędzej. wyjmiesz pompe spokojnie bez wyjmowania chłodnicy. Ciśnienie będzie dobre nawet jak olej idzie do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TREPYK    0

trochę pużno ale sprawdz czy nie leją ci wtryskiwacze ja tak jeden silnik zalatwiłem przedostawała się ropa do oleju olej zrobił się cierpki i obruciło panewkę główną na wle a wtedy kaplica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarekb20    1

Witam koledzy ponownie.

Jeśli chodzi o olej w silniku to się unormowało simeringi na pompie musiałem wymienić.

Natomiast pojawił się inny problem. Podczas jazdy z ładowaczem czołowym po pewnym czasie kręci się kierownicą coraz ciężej (dochodzi nawet do tego że w miejscu nie można skręcić).

Mierzyłem ciśnienie to w układzie głównym i kierowniczym to jest 180 i 120 bar ( na zimnym silniku).

Ale po pewnym czasie jest 180 i 50 bar (po godzinie pracy).

Próbowałem jeszcze takiej kombinacji (obydwie pompy połączyłem - zaworem pod prawymi schodkami) i podczas pracy, gdy ciężko się kierowało to sterowałem rozdzielaczem od hydrauliki wtedy ciśnienie wzrastało mi od 100 do 180 bar i wówczas można było kierować jednym palcem.

Jaka może być przyczyna takiej sytuacji. Dodam jeszcze, że dla pewności założyłem nową pompe hydrauliczną więc odpada, że stara pompa gdzieś przepuszcza.

Czy możliwe że padł mi orbitrol, czy może być układ zapowietrzony lub jakiś zawór po drodze od pompy do orbitrola zepsuty?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harnas88    12

Raczej zawór. Bo jeśli na orbitrol podajesz ciśnienie z 2 pompy i jest dobrze to albo zawór albo z pompą coś nie tak mimo to ze jest nowa.Sprawdz jeszcze ciśnienie na pompie po rozgrzaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarekb20    1

Ciśnienie na pompach sprawdzałem po podłączeniu manometru do przewodów hydraulicznych ( koło tłumika są takie zaślepki). I po rozgrzaniu pokazuje 50 bar (przy poprzedniej pompie też spadało do 50 bar)ale ciśnienie pokazuje wtedy gdy kręcę kierownicą. Tak samo z hydrauliką jeśli rozdzielaczem ruszam to wtedy pojawia się ciśnienie.

Kolego Harnas88 a jaki zawór mógłby być zepsuty? No i czy jest możliwość że siłownik w układzie kierowniczym z przodu na kołach może być uszkodzony w środku (przelewa się z jednej komory do drugiej)???

Edytowano przez Jarekb20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harnas88    12

Ciśnienie w układzie zawsze pojawia sie dopiero jak tego potrzebujesz, a tak to prawie na pusto sie przelewa. Chodzi mi o zawór tak zwany 3 drożny. W twoim ciągniku jest pod zbiornikiem paliwa tuż przed kabiną. Jeśli miał byś uszkodzony siłownik to ciągnik by strasznie myszkował po drodze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarekb20    1

U mnie pod zbiornikiem nie ma żadnego zaworu jedynie co to ten na zdjęciu poniżej. I jest on pod kabiną a możliwe że sprężynka już się wyciągnęła i nie trzyma ciśnienia???

post-15647-0-10264400-1340086880_thumb.jpg

post-15647-0-90133900-1340087060_thumb.jpg

post-15647-0-60592500-1340087072_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harnas88    12

Raczej będzie ten jeśli nie ma innego w układzie. Będe w firmie to przyjże sie dokładniej bo dawno przy nim nic nie robiłem. Sprężyna jak sprężyna ale może być iglica już zużyta i gdy jest jeszcze gęstszy olej to jest dobrze a jak sie rozgrzeje to ginie ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarekb20    1

W piątek rozbierałem ten zawór. W środku nie było widać jakiegoś zużycia, wyciągnąłem iglice i są na niej cztery nacięcia(po dwa na przeciw siebie), ale myślę, że są zrobione specjalnie ( zdjęcie poniżej). Sprężynę zmieniłem na nową - stara była troszkę krótsza.

Ale niestety nic nie pomogło.

I jak myślicie te nacięcia mogą świadczy o zużytej iglicy, czy raczej szukać nowego zaworu.

post-15647-0-54741900-1340571166_thumb.jpg

post-15647-0-66839800-1340571238_thumb.jpg

post-15647-0-76503100-1340571366_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harnas88    12

Nacięcia są zrobione raczej specjalnie ale zużycie może być po obwodzie ale pewności nie mam. Ale jeśli orbitrol działa poprawnie przy odpowiednim ciśnieniu nie zależnie od rozgrzania i pompa też jest ok to zostaje tylko ten zawór

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarekb20    1

Witam. Jeśli chodzi o orbitrol to działa przy zimnym oleju, wszystko się zaczyna dopiero po 30 min pracy jak się nagrzeje, wówczas ciężko kręcić kierownicą. Olej jest wlany fusch Agrifarm - nie taki najgorszy.

Chciałem zmienić ten zawór na nowy ale niestety kosztuje on 2800zł +vat. I tak się zastanawiam może być to wina oleju, że jest za rzadki. Dodam, że jak wymieniłem olej z GL - 4 (hipol) na rzadszy hydrauliczny Agrifarm to wtedy pojawiło się ciężkie kręcenie kierownicą.

 

Jak mówicie zmienić z powrotem na GL - 4 ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

No chyba sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie zdaniem powyżej. Skoro zmienia się działanie kierownicy wraz ze wzrostem temperatury a wiesz, że pompy masz w pożądku to głównym podejżanym jest olej. Trzeba było odrazu od tego zacząć a nie grzebać po jakichs zaworach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harnas88    12

Gęstszy olej będzie redukował efekt zużycia tego zaworu. A szukałeś używek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Czyli zawór zużył się w ciągu wymiany oleju. Przed wymianą był dobry po wymianie już zuzyty. Jakiej uzywki chyba podobnie zuzytej jak ten który ma. Przecież tych ciagników nie produkują juz ze 20 lat. To nie osobówka, że kupisz coś z kilku letniego auta i ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Harnas88    12

Zawór jak jest zużyty to na gęstszym oleju będzie ok. Używke też można dostać sprawną a to ze ma 20 lat to nic nie szkodzi aby była sprawna. Ale mimo wszystko tańszym wyjsciem bedzie wymiana oleju na gęstszy, choć nie wiadomo na jak długo to pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarekb20    1

No chyba sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie zdaniem powyżej. Skoro zmienia się działanie kierownicy wraz ze wzrostem temperatury a wiesz, że pompy masz w pożądku to głównym podejżanym jest olej. Trzeba było odrazu od tego zacząć a nie grzebać po jakichs zaworach.

 

Ale olej jest wlany taki jak ma być w hydraulice, a jeśli wleje GL-4 to w turze nie wydmucha mi uszczelniaczy. Bo teraz w lecie ok jest gorąco i jest on rzadki, a w zimie nie bedzie za gęsty???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hubertuss    492

Juz nie nadążam jaki olej miał być jaki jest itd. Skoro powinien być żadszy olej to faktycznie może to być wina zaworu. Tylko naprawde nie jestem pewien czy używka tu coś pomoże. Zakup takiej części to duża loteria i też nie wiadomo na jak długo rozwiąże problem i czy wogóle rozwiąże. Narazie na twojm miejscy bym zostawił jak jest. Jest sezon prac polowych itd. Zima czy jesienią można się grzebać. Myślę, że ten olej nie jest tak gesty aby co kolwiek mogło wydmuchać. Przecież są te zawory które pilnują ciśnienia. Zresztą ciągnik chwilkę można a nawet trzeba rozgrzać przed pracą zimą. Zwłaszcza ze względu na hydraulikę nawet jak jest olej taki jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez sdcrisis
      czesc mam do was pytanie bo chcialbym wymienic ogumienie w 1614 ursusie i teraz mam do was pytanie poniewaz chcialbym szersze bo do tej pory mam przod 14,9. R24 i tył 18,9 R38 i teraz nie wiem jakie;/ ale czy jabym szersze zalozyl to czy felge tez musze zmienic na szersza??
    • Przez Dinek94
      Witam a mianowicie rozchodzi o to że jak wczoraj wywoziłem gnojówkę to przy 30 spod korka od chłodnicy wydobywała para tak jakby się zagotowała woda.
      A przez całe żniwa było dobrze dodam ze pompa wody jest nowa i głowica
    • Przez milosz1713
      Witam tak jak w temacie prosze was koledzy o pomoc w wyborze konrketnie chce kupić ciągnik i nie wiem jaki mam okazje kupić Ursus 1634 98r i Landini 2002 r Landini jest troche droższy od ursusa ale mniejsza z tym Ursus ma ponad 6000tys mtg Landini dokladnie 7500tys mtg proszę o pomoc w wyborze
    • Przez Jarekb20
      Witam kolegów mam Fendta 714 z 2001 roku. Wszystko chodziło ok do wczoraj.
      Podczas pracy w polu nagle zaczęło ciągnikowi przybywać obrotów najpierw do 2600 obr/min. Chciałem go zgasić ale nie reagował, a obroty wzrastały do 3000 a następnie do 3800obr/nim i tak pozostały. ciągnik w ogóle nie reagował na kluczyk. Dopiero udało mi się go zgasić odcinając przewód paliwowy od zbiornika. Po 5 godzinach jak już był zimny spróbowałem go znowu zapalić i gdy odpalił znów obroty zaczęły wzrastać. Jaka może być tego przyczyna i jak można to naprawić. Proszę o pomoc.
    • Przez milosz1713
      Witam wszystkich!!
      Mam problem z kontrolka od oleju przekrecam kluczyk nie wyswietla sie, sprawdzalem bezpieczniki niby OK , odkrecilem zegar zaróweczka jest OK sprawdzilem co moze byc nie tak prosze o jakies rady???moze cos z czujnikiem cos??
×