arniormo

Kompresor Potrzebna pomoc.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
arniormo    0

Witam mam taki problem bo nie wiem czy silnik który posiadam nie jest za słaby. A oto moje dane. Posiadam sprężarkę z ursusa c330 i silnik 1,5kw na którym mam większe koło pasowe niż na sprężarce. I teraz nie wiem czy da rade sobie ten silnik.mam jeszcze na zapasie 2,2kw. Pomóżcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    257

Spokojnie pociągnie nawet dwie takie sprężarki. Nie podałeś przełożenia ale zakładam że koło napędowe jest niewiele większe od napędzanego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DrJoint    0

ja tez ma spręzarke od C330 i chodzi silnik od dojarki 0,55 kW, a koła są w stosunku 1:1 butla od rozrzutnika i ten silnik nie ma nawet co przy tym robic. Ma bardzo lekko.

mam kilka zdjęc sprzed miecha, ale wtedy była jeszcze niewykończona

http://www.fotoload.pl/index.php?id=afbf7e21d0a3f1eca44f65ee00424ac6480

http://www.fotoload.pl/index.php?id=428e82389aab58337ee718d031d7b0e7804

http://www.fotoload.pl/index.php?id=871eb036ce18fc49f5ad2ea5558ab996287

http://www.fotoload.pl/index.php?id=98a54562756bbec2441fb8477ea2ba4c91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

arniormo    0

Dzisiaj podłączyłem moją sprężarkę i okazało się ze ten silnik 1,5kw grzeje się i wyrzuca mi włącznik a mam ustawiony na 4A czyli maks. i nie wiem o co chodzi. Koło ma wymiar 18cm średnicy. Nie wiem co może być przyczyną mojego problemu. Kolego DrJoint Czy twoja sprężarka się mocno grzeje jak długo pracuje.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DrJoint    0

Moja się nie grzeje ponieważ zamontowałem w niej chłodzenie olejem, zasilanie z zbiornika około 2l w miejsce miarki oleju i powrót w miejscu tej dziurki co wyrzuca nadmiar oraz wiatrak od zepsutej spawarki. zrobie jutro kilka zdjęc to pokaze jak to wygląda bo wiele odbiega od zdjęc powyżej

Najdłużej pracowała jakies 6 godzin bez przerwy przy malowaniu drzwi stodoły i była dośc ciepła, ale reke trzymac na niej się dało bez oparzenia

Edytowano przez DrJoint

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

o ci się grzeje silnik czy sprężarka ?

Sprężarka grzeje się z samej zasady działania, Jeżeli ma służyć do napompowania koła itp to nie musisz żadnych wiatraków zakładać, dopiero jeżeli ma dłużej pracować to można o czym na koło pasowe pomyśleć ale bez przesady w ciągniku też przecież niema jakiegoś chłodzenia a tyle co powietrze z za chłodnicy troszkę przewieje.

Jeżeli silnik się grzeje to albo on sam ma jakieś problemy , albo ze sprężarka coś nie tak. Przy tej mocy nie powinien nawet odczuć tej malutkiej sprężarki. Zobacz jak ciężko się kręci ręką z podłączonym silnikiem. Możesz też spróbować podłączyć na próbę inny silnik albo ten gdzieś indziej podłączyć i zobaczyć czy się grzeje. Silnik 1,5 nie powinien wyrzucać 3A


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

pod warunkiem że zamierzasz całe dnie spędzać na malowaniu. Jeżeli tylko jeden zbiorniczek farby wypryskać i fajrant to wiatrak będzie tylko sztuką dla sztuki. Chyba że dałbyś koło pasowe z łopatkami wtedy bez kombinowania miałbyś chłodzenie

Edytowano przez ukasz

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Napisałeś że koło ma 18 cm (myślę że to na silniku), na sprężarce jest na pewno dużo mniejsze. Z tego co widziałem i czytałem to sprężarki nie lubią zbyt dużych obrotów a dokładniej zwiększone obroty oprócz grzania się agregatu nie powodują zwiększonej wydajności. Z resztą możesz sobie poparzeć jak szybko sprężarka w "ciapku" się "kręci". W innych ciągnikach jest napędzana z rozrządu i wiadomo że jest to połowa obrotów silnika. Druga sprawa - nie podałeś ile obrotów ma silnik, mam nadzieję że około 1400obr/min a nie 2800. Ale myślę że najpierw powinieneś zacząć od zastosowania przełożenia nie większego niż 1:1.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

Co do grzania koledzy - sprężarka zawsze będzie się grzać bo sprężane powietrze ma taką tendencję (rozprężane - temp spada). Sprężarka w c330 chodzi w przedziale ok 2000 obr/min (mniej więcej - zależy jak kto gaz wciska ) ale nie na próżno jest użebrowana i usytuowana za chodnicą - wiatrak dmucha na nią odbierając ciepło. Ciśnienie potrzebne do np. zahamowania przyczepy to max 6bar (więcej jak jest to wskazówka mija zielone pole).

 

Co do grzania silnika hmmm - nikt nie pisał jakie ciśnienie dyma jego sprężarka. do malowania pistoletem potrzeba 3,5 - 4,5 bara, ale do psiknięcia konserwacji to 7-9 bara.

Do 5 bar silnik nie będzie miał za ciężko - na rurce można założyć zawór jednokierunkowy by sprężarka miała lekko wystartować jeśli jest powietrze w butli. Schody zaczynają się jak sprężarka ma pompować np do 10 bar - wtedy 1,5kw zajeździsz.

 

Ja mam sprężarkę własnej roboty - silnik 2,2 920 obr/min połączony sprzęgłem ze sptężarką (oś w oś). Spreżrka ze złomowiska dwucylindrowa od Jelcza z przerobionym smarowaniem. Do tego stycznik, włącznik, zał-wył ciśnieniowy, dwa manometry, reduktor, trzy wyjścia na szybkozłącze w tym jedno za reduktorem. Butla gazowa z samochodu ok 50l.

Sprężarka ustawiona jest na 8,5 bara, włacza się przy 7. na redyktorze ok 3,5-4. Po 3 godzinach sprężarka gorąca, że reki nie potrzymam na niej natomiast silnik zaledwie ciepły.

Koszt - silnik 150 reszta ok 150-200 + moja robota. Wszystkie podzspoły ze zomowiska oprócz kół :) działa ok 4 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    48

Ja na swojej kiedyś nabiłem 11.5 bara więcej bałem sie bo własnej roboty. Spręrzarka od c 330 silnik z dojarki 0.55kw butla z samochodowej instalacij gazowej 50litruw termik i wyłącznik cisnieniowy zawór jednokierunkowy ułatwiający start silnikowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    48

nie chodyi mi o te zaworki znajdujące sie w głowicy sprężarki tylko co jest przykręcony do butli a od niego odchodzi gruby przewód do sprężarki i cienki do wyłącznika cisnieniowego. Zawór ma za zadanie odciąć droge powrotną cisnieniu z butli do sprężarki a w tym czasib w wyłącznik upuszcza cisnienie znajdujące sie w przewodzie przez co silnik ma lżej w czasie rozruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    29

Miałem kiedyś kompresor ze sprężarki z ciapka. Koło napędzające miałem nieznacznie większe, więc podobnie jak w c-330. Sprzedałem ciapka i musiałem dorzucić sprężarkę do kompletu.Kupiłem najtańszy kompresor 25 l z supermarkietu za niecałe 300zł. Nie ma porównania. Wydajność, kompaktowa budowa, automatyczny włącznik, regulacja ciśnienia na wyjściu, zasilanie 220V, dwa szybkozłącza. Jak Lexus przy syrence.


.trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    145
ja tez ma spręzarke od C330 i chodzi silnik od dojarki 0,55 kW, a koła są w stosunku 1:1 butla od rozrzutnika i ten silnik nie ma nawet co przy tym robic. Ma bardzo lekko.

mam kilka zdjęc sprzed miecha, ale wtedy była jeszcze niewykończona

http://www.fotoload....65ee00424ac6480

http://www.fotoload....18d031d7b0e7804

http://www.fotoload....2ea5558ab996287

http://www.fotoload....fb8477ea2ba4c91

fajne, mi właśnie dziś wpadła sprężarka od ciapka ale starszego typu i właśnie sobie pomyślałem o czymś podobnym bo nie mam kompresorka przenośnego a przydałby się (dopompować koło, pomalować np przyczepę itp). Obecnie używamy ciapka do takich celów ale mamy kilka wolnych silników, nawet z przekładniami, koła pasowe też się walają, zbiornik mam od przyczepy, kształetk jest sporo, trochę węży gumowych kupić i styknie do naszych celów.

Pytanie tylko jest takie - czy taka sprężarka wystarczy?

 

Moja się nie grzeje ponieważ zamontowałem w niej chłodzenie olejem, zasilanie z zbiornika około 2l w miejsce miarki oleju i powrót w miejscu tej dziurki co wyrzuca nadmiar oraz wiatrak od zepsutej spawarki.
Zapodaj jakieś dokładniejsze fotki tego jak olej krąży oraz wiatraka.

 

...Ja mam sprężarkę własnej roboty - silnik 2,2 920 obr/min połączony sprzęgłem ze sptężarką (oś w oś). ... Do tego stycznik, włącznik, zał-wył ciśnieniowy, dwa manometry, reduktor, trzy wyjścia na szybkozłącze w tym jedno za reduktorem. ....Sprężarka ustawiona jest na 8,5 bara, włacza się przy 7. na redyktorze ok 3,5-4....

No u nas jest np silnik 1,1 który ma około 1000obr/min trójfazowy który by mi pasował do niej.

Możesz zapodać jakieś fotki osprzętu (bo podpiąć butlę ze sprężarką i silnikiem jakoś trzeba) bo myślę zrobić to tak aby miało ręce i nogi.

 

Miałem kiedyś kompresor ze sprężarki z ciapka. Koło napędzające miałem nieznacznie większe, więc podobnie jak w c-330. Sprzedałem ciapka i musiałem dorzucić sprężarkę do kompletu.Kupiłem najtańszy kompresor 25 l z supermarkietu za niecałe 300zł. Nie ma porównania. Wydajność, kompaktowa budowa, automatyczny włącznik, regulacja ciśnienia na wyjściu, zasilanie 220V, dwa szybkozłącza. Jak Lexus przy syrence.

możesz zapodać linka np do aukcji w jakimś sklepie czy allegro? Obejrzałbym chętnie co kupiłeś.

 

Tak, panowie wiem że wiele pytan ale idzie zima i przed wiosną bym przygotował sobie nową zabawkę o ile gra warta świeczki.

Czeka mnie napewno w najbliższym czasie trochę prostego malowania (3xspód przyczepy, może ciapek do pomalowania pójdzie, brony bo ramę może uda się w tę zimę zrobić) a nie wiem czy jest sens wywalać kasę na zabawki z marketu które spalą się po skończeniu gwarancji lub pochodza 3-4 lata i potem na śmietnik bo części nie ma. Poza tym ja nie robię nic hurtem i jak jedna przyczepę pomaluję wiosną to drugą może na jesieni.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

A nie lepiej kupić starą polską dużą sprężarkę wan lub 6jn np.

http://tablica.pl/oferta/kompresor-ID1D9n1.html#52617ed290;r:13;s:88

 

Jak dla mnie gra nie warta świeczki, na allegro pełno tych 6jn czy starych wan-ów za tysiąc z groszami, a części do tego są dostępne bez problemów.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

tego czegoś z linka powyżej należy wystrzegać się jak ognia. 3jw60 się nazywa nie 6jn. Znam doskonale ten typ i jest strasznie awaryjna. Kiedyś pracowałem w zakładzie gdzie były takie używane. Były dwie jedna pracuje druga w tym czasie remontowana i tak w koło.. To nagminnie zaworki wymieniałem zdarzało, się wcale nie rzadko że wał korbowy się obracał. Z używanych to tylko WAN lub Airpol.

Edytowano przez ukasz

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    145

w moich okolicach nic fajnego nie ma (dwie ostatnie które oglądałem miały walnięte zbiorniki).

Zrobić wyjdzie taniej bo nie mam chęci wykładać 1000 PLN a i też nie potrzebuję sprężarki przez cały rok a tylko sporadycznie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

DrJoint jeśli podłączyłeś smarowanie tak jak piszesz to masz skrzynię korbową pełna oleju. Ma być na odwrót. Zasilanie olejem w miejscu gdzie jest odpowietrzenie. W pokrywce na łożysku wału. A powrót to korek spustowy. Powinien być zbiornik i pompka wymuszająca obieg oleju. Bania wciśnięta w miejsce bagnetu... dziwny pomysł.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

ja już składam swoją 3 sprężarkę na wanie i jedną na sprężarce z c330 ta z ciapka ma 20 litrowy zbiornik zawór upustowy silnik z dojarki kółka odolejacz i chyba wszystko, taka do pompowania i jakiś pierdół typu ropownica czy przedmuchiwanie a na wanie do malowania i 100 litrowy zbiornik silnika jeszcze nie mam ;( a nie wiecie gdzie do wana jedno tłokowego można dostać głowice i pierścienie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

http://www.anset.pl/uszcz.php

 

Ja tu kupuje, wszystko mieli, o ile się nie myle chodzi ci o wana tego ze stara, czy tego małego z c330 bo to też wan, ale do małego w byle sklepie rolniczym,a tego większego w sklepach do ciężąrówek, pks-ach.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

to nie jest ta taka ze stara bo ona ma podstawę jak u c330 a ta ma taki odlew całkiem inny a koło pasowe jest bardzo duże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam
      Mam problem z napedem pompy hydraulicznej, aktualnie naped na podwojnym kole pasowym, dwa paski 1120 (13mm szerokosci), przy wiekszym obciazeniu paski zatrzymuja sie i piszcza. Po zalozeniu nowych chwile byl spokoj, bo potrafilo silnik zadusic, a sie nie slizglo. Jednak znowu sie poluznily i to samo. 
      Chcialbym to przerobic, tylko jak najlepiej ? Zamiast kol pasowych zamontowac zebatki i dopasowac jakis lancuch ? Jezeli lancuch to jaki? Najzwyklejszy napedowy? Czy moze jednak wieksze kola i szersze paski, ale na to nie ma zabardzo miejsca, kolo juz prawie dotyka wentylatora. Najlepiej byloby spiac pompe bezposrednio, ale na to tez nie ma raczej miesjca.
      A moze macie jakies inne pomysly?
      Postaram sie dodac jutro jakies fotki.
      Silnik 70 KM, pompa dwusekcyjna strzelam, ze okolo 20/10 cm3
    • Przez pawelgruta
      Witam !
       
      Jakie szerokie opony  do przodu C 330 4x4 ?
       
       Mam na sprzedaz most i przekladnie do C 330 M . Most razem z  silownikem skretu.  Dorabiam napedy 4x4 do C 330 . Ładowacze czolowe z rama wzmacniajaca ciagnik udzwig 1 t. .Wykonuje modyfikacje hydrauliki.




    • Przez arturooo
      Tworzę wywrotkę skorupowa jednoosiową, ok 8t. Kilka zdjęć poniżej :
      rama, ramka pod kołyskę siłownika ze wzmocnieniami od spodu (trzeba było coś na spawać bo górna krawędź stopki ceownika nie jest równoległa z dolną krawędzią stopki i nakrętka nie przylegała by całą płaszczyzną. Wstawione tez wzmocnienie w ceownik z blachy 8mm.
      Wspornik osi czy może inaczej się to fachowo nazywa (między osią a ramą) z teownika szerokostopowego HEB 120 ale sciołem stopy o jeden cm czyli na 100mm żeby były sparte na osi jak najbliżej piasty. Ceownik 200 na główna ramę ma ok 80mm więc po 1cm na str zostaje na położenie ładnej spoiny. Ścięty pod skosem i zadekowany blacha 8mm. Przykręcany do osi na 4 śruby M16.
      Oś hamowana ( hamulec nie wiem jeszcze czy będę montował) chyba od rozrzutnika. Opony 400/60/15. Na razie tyle, prace będą posuwać się powoli bo pracuje przy przyczepie dorywczo, ale postaram się wrzucać na bieżąco.
       
       




    • Przez Keben123
      Witam.przymierzam się do budowania agregatu  uprawowo siewnego 2,7 m jaki jest koszt i czy warto  warto samemu budować taki agregat ?
    • Przez RoRo
      Witam chcialem pomalowac sobie pług na czerwono, jaka farba pomalowac najlepiej??Chcialem pistoletem pod kompresor, i gdzie kupic takie farby zeby to jakos tanio wyszlo?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.