Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ogrodnik70

WOM Ursus 1212

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
ogrodnik70    0

Witam ma problem z wom w ursusie problem polega na tym ze w zniwa slisgał mi sie wałek wiec zmieniłem pompe od wałka było wszystko ok. Ale problem powrócił , gdy ciagnik sie rozgrzeje to wyłacza mi sie wom np przy prasie rolujacej przy dobijaniu beli wom odrazu stanie. Moze ktos mi doradzi co ma winne z góry dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin12392    0

Może byś żadki olej i jak się rozgrzeje ucieka gdzieś po drodze od pompy do sprzęgła albo masz już zużyte tarczki w sprzęgle. U mnie w zetorze 8011 też sie takie cyrki działy a wystarczyło dołożyć 1 tarczke i przekładke do sprzęgła i teraz niema kłopotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Daro20    9

Koledzy też mam w moim 1212 problem z wom-em i może ktoś wie co to może być? Po włączeniu dzwigni przy siedzeniu w dół i odpaleniu ciągnika wom się obraca ale zatrzymam go ręką. Jak przełączam dzwignię przy kierownicy to nic się nie dzieje tak jakby wogóle nie działała. Jak ciągnik jest zgaszony to też bez problemu pokręcam za wałek ręką. Dodam że wzmacniacz momentu działa dobrze. Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Możliwe że tarczki w koszu WOM się już wytarły.Bo wygląda na to że mikropompa trzyma Ci ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    48

Mikropompa obsługuje wzmacniacz, wałek WOM-u, sprzęgło przedniego napędu i blokadę przedniego mostu- w zależności co dany ciągnik(model) posiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

W twoim ciągniku odpowiada za prawidłowe działanie WOM-u i wzmacniacza momentu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Sprawdź czy zacisk dźwigni nie wyskoczył z przegubu. Ten łącznik między dźwignią przy kierownicy a rozdzielaczem WOM.

Edytowano przez Marcin91
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnik70    0

Zapal ciągnik i włącz wałek i popuść z tyłu rurkę i zobacz czy sika olej jak tak to dobrze , a jak nie to pewnie frez w pompie się ukręcił miałem tak samo w c-385 zmieniłem pompę na nowa i kreci tak WOM az traktor udusi jak nie może ukrecic juz prasy.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

Ale kolega tu taj napisał że wzmacniacz dobrze chodzi.Możesz w miejsce czujnika wkręcić zegar do sprawdzenia ciśnienia jakie daje mikropompa.Jak będzie ok. 10 atm to jest dobrze.Jednak jak ci wzmacniacz dobrze chodzi to raczej musisz zobaczyć tarczki w koszu WOM.W tym celu musisz odkręcić z tyłu taki wielki dekiel z którego wystaje wałek i jak go rozbierzesz to będziesz widział co jest nie tak.Ściągnij sobie katalog części, chyba że już masz i będziesz wiedział co najpierw robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro20    9

A mogą mieć jakiś wpływ na to filtry bo 13 lat jak mamy ten ciągnik to nie były wymieniane? Nawet nie wiem czy wcześniej działał ten WOM bo nigdy go nie używałem bo dopiero teraz będzie mi potrzebny.

Jeszcze mam jedno pytanie: od czego jest dzwigienka po lewej stronie ciągnika tam pod kabiną właśnie obok filtrów taka w kształcie księżyca bo jest w połowie i nie jest zapięta ani na górną ani na dolną dziurę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    48

Ta dźwigienka jest od wyłączania pompy hydraulicznej głównej(od podnośnika). Dźwignia do góry pompa wyłączona,na dół włączona.

Koszt filtra PP8.4 to około 15zł,WH20-45 jakieś 40zł.Nie są drogie, a ich wymiana może pomóc- więc warto je wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ta dźwigienka załącza pompe od podnśnika

 

Ja kupiłem 12145 w tym roku to jak zobaczyłem co w filtrach pod kabiną ten wymienny wkład był zapchany zcisnięty jakby ktoś imadłem zacisnął, ale już są nowe i śmiga poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro20    9

Dzięki Panowie jak coś nie będę wiedział to będę pytał. Jak tylko zima trochę zelżeje to się biore za ten ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Thomas2135
      Witam. Otóż jak włączę tą dźwignią pod siedzeniem wałek WOM to ze skrzyni dobiega dziwny odgłos, coś jakby trykanie, zgrzytanie jakby się coś ocierało. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Dodam, że przy włączaniu tej dźwigni jest zgrzytanie jakby koła zębate nie mogły się zazębić. Ciągnik kupiliśmy niedawno(bez instrukcji obsługi), więc trzeba się domyślać wszystkich funkcji i powodów niedomagań.
      Dzisiaj jak go zapaliłem i próbowałem szukać przyczyny to zauważyłem, że hałas ustępuje jak przełączę dźwigienkę z pozycji "zając" na "żółw" (czyli włączę wzmacniacz momentu). Napiszcie jak to można naprawić
       
      P.S. A może ktoś miałby chęć napisać do mnie na GG i wyjaśnić mi działanie tych dźwigni przy kierownicy, tzn co włączają i kiedy można ich używać a kiedy nie.
      Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
    • Przez TomekPL
      Witam. Mam takie pytanie czy dźwignia miernika impulsów powinna mieć luzy czy powinna być sztywna?
    • Przez tata1
      Witam
      Nurtuje mnie pytanie, czy ktoś dorabiał przełącznik 540/1000 obr. Bo do brony wirnikowej stosuje 1000obr, a do reszty 540. No i przełączqanie jest niewygodne, muszę odkręcić te dwie śruby, wyjąć z boku końcówkę z drobnym frezem, zatkać ją czymś co mam pod ręką (śruba, patyk, gałązka z wierzby :-) ), włożyć zatkaną końcówkę i zakręcić dekielek z powrotem, by uzyskać 1000 obrotów na WOM. Nie mówie, że chce przełącznik w kabinie, mógłby być tam na dole z prawej strony, tylko by to była jakaś dziwignia. Mam już pomysł na tą dźwignię, ale może nie warto "obalać przewróconego muru" i ktoś to już zrobił i ma u siebie. Może jest w sprzedaży? Macie jakieś info ?
       
       
      ZAPRASZAM KILKA POSTÓW NIŻEJ - CIEKAWE ROZWIĄZANIA
    • Przez marcin7795
      Witam. Mam taki problem z WOM w ursusie tzn. Wszystko się załącza jak należy tylko jak ma ciężko to się rozłącza i słychać zgrzytanie jak obroty dam małe obroty silnika to wałek się załącza do daje gazu i pracuje ale gdy ma ciężko to z powrotem to samo. Co się dzieje? Jaka jest przyczyna?
    • Przez Bartizi00m
      siemka jestem ciekaw czy mozna zalozyc do 80-ki przedni WOM moze sie podzielicie opiniami ze mna
×