Skocz do zawartości
JPR

Układ kierowniczy MTZ 80

Polecane posty

JPR    0

Czy wy też macie problemy z układem kierowniczym? U mnie jest jeden taki mankament, że strasznie rzuca mnie po drodze i zastanawiam się z tatą czy orbitrol pomoże czy też lepiej wymienić kolumne kierowniczą ? Będe wdzięczny jeśli ktoś podpowie co zrobić ,może ktoś miał kiedyś taki problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Przenieś siłownik na dół, bezpośrednio pod wąsa od zwrotnicy koła, siłownik podłącz pod ten rozdzielacz co masz na kolumnie, i powinno być dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Biznez404    1

Ja mam z przednim napędem i to zrobiłem i można jeździć na 9-tym biegu na pełnym gazie i prowadzi się bez problemów jak chcesz to wrzucę parę fotek. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    5

Ile cię to wyniosło ? Od czego siłownik? robiłeś coś jeszcze oprócz przymocowania siłownika tam i węży do tego rozdzielacza? Przerabiałeś coś, wyrzucałeś?


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JPR    0

a może wiesz czy idzie zlikwidować luzy na ślimaku i na zębatce serwo ( bo na tym są największe luzy) czy musi być przerabiane na tłok czy może zostać na starej kolumnie ?

 

aha i jeszcze jedno czy przez ten tłok zlikwidowałeś luzy całkowicie czy troche zostało. jak sie zachowuje na rozgrzanym oleju ?

Edytowano przez JPR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

@klama Siłownik to prawdopodobnie od Bizona kupiony,używany za niewielkie pieniądze, zakup węży w agromie razem mnie to kosztowało około 200zł no i do tego trzeba było nagwintować otwór w przednim moście do wąsa ucho sam dospawałem

@JPR http://www.agrofoto....erwomechanizmu/ w 7 poście są zdjęcia jak wyregulować przekładnię ślimakową.

tak jak Ci pisałem wcześniej przy tym siłowniku można jeździ na 9-tym biegu i prowadzi się ciągnik elegancko. Cały "pic" polega na tym, że koła są trzymane przez siłownik co nie pozwala na rzucanie po drodze. I jeszcze jedno na główkach / drążkach kierowniczych musisz (jak masz) usunąć luzy. :rolleyes:

Edytowano przez Biznez404

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JPR    0

na drążkach sie trzyma sztywno tylko że ja mam ten problem z tą kolumną, dzisiaj z beczką miałem problemy jechac bo żucało po całej drodze i trzeba to zlikwidowac jak najszybciej, niemielismy czasu bo żniwa były i trudno wogule coś zrobić w tym okresie z mechaniki

 

aha i jeszcze jedno a czy ten siłownik wogule pomoże jak nie jest sztywno na slimaku i zębetce ? bo tam jak sie dokręci(od przodu jest taka sruba i kilka podkładek tam gdzie podłączyłeś te węże) tak porządnie to mało rzuca po drodze ale bardzo ciężko sie kieruje i wtedy ten serwo mechanizm wogóle nie pomaga

 

a czy lżej sie kręci jak jest ten tłoczek ?

 

dzięki za fatyge wkrótce sie do odezwe :)

 

jeszcze jedno jak nagram to jak sie prowadzi to pokaże jakie to jest utrudnienie :) ale to niebędzie zadowalająca grafika (samsung monte heh)

Edytowano przez JPR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Kolego JPR podałem Ci wyżej adres tematu tam są zdjęcia jak regulować ślimak z zębatką i regulacja układu kierowniczego , tą nakrętkę dokręcasz momentem 2kgm następnie luzujesz o około 1/1 obrotu tak podaje książka. Lżej się kręci na dolnym siłowniku sprawdzi też pompę może słabo daje .Moim zdaniem nie duży koszt efekt jest nie porównywalny . :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    5

Dzięki za odpowiedź. Jaki skok ma ten siłownik? On jest od wspomagania w bizonie ?


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JPR    0

udało nam się dzisiaj ustawić ten slimak i aż tak nie rzuca jak przedtem ale zawsze coś , zobaczymy jak się spisze w transporcie z przyczepami :) może jak będzie chwila czasu to założymy ten siłownik , może będzie lepiej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    5

Mógłbyś zmierzyć skok tego siłownika i cała długość na wsuniętym? Byłbym wdzięczny :)


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uglibugli    74

ale do mtz to nowy siłownik nie jest chyba aż tak drogi i pasuje bez problemu a z tego co wiem to tak u mnie przy mtz skok jest 18 cm ale na allegro piszą ze ma 20 cm a co do bizona to od wspomagania ma 20 cm a od motowideł 25 cm ;) jezeli się mylę to mnie poprawcie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Tak, ten mój siłownik ma skok 25cm, a oryginalny 20cm także troszeczkę różnicy na skrętności pewnie będzie po prostu taki miałem i taki założyłem ale w porównaniu do siłownika na kolumnie to jest dzień do nocy pozdro :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    111

Jak się w którymś temacie pytałem (albo ktoś pytał) czy można inny siłownik podłączyć pod ten rozdzielacz to ktoś napisał że nie można, nie będzie działać...to dlaczego, się pytam, to działa? Nawet i tą dziurę od spodu już sobie upatrzyłem do mocowania siłownika tak jak na fotkach. Już wiem co następne będzie przerabiane w czerwonej strzale :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    2

W moim mtz po wymianie listwy bardzo ciężko kręci się kierownicą czy mozna coś z tym zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Sama listwa zębata nie ma na to wpływu. Sprawdź czy nie jest za ciasna i czy czegoś nie pomieszałeś.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    783

Na początek sprawdzić ciśnienie oleju. Powinno być w granicach 80 bar. Dopiero potem można myśleć dalej. A najlepiej było by założyć orbitrol.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marekw1980
      Witam. Posiadam mtz od niedawna i do tej pory nie rozszyfrowalem jak uruchom. blokadę tylnego mostu. Dodam że przedniego napędu nie posiada. Szukałem ale żaden opis nie pasuje do mojego mtz. Czy może być ta blokada zalaczana pneumatycznie? W zal zdjęcia wyłącznika którego nie wiem od czego może być i wejścia powietrza tam gdzie powinno być niby oleju. Jak twierdzą niektórzy? 
      Proszę o jakieś podpowiedzi 


    • Przez Nikita_Bennet
      Witajcie, robił to ktoś?
      Jak się do tego dobrać aby nie rozwalić niczego, mam luz na tym co jest skierowany do tyłu ciągnika i chcę to zrobić zanim rozwali ten z przodu.
      MTZ 952.3.
      Jeden krzyżak to 20-60 zł max z tego co patrzę po allegro więc tyle co nic a jak zrobię to następne 6-7 lat będzie spokój.
      A i czy jest sens wstawiania takiego z kalamitką? Bo widzę że są takowe.
       
      No i o co chodzi z tymi wałkami - od 80 zł do ponad 200zł??
    • Przez marekw1980
      Witam. Jeszcze jeden temat wskaźnika paliwa. Wymienilem  zegar i pływak. I reakcja żadna w sumie. Albo czasem wskakuje na opór  albo leży na 0.
      Na przewodach napięcie 12 v przy pływaku i liczniku też. 
      Poproszę o jakieś porady. 
      Może ktoś schemat posiada
    • Przez marekw1980
      Witam. Posiadam mtz od niedawna i do tej pory nie rozszyfrowalem jak uruchom. blokadę tylnego mostu. Dodam że przedniego napędu nie posiada. Szukałem ale żaden opis nie pasuje do mojego mtz. Czy może być ta blokada zalaczana pneumatycznie? W zal zdjęcia wyłącznika którego nie wiem od czego może być i wejścia powietrza tam gdzie powinno być niby oleju. Jak twierdzą niektórzy? 
      Proszę o jakieś podpowiedzi 


×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.