Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ogrodnik70

WOM Ursus 1212

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
ogrodnik70    0

Witam ma problem z wom w ursusie problem polega na tym ze w zniwa slisgał mi sie wałek wiec zmieniłem pompe od wałka było wszystko ok. Ale problem powrócił , gdy ciagnik sie rozgrzeje to wyłacza mi sie wom np przy prasie rolujacej przy dobijaniu beli wom odrazu stanie. Moze ktos mi doradzi co ma winne z góry dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin12392    0

Może byś żadki olej i jak się rozgrzeje ucieka gdzieś po drodze od pompy do sprzęgła albo masz już zużyte tarczki w sprzęgle. U mnie w zetorze 8011 też sie takie cyrki działy a wystarczyło dołożyć 1 tarczke i przekładke do sprzęgła i teraz niema kłopotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Daro20    12

Koledzy też mam w moim 1212 problem z wom-em i może ktoś wie co to może być? Po włączeniu dzwigni przy siedzeniu w dół i odpaleniu ciągnika wom się obraca ale zatrzymam go ręką. Jak przełączam dzwignię przy kierownicy to nic się nie dzieje tak jakby wogóle nie działała. Jak ciągnik jest zgaszony to też bez problemu pokręcam za wałek ręką. Dodam że wzmacniacz momentu działa dobrze. Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Możliwe że tarczki w koszu WOM się już wytarły.Bo wygląda na to że mikropompa trzyma Ci ciśnienie.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    48

Mikropompa obsługuje wzmacniacz, wałek WOM-u, sprzęgło przedniego napędu i blokadę przedniego mostu- w zależności co dany ciągnik(model) posiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

W twoim ciągniku odpowiada za prawidłowe działanie WOM-u i wzmacniacza momentu.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Sprawdź czy zacisk dźwigni nie wyskoczył z przegubu. Ten łącznik między dźwignią przy kierownicy a rozdzielaczem WOM.

Edytowano przez Marcin91
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnik70    0

Zapal ciągnik i włącz wałek i popuść z tyłu rurkę i zobacz czy sika olej jak tak to dobrze , a jak nie to pewnie frez w pompie się ukręcił miałem tak samo w c-385 zmieniłem pompę na nowa i kreci tak WOM az traktor udusi jak nie może ukrecic juz prasy.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Ale kolega tu taj napisał że wzmacniacz dobrze chodzi.Możesz w miejsce czujnika wkręcić zegar do sprawdzenia ciśnienia jakie daje mikropompa.Jak będzie ok. 10 atm to jest dobrze.Jednak jak ci wzmacniacz dobrze chodzi to raczej musisz zobaczyć tarczki w koszu WOM.W tym celu musisz odkręcić z tyłu taki wielki dekiel z którego wystaje wałek i jak go rozbierzesz to będziesz widział co jest nie tak.Ściągnij sobie katalog części, chyba że już masz i będziesz wiedział co najpierw robić.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro20    12

A mogą mieć jakiś wpływ na to filtry bo 13 lat jak mamy ten ciągnik to nie były wymieniane? Nawet nie wiem czy wcześniej działał ten WOM bo nigdy go nie używałem bo dopiero teraz będzie mi potrzebny.

Jeszcze mam jedno pytanie: od czego jest dzwigienka po lewej stronie ciągnika tam pod kabiną właśnie obok filtrów taka w kształcie księżyca bo jest w połowie i nie jest zapięta ani na górną ani na dolną dziurę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    48

Ta dźwigienka jest od wyłączania pompy hydraulicznej głównej(od podnośnika). Dźwignia do góry pompa wyłączona,na dół włączona.

Koszt filtra PP8.4 to około 15zł,WH20-45 jakieś 40zł.Nie są drogie, a ich wymiana może pomóc- więc warto je wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ta dźwigienka załącza pompe od podnśnika

 

Ja kupiłem 12145 w tym roku to jak zobaczyłem co w filtrach pod kabiną ten wymienny wkład był zapchany zcisnięty jakby ktoś imadłem zacisnął, ale już są nowe i śmiga poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro20    12

Dzięki Panowie jak coś nie będę wiedział to będę pytał. Jak tylko zima trochę zelżeje to się biore za ten ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek912e
      Witam. Ostatnio zakupiłem nowy nabytek Ursuska 912 rok 83 ładny stan , silnik po remoncie bardzo ładnie chodzi ale nie bede sie rozpisywał przejde wiec do rzeczy. Problem jest tego typu że jak jade na biegu czy na luzie jak zwalniam to w prawej zwolnicy coś jargoli.
    • Przez Bartizi00m
      siemka jestem ciekaw czy mozna zalozyc do 80-ki przedni WOM moze sie podzielicie opiniami ze mna
    • Przez Robson76
      Witam, taki problem mam, jak poprawnie powinny być podłączone rurki od sprzęgła i hamulca wom, czyli jeśli na tylnym moście jest przykręcona na górze to gdzie powinna być podłączona na pokrywie biegów? do otworu tego bardziej z przodu czy z tyłu?? ponieważ ciągnik kupiłem od tzw. "mechaników" i chcę ogarnąć co i jak bo WOM działa dosyć nietypowo, a że nie znalazłem rozwiązania to od razu zapytam co jest nie tak jeśli: wałek kręci się po włączeniu mechanicznym ale nie wyłącza się hydrauliką nawet przy obciążeniu?, poza tym przy zgaszonym ciągniku można wałkiem obracać zarówno po mechanicznym załączeniu wałka  jak również wiadomo przy  rozłączonym? jakieś sugestie ? w chwili obecnej nie mam możliwości wymontowania całego wałka z mostu bo być może problem tkwi w braku uszczelniaczy na całym tym ustrojstwie zwanym WOM?
    • Przez debrzyna
      Ktoś wie jakie jest przełożenie na zwolnicy ?
    • Przez jarzabek3
      Witam, z góry przepraszam jeśli już takowy temat był wałkowany ale ja nie znalazłem odpowiedzi.
      Ostatnio nabyłem Ursusa c 385 i jest w nim usterka. WOM po włączeniu dźwignią pod siedzeniem cały czas kręci. W ogóle nie reaguje na dźwignie po lewej stronie przy kierownicy. Co jest nie tak?? Wyczytałem że całkiem możliwe że tarczki wysiadły. Od czego mam najpierw zacząć sprawdzić??? Dodam także że przy włączonym wałku pod siedzeniem przy zgaszonym silniku nie idzie zakręcić ręką. Jedyna możliwośc kręcenia ręką jest gdy wyłączę WOM pod siedzieniem.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.