Skocz do zawartości
JPR

Układ kierowniczy MTZ 80

Polecane posty

JPR    0

Czy wy też macie problemy z układem kierowniczym? U mnie jest jeden taki mankament, że strasznie rzuca mnie po drodze i zastanawiam się z tatą czy orbitrol pomoże czy też lepiej wymienić kolumne kierowniczą ? Będe wdzięczny jeśli ktoś podpowie co zrobić ,może ktoś miał kiedyś taki problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Przenieś siłownik na dół, bezpośrednio pod wąsa od zwrotnicy koła, siłownik podłącz pod ten rozdzielacz co masz na kolumnie, i powinno być dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Biznez404    1

Ja mam z przednim napędem i to zrobiłem i można jeździć na 9-tym biegu na pełnym gazie i prowadzi się bez problemów jak chcesz to wrzucę parę fotek. :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

Ile cię to wyniosło ? Od czego siłownik? robiłeś coś jeszcze oprócz przymocowania siłownika tam i węży do tego rozdzielacza? Przerabiałeś coś, wyrzucałeś?


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JPR    0

a może wiesz czy idzie zlikwidować luzy na ślimaku i na zębatce serwo ( bo na tym są największe luzy) czy musi być przerabiane na tłok czy może zostać na starej kolumnie ?

 

aha i jeszcze jedno czy przez ten tłok zlikwidowałeś luzy całkowicie czy troche zostało. jak sie zachowuje na rozgrzanym oleju ?

Edytowano przez JPR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

@klama Siłownik to prawdopodobnie od Bizona kupiony,używany za niewielkie pieniądze, zakup węży w agromie razem mnie to kosztowało około 200zł no i do tego trzeba było nagwintować otwór w przednim moście do wąsa ucho sam dospawałem

@JPR http://www.agrofoto....erwomechanizmu/ w 7 poście są zdjęcia jak wyregulować przekładnię ślimakową.

tak jak Ci pisałem wcześniej przy tym siłowniku można jeździ na 9-tym biegu i prowadzi się ciągnik elegancko. Cały "pic" polega na tym, że koła są trzymane przez siłownik co nie pozwala na rzucanie po drodze. I jeszcze jedno na główkach / drążkach kierowniczych musisz (jak masz) usunąć luzy. :rolleyes:

Edytowano przez Biznez404

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JPR    0

na drążkach sie trzyma sztywno tylko że ja mam ten problem z tą kolumną, dzisiaj z beczką miałem problemy jechac bo żucało po całej drodze i trzeba to zlikwidowac jak najszybciej, niemielismy czasu bo żniwa były i trudno wogule coś zrobić w tym okresie z mechaniki

 

aha i jeszcze jedno a czy ten siłownik wogule pomoże jak nie jest sztywno na slimaku i zębetce ? bo tam jak sie dokręci(od przodu jest taka sruba i kilka podkładek tam gdzie podłączyłeś te węże) tak porządnie to mało rzuca po drodze ale bardzo ciężko sie kieruje i wtedy ten serwo mechanizm wogóle nie pomaga

 

a czy lżej sie kręci jak jest ten tłoczek ?

 

dzięki za fatyge wkrótce sie do odezwe :)

 

jeszcze jedno jak nagram to jak sie prowadzi to pokaże jakie to jest utrudnienie :) ale to niebędzie zadowalająca grafika (samsung monte heh)

Edytowano przez JPR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Kolego JPR podałem Ci wyżej adres tematu tam są zdjęcia jak regulować ślimak z zębatką i regulacja układu kierowniczego , tą nakrętkę dokręcasz momentem 2kgm następnie luzujesz o około 1/1 obrotu tak podaje książka. Lżej się kręci na dolnym siłowniku sprawdzi też pompę może słabo daje .Moim zdaniem nie duży koszt efekt jest nie porównywalny . :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

Dzięki za odpowiedź. Jaki skok ma ten siłownik? On jest od wspomagania w bizonie ?


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JPR    0

udało nam się dzisiaj ustawić ten slimak i aż tak nie rzuca jak przedtem ale zawsze coś , zobaczymy jak się spisze w transporcie z przyczepami :) może jak będzie chwila czasu to założymy ten siłownik , może będzie lepiej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    4

Mógłbyś zmierzyć skok tego siłownika i cała długość na wsuniętym? Byłbym wdzięczny :)


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
uglibugli    74

ale do mtz to nowy siłownik nie jest chyba aż tak drogi i pasuje bez problemu a z tego co wiem to tak u mnie przy mtz skok jest 18 cm ale na allegro piszą ze ma 20 cm a co do bizona to od wspomagania ma 20 cm a od motowideł 25 cm ;) jezeli się mylę to mnie poprawcie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

Tak, ten mój siłownik ma skok 25cm, a oryginalny 20cm także troszeczkę różnicy na skrętności pewnie będzie po prostu taki miałem i taki założyłem ale w porównaniu do siłownika na kolumnie to jest dzień do nocy pozdro :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    60

Jak się w którymś temacie pytałem (albo ktoś pytał) czy można inny siłownik podłączyć pod ten rozdzielacz to ktoś napisał że nie można, nie będzie działać...to dlaczego, się pytam, to działa? Nawet i tą dziurę od spodu już sobie upatrzyłem do mocowania siłownika tak jak na fotkach. Już wiem co następne będzie przerabiane w czerwonej strzale :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    1

W moim mtz po wymianie listwy bardzo ciężko kręci się kierownicą czy mozna coś z tym zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Sama listwa zębata nie ma na to wpływu. Sprawdź czy nie jest za ciasna i czy czegoś nie pomieszałeś.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Na początek sprawdzić ciśnienie oleju. Powinno być w granicach 80 bar. Dopiero potem można myśleć dalej. A najlepiej było by założyć orbitrol.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r niesprawności w nim to nie działający przekaźnik wom oraz problem z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgla od razu opadają. Czy ktoś mógł by mi poradzić jakie mogą być przyczyny tych usterek? 
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
×