Skocz do zawartości

Kompresor Potrzebna pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem bo nie wiem czy silnik który posiadam nie jest za słaby. A oto moje dane. Posiadam sprężarkę z ursusa c330 i silnik 1,5kw na którym mam większe koło pasowe niż na sprężarce. I teraz nie wiem czy da rade sobie ten silnik.mam jeszcze na zapasie 2,2kw. Pomóżcie.

Opublikowano

ja tez ma spręzarke od C330 i chodzi silnik od dojarki 0,55 kW, a koła są w stosunku 1:1 butla od rozrzutnika i ten silnik nie ma nawet co przy tym robic. Ma bardzo lekko.

mam kilka zdjęc sprzed miecha, ale wtedy była jeszcze niewykończona

http://www.fotoload.pl/index.php?id=afbf7e21d0a3f1eca44f65ee00424ac6480

http://www.fotoload.pl/index.php?id=428e82389aab58337ee718d031d7b0e7804

http://www.fotoload.pl/index.php?id=871eb036ce18fc49f5ad2ea5558ab996287

http://www.fotoload.pl/index.php?id=98a54562756bbec2441fb8477ea2ba4c91

Opublikowano

Dzisiaj podłączyłem moją sprężarkę i okazało się ze ten silnik 1,5kw grzeje się i wyrzuca mi włącznik a mam ustawiony na 4A czyli maks. i nie wiem o co chodzi. Koło ma wymiar 18cm średnicy. Nie wiem co może być przyczyną mojego problemu. Kolego DrJoint Czy twoja sprężarka się mocno grzeje jak długo pracuje.?

Opublikowano (edytowane)

Moja się nie grzeje ponieważ zamontowałem w niej chłodzenie olejem, zasilanie z zbiornika około 2l w miejsce miarki oleju i powrót w miejscu tej dziurki co wyrzuca nadmiar oraz wiatrak od zepsutej spawarki. zrobie jutro kilka zdjęc to pokaze jak to wygląda bo wiele odbiega od zdjęc powyżej

Najdłużej pracowała jakies 6 godzin bez przerwy przy malowaniu drzwi stodoły i była dośc ciepła, ale reke trzymac na niej się dało bez oparzenia

Edytowane przez DrJoint
Opublikowano

o ci się grzeje silnik czy sprężarka ?

Sprężarka grzeje się z samej zasady działania, Jeżeli ma służyć do napompowania koła itp to nie musisz żadnych wiatraków zakładać, dopiero jeżeli ma dłużej pracować to można o czym na koło pasowe pomyśleć ale bez przesady w ciągniku też przecież niema jakiegoś chłodzenia a tyle co powietrze z za chłodnicy troszkę przewieje.

Jeżeli silnik się grzeje to albo on sam ma jakieś problemy , albo ze sprężarka coś nie tak. Przy tej mocy nie powinien nawet odczuć tej malutkiej sprężarki. Zobacz jak ciężko się kręci ręką z podłączonym silnikiem. Możesz też spróbować podłączyć na próbę inny silnik albo ten gdzieś indziej podłączyć i zobaczyć czy się grzeje. Silnik 1,5 nie powinien wyrzucać 3A

Opublikowano (edytowane)

pod warunkiem że zamierzasz całe dnie spędzać na malowaniu. Jeżeli tylko jeden zbiorniczek farby wypryskać i fajrant to wiatrak będzie tylko sztuką dla sztuki. Chyba że dałbyś koło pasowe z łopatkami wtedy bez kombinowania miałbyś chłodzenie

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

Napisałeś że koło ma 18 cm (myślę że to na silniku), na sprężarce jest na pewno dużo mniejsze. Z tego co widziałem i czytałem to sprężarki nie lubią zbyt dużych obrotów a dokładniej zwiększone obroty oprócz grzania się agregatu nie powodują zwiększonej wydajności. Z resztą możesz sobie poparzeć jak szybko sprężarka w "ciapku" się "kręci". W innych ciągnikach jest napędzana z rozrządu i wiadomo że jest to połowa obrotów silnika. Druga sprawa - nie podałeś ile obrotów ma silnik, mam nadzieję że około 1400obr/min a nie 2800. Ale myślę że najpierw powinieneś zacząć od zastosowania przełożenia nie większego niż 1:1.

Opublikowano

Co do grzania koledzy - sprężarka zawsze będzie się grzać bo sprężane powietrze ma taką tendencję (rozprężane - temp spada). Sprężarka w c330 chodzi w przedziale ok 2000 obr/min (mniej więcej - zależy jak kto gaz wciska ) ale nie na próżno jest użebrowana i usytuowana za chodnicą - wiatrak dmucha na nią odbierając ciepło. Ciśnienie potrzebne do np. zahamowania przyczepy to max 6bar (więcej jak jest to wskazówka mija zielone pole).

 

Co do grzania silnika hmmm - nikt nie pisał jakie ciśnienie dyma jego sprężarka. do malowania pistoletem potrzeba 3,5 - 4,5 bara, ale do psiknięcia konserwacji to 7-9 bara.

Do 5 bar silnik nie będzie miał za ciężko - na rurce można założyć zawór jednokierunkowy by sprężarka miała lekko wystartować jeśli jest powietrze w butli. Schody zaczynają się jak sprężarka ma pompować np do 10 bar - wtedy 1,5kw zajeździsz.

 

Ja mam sprężarkę własnej roboty - silnik 2,2 920 obr/min połączony sprzęgłem ze sptężarką (oś w oś). Spreżrka ze złomowiska dwucylindrowa od Jelcza z przerobionym smarowaniem. Do tego stycznik, włącznik, zał-wył ciśnieniowy, dwa manometry, reduktor, trzy wyjścia na szybkozłącze w tym jedno za reduktorem. Butla gazowa z samochodu ok 50l.

Sprężarka ustawiona jest na 8,5 bara, włacza się przy 7. na redyktorze ok 3,5-4. Po 3 godzinach sprężarka gorąca, że reki nie potrzymam na niej natomiast silnik zaledwie ciepły.

Koszt - silnik 150 reszta ok 150-200 + moja robota. Wszystkie podzspoły ze zomowiska oprócz kół :) działa ok 4 lat

Opublikowano

Ja na swojej kiedyś nabiłem 11.5 bara więcej bałem sie bo własnej roboty. Spręrzarka od c 330 silnik z dojarki 0.55kw butla z samochodowej instalacij gazowej 50litruw termik i wyłącznik cisnieniowy zawór jednokierunkowy ułatwiający start silnikowi.

Opublikowano

nie chodyi mi o te zaworki znajdujące sie w głowicy sprężarki tylko co jest przykręcony do butli a od niego odchodzi gruby przewód do sprężarki i cienki do wyłącznika cisnieniowego. Zawór ma za zadanie odciąć droge powrotną cisnieniu z butli do sprężarki a w tym czasib w wyłącznik upuszcza cisnienie znajdujące sie w przewodzie przez co silnik ma lżej w czasie rozruchu.

Opublikowano

Miałem kiedyś kompresor ze sprężarki z ciapka. Koło napędzające miałem nieznacznie większe, więc podobnie jak w c-330. Sprzedałem ciapka i musiałem dorzucić sprężarkę do kompletu.Kupiłem najtańszy kompresor 25 l z supermarkietu za niecałe 300zł. Nie ma porównania. Wydajność, kompaktowa budowa, automatyczny włącznik, regulacja ciśnienia na wyjściu, zasilanie 220V, dwa szybkozłącza. Jak Lexus przy syrence.

Opublikowano
ja tez ma spręzarke od C330 i chodzi silnik od dojarki 0,55 kW, a koła są w stosunku 1:1 butla od rozrzutnika i ten silnik nie ma nawet co przy tym robic. Ma bardzo lekko.

mam kilka zdjęc sprzed miecha, ale wtedy była jeszcze niewykończona

http://www.fotoload....65ee00424ac6480

http://www.fotoload....18d031d7b0e7804

http://www.fotoload....2ea5558ab996287

http://www.fotoload....fb8477ea2ba4c91

fajne, mi właśnie dziś wpadła sprężarka od ciapka ale starszego typu i właśnie sobie pomyślałem o czymś podobnym bo nie mam kompresorka przenośnego a przydałby się (dopompować koło, pomalować np przyczepę itp). Obecnie używamy ciapka do takich celów ale mamy kilka wolnych silników, nawet z przekładniami, koła pasowe też się walają, zbiornik mam od przyczepy, kształetk jest sporo, trochę węży gumowych kupić i styknie do naszych celów.

Pytanie tylko jest takie - czy taka sprężarka wystarczy?

 

Moja się nie grzeje ponieważ zamontowałem w niej chłodzenie olejem, zasilanie z zbiornika około 2l w miejsce miarki oleju i powrót w miejscu tej dziurki co wyrzuca nadmiar oraz wiatrak od zepsutej spawarki.
Zapodaj jakieś dokładniejsze fotki tego jak olej krąży oraz wiatraka.

 

...Ja mam sprężarkę własnej roboty - silnik 2,2 920 obr/min połączony sprzęgłem ze sptężarką (oś w oś). ... Do tego stycznik, włącznik, zał-wył ciśnieniowy, dwa manometry, reduktor, trzy wyjścia na szybkozłącze w tym jedno za reduktorem. ....Sprężarka ustawiona jest na 8,5 bara, włacza się przy 7. na redyktorze ok 3,5-4....

No u nas jest np silnik 1,1 który ma około 1000obr/min trójfazowy który by mi pasował do niej.

Możesz zapodać jakieś fotki osprzętu (bo podpiąć butlę ze sprężarką i silnikiem jakoś trzeba) bo myślę zrobić to tak aby miało ręce i nogi.

 

Miałem kiedyś kompresor ze sprężarki z ciapka. Koło napędzające miałem nieznacznie większe, więc podobnie jak w c-330. Sprzedałem ciapka i musiałem dorzucić sprężarkę do kompletu.Kupiłem najtańszy kompresor 25 l z supermarkietu za niecałe 300zł. Nie ma porównania. Wydajność, kompaktowa budowa, automatyczny włącznik, regulacja ciśnienia na wyjściu, zasilanie 220V, dwa szybkozłącza. Jak Lexus przy syrence.

możesz zapodać linka np do aukcji w jakimś sklepie czy allegro? Obejrzałbym chętnie co kupiłeś.

 

Tak, panowie wiem że wiele pytan ale idzie zima i przed wiosną bym przygotował sobie nową zabawkę o ile gra warta świeczki.

Czeka mnie napewno w najbliższym czasie trochę prostego malowania (3xspód przyczepy, może ciapek do pomalowania pójdzie, brony bo ramę może uda się w tę zimę zrobić) a nie wiem czy jest sens wywalać kasę na zabawki z marketu które spalą się po skończeniu gwarancji lub pochodza 3-4 lata i potem na śmietnik bo części nie ma. Poza tym ja nie robię nic hurtem i jak jedna przyczepę pomaluję wiosną to drugą może na jesieni.

Opublikowano (edytowane)

tego czegoś z linka powyżej należy wystrzegać się jak ognia. 3jw60 się nazywa nie 6jn. Znam doskonale ten typ i jest strasznie awaryjna. Kiedyś pracowałem w zakładzie gdzie były takie używane. Były dwie jedna pracuje druga w tym czasie remontowana i tak w koło.. To nagminnie zaworki wymieniałem zdarzało, się wcale nie rzadko że wał korbowy się obracał. Z używanych to tylko WAN lub Airpol.

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

w moich okolicach nic fajnego nie ma (dwie ostatnie które oglądałem miały walnięte zbiorniki).

Zrobić wyjdzie taniej bo nie mam chęci wykładać 1000 PLN a i też nie potrzebuję sprężarki przez cały rok a tylko sporadycznie.

Opublikowano (edytowane)

DrJoint jeśli podłączyłeś smarowanie tak jak piszesz to masz skrzynię korbową pełna oleju. Ma być na odwrót. Zasilanie olejem w miejscu gdzie jest odpowietrzenie. W pokrywce na łożysku wału. A powrót to korek spustowy. Powinien być zbiornik i pompka wymuszająca obieg oleju. Bania wciśnięta w miejsce bagnetu... dziwny pomysł.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

ja już składam swoją 3 sprężarkę na wanie i jedną na sprężarce z c330 ta z ciapka ma 20 litrowy zbiornik zawór upustowy silnik z dojarki kółka odolejacz i chyba wszystko, taka do pompowania i jakiś pierdół typu ropownica czy przedmuchiwanie a na wanie do malowania i 100 litrowy zbiornik silnika jeszcze nie mam ;( a nie wiecie gdzie do wana jedno tłokowego można dostać głowice i pierścienie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v