Skocz do zawartości

Przeróbka napędu młocarni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

oto moja przeróbka obrotów prędkości młocarni.prędkość młocarni mam przy następujących obrotach silnika 2200/młocarnia 910

2350/młocarnia 950

2500/młocarnia 1100

przerobiłem dlatego że zawsze przy odrzutniku zawsze mi się łożysko grzało i się psuło ale tylko zawsze z prawej strony i nigdy młocarnia przy zwykłych talerzach i gruby pas nigdy nie trzymała równej prędkości obrotu i zawsze poślizg był albo pas się zerwał albo zawsze się regulowało prędkość to wszystko się ciągło na prawą stronę i po łożysku więc wpadłem na pomysł tzn gościu był na targach rolniczych i takie coś proponował za koła,napinacz i pas 1500zł i tak sobie przerobiłem i od dwóch lat tak jadę i żadnej awarii jeszcze przy tym nie miałem.zrobiłem takie koła,napinacz, i dwa pasy C 1850.

A jak rzepak to koła zamieniam tzn.od odrzutnika na wał od młocarnia a od młocarni do odrzutnika bez zdejmowania podajnika koło jest przykręcane na 6 śrub i tam tylko trzeba łańcuch i dwa pasy i to wszystko.

 

aha na rzepak obroty młocarni mam 600

post-15661-0-30857800-1340950023_thumb.jpg

post-15661-0-97267500-1340950071_thumb.jpg

post-15661-0-23378700-1340950121_thumb.jpg

post-15661-0-33933500-1340950164_thumb.jpg

post-15661-0-28130500-1340950208_thumb.jpg

post-15661-0-60658600-1340950250_thumb.jpg

post-15661-0-64727300-1340950292_thumb.jpg

post-15661-0-60733200-1340950337_thumb.jpg

Opublikowano

Bardzo odważne posunięcie! :) i powiem szczerze podoba mi sie! Na pewno to rozwiązanie będzie mieć większą sprawność niż to oryginalne! (jeden wielki niewypał) czy naprawde przez 30lat produkcji fabryka nie potrafiła znaleźć sensowniejszego rozwiązania na ten mechanizm? przecież z tym pasem co ma mieć grubość ok 52mm jest jakieś nieporozumienie! jeden sezon i znowu wpada w koło i nie da sie uzyskać obrotów... To rozwiązanie mi sie jak najbardziej podoba a skoro piszesz że działa to już dwa lata to tym bardziej!

PS zgłoś ten pomysł do TopAgrar- zawsze jakaś kasa może wpaść a i rolnicy zobaczą Twój nowatorski pomysł:)

Opublikowano

Zamienił stryjek siekierkę na kijek :lol: , ludzie :D wyobraź sobie wynalazco, wjeżdżasz w pszenice przed południem, obr. młocarni przypuśćmy 950obr/min, idzie pięknie, nadchodzi godz. 14,15, zaczyna łupać ziarno, czemu powinieneś wiedzieć, i co wtedy robisz?? ujmujesz gazu? :lol:

Dla mnie to totalna wtopa i bezmyślne posunięcie.

PILNUJCIE ABY PAS NAPĘDZAJĄCY MŁOCARNIE BYŁ NAPIĘTY, I NIE BEDZIE Z NIM PROBLEMÓW !!!!

Opublikowano

no tak też o tym sobie pomyślałem ale te 900 obr na bębnie jest jak najbardziej odpowiednie... Ja np niżej schodzę tylko na rzepak... a tak to 900 to już jest minimum... wiadomo że w oryginale masz płynną regulację ale ja bynajmniej uważam że nie do końca jest to udana konstrukcja...

Opublikowano

Rozwiązanie ciekawe,lecz drastycznie ogranicza zakres obrotów.Moim zdaniem jak przypilnujesz smarowania i napięcia pasa w oryginalnym rozwiązaniu to będziesz się cieszył jego działaniem bardzo długo nie tracąc czasu na 2 krotne przekładanie tych kół w sezonie co wymaga nie mało wysiłku i czasu.Nie mniej jednak jest to jakaś alternatywa dla tych co mają z tym problem.

Opublikowano (edytowane)

mam wszystkie rodzaje zbóż pszenica żyto i hybrydowe jęczmień pszenżyto żyto rzepak i kukurydza wszystko sobie reguluje obroty silnikiem i prędkość obrotu młocarni mam od 900 do 1100 i na nic nie narzekam zboże ani nie gryzie nie mieli nic tak mam wszystko dobrze ustawione a poza tym tak jak ktoś tu napisał że na tych zwyklych talerzach i gruby pas to trzeba dobrze smarować i pas dobrze napięty według mnie to w ogóle nieprawda jak pas mocno naciągnięty to zaraz ci łożysko od odrzutnika z prawej strony ci siądzie a tym smarowaniem nie ma co za dużo ładować ja mam większość łożysk nakrytych i w ogóle nie smaruje to one dużej chodzą niż co są te smarowane.kombajn posiadam już kupe lat i mam doświadczenia w tym i wiem że na dzisiejszy dzień nic oryginalnego nie kupić części możecie kupić pas czerwony SUPER K i dobrze napiąć to zaraz łożysko ci siądzie albo piasta z tuleją pęknie.ja tylko tu pokazałem jak mam po to jest forum żeby każdy sobie się nauczył i więcej wiedzy miał itd. a poza tym powiem wam że jestem 100% zadowolony

Edytowane przez Marcin91
ortografia
Opublikowano

Na pewno to rozwiązanie będzie mieć większą sprawność niż to oryginalne! (jeden wielki niewypał) czy naprawde przez 30lat produkcji fabryka nie potrafiła znaleźć sensowniejszego rozwiązania na ten mechanizm? przecież z tym pasem co ma mieć grubość ok 52mm jest jakieś nieporozumienie! jeden sezon i znowu wpada w koło i nie da sie uzyskać obrotów..

 

Większośc producentów kombajnów z powodzeniem stosuje takie rozwiązanie i jakoś sprawnie to działa :P

Opublikowano

Można foto jak to wygląda kompletne (jak w pole) i teraz . rozwiązanie jest OK . nie zerwie np nakretki na odrzutniku i nie grzeje się łożysko 51117 bo go niema .jeden woli wypas drugi uproszczenia .

Opublikowano

nic się nie grzeje to po prostu piękna sprawa a pasami nic się nie dzieje a nakretki czy sruby nic nie zrywa byłem bardzo zadowolony z przeróbki i nie było żadnego kłopotu jechałem na nim z pięć czy 6 lat ni pamiętam dokładnie w zeszlym roku po zniwach sprzedałem go już dla mnie byl za mało wydajny

Opublikowano

jak psuje wam się często łożysko na odrzutniku bo w obudowie tam gdzie się przykręca przewód do smarowania nie ma dziury na wylot i smar nie idzie w łożysko

Opublikowano

To jaka to obudowa smar ma iść do łożysk teraz to tandetę sprzedają (zmieniłem wszystko i się grzeje nadal łożysko ale już po żniwach u mnie miałem stracha że się zapali znów na tym łożysku ale smar 220c dzała ok . już mam dosyć bizona jak się nie grzeje to się nie psuje każde łożysko co ma ponad 70 'C znaczy ze długo nie pobiega .

Opublikowano (edytowane)

Też mam problem z tym łożyskiem oporowym (w zasadzie m moim bizonie nic pozatym się nie psuje) po konsultacji ze znajomym machanikiem z skr-u, który na bizonach zęby zjadł, stwierdził że trzeba kupić łożyska japońskie oni na takich jeżdżą i nie mają z tym problemu od kiedy takowe pozakładali do swoich maszyn, te które sprzedają za 30-40zł w większości sklepów to lipa, a niby z Kraśnika. Trochę pogrzebałem w internecie i znalazłem dwie firmy które zajmują się sprzedażą japońskich łożysk i mają w swojej ofercie taki rozmiar, poniżej podam linki, zamierzam je zamontować na przyszły sezon.

http://mirex.pl/pl/p...51117-KOYO/5501

http://www.optimal.p...elstwa-handlowe

Edytowane przez mistrzgtsv6
Opublikowano

kolego tylko KOYO bo optimal trafił się (lipny )lub podróba . wszystko zależy od orczyków jak ustawię na obroty max 750 czyli orczyk za podajnikiem nie jest wykręcony mocno to mam łożysko zimne a jak dam na maxa do podajnika to się zaczyna grzać czyli łożysko ma jakiś ukos jedni mówią ze obudowa na nic sam nie wiem wszystko nowe i taki defekt

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Przekładnia bez zmiany obrotów to kompletne nieporozumienie. W tym roku w zbożach musiałem regulować obroty w zakresie 600-1000, w zależności od odmiany i pory dnia. Nie wyobrażam sobie jakbym miał  młócić na stałych obrotach np. 950. O godzinie 15 w pszenżycie przy 600 obr/min i tak łupało ziarno, a co dopiero przy 1000. Ten kto to wymyślił prawdopodobnie miał niewiele wspólnego z kombajnami.

Opublikowano (edytowane)

Elektrotechnik masz już wydarte cepy i ziarno łupie.Ja swoi czy to 12-15-20 średnia obrotów 850-900 zawsze utrzymuje i ziarna nie łupie czy to pszenica pszenżyto czy żyto ale cepy w bardzo dobrym stanie a sąsiad ma cepy już wytarte i ziarno śrutuje i też kombinuje z obrotami.

Edytowane przez balcerek1
Gość Profil usunięty
Opublikowano

No i tu się zdziwisz, bo w tym roku założyłem nowe cepy i klepisko i na dodatek ziarno było tak suche, że jak bym jechał na dużych obrotach to nie musiałbym później tego śrutować. Dopiero po maksymalnym rozkręceniu młocarni i zmniejszeniu obrotów można było młócić, ale i tak 20% ziarna łupało.

Opublikowano

To masz źle kombajn ustawiony, prawdopodobnie zbyt dużo zgonin wraca na młocarnie bo nie ma możliwości aby na rozkręcony klepisku i niskich obrotach było tak dużo uszkodzonego ziarna.

Jestem ciekaw ile ziaren wyleciało w niedomłóconych kłosach z tyłu kombajnu.

Opublikowano

 Ja posiadam Classa i od zawsze 1100 i nie lupie zadnego ziarna bez względu na pore dnia i suchosc ziarna. tej regulacji nie ruszam. Jedyne co to do jeczmienia i pszenżyta dociągam bardziej klepisko regulacją na kombajnie. Sprawdz ustawienie kombajnu bo bardzo prawdopodobne ze za duzo masy wraca ponownie na beben dlatego taki efekt ;/. a przy obr 600 to obawiam sie ze nawet pszenice ciężko wymłócić.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W zeszłym roku nie uszkadzał, bo było stare klepisko. Teraz mam nowe, ostre i dlatego uszkadza. A pszenicę mam Ostkę, która bardzo łatwo się młóci, w pszenżycie też nie ma niedomłotów. A co do ustawień, to wiem jak to się robi, bo od 15 lat koszę 100 ha rocznie, więc kombajn mam opanowany.

Opublikowano

2 lata temu zakładałem nowe klepisko i nowe cepy CNH, w tym roku maiłem na testach nowego tc5070 i nie było żadnych problemów z uszkadzaniem zboża, obroty ustawione 900-1000 obr.

Opublikowano

A mnie sie wydaje to rozwiązanie całkiem niezłe - ja koszę zboża w granicach prędkości bębna od 910 - 950 obr/min i jest ok. W praktyce przy młuceniu różnych rodzajów zbóż to ustawień prędkości bębna nie zmieniam, chyba że na rzepak. Przenica lubi się łupić w upalne dni - nie powiem, ale można rozplanować że w godzinach największego upału młucimy np jeczmień - no ale wiadomo nie zawsze jest tak jak sie chce.

Poniekąd w moim przypadku rozwiązanie powinno się sprawdzić

 

Pytanie takie - jaki zakład wykonuje takie rozwiązanie, i czy ma ktoś zdjęcia jak to wszysto wygląda w pełnej gotowości do żniw - wiadomo - odrzutnik z tej strony nie tylko młocarnię napędza

 

Jestem z Wiekopolski - okolice Konina

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie czy przerabiał ktoś układ chłodzenia bizona dokładając kosz chłodnic z innego kombajnu tak żeby nie niszczyć skosów w bizonie. Myślałem też przesunąć chłodnice z frontu na bok silnika co o tym myślicie? 
    • Przez Operator1
      Witam mam problem przyspieszaczem przy bizonie z056 który przy wysuwie ładnie szybko się wysuwa a jak przy wsuwie siłownika wolno się wsuwa 
    • Przez JanooFPL
      Witam mam pytanie do was zmieniłem pas od napędu mocarni zauważyłem że z jednej strony był rant nie wytarty tak jakby od wariatora czy mam się martwić talerzami że są wytarte i pas wpada za głęboko ? 
    • Przez Piter333
      Witam, panowie kupiłem sieczkarnie do bizona na elektromagnes, jaki przwod dociągnąć do zasilania go i czujnika zapchania, jaki przekrój? 
    • Przez sieradzkieteam
      Witam.jaki heder pasuje inny do bizona zo56 żeby był mniejszy a żeby mocowanie pasowało.pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v