Skocz do zawartości

Układ kierowniczy MTZ 80


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To zależy od Twojej inwencji twórczej. :-) Na allegro są komplety do przeróbki za ok 1600 zł ale jak wyżej kolega pisał można zminimalizować koszty nawet do 200zł Jeśli chodzi o orbitrol to 100 wystarczy, nowy ok 400zł siłownik 250zł do tego podstawka ślimak i wąs i przewody i być może pompa:-)

Opublikowano

Mam jeszcze kolejny problem na kolumnie układu kierowniczego obok wlewu oleju jest taki węzyk, chyba z powrotu oleju. Dwa razy zdażyło mi się juz że poprostu wybija go z tej metalowej końcówki i wyciska przez to cały olej, co może byc przyczyną ??

Opublikowano

Oto zdjęcia :

witam , w takim układzie nie zmniejszył sie promien skretu , bo serwomechanizm ogranicza skret , tez mam problem z tym w mtz 82 , natomiast zamontowany został amortyzator podobnie jak siłownik j jest ok bez przeróbek

Opublikowano

Gdyby kogoś interesował orbitrol w całości (tzn siłownik przystawka pompa węże ... KOMPLET) tak jak z allegro, to mam na pozbyciu.

Miałem wcześniej MTZ i też miałem problem z kierownicą, zakupiłem całość z allegro (ale zwlekałem z montażem) - do momentu kiedy spotkałem pewnego dziadka mechanika. Podjechał do mnie i w 10 minut ustawił starą kolumnę. W tym roku sprzedałem poczciwego mtz-ta i zostało mi wspomaganie. Gdyby coś to pisać do mnie Pozdrawiam

Opublikowano

Witam, przerobiłem to wspomaganie tak jak kolega Biznez404, lecz mam mały problem. Gdy kręce kierownicą i ją zatrzymam to siłownik sie jeszcze troche wysuwa. Czy to przez zapowietrzony układ ?

Opublikowano

To normalne. Siłownik musi przekręcić trochę kołami żeby przesunął się ślimak razem z suwakiem w rozdzielaczu i zamknął dopływ oleju. U mnie też to zauważyłem. Taki już urok układu wspomagania ze sprzężeniem zwrotnym.

Opublikowano (edytowane)

No, ale u ciebie chyba nie az tyle,i troszke dotkne kierownicy to kola juz kreca. Na 8 bieu jazda prosto nie jest juz mozliwa, bo prowadza go na lewo i prawo. Wiec u ciebie chyba to lepiej chodzi :) Da sie cos zrobić żeby to było mniej czułe ?

Edytowane przez klama
Opublikowano

Chyba, że tak. Musisz wyregulować tą nakrętkę co jest pod deklem rozdzielacza wspomagania, ten na 4 śruby, od przodu. Tym się reguluje czułość. Chyba trzeba ją trochę dokręcić w Twoim przypadku. Gdzieś był opis jakim trzeba dokręcić momentem tą nakrętkę, kolega Biznez404 to wstawiał.

Opublikowano (edytowane)

Witam Kolegów od MTZ-tów.

Przerobiłem wspomaganie  bo ze starym nie mogłem już sobie dać rady .Kilka fotek 

post-134534-0-49296600-1419435521_thumb.jpg post-134534-0-52924200-1419435878_thumb.jpg

 

post-134534-0-78273200-1419435946_thumb.jpg post-134534-0-33163200-1419436042_thumb.jpg

 

Wszystkie wnętrzności zostały usunięte,pod zielonym przewodem ( powrót ) jest zwykły magnes ze starego głośnika , który służy jako filtr magnetyczny ładnie wyłapuje wszystkie opiłki. Użytkuję wspomaganie już 2 lata i jestem bardzo zadowolony.

 

 

Edytowane przez markus75

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v