Skocz do zawartości

MTZ-82 - wyciekający olej w przedziale sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam mtz-82 z 96r. jestem jego drugim włascicielem. W ciągniku po dokonaniu zakupu zauwazyłem, że brakuje na spodzie ciągnika pokrywy tu pod tarczą sprzegłową.post-37116-0-89376800-1347454997_thumb.jpg

Dopiero podczas pracy uświadomiłem sobie z jakiego powodu - ciągnik jak się rozgrzeje to przez ten otwór wycieka olej. Jak chwilę postoi to pod spodem tworzyła się mała kałuża z oleju bo kapało. Widocznie nie ma tej pokrywy bo inaczej olej by się gromadził i by zaolejał tarcze sprzegłową ( tak myslę sam) Ostatnio musiałem zrobić przegląd, więc postanowiłem dorobić tą pokrywę tymczasowo, tak by nie nakapało na stacji;) Po powrocie i krótkiej pracy w polu zauważyłem, że olej zaczyna wyłazić naokoło szczeliny tu gdzie jest złączony przód ciągnika z tyłem ( tak myśle, że pewnie obracające się sprzegło tak rozbryzgało aż szczelinami olej wyszedł?),post-37116-0-91542700-1347454903_thumb.jpg postanowiłem wykrecić tą pokrywe pod sprżegłem i wtedy wylało się sporo oleju i dosłownie ciurem się leje teraz jak jest rozgrzany i zwłaszcza wtedy gdy jest załączony WOM, natomiast na tej pokrywce zostało sporo syfu - tylko po jednym dniupost-37116-0-54633300-1347455035_thumb.jpg. Moje pytanie jest takie skąd on się tam bierze i co mogło puścić? najpewniej przedostaje się ze skrzyni biegów bo tam stwierdzam ubytek oleju. Od spodu widzę, że olej gdzieś z góry wycieka i chyba bez rozpoławiania ciągnika nie da się stwierdzić gdzie jest defektpost-37116-0-21754100-1347455086_thumb.jpg. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Może ktoś posiada jakieś rysunki/katalog części gdzie jest narysowane co tam po kolei jest? W załączeniu kilka fotek...post-37116-0-41894600-1347455115_thumb.jpg Z gory dziękuję za pomoc, mam ten ciągnik od niedawna, więc dopiero się go "ucze";)

post-37116-0-40899700-1347454955_thumb.jpg

Opublikowano

no włąsnie problem w tym że też nie wiem jak to jest tam rozwiązane:) chyba po prostu trzeba rozpołowić i będzie może wiadomo już co i jak tam jest:)

Opublikowano (edytowane)

Patrząc na monitor, to ten podzespół z twojej prawej strony nad sprzęgłem. Jest to oś, na której jest osadzone koło pośrednie napędu pompy hydrauliki. Najczęściej stamtąd się leje, powodem jest wyrobione gniazdo osi w obudowie sprzęgła, bądź tylko wytarte uszczelnienie. Usunięcie taj usterki będzie wymagało rozjechania ciągnika na sprzęgle. http://tractoor.pl/images/stories/Schematy/MTZ80%20i%2082/9.jpg

Edytowane przez agromatik
Opublikowano

a co ci pomorze rysunek po prostu trzeba rozbierać a nie gdybać co jest jak rozbierzesz to w najlepszym wypadku tylko zimering a znając go to na tym się nie skończy

Opublikowano

od strony skrzyni u góry jest taka tulejka z oringami trzyma ją śruba m 10 pewnie się wykręciła i wyleciała dlatego się leje ale do tego trzeba rozpołowić jak to będzie to wkręć śrubę na klej do gwintów żeby nie było powtórki

Opublikowano

normalnie aż mnie przeraża wizja rozpoławiania takiego bydlaka, do tej pory to tylko ze 3 razy asystowałem przy rozpoławianiu władka, ale tam to wystarczył dyszel z woza i się jeździło przodem;) a tutaj to chyba jakieś wózki trzeba kombinować...

Opublikowano (edytowane)

Na pewno masz do wymiany to co jest zaznaczone czerwonymi strzałkami a i moze ten wałek oznaczony na zielono w załączonym pliku.Jak będziesz składał dobrze posmaruj to silikonem bo szkoda twoich nerwów żeby za rok to znowu robić i zobacz czy nie masz luzu na tych łożyskach. Powodzenia

A co do rozjeżdżania to nie jest tak strasznie jak sie wydaje jak myslisz go sobie zostawić to sie nawet przyzwyczaić do takich akcji uroki tej marki :lol:

post-42536-0-18811100-1347478355_thumb.jpg

Edytowane przez Gores
Opublikowano (edytowane)

Panowie bardzo, ale to bardzo dziękuję za porady i rysunki, macie rację dopiero po rozjechaniu się okaże co i jak. A co do ciągnika to niedawno go kupiłem, więc troszkę jeszcze pewnie będę skazany na niego;) najgorzej, że nie mam takiego wózka, bo taki z władka to conajmniej troszkę za mały;) trzeba się z tym przespac jak to się mówi;) dodatkowo może być ciekawie bo zauwazyłem, że dwie śruby któe skręcają przód i tył sa po prostu urwane, bez łbów i to jeszcze w takim miejscu, że niczym nie podejdzie:( podejrzewam, że napewno coś jeszcze będzie do wymiany przy okazji, bo jak odpaliłem i patrzyłem od spodu to łozysko troszkę jakby dzwoniło ale potem uciszyło się, aaale pozyjemy zobaczymy wymienimy jak się uda;)

Edytowane przez BAD80
Opublikowano

tylko pamiętaj o smarowaniu łożyska wyciskowego, to jeszcze długo pochodzi. Aż takiego trudnego dojścia nie masz, bo ja żeby nasmarować łożysko musze zdejmować zbiornik powietrza, bo mam dwa i ten lewy mi zasłania ten korek,

Opublikowano

No i po robocie - Panowie wielkie podziękowanie za porady, rysunki bo diagnozy Wasze okazały się trafne - oto miejsce wycieku: post-37116-0-87687300-1348254828_thumb.jpg wałek miał luz, założony został grubszy uszczelniacz i zasmarowane silikonem, przy okazji wymienione też uszczelniacze na wale sprzęgłowym i zgodnie z sugestiami nasmarowane łożysko sprzęgła:) pół dnia rozkręcania,a części zamienne warte kilka złotych;) no ale jak mus to mus:) pozostaje zakupić porządny kanister oleju, bo stary wyciekł no i zobaczymy czy będzie ciekło czy nie, mam nadzieję, że nie będzie już;)

post-37116-0-87687300-1348254828_thumb.jpg

Opublikowano

To co teraz zrobiłeś nie powinno cieknąć ale za niedługi czas zacznie gdzieś indziej co chwile trzeba uszczelniać mtza żeby jakoś to wyglądało nawet sama nazwa MTZ dużo mówi "Możliwe Także Zacieki" :lol:

Opublikowano

Gores, Tobie też szczególnie dzięki bo akurat to co zaznaczyłeś to musiałem wymienić;) poza tym Twój rysunek bardzo się przydał przy rozbieraniu tych wałków;) w moim akurat oprócz tego sprzegła to jeszcze nic nie cieknie odpukać:) wcześniej miałem C-360 to tam dopiero ciekło, aż brzydło patrzeć, w porównaniu z tamtym to Rusek jest czyściutki:)

Opublikowano

witam chciałbym odswierzyc temat

mianowicie mam problem z cieknacym mtz-em olej wylatuje mocno bo przez cały dzien pracy musze dolac ok2 litrow wyciek jest z silnika wymieniłem uszczelniacz na wale i uszczelke

prosze o pomoc juz trzy razy go rozpoławiałem i strasznie mnie to drażni

pozdrawiam

Opublikowano

Ma ktos moze katalog z zaznaczonym tym oringiem miedzy walkiem sprzeglowym a walkiem WOM? albo zna jego wymiar? mam w tej chwili rozebrana skrzynie posrednia i w sklepie z czesciami nie moglismy namierzyc tego oringa w katalogu, a pasowaloby go wymienic wiec prosze o pomoc.

Opublikowano

Pytanie do kolegi BAD80 . Czy trzeba spuścić także olej z układu hydraulicznego czy tylko ze skrzyni?

Właśnie zabieram się do rozpoławiania i usuwania usterki o podobnych objawach.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v