Skocz do zawartości

Problem z hamulcami Fendt Farmer 308


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio w moim Fendzie pojawił się poważny problem z hamulcami, otóż blokują się tzn na lewym tylnym kole, dziś jak jechałem z rozrzutnikiem to zaczął się wydobywać intensywny zapach przytartych klocków, dzieje się tak jakby cały czas utrzymywało się ciśnienie w układzie i hamowało jedno koło. Czy jest to wina tego, że zmniejszyłem ostatnio luz na pedale hamulca?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Niekoniecznie to zalezy ile ciągnik ma lat i Mht, ale warto sprawdzić stan techniczny chamulców bo nigdy nie wiadomo, potrafią się zapiec w najmnie oczekiwanym momencie.

Opublikowano

Nie, to na pewno dymi tarcza tylnego lewego koła obudowa w miejscu gdzie są hamulce była bardzo gorąca. Tzn ja majstrowałem coś przy pedałach a dokładniej to kasowałem ten luz na śrubie prowadzącej do pompki.

Opublikowano

dokladnie kolego Lee, mogłeś skasować swobodny luz na pedale. zetor 7211 ma podobnie, robiłem to u wujka bo też mu koło hamowało. zrób większy luz i zobacz co się będzie działo.nie wiem jak tam pompy wyglądają ,bo w moim fiacie robiło to samo i jak wyjąłem pompy i rozebrałem to się okazało że zaworki w pompie się zacinały... zrobiłem je i jest spoko :) pokombinuj troche :)

Opublikowano

Dawno tu nie zaglądałem ale odświeżę nieco temat. Ustawiłem ten luz taki jak był i mimowolne hamowanie musiało ustać bo już nie czuć tego nieprzyjemnego zapachu, jest natomiast inny problem. Ciągnik nierówno hamuje, tzn najlepiej i najwcześniej hamuje prawe tylne koło, widać to zwłaszcza teraz w zimę, odpowietrzałem te hamulce już wiele razy ale to nic nie pomaga, chyba że robię to w nieodpowiedni sposób. Proszę o pomoc bo hamulce to dość istotna sprawa.

Opublikowano

W większości ciągników nie wiem jak w fendtcie jest regulacja przy cylinderkach na dole oraz przy pompkach przy pedale. Jak będziesz regulował pamietaj aby nie przesadzić bo bedzie jak wyżej. Jeśli jest regulacja możesz na prawym kole popuścić deko.

Opublikowano

witam mam podobny problem tylko że u mnie prawe koło hamuie bardzo agresywnie a lewe wcale

którymi śrubami się podciąga hamulec lub się luzuje bo chyba trzeba jakoś to wyregulować a i jak zahamuje to troche jakby raz stuknie co to może być :huh:

Opublikowano

jak ci stuka to na 100% poszly tarcze hamulcowe i wala w rozpierak . sruby do regulacji hamulca zasadniczego sa obok pompek hamulcowych na kazdej ze stron klucz cos 2pare takie skontrowane .ale grzen napisz co to za wehikul posiadasz.

Opublikowano

zdjac zwolnice to pol dnia roboty dluzej bedziesz czekal na 4 tarcze po ok200 kazda niz to rozbieral a hamulce sa potrzebne sprawne a nie sczekajace zwlaszcza przy predkosci bo to nie 30stka ze bedziesz sie ledwie toczyl .radze zrobic bo rozpieraki walna a jeden pewnie gdzies 500 kosztuje .lepiej niz skrzynie rozbierac . a tak poza tematem jaka masz w nim skrzynie i skad jestes?

Opublikowano

skrzynia 40 jestem z podlaskiego powiat bielski gmina wyszki.a wiesz do czego jest zawór kulowy hydrauliki znajduje się on koło akumulatora ,i schodów do kabiny od strony hamulca

Opublikowano (edytowane)

ja mam problem z hamulcami w fendzie 311 o tuż pedał hamulca bierze nisko a żeby dobrze zahamować trzeba dwa razy nacisnąć.Po zahamowaniu czuć jakby hamulce przednie nie odbijały co może być przyczynną ????

Edytowane przez Marcian1234
Opublikowano

u mnie w 309 było podobnie pedał brał dobrze za 3 nacisnieciem wszyscy mówili mi ze to pompki a ja te pompki wyciągałem czysciłem wszystko było dobze a hamulcuw jak nie było tak nie było ale postanowiłem odkręcić pokrywy na tylnich cylinderkach i okazało sie ze tam jest śruba która mozna naciągnąc zrobiłem to ustawiłem tam minimalny luz i wszystko działą jak powinno

Opublikowano

Zgadza się tam są śruby na 19 klucz ja wczoraj też podciągałem w swoim 309lsa bo mi pedał wpadł w podłge podciągnołem i git hamuje jak trza. Jak go kupiłem to nie hamował na lewe koło jak to rozkręciłem to wyszło że ścieło frezy w tarczach (są dwie) ale dobrałem frez ze starej tarczy sprzęgłowej bodajże ze Skanji kumpel mi to roztoczył i wspawał migomatem nowy frez od 7 lat chodzi i nie ścina. Mam nadzieje że pomogłem.

Opublikowano (edytowane)

Zaciski do wyjęcia.Cylinderki dobrze wyczyścić,tłoczki papierem ściernym delikatnie przelecieć,złożyć i powinno być ok.A no i przy okazji przydałoby się nowe uszczelniacze kupić.Kupuje się gotowe zestawy naprawcze do zacisków.

Edytowane przez Turbomatiq
Opublikowano

kolego Turbomatig po loginie można się domyślić że masz wiele wspólnego z fendtem ,bo ja myślę ze to ma bardziej powiązanie z hydrauliką  że to w niej jest problem i że tylne koła tez hamują tylko odczuwam przód , wiesz może jak to jest rozwiązane odnośnie hydrauliki bo tam jest to powiązane ,

a nigdy tego nie rozbierałem .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v