Skocz do zawartości
Sebek2

Krzywo podnosi heder

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Heder
Sebek2    0

Witam

Jestem nowy na forum więc witam wszystkich.

Mam problem z podnoszeniem hederu, otóż prawą stronę podnosi szybciej niż lewą, przez co heder jest krzywo. Przy opuszczaniu to samo, zawsze lewa strona jest wyżej. Tłoki zamieniałem i jest to samo, rurki sprawdzałem żadna nie była zatkana lub zniszczona. Reduktor raczej nie ma tutaj znaczenia, po heder podnosi, a i tak idzie to jedną rurką. Skończyły mi się pomysły co może być powodem tej usterki, może miał ktoś tak? Bizon Z056

Pozdrawiam

Edytowano przez Marcin91
nazewnictwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Jeżeli masz heder na sprężynach to mogą być żle wyregulowane sprężyny,albo po prostu masz przegięty heder a to byłby już duży problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JanuszM6040    3

A jak opuścisz do samego dołu bez hedra to oba siłowniki wsuwają się do końca równo czy jeden trochę jest wysunięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebek2    0

Prawy jest trochę bardziej wysunięty, ale to przez to że przestawiłem go do tej drugiej dziury w tym uchwycie myśląc że to coś pomoże jakby było ustawione tak samo to pewnie były by równe.

A może na którąś stronę trzeba założyć reduktor?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanuszM6040    3

Reduktor tu nic nie pomoże . Jaka jest ta różnica w wysokości mierzona po obu stronach przenośnika. A i jeszcze jedno czy od trójnika do siłowników masz węże o tej samej średnicy.

Edytowano przez JanuszM6040

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebek2    0

No trochę się różnią, ale mierzyłem wysokość osi i nie ma prawie żadnej różnicy w wysokości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1475

Ale 2,5 cm nalatuje na szerokości gardzieli czy na szerokości hederu ?

 

Przejrzyj dokładnie czy gardziel (obudowa przenośnika pochyłego) nie jest pogięta , pospawana itp.

Próbowałeś zamieniac sobą siłowniki ? jak się wtedy zachowują , bez zmian ta sama strona jest niżej czy po zmianie siłowników jest róznica co sugerowałoby winę siłownika ?

 

Możliwości jest kilka , miałem już problem krzywego hederu , mam w drugim kombajnie też ale znacznie mniejszy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebek2    0

Siłowniki zamieniałem, żadnej różnicy nie ma, a co do gardzieli to wygląda na prostą, tzn. nie jest przegięta, ani napuchnięta z żadnej strony, wymiary się zgadzają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    106

Może sprawdź miejsce gdzie gardziel jest przymocowana do kombajnu (zawiasy), może tam masz różnie ustawione dwie strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1475

A stało się to nagle czy od zawsze tak było ?

 

Jak wygląda prawe ucho wspornika gardzieli ? to w którym osadzona jest oś wałka napędowego podajnika (łańcuchów) . Ten wspornik można przesuwac po poluzowaniu 4 śrub na klucz '24 , śrubą na klucz 19' opuszczasz lub podciągasz cały wspornik a co za tym idzie całą gardziel (prawą stronę) . Ja wymieniłem ten wspornik ponieważ był widocznie porwany i pospawany krzywo (koszt nowego 70zł).

 

Domniemam, że lewa strona jest niżej ?

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    15

na mocowaniu wyregulować i sprawdzić czy przenośnik pochyły nie jest popękany jak nie masz sprężyn to na pewno masz akumulator hydrauliczny pewnie do wymiany :) ja na niedziałającym kilka lat jeździłem po wymianie bajka polecam każdemu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sebek2    0

A stało się to nagle czy od zawsze tak było ?

 

Jak wygląda prawe ucho wspornika gardzieli ? to w którym osadzona jest oś wałka napędowego podajnika (łańcuchów) . Ten wspornik można przesówac po poluzowaniu 4 śrub na klucz '24 , śrubą na klucz 19' opuszczasz lub podciągasz cały wspornik a co za tym idzie całą gardziel (prawą stronę) . Ja wymieniłem ten wspornik ponieważ był widocznie porwany i pospawany krzywo (koszt nowego 70zł).

 

Domniemam ,że lewa strona jest niżej ?

Dziękuję za tą radę ja od początku nie dopatrywałem się w tym problemu, tylko szukałem w innych miejscach, okazuję się ze ta śruba tylko wygląda na wkręconą, ale w ogóle nic nie trzyma, przy zapinaniu hedera widać było jak to chodzi. Wymieniam w poniedziałek na nowe

Jeszcze raz dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1475

Nie ma za co :)

 

Jak zrobisz to daj znać czy się udało wypoziomować heder :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ramzes360    0

podepnę się pod temat,

 

u mnie w bizonie ( tak mówi ojciec ) od nowości lewa strona idzie niżej wzgledem prawej około 10cm najdziwniejsze jest to że jak podnosze idzie krzywo ale przy skrajnym górnym i dolnym położeniu się wyrównuje szczególnie to widać jak się podnosi na max do góry , macie jakieś pomysły ??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asasinator666    106

@Ramzes360 Może jedna ze stron hedera (lub też obie strony) nie jest na sztywno przymocowana i przez ten luz jedną stronę szyciej się podnosi, albo ktoś włożył w jeden siłownik (wąż) dławik oleju i wolniej się on napełnia- dziwne, ale różnie to bywa. Sprawdź też czy nie masz takiego problemu jak kolega, który założył ten temat- porównaj ze sobą dwie strony czy są równo ustawione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Ja bym sprawdził czy siłowniki są takie same, były 3 rodzaje, ten o szerszej powierzchni lub krótszy dojdzie wyżej wcześniej, one połączone są jednym przewodem, nie ma mowy o różnicy ciśnień itd. dławik jest w rozdzielaczu, w siłownikach ich nie powinno być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    14

Panowie, moim zdaniem heder w bizonie nie jest wyważony. Lewa strona hederu patrząc z mostka operatora jest znacznie cięższa, bo uzbrojona jest w elementy napędzające z prawej strony nie ma takiego balastu-z tego wzglądu większość bizonów ma problem z przechylaniem się zespołu  żniwnego zawsze w ta samą stronę , czyli w stronę napędów hedera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    1

Dołączam się do tematu u mnie w bizoniku mam tak samo prawa strona hedera jak siedzę w kabinie jest niżej od prawej .. a teraz odczepiłem heder i podniosłem podajnik pochyły do samej góry i lewa strona siłownika jest wyżej wysunięta  jakieś 2 cm ..założyłem te szyny oporowe ( podpórki) i opuściłem dalej tak samo ... dodam ze bizonka mam od 1,5 roku ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    1

Dołączam się do tematu u mnie w bizoniku mam tak samo prawa strona hedera jak siedzę w kabinie jest niżej od prawej .. a teraz odczepiłem heder i podniosłem podajnik pochyły do samej góry i lewa strona siłownika jest wyżej wysunięta  jakieś 2 cm ..założyłem te szyny oporowe ( podpórki) i opuściłem dalej tak samo ... dodam ze bizonka mam od 1,5 roku ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Dobre sobie  :lol: czyli bizon ma dwie prawe strony hedera ? no to jest naprawdę duży problem,ale to dlatego że są dwie prawe strony.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×